Появисе, вярно и за мен има истина в това което казва.Anonymous написа:Я кой се появил,Пухчето
Редене на влакното
- Ivan VP
- Търговец
- Мнения: 5297
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 18:32
- Местоположение: БГ
- получил Браво: 4 пъти
- Обратна връзка:
http://www.ivpfishing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
Значи имам пред вид повдигане на шпулата по централната ос нагоре, над зъбното колело, което си е от метал, нали? Правил съм го с Мичел 320 - гадният момент е, ако се налага повечко да се повдигне, пружинката на аванса "избягва" от зъбците и изчезва "музиката" на авнса. Ако това е събрано вътре в шпулата, както е при новите макари, няма проблем - тогава шайбите най добре да се изрежат от тефлон, но е по-сложен вариант.stefan написа:За мен също.
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
- Ivan VP
- Търговец
- Мнения: 5297
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 18:32
- Местоположение: БГ
- получил Браво: 4 пъти
- Обратна връзка:
От шише на веро, също стават шайби. От тези зелените, незнам дали ги произвеждат вече или нещо подобно.
http://www.ivpfishing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Това може да се предотврати много елементарно - просто преместваш част от шайбите под зъбното колело и си готов.babydoctor написа:Значи имам пред вид повдигане на шпулата по централната ос нагоре, над зъбното колело, което си е от метал, нали? Правил съм го с Мичел 320 - гадният момент е, ако се налага повечко да се повдигне, пружинката на аванса "избягва" от зъбците и изчезва "музиката" на авнса. Ако това е събрано вътре в шпулата, както е при новите макари, няма проблем - тогава шайбите най добре да се изрежат от тефлон, но е по-сложен вариант.
При подлагане на допълнителни шайби е желателно триенето при сработване на аванса да е минимално. Принципът е: метална шпула - пластмасова шайба или пластмасова шпула - метална шайба. Повечето макари имат поне една тънка шайба над зъбното колелце. Някои по-мощни макари с метални шпули са с лагер или два на неговото място и пластмасови шайби.
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
АПсулютно верно А под зъбното колело в повечето случаи не може да се подлага, тъй като възвратния ход на оста при свесните макари е изчислен до част от милиметъраstefan написа: Принципът е: метална шпула - пластмасова шайба или пластмасова шпула - метална шайба.
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Не си прав! Това което предлагам е просто да размениш местата на някоя от шайбите с зъбното колело. От което не следва, че ще се намали хода на оста! И без това самата ос има ограничител (обикновено профил на остта), който не позволява нито зъбното колело, нито шайба да се свали по-надолу.babydoctor написа: А под зъбното колело в повечето случаи не може да се подлага, тъй като възвратния ход на оста при свесните макари е изчислен до част от милиметъра
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
Абе нали тъпото зъбно колело е излято с оста - имам предвид, че с този дефект макарата трябва да е от старите модели. Говоря за зъбното колело, чиято единствена функция е да скърца по него авансаpux написа:Не си прав!
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Хехехехе някой да си е купувал ново ефтино шимано и да не е редило кат хората??????
http://www.bgdiagnostica.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Стара риба няма :)
Стара риба няма :)
- Майстор Саки
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
- Риболов: heavy spinning
- Местоположение: на р. Дунав около Свищов
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 10 пъти
Невинаги е отлято с оста.babydoctor написа:Абе нали тъпото зъбно колело е излято с оста - имам предвид, че с този дефект макарата трябва да е от старите модели. Говоря за зъбното колело, чиято единствена функция е да скърца по него авансаpux написа:Не си прав!
Make Love & Ribolov!
I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
Светни ме, Майсторе, че снощи го мислих до късно - ей тъй, от любопитство. Прехвърлих си през акъла Риле-та, Стабил-и, Мичел-и, Шекспир-и и не можах да се сетя. Е, аз тъй като използвам само преден аванс /изживях мъчителен период със заден /, новите ми макари са без зъбно колело, "музиката" им е в шпулата. Ама преди това ела гледай как се подлагат шайби и след това се криви плоската пружина на Мичел 320Майстор Саки написа:Невинаги е отлято с оста.
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
babydoctor-e,
Започвам да се чудя кое наричаш зъбно колело. От всички макари (говоря за съвременни модели), които съм виждал, като изключим Дайва, останалите имат звездообразна метална шайба (предполагам ти това наричаш зъбно колело) на оста на шпулата, а също и 1-2 пластмасови/тефлонови такива. Именно тази звездообразна метална шайба "отговаря" за звука при развиване на аванс. От друга страна в капачката, която затяга шпулата, обикновено има 1 пружинка + 1 малка сачма и n на брой гнезда - тази "комбинация" пък осигурява звука при настройването на аванса (затягане/отпускане). Това е в общия случай устройството на повечето съвременни модели (напр. Shimano, DAM, Balzer, Shakespeare) с преден аванс. А ти за какво точно говориш - чесно да ти кажа идея си нямам.
Започвам да се чудя кое наричаш зъбно колело. От всички макари (говоря за съвременни модели), които съм виждал, като изключим Дайва, останалите имат звездообразна метална шайба (предполагам ти това наричаш зъбно колело) на оста на шпулата, а също и 1-2 пластмасови/тефлонови такива. Именно тази звездообразна метална шайба "отговаря" за звука при развиване на аванс. От друга страна в капачката, която затяга шпулата, обикновено има 1 пружинка + 1 малка сачма и n на брой гнезда - тази "комбинация" пък осигурява звука при настройването на аванса (затягане/отпускане). Това е в общия случай устройството на повечето съвременни модели (напр. Shimano, DAM, Balzer, Shakespeare) с преден аванс. А ти за какво точно говориш - чесно да ти кажа идея си нямам.