Редене на влакното

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
Аватар
Ivan VP
Търговец
Мнения: 5297
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 18:32
Местоположение: БГ
получил Браво: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ivan VP »

Anonymous написа:Я кой се появил,Пухчето :lol: :lol: :lol:
Появисе, вярно и за мен има истина в това което казва. :wink:
http://www.ivpfishing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
stefan
Мнения: 577
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:42
Местоположение: София

Мнение от stefan »

За мен също.
Аватар
babydoctor
Мнения: 15953
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
Местоположение: София
дал Браво: 46 пъти
получил Браво: 160 пъти

Мнение от babydoctor »

stefan написа:За мен също.
Значи имам пред вид повдигане на шпулата по централната ос нагоре, над зъбното колело, което си е от метал, нали? Правил съм го с Мичел 320 - гадният момент е, ако се налага повечко да се повдигне, пружинката на аванса "избягва" от зъбците и изчезва "музиката" на авнса. Ако това е събрано вътре в шпулата, както е при новите макари, няма проблем - тогава шайбите най добре да се изрежат от тефлон, но е по-сложен вариант.
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Аватар
Ivan VP
Търговец
Мнения: 5297
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 18:32
Местоположение: БГ
получил Браво: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ivan VP »

От шише на веро, също стават шайби. От тези зелените, незнам дали ги произвеждат вече или нещо подобно.
http://www.ivpfishing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Гост

Мнение от Гост »

babydoctor написа:Значи имам пред вид повдигане на шпулата по централната ос нагоре, над зъбното колело, което си е от метал, нали? Правил съм го с Мичел 320 - гадният момент е, ако се налага повечко да се повдигне, пружинката на аванса "избягва" от зъбците и изчезва "музиката" на авнса. Ако това е събрано вътре в шпулата, както е при новите макари, няма проблем - тогава шайбите най добре да се изрежат от тефлон, но е по-сложен вариант.
Това може да се предотврати много елементарно - просто преместваш част от шайбите под зъбното колело и си готов.
stefan
Мнения: 577
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:42
Местоположение: София

Мнение от stefan »

При подлагане на допълнителни шайби е желателно триенето при сработване на аванса да е минимално. Принципът е: метална шпула - пластмасова шайба или пластмасова шпула - метална шайба. Повечето макари имат поне една тънка шайба над зъбното колелце. Някои по-мощни макари с метални шпули са с лагер или два на неговото място и пластмасови шайби.
Аватар
babydoctor
Мнения: 15953
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
Местоположение: София
дал Браво: 46 пъти
получил Браво: 160 пъти

Мнение от babydoctor »

stefan написа: Принципът е: метална шпула - пластмасова шайба или пластмасова шпула - метална шайба.
АПсулютно верно :D А под зъбното колело в повечето случаи не може да се подлага, тъй като възвратния ход на оста при свесните макари е изчислен до част от милиметъра :shock:
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
pux

Мнение от pux »

babydoctor написа: А под зъбното колело в повечето случаи не може да се подлага, тъй като възвратния ход на оста при свесните макари е изчислен до част от милиметъра
Не си прав! Това което предлагам е просто да размениш местата на някоя от шайбите с зъбното колело. От което не следва, че ще се намали хода на оста! И без това самата ос има ограничител (обикновено профил на остта), който не позволява нито зъбното колело, нито шайба да се свали по-надолу.
stefan
Мнения: 577
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:42
Местоположение: София

Мнение от stefan »

Така е. В тоя случай най-долната шайба трябва да е с подходящ отвор и достатъчно здрава и твърда.
Аватар
babydoctor
Мнения: 15953
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
Местоположение: София
дал Браво: 46 пъти
получил Браво: 160 пъти

Мнение от babydoctor »

pux написа:Не си прав!
Абе нали тъпото зъбно колело е излято с оста - имам предвид, че с този дефект макарата трябва да е от старите модели. Говоря за зъбното колело, чиято единствена функция е да скърца по него аванса :roll:
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Жичката
Мнения: 309
Регистриран на: Пет Авг 25, 2006 8:25
Местоположение: Велинград
Обратна връзка:

Мнение от Жичката »

Хехехехе някой да си е купувал ново ефтино шимано и да не е редило кат хората??????
http://www.bgdiagnostica.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Стара риба няма :)
Аватар
Майстор Саки
Мнения: 4277
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
Риболов: heavy spinning
Местоположение: на р. Дунав около Свищов
дал Браво: 26 пъти
получил Браво: 10 пъти

Мнение от Майстор Саки »

babydoctor написа:
pux написа:Не си прав!
Абе нали тъпото зъбно колело е излято с оста - имам предвид, че с този дефект макарата трябва да е от старите модели. Говоря за зъбното колело, чиято единствена функция е да скърца по него аванса :roll:
Невинаги е отлято с оста.

Make Love & Ribolov!

I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...
Аватар
babydoctor
Мнения: 15953
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
Местоположение: София
дал Браво: 46 пъти
получил Браво: 160 пъти

Мнение от babydoctor »

Майстор Саки написа:Невинаги е отлято с оста.
Светни ме, Майсторе, че снощи го мислих до късно - ей тъй, от любопитство. :shock: Прехвърлих си през акъла Риле-та, Стабил-и, Мичел-и, Шекспир-и и не можах да се сетя. :shock: Е, аз тъй като използвам само преден аванс /изживях мъчителен период със заден :D /, новите ми макари са без зъбно колело, "музиката" им е в шпулата. Ама преди това ела гледай как се подлагат шайби и след това се криви плоската пружина на Мичел 320 :x :x
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
pux

Мнение от pux »

babydoctor-e,
Започвам да се чудя кое наричаш зъбно колело. От всички макари (говоря за съвременни модели), които съм виждал, като изключим Дайва, останалите имат звездообразна метална шайба (предполагам ти това наричаш зъбно колело) на оста на шпулата, а също и 1-2 пластмасови/тефлонови такива. Именно тази звездообразна метална шайба "отговаря" за звука при развиване на аванс. От друга страна в капачката, която затяга шпулата, обикновено има 1 пружинка + 1 малка сачма и n на брой гнезда - тази "комбинация" пък осигурява звука при настройването на аванса (затягане/отпускане). Това е в общия случай устройството на повечето съвременни модели (напр. Shimano, DAM, Balzer, Shakespeare) с преден аванс. А ти за какво точно говориш - чесно да ти кажа идея си нямам.
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”