Няма по-лоши и мързеливи работници от афроамериканците!Accept написа: все още работи като афроамериканец, да не кажа негър .
Почистване и смазване на макари
-
- Мнения: 933
- Регистриран на: Нед Апр 11, 2010 20:49
- Местоположение: Атина Гърция
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 30 пъти
Re: Почистване и смазване на макари
- Майстор Саки
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
- Риболов: heavy spinning
- Местоположение: на р. Дунав около Свищов
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 10 пъти
Re: Почистване и смазване на макари
Да, колега, прочел съм въпросните теми още при пускането им. На мен също неведнъж ми се е случвало да сменям втулки на макари с лагери, макар и без да се налага да възстановявам изтърканата ос на короната. Адмирации за ентусиазма, с който реновираш ретро моделите си!Accept написа:Към колегата Майстор Саки - обяснявам в няколко теми как сменям втулкови със съчмени лагери точно на описаното теб място - точно в този подфорум са, скролни малко надолу.
Всъщност, въпросът ми беше продиктуван от това, че не мога да си обясня какво разбираш под „фиксиране“ на черупките на лагерите, за да могат те да работят? Затова дадох за пример лагерите, поставени от двете страни на короната. Ако приемем, че такова фиксиране има за външните им черупки, предвид това, че поставянето на лагерите в гнездата на корпуса изисква известно усилие, то вътрешната черупка на лагерите, според мен, не се фиксира, а просто се „допира и контактува“ с оста на короната, за което казваш, че е недостатъчно...
И, в крайна сметка, работата на лагерите при тази ситуация - лагероване на короната, не е ли идентична с работата на лагерите при лагероването на шпулата на един мултипликатор, където „фиксирането/допирането/контактуването“ на вътрешната черупка към оста е сходно?
Make Love & Ribolov!
I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...
-
- Мнения: 1309
- Регистриран на: Чет Окт 27, 2005 9:54
- Местоположение: София
- дал Браво: 148 пъти
- получил Браво: 1013 пъти
Re: Почистване и смазване на макари
Майстор Саки написа:...Всъщност, въпросът ми беше продиктуван от това, че не мога да си обясня какво разбираш под „фиксиране“ на черупките на лагерите, за да могат те да работят? Затова дадох за пример лагерите, поставени от двете страни на короната...
Под "фиксиране" колегата най-вероятно има предвид следното: в случая с короната вътрешната черупка на лагера стои плътно и неподвижно на вала на короната. Външната - съответно плътно и неподжижно на корпуса. Вътрешната се върти заедно с вала, но не и в/у вала! Т.н. контактуване понякога води да приплъзване и съответно износване, което не е желателно. Т.е. плътният контакт (фиксация) на двете черупки е винаги за предпочитане.
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед Окт 07, 2012 18:56
- Риболов: Морски
- Местоположение: София
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 26 пъти
- Обратна връзка:
Re: Почистване и смазване на макари
Майстор Саки, колегата го е казал съвсем точно:
Без значение дали е мултипликатор, безинерционна макара или трансмисия на КРАЗ, еднаквите видове лагери вършат едно и също.
Моля за извинение, Майстор Саки, но аз приключих да губя време с тази тема - нещата са измислени отдавна и да се обяснява топлата вода е смехотворно. Всеки е свободен да прави каквото ще с макарите си.
Лагерите са със стоманени черупки. Превърти ли черупката, контактуващата с нея повърхност ще се износи бързо, защото е от по-слаб материал.pux написа:Под "фиксиране" колегата най-вероятно има предвид следното: в случая с короната вътрешната черупка на лагера стои плътно и неподвижно на вала на короната. Външната - съответно плътно и неподжижно на корпуса. Вътрешната се върти заедно с вала, но не и в/у вала! Т.н. контактуване понякога води да приплъзване и съответно износване, което не е желателно. Т.е. плътният контакт (фиксация) на двете черупки е винаги за предпочитане.
Без значение дали е мултипликатор, безинерционна макара или трансмисия на КРАЗ, еднаквите видове лагери вършат едно и също.
Моля за извинение, Майстор Саки, но аз приключих да губя време с тази тема - нещата са измислени отдавна и да се обяснява топлата вода е смехотворно. Всеки е свободен да прави каквото ще с макарите си.
RTM Ocean Quatro
Re: Почистване и смазване на макари
А бе този!
Спеца!
Това "фиксиране" се нарича СГЛОБКА.
Всички лагери се сглобяват в валове и отвори със съответните видове сглобки.
Ето чети и се ограмотявай:
http://menk.mf.tu-sofia.bg/uploads/book ... globki.pdf
Нищо лично !
Мъдър е този,не който знае много,а необходимото.
Спеца!
Това "фиксиране" се нарича СГЛОБКА.
Всички лагери се сглобяват в валове и отвори със съответните видове сглобки.
Ето чети и се ограмотявай:
http://menk.mf.tu-sofia.bg/uploads/book ... globki.pdf
Нищо лично !
Мъдър е този,не който знае много,а необходимото.
Мъдър е този,не който знае много,а необходимото.
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Почистване и смазване на макари
Много от макарите среден клас с цени колкото трансмисия на автомобил се нуждаят от допълнително фиксиране към вала и леглото на лагера.Не знам на какво се дължи това, но за мен не е нормално.Изказвания, че съпротивлението при триене е по голямо от това при търкаляне, не е уместно, тъй като луфтовете на самия лагер са доста по малки.Нямам идея дали лагерите си хлопат още от завода или се разхлопват в процеса на работа, но лек тунинг с тефлонова лента между черупката и леглото прави чудеса при някои макари
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон Фев 02, 2015 15:54
- Местоположение: Габрово
- дал Браво: 240 пъти
- получил Браво: 445 пъти
Re: Почистване и смазване на макари
Това за абразивните свойства на графита искрено ме развесели. Продължавайте в същия дух, отдавна не съм се забавлявал толкова!
P.S.Пропуснахте да споменете едно немаловажно правило, което нископлатените инженери спазваме понякога: "Когато едно нещо работи и не му разбираш, просто не го пипай!".
P.S.Пропуснахте да споменете едно немаловажно правило, което нископлатените инженери спазваме понякога: "Когато едно нещо работи и не му разбираш, просто не го пипай!".
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед Окт 07, 2012 18:56
- Риболов: Морски
- Местоположение: София
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 26 пъти
- Обратна връзка:
Re: Почистване и смазване на макари
По логиката на нископлатените инженери масло на кола не се сменя, докато не спре ДВГ. Ни филтри, ни друго - павето на газта и само от съединител...asn написа:P.S.Пропуснахте да споменете едно немаловажно правило, което нископлатените инженери спазваме понякога: "Когато едно нещо работи и не му разбираш, просто не го пипай!".
Ни хъркащи лагери, ни накладки (докато колата спира)...
Може би и гумите, докато не гръмнат на път...
Колега, да не сте ИТ инженер?
RTM Ocean Quatro
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон Фев 02, 2015 15:54
- Местоположение: Габрово
- дал Браво: 240 пъти
- получил Браво: 445 пъти
Re: Почистване и смазване на макари
Съжалявам за разочарованието - машинен, редовно обучение, засега с над 14г. стаж по специалността.
Ще се опитам да влезна в същия тон, като ще се заяждаме. Сравнение с механичен часовник щеше да е много по-адекватно. Автомобила е сложна и скъпа машина. Рибарската макара прилича повече на редуктор, затова нека се спрем на нещо по-просто и евтинко, което също има предавателни отношения. Например, скоростната кутия. По твоята логика ежегодно демонтираш сам скоростната кутия от колата си и то не защото му разбираш, а защото така или иначе шофираш. Разглобяваш я, почистваш грижливо всеки елемент от нея, омаслявяваш, сглобяваш... може пък да надживее египетските пирамиди.
Това, че някой си е дал над $30 за 8g IOS Factory Gear grease, за да си омаже стелата или екзиста веднъж в годината с нея, в никакъв случай не го прави нещо! Има хора, които приемат писаното по форумите за чиста монета и ще си почупят макарите в опити за отстраняване старата смазка, защото има голяма вероятност да е графитна, а видите ли графита, вместо мазилни, имал абразивни свойства и ще изяде колелетата на безценната им макаричка. Това ми беше мисълта, нищо повече.
Ще се опитам да влезна в същия тон, като ще се заяждаме. Сравнение с механичен часовник щеше да е много по-адекватно. Автомобила е сложна и скъпа машина. Рибарската макара прилича повече на редуктор, затова нека се спрем на нещо по-просто и евтинко, което също има предавателни отношения. Например, скоростната кутия. По твоята логика ежегодно демонтираш сам скоростната кутия от колата си и то не защото му разбираш, а защото така или иначе шофираш. Разглобяваш я, почистваш грижливо всеки елемент от нея, омаслявяваш, сглобяваш... може пък да надживее египетските пирамиди.
Това, че някой си е дал над $30 за 8g IOS Factory Gear grease, за да си омаже стелата или екзиста веднъж в годината с нея, в никакъв случай не го прави нещо! Има хора, които приемат писаното по форумите за чиста монета и ще си почупят макарите в опити за отстраняване старата смазка, защото има голяма вероятност да е графитна, а видите ли графита, вместо мазилни, имал абразивни свойства и ще изяде колелетата на безценната им макаричка. Това ми беше мисълта, нищо повече.
- Pike
- Домакинът
- Мнения: 4543
- Регистриран на: Чет Дек 16, 2004 21:23
- Риболов: Спининг фен.
- Местоположение: София
- дал Браво: 4479 пъти
- получил Браво: 246 пъти
- Обратна връзка:
Re: Почистване и смазване на макари
Успокойте малко топката, че заради едните му лубриканти ще се скарате
- a5sh0l3
- Мнения: 773
- Регистриран на: Сря Авг 26, 2009 16:19
- Риболов: Spinning
- Местоположение: София
- дал Браво: 55 пъти
- получил Браво: 27 пъти
Re: Почистване и смазване на макари
asn написа:Съжалявам за разочарованието - машинен, редовно обучение, засега с над 14г. стаж по специалността.
Ще се опитам да влезна в същия тон, като ще се заяждаме. Сравнение с механичен часовник щеше да е много по-адекватно. Автомобила е сложна и скъпа машина. Рибарската макара прилича повече на редуктор, затова нека се спрем на нещо по-просто и евтинко, което също има предавателни отношения. Например, скоростната кутия. По твоята логика ежегодно демонтираш сам скоростната кутия от колата си и то не защото му разбираш, а защото така или иначе шофираш. Разглобяваш я, почистваш грижливо всеки елемент от нея, омаслявяваш, сглобяваш... може пък да надживее египетските пирамиди.
Това, че някой си е дал над $30 за 8g IOS Factory Gear grease, за да си омаже стелата или екзиста веднъж в годината с нея, в никакъв случай не го прави нещо! Има хора, които приемат писаното по форумите за чиста монета и ще си почупят макарите в опити за отстраняване старата смазка, защото има голяма вероятност да е графитна, а видите ли графита, вместо мазилни, имал абразивни свойства и ще изяде колелетата на безценната им макаричка. Това ми беше мисълта, нищо повече.
Има много истина в думите ти колега
Но вкрайна сметка всеки сам преценява за какво ще си харчи парите. Едните могат да си позволят IOS Factory, други си взимат машинно масло и някаква грес та била тя графитна, литиева или квато и да е и мацат. Трети пък вярват на разни "светила" и дават луди пари да им ровичкат из безценните макари и после богтворят и те не знаят какво, очаквайки както каза ти да надживее пирамидите Хареса ми сравнението
Истината е: Блажени са Вярващите.
Go Fishing! Leave nothing but Steps, take nothing but Pictures!
Catch the moment, release the fish!
Catch the moment, release the fish!
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед Окт 07, 2012 18:56
- Риболов: Морски
- Местоположение: София
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 26 пъти
- Обратна връзка:
Re: Почистване и смазване на макари
asn, не може да си инженер и да пишеш такива дивотии. Не би трябвало да си го позволяваш. Всеки знае, че механичният часовник изисква редовна поддръжка, както и че СК се проектира така, че да се смазва от работата си (независимо дали е РСК с помпа, РСК без помпа или АСК).asn написа:Съжалявам за разочарованието - машинен, редовно обучение, засега с над 14г. стаж по специалността.
Ще се опитам да влезна в същия тон, като ще се заяждаме. Сравнение с механичен часовник щеше да е много по-адекватно. Автомобила е сложна и скъпа машина. Рибарската макара прилича повече на редуктор, затова нека се спрем на нещо по-просто и евтинко, което също има предавателни отношения. Например, скоростната кутия. По твоята логика ежегодно демонтираш сам скоростната кутия от колата си и то не защото му разбираш, а защото така или иначе шофираш. Разглобяваш я, почистваш грижливо всеки елемент от нея, омаслявяваш, сглобяваш... може пък да надживее египетските пирамиди.
Не може да не си чувал за ТО 1, 2 и 3!
Естествено - всеки е свободен да върши с макарите си каквото иска. Целта на темата е да се каже къде е пресечната точка между правилното и цената му, както и да се покаже неправилното, ненужно скъпото, прекаленото вманиачаване и т.н.
Различните видове риболов също изискват различна поддръжка на макарите - не може да се сравнява "ядяща" морски пясък и солена вода спинингарска макара, която се развърта по 300 - 500 пъти на ден и шаранджийска.
Лошото е, че се възприемат за знаещи хора, които единствено парадират с дадената сума за един напръстник пича мъзга, която точно за макари не става.
Уж нямаше да пиша повече тук... Такава загубата на време!
RTM Ocean Quatro
Re: Почистване и смазване на макари
Здравейте, с интерес изчетох всичките 10 страници на темата и ми направи впечатление, че се дискутираха смазки и греси с произход др. планета, но не и наличните по нашите магазини. Имам няколко въпроса за конкретните достъпни на нашият пазар смазки под формата на спрейове.
1. За лагерите и там където трудно се вкарва грес не ставали това за използване:
http://radimex.eu/%D0%A1%D0%BF%D1%80%D0 ... MOTIP-PTFE
2. За вътрешността на макарата не става ли да се нанася директно с напръскване само с открехване на страничният капак на макарата:
http://www.tashev-galving.com/006+DNK14 ... 0%BE%D0%BD
И двете смазки проникват идеално при напръскване, като втората по се задържа като грес по частите, а първата прави много тънък и мазен филм по всичко което се докосне.
Разполагам с 4 бр. макари Tica Scepter и не знам авансовите им системи представляват комбинация от метални шайби и помежду им карбонови тънки шайбички. Тази система трябва ли да е смазвам и с какво? Авансът на тези макари е много натоварен при риболов защото предимно се вадят риби над 10 килограма.
1. За лагерите и там където трудно се вкарва грес не ставали това за използване:
http://radimex.eu/%D0%A1%D0%BF%D1%80%D0 ... MOTIP-PTFE
2. За вътрешността на макарата не става ли да се нанася директно с напръскване само с открехване на страничният капак на макарата:
http://www.tashev-galving.com/006+DNK14 ... 0%BE%D0%BD
И двете смазки проникват идеално при напръскване, като втората по се задържа като грес по частите, а първата прави много тънък и мазен филм по всичко което се докосне.
Разполагам с 4 бр. макари Tica Scepter и не знам авансовите им системи представляват комбинация от метални шайби и помежду им карбонови тънки шайбички. Тази система трябва ли да е смазвам и с какво? Авансът на тези макари е много натоварен при риболов защото предимно се вадят риби над 10 килограма.