Страница 1 от 1

Daiwa Caldia 4000 A

Публикувано на: Пет Май 04, 2018 9:18
от KGramatikov
Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на Daiwa.

Daiwa Caldia 4000 A

Тази макара пристигна при мен за профилактика.

Принципно не обслужвам DAIWA с MAG SEAL по простата причина, че още не съм намерил оригиналния продукт(магнитно олио)!

Като изключим този факт макарите на Daiwa са просто едни добре проектирани и сглобени макари, който не създават проблеми 

Случая на тази, е че е била отваряна и от магнитното масло няма и следа и затова се навих да я обслужа.

Макарата има като оплакване, че при въртене се усещат зъбите на ръкохватката.

Само за уточнение. Отдавам го на факта че Daiwa използват зъбни колела с голяма височина на зъба и от там и предавката става по-шумна от останалите. Това не означава, че има проблем, или че ще има износвания и там подобни. Напротив тези макари са изключително силови и без проблеми колеги ги използват за риболов на фидер дълги години, без да се притесняват, че ще ги скапят и си вадят хранилки към 100 грама по състезанията, а там натоварването е жестоко. Отделно големите диаметри на двете колела са завидни. При DAIWA TOURNAMENT QD 45 където всичко е без компромис, пак се усещаха зъбите при въртене дори и на новите бройки в магазина . Това не ги прави лоши макари!!!! Шимано използват една шепа зъбни колела в макарите си и затова минаха на микро модули и ковани колела за да намалят изцяло паразитните шумове от предавките. Дори гласно го обявяват на сайта си, което не е случайно. Явно го изтъкват като техническо постижение пред другите. Всички търсят да задоволят потребителското чувство в магазина, за да може клиента да избере този или онзи модел. Отделно за луфтовете има една друга секта, но не сега 

Системата е подпряна в двата си края на пиньона на лагери(изключително важна подробност) и короната също. Механизма е доста стабилен!! Паразитното колело е на лагер, а в долната си част има метална шайба, която да предотврати износване в корпуса по време на работа. Под шпулата има две втулки, които могат да се заменят с лагери. Както и на водещата ролка по схема са показани две втулки, които и те биха могли да се заменят. Разбира се и така да се остави от Daiwa са се погрижили всичко да се върти нормално.

Макарата беше напълнена с масло за да се премахне шума от колелата, но освен че не се е махнал въпросното масло беше излязло от всякъде!! MAG SEAL за мен лично работи само при модела Saltiga като инженерите се презапасяват и с използването и на семеринги в по-новите модели! Но там нещата са наистина сериозни във всяко едно направление. За по-малките модели слагат означението MAG SEAL, но само на едно място не прави макарата водоплътна!! За мен е маркетинг трик. Тук могат да се породят много ожесточени коментари, но фактите са си факти. Ревюта на яко тормозени Saltiga-и може да видите на сайта на Alan Hawk.

Отделно паразитното колело е изцяло метално(описвал съм проблемите на пластмасовите колела с метален пин в други теми)

Короната е перфектна отливка върху стоманена ос.

Всичко е разглобено, промито и обезмаслено.

Смазана е на ново с два вида грес и събрана. Макарата си върти чудесно и със сигурност няма да се предаде, в боя с големите риби по водоемите.

Много надеждна макара, но в ценовия си клас има доста конкуренция.

Надявам се четивото да ви е харесало.

Поздрави и наслука през новия сезон 2018!