Какви документи за ЛОДКА в Дунава

Дискусии на тема контролни органи, закони и тяхното прилагане, бракониерите, и мястото на любителя риболовец в омагьосан кръг.
Аватар
kalimok
Мнения: 103
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 8:12
Местоположение: Тутракан
Обратна връзка:

Мнение от kalimok »

Задължително трябва да имаш тапия за "капитан на малък кораб по р. Дунав"! Дори и за каяк. Трябва да знаеш правилата за орабоплаване в реката няма начин. Между другото дори и обслужващия персонал по пътническите кораби са задължени да имат тоя документ. Аз се явявах на изпит с една сервитьорка!!! За самата лодка трябва да се пита ДИК, но знамето е повече от задължително!!! Абе хубаво е да си максимално изряден и добре да познаваш района! Щото има едни румънски острови залепини за българския бряг и може да изкараш ноща на отсрещния бряг!!!
PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 8 пъти

Мнение от PENN »

Малък кораб е всеки плавателен съд които качва 12 или повече лица на борда си.Под тази бройка си добре без да се налага да си вадиш капитанско.Това е закон на ИМО и наще би трябвало да го признават.Това обаче не ти дава право да работиш или да взимаш пари под каквато и да била форма.Това са международните закони,но може някои акалия да е измислил нещо друго.Давам и пример.Цял свят като влиза в пристанището,внимава зелената веха да му е на десен борд,но Мериканцити значи пак са обратно.Червен буи на десен борд и си в канала,зелен си на камъните.

Това за обслужващия personal е верно,но там играят други закони. STCW-95 се прилага към някаква тъпия,а това е капитанското.Това са курсове за търсене и спасяване,противопожарна подготовка,първа медицинска помощ.............и това няма как да ти го дадат ако нямаш някакъв лиценз.Само наще искат подобна глупост,но тази глупост е задължителна в международни води,в Американски да речем не ми е нужно нищо.Наще обаче от всяка мадама барманка са направили kapitan,че да могат да и дадат тая тъпия.Много е сложно и ще отнеме време да ви цитирам всички глупости по морските закони.За каяк капитанско,те и застраховка ще му искат,спасителни средства,противопожарни,регистрация.............иначе на какво сам kapitan?С какво каяка се различава от един надувен дюшек с които баба Жица си пече сланинките на плажа????Или и на нея капитански ще и искат,да свирка 3 пъти като гребе на заден ход?????Тия са откачени,но не са само те,аз с тукашните продължавам да се карам трета година вече.Както и да е,според мен карай и не се бои,една триметрова лодка няма как да побере всички неща които се изискват по международния закон или някои ще ми каже,че си носи фактура за каяка да докаже,че е негов и има застраховка,рог за мъгла,номер 4 спасителен кръг,3 броя СОЛАС ракети ден и нощ.............бе какво сам се разписал и аз,Батак е,караите смело.
Go BIG or Go Home!
Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 7 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Tedo »

за надуваемите лодки не искат регистрация, но за твърдите /дървени, стъклопласт и т.н/ - да

затова единия колега е разбрал, че от 3м нагоре искат, а другия, че няма нужда...

капитанското е задължително и в двата случая - то е за до 12 пасажера... за повече - друго капитанско :lol:
Капитанското за Дунав е отделно от това за вътрешни водоеми и за Морето... Доколкото знам за Дунав изпитът е по-тежък...

контролът по Дунав е доста по-строг от този по морето, защото си е граница... кат влезем в ЕС, може и да го намалят - нали ще трябва да пазят предимно "Външната граница на ЕС" сиреч с Турция, Сърбия и Македония :idea:
PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 8 пъти

Мнение от PENN »

Е те тия са им такива законите защото не са виждали надувна лодна на 12 метра.С твърдо дано,но надувна.Закона по Дунав може да е различен,там има много барджи,влекачи,бутачи,композиции........и закона може да е друг,но да ми искат на 3 метра капитанско това е нелепо.Нито мога да потопя някои,нито нормални светлини ми трябват за тази бъзикня по международни закони нито хиляди други неща.Черно море също е граница и не ми се вижда много ясна логиката на наще да изискват нещо което по международни правила не е така.Или си мислят,че ако иска някой да прави нещо нелегално ще си пусне светлините,ще свирка като тръгва,застраховка ще си носи..............и ще прекарва дрога????Да бе да,пак някой е измагерил някои недомислен закон.

Границите на Европа нямат нищо общо с конвенцията която БГ подписва 1960 или 62 с ИМО,там си пише кой и какво трябва да прави,границите са си отделен въпрос
Go BIG or Go Home!
Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 7 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Tedo »

има и ограничение за кс на двигателя, но не помня колко точно - над 40 или над 70кс вече е с допълнителен изпит... така, че са си вързали гащите за 12м надуваема /предполага се, че е с 2х250кс/ 8)

това за границата го казвам от личен опит - на морето /изключая крайните южни и северни части/ никой не те проверява... а за Дунава са ми казали да не се пробвам без документи, щото катерите обикалят :oops:
PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 8 пъти

Мнение от PENN »

България подписва договора за членство с ИМО в Лондон 1960.Там ясно и точно е написано кой и какво право има,а наще се опитват да си го тълкуват както искат.Айде да дам един странен пример.Ако караш под 7 метра лодка имаш право нощем да ползваш само един фенер с бяла светлина за да предотвратиш збласък.Това е по международен закон и това би трябвало да важи за БГ.Е ок съгласен сам,но не ми е ясно са чий ми е изпит с 4844 въпроса???За да знам как да светя с фенер като тръгне тласкач с 5 барджи към мен ли????Голям келепир ще да е капитанското,точно толкова колкото ще и послужи и на барманката.Много е объркано и ако някои не ми вярва нека прочете задълженията на всеки kapitan - то не са документи,трениране на екипажа,инструктиране,таблици и схеми за бесопасно плаване.............и това на 320 сантиметрова лодка????Колко от лодките имат всичко което се изисква по морските закони или и това е като москвич осмак на 25 години с технически пеглед???Само въртели ви правят,един прост курс по безопасност е едно,но капитанско е съвсем друго.Те и товарителен план ще ви поискат,план за изхвърляне на боклука/това трябва да го имате по закон / и какво ли още не.Колко от вас имат план за изхвърляне на боклука???Ма иначе капитански раздават.Мали как ще ме арестуват и там само да се пребера пак в БГ,ще има да обяснявам закони пак на висок глас,но тоя път на български.
Go BIG or Go Home!
Аватар
Iceberg
Мнения: 368
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 22:13
получил Браво: 1 път

Мнение от Iceberg »

С каяк по дунава съм стигал на метри от Ромънския бряг без никакво капитанско право и никой не ми е правил забележка. Имам познати, които се занимават с кану каяк и не знам някой от тях да има капитанско право.
12 м. надуваема лодка що за чудо е ?
Виждал съм надуваема десантна лодка с твърд под, която може да побере 12 човека, но 12 метрова....... някак си ми се струва ,че излиза от понятието лодка.
Д-р Дулитъл
Мнения: 2054
Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 10:34
Риболов: мързелив
Местоположение: Мизия
дал Браво: 303 пъти
получил Браво: 174 пъти

Мнение от Д-р Дулитъл »

Стигал си,щот не са те ловили...Вече никой не смее да се ебава с гранична полиция по Дунав.Преди 10 години и ние сме се разкарвали по румънските острови,ама сега-забрави!А те хванат в издънка-лодката(твоята)-на буксир,ти -на катера с ръцете на коленете и писане на кофи с мастило в близката застава.И се моли да те хванат нашите,а не румънците... :wink: .
Аватар
Iceberg
Мнения: 368
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 22:13
получил Браво: 1 път

Мнение от Iceberg »

Нашите въобще няма да се занимават с теб , а ромънците се занимават ако има нарушение. Познавам поне 5 човека задъжани от ромънците.
А за това кой колко и как се ебава с граничната полиция..ами просто изкарай една седмица на Дунава и ще видиш кое как е.
Май никой не си губи времето да пуска мрежи в наши териториални води .
Кърмаци също има на фарватера ,че и малко оттатък (ромънски води).
Бомби си хвърлят и до ден днешен и няма спиране. Има и хора ,които са собственици на рибарски лодки ( за дървените говоря) ,които нямат капитанско право, а за прекарали по-голяма част от живота си на вода и продължават по този начин...
Така, че положението скоро няма да се оправи.
milen
Мнения: 955
Регистриран на: Пон Юли 04, 2005 11:01
Местоположение: Варна
получил Браво: 5 пъти

Мнение от milen »

ето това ме е яд ,,,,,,,,,, Оправдавам да искат капитанско право само за да има ред по водаата и да се знаят правилата .

Но а бе тои идоти от Гранична полиция , от кого пазят ,коя държава ,какъв Европеиски съюз.
в Европа границите се минават без да спираш с колата и то на голяма скорост и не знаеш къде е границата а тукккккк ,какво ми пазят .

Пожелавам да има съкращения и тези момченца гладни да стоят след време а не да тормозят хората ( говяря за Гранична полиция) .
plamen_ivanov
Мнения: 1
Регистриран на: Чет Фев 20, 2014 12:37
Риболов: речен риболов

Re: Какви документи за ЛОДКА в Дунава

Мнение от plamen_ivanov »

Добър ден! Искам да попитам дали ми е необходимо капитанско за пластмасова лодка дълга 3,10 метра без двигател за плаване по р.Дунав?
Аватар
shaman
Мнения: 3336
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:49
Риболов: Спининг, муха и от скоро кльонк с каяк :)
Местоположение: Русе
дал Браво: 205 пъти
получил Браво: 462 пъти
Обратна връзка:

Re: Какви документи за ЛОДКА в Дунава

Мнение от shaman »

plamen_ivanov написа:Добър ден! Искам да попитам дали ми е необходимо капитанско за пластмасова лодка дълга 3,10 метра без двигател за плаване по р.Дунав?
Не, ако се движиш САМО в разрешените за това места...
А именно Зона "А" - единствено между Български бряг и Български остров и то, ако там не минава фарватера.

За останалите места капитанското е задължително.. Както и регистрация на лодката.
--------------
http://www.starividri.org
ЖАБИ-2
Мнения: 39
Регистриран на: Нед Сеп 11, 2011 21:27
Риболов: тролинг, кльонкане
Местоположение: Варна

Re: Какви документи за ЛОДКА в Дунава

Мнение от ЖАБИ-2 »

И аз съм я чел някъде тази информация че разрешени за плаване на нерегестрирани плавателни съдове са зоните между български бряг и български остров ако там не минава фарватера ... ще съм благодарен ако някой може да публикува официален документ или линк към такъв, където са регламентирани зоните и условията за плаване в р. Дунав...
Ivanov_P
Мнения: 54
Регистриран на: Съб Юли 19, 2014 13:28
получил Браво: 15 пъти

Re: Какви документи за ЛОДКА в Дунава

Мнение от Ivanov_P »

Няма как да регистрираш надувна лодка, защото няма къде. Има регистър на малките кораби, които са дълги до 20 м, с някой изключения, най-важното от които да возят до 12 човека. На регитрация не подлежат водни колела, академични лодки, каяци и канута, както и надувни лодки. Не е задължителна регистрацията на плавателните съдове с твърд борд с дължина под 4.57 м. и двигател под 15 квт., когато с тях не се извършва стопанска дейност. Т.е. за да не подлежат на регистрация трябва да са налице всички три условия заедно, лодка за собствени нужди, по-къса от 4.57 м. и с по-малък двигател от 15 квт.
Изискването за дължина от 4.57 м. е изключение от общото правило и на него са подчинени и академичните лодки, канутата и каяците. Иначе някоя мауна с 12 гребци щеше да мине за академична лодка, предвид членството на екипажа в БАН.

Тук виждам, че един тип плавателни съдове се нарича "канута с педали", наименованието е заблуждаващо и подлежи на санкции КЗП, защото става дума за "водно колело". Това, че ползваш трактора за да возиш жена си не го прави лека кола.

След като един плавателен съд не подлежи на регистрация като малък кораб от самосебе си се разбира, че за него не се изисква свидетелство за правоспособност, както не се изисква и за джетовете, които се регистрират в Регистъра на малките кораби, но в отделен и нарочен том (за тях действа изключението за над 15 квт.)

В Дунав съществуват така наречените "особени зони", но там е регламентирано корабоплаването, а не отделна корабна регистрация или особен ред за правоспособност.

Евентуално проблеми за капитанско свидетелство могат да възникнат при твърди лодки под 4.75 м. и с двигател под 15 квт., където регистрацията на лодката е доброволна, защото ще се получи, че ако я регистрираш ти трябва свидетелство, иначе не. Това вероятно ще е въпрос на тълкуване и свободни интерпретации, особено от проверяващи, но за мотор под 10 кс или около 7 квт. никога не се е искало капитанско, ако в лодката се вози собственика и не кара хора, даже при бай Тошо.
Събиране на вземания, защита от банки, монополи, колектори и по трудови спорове-http://dike.bg/
Публикувай отговор

Обратно към “ИАРА, законът, бракониерите ...”