Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков

Арена за дискусии на теми касаещи допълнителната екипировка за един риболовен излет или какво друго ни е необходимо освен риболовните такъми.
Boakal
Мнения: 223
Регистриран на: Нед Юли 24, 2016 23:03
Риболов: речен, сладководен
получил Браво: 15 пъти

Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков

Мнениеот Boakal » Съб Сеп 17, 2016 21:54

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
- Диод: Cree XPL HI;
- Максимали лумени: 1000;
- Цвят на светлината: 1A 6500-7000 К (студена); 3A 5000-5200 К (неутрална); 7A 3000-3300 К (топла);
- Дължина на лъча: до 400 метра до ниво лунна светлина;
- Оптична система: алуминиев рефлектор с гладко покритие, закалено ултрапрозрачно стъкло с антирефлексно покритие;
- Тяло: алуминиево с висока степен на анодизация;
- Захранване: 1 брой литиево-йонна батерия размер 18650;
- Диаметър на главата: 4,5 см;
- Диаметър на тялото: 2,56 см;
- Дължина: 14,5 см;
- Тегло без батериите: 145 гр;
- Устойчивост при падане: 1,5 метра;
- Валозащитеност: IP-X8;

НОВОВЪВЕДЕНИЯ

Следните неща вече са стандратни:
- антирефлексно стъкло;
- диод XPL-HI с избор на цветовата температура;
- медна подложка под диода;

Драйвера е с изцяло подменен софтуер който включва:
- 12 избираеми режима;
- режими с и без лунна светлина;
- режими с и без мигащи режими (SOS, велосипеден режим, проверка на батерията);
- режими стартиращи от висок към нисък и обратно;
- режим памет може да се включва и изключва;
- два режима с намалена до 50% мощност за по-малки топлини загуби ( при 50% от мощността фенера може да работи неограничено време);

Една от най-големите промени е:
- 4 кратното увеличение на честотата на използваната широчинно импулсна модулация (ШИМ, PWM) в сравнение със стария модел. По този начин примигванията стават абсолютно незабележими за човешкото око.
Това поставя фенера много близко до неговите далеч по-скъпи "маркови" братя. След тази промяна старите модели на Convoy работещи с една 18650 вече изглеждат морално остарели. Всъщност една смяна с новия драйвер ще ги "върне в играта" отново.
Новият фърмуер работи успешно на старите драйвери с 6 или 8 x 7135. Препрограмирането обаче не е по възможностите на всеки, а ако се плаща за него цената ще е повече от цената на нов драайвер която е 5 - 6$.

Новия фърмуер може да бъде свален от тук:
http://bazaar.launchpad.net/~toykeeper/ ... /biscotti/
Той е предоставен безплано от разработчика ToyKeeper.

Разпределение на режимите:
1. 0.1%, 1%, 10%, 35%, 100%, strobe, biking, battery-check (default)
2. 0.1%, 1%, 10%, 35%, 100%
3. 100%, 35%, 10%, 1%, 0.1%
Първите три са за обща употреба.
4. 1%, 20%, 100%, strobe, biking, battery-check, SOS
5. 1%, 20%, 100%
6. 100%, 20%, 1%
За тези които предпочитат само 3 режими.
7. 0.1%, 1%, 10%, 50%, strobe, biking, battery-check, SOS
8. 0.1%, 1%, 10%, 50%
9. 50%, 10%, 1%, 0.1%
Това са режимите с наполовина мощност. Удвоява автономията, елиминира загряването като същевременно не намалва силата на светене прекалено. Подходящи режими ако давате фенера на някой който не е в час с работата на фенера. Важно е да се уточни че Convoy C8 няма таймер за намаляване силата на светене при 100% режим. Ако бъде оставен включен в това положение при прясно заредена батерия е напълно възможно да изгори диода. Това е причината да бъдат създадени тези режими.
10. 1%, 10%, 35%, 100%
В случай че не искате режим "луна". Специално за осветяване на далечни обекти (thrower)';
11. 100%, 20%, strobe
Режима е направен по заявка на полицай и контрол на трафика;
12. 100% only
За хора искащи само един режим.

Подредба на режимите и нашето възприятие:
За пример взимаме 1000 лумена които при нашия фенер дават примерно 50 000 кандела.
Как изглеждат нещата:
0.1% мощност: 1 lm, лъч 14 m, яркост 10/100
1% мощност: 10 lm, лъч 45 m, яркост 21/100
10% мощност: 100 lm, лъч141 m, яркост 46/100
35% мощност: 350 lm, лъч 264 m, яркост 70/100
100% мощност: 1000 lm, лъч 447 m, яркост 100/100
За нашето око 35% от мощността изглежда като 70% от яркостта, като дължината на лъча е 59% от максимума.
Така направени режимите изглеждат смислени.

Ето малко повече информация за драйвера
Драйвера на Convoy C8 e от типа токов линеен стабилизатор. При него тока който се дърпа от батерията е съвсем малко по-голям с този който се подава върху диода. Това което прави стабилизатора е да изгори разликата в напрежението необходимо за работата на диода и напрежението подавано от батерията. Когато двете напрежения се изравнят линейния стабилизатор се държи като директ драйв. Характерно за тези стабилизатори е че КПД е различно в зависимост от разликата между двете напрежения и е най-виско (99%) когат двете напрежения са почти еднакви. При една литиево йонна батерия и диод XML-2 диод средното КПД е от порядъка на 85% което е повече от задоволително.
В конкретния случай е използван линеен стабилизатор модел 7135. До 8 такива стабилизатора са свързани паралелно. Всеки стабилизатор отдава 0,35А ток, при 8 такива тока е 2,8А. Важно е да се уточни че всички стабилизатори са свързани заедно и при стартирането на фенера се включват и 8-те. Ниските режими на Convoy C8 са реализирани с високочестотна ШИМ (PWM) на тока към диода която не се усеща от човешкото око.
Ето и графиката на такъв драйвер:
Изображение

Много често хората смятат че силовата част на стандртния драйвер позволява фенера да свети със сила 1000 лумена. За съжаление това е възможно за кратко време и то при използването на прясно заредена вискотокова батерия. Основната причина е че за да работи успешно стабилизацията винаги имаме разлика от 0,3V между напрежението на батерията и това върху диода. Това силно ограничава силовите възможнности на драйвера. Други конкурентни фирми имат решения и с по 10 и 12 линейни стабилизатора, но те също не успяват да променят много нещата. Причината е че при 900 лумена, 100 - 200 лумена в повече не се усеща от човешкото око. А необходимата разлика в напрежението силно ограничава възможностите на батерията и реално пoвечето линейни стабилизатори губят битката с високоефективния директ драйв реализиран с FET. При него MOSFET транзистора работи в ключов режим (електронен ключ с много ниски загуби) и реално цялата мощност на батерията се прехвърля към диода. И понеже електрическите връзки не са иделани, то максималния ток се определя единствено от тяхното съпротивление.
Този проблем лесно може да се реши чрез замяна само на драйвера с такъв използван във фенерите BLF A6/Astrolux S1.
Този драйвер има турбо режим с директ драйв и таймер. Там вече лумените се вдигат на 1400 - 1600 в зависимост от качеството на батерията.
И тук идва голямото предимство на новия Convoy C8 - той идва подготвен за смяна само на драйвера. Тоест не се налага да правите друга манипулация.
Ето как може да се направи манилупацията:


Новият Convoy C8 вече е наличен в магазина на Саймън:
https://ru.aliexpress.com/store/product ... 11943.html

Линк към представянето му в BLF форума:
http://budgetlightforum.com/node/49180

Изображение

Изображение

Изображение

Сравнение между стандартен Convoy C8 и други фенери с аналогичен по големина рефлектор:

Convoy C8 XM-L2 NW (18650)
Изображение

Olight M23 Javelot XP-L (serienmäßig dedomt) (18650)
Изображение

Eagle Eye X6 XP-L Hi (18650)
Изображение

Nitecore P16 XM-L2 (18650)
Изображение

Boakal
Мнения: 223
Регистриран на: Нед Юли 24, 2016 23:03
Риболов: речен, сладководен
получил Браво: 15 пъти

Re: Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков

Мнениеот Boakal » Съб Сеп 17, 2016 21:56

Малко реални снимки:
Изображение
Изображение

Различна версия на формата C8:
Изображение


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта