Zodiac cadet 340s

Минава, големият кораб минава ...
Аватар
stoev
Мнения: 737
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 16:44
Риболов: с изкуствени примамки
Местоположение: Варна
дал Браво: 50 пъти
получил Браво: 22 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот stoev » Съб Май 09, 2015 21:07

Tedo написа:Това с морската вода също е така - в Ч. море /14 промила сол/ лодките са по-бързи отколкото в сладка вода, а в Бяло море разликата е още по осезаема /33промила сол/.


Тедо,
Това с по-висока скорост в морска (солена) вода е валидно в повечето случаи, но не винаги. За глисираща лодка с достатъчно мощен за нея двигател, максималната скорост е една и съща в солена и прясна вода при равни други условия.
В бяло море солеността е под 33 промила. Средната плътност на морската вода е приета 1.025г/см3 със соленост около 34-36 промила при температура 20 градуса С. В океаните плътността е средно 1.027-1.028. В Егейско море е около 1.017, в Черно 1.014.... :)
Бъдете здрави и наслука...
http://starividri.org

Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 5 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот Tedo » Нед Май 10, 2015 20:28

Спорът е излишен... Факт е, че в соленото лодките са по-бързи..

Аватар
promarine
Търговец
Мнения: 1026
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
Местоположение: Варна
дал Браво: 26 пъти
получил Браво: 70 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот promarine » Нед Май 10, 2015 22:28

stoev написа:Средната плътност на морската вода е приета 1.025г/см3 със соленост около 34-36 промила при температура 20 градуса С. В океаните плътността е средно 1.027-1.028. В Егейско море е около 1.017, в Черно 1.014.... :)


Доколкото знам, Средиземно море /в това число и Егейско/ е по-солено от световния океан. Самото Средиземно море има доста различна соленост в отделните си части, като солеността му нараства от запад на изток тъй като чрез Гибралтарския пролив в него нахлува по-слабо солена вода. В северната част на Егейско море /от Халкидики до Дарданелите/ солеността в повърхностните слоеве е по-ниска заради втичащата вода от Мраморно море.

Ето и нагледна карта на солеността на повърхностните слоеве на Средиземно море:

Изображение

Освен това колкото по-дълбоко се спускаш в Средиземно море, толкова по-солена става водата /по простата причина, че по-солената вода е по-тежка/.
По-високата соленост на Средиземно море се дължи на това, че преди няколко милиона години морето е пресъхвало и на дъното се е отложила много сол. След отварянето на Гибралтарския пролив морето отново се е напълнило със солена вода и солта от дъното зарочва да се разтваря, като увеличава солеността на водата. Все още в някои дълбоки участъци на морето има огромен слой неразтворена сол.

Относно максималната скорост: в по-плътна среда винта има по-малко преплъзване и при достатъчно мощност и еднакви максимални обороти би следвало лодката да развие по-висока скорост.
Не съм пробвал в Мъртво море, но в най-солената част на Средиземно, моята лодка постига с около 2 км/ч по-висока скорост отколкото в Черно. А в яз.Цонево скоростта ми пада с още 2-3 км/час /тук явно влияние оказва и по-ниското атмосферно налягане/.
....
www.plodex.eu
....

Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 5 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот Tedo » Чет Май 14, 2015 22:22

По-добре не пробвай в Мъртво море, че моторът бързо ще даде фира...

Аватар
uniqaudio
Мнения: 109
Регистриран на: Съб Юни 01, 2013 9:13
Риболов: Риболов с харпун в крайбрежни води.
Местоположение: София
дал Браво: 5 пъти
получил Браво: 7 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот uniqaudio » Нед Дек 17, 2017 14:38

Така, след три сезона усилена експлоатация и навъртяни около 450 морски мили със Зодиака, неминуемо се появи и първият проблем изискващ ремонт.

https://s33.postimg.org/sowwpxvi7/20171210_161936.jpg

Възнамерявам да направя дъга от текстолит с дебелина 4мм. и с лепило и 6 неръждаеми винта по 20-25мм. да уякча проблемното място, където натоварването от двигателя 20к.с. е най-голямо при ускоряване. Някакви други идеи?

Между другото, за да не се мачка задната плоча на транеца съм сложил едно такова парче текстолит. Ако някой мисли, че би му било полезно мога да му отрежа такова по размер. За това парче се наложи да купя цял лист.

https://s33.postimg.org/3kahq2isv/20171210_162037.jpg
Който може, прави го. Който не може, учи другите.

Аватар
мечока
Мнения: 152
Регистриран на: Съб Мар 07, 2009 12:52
Местоположение: dobrich
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 14 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот мечока » Нед Дек 17, 2017 20:42

Колега,първата и най-важна работа е да "запечатиш" местото за да не може да влиза вода.подсилването после,защото водата накипва дъската долу и тогава филма е голям.

Trofei
Мнения: 489
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 104 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот Trofei » Нед Дек 17, 2017 22:23

мечока написа:..и тогава филма е голям.

Смяната на транеца е 300лева,та не е чак толкова голям.На мен ми е чудно как Зодиак на 3години ще се сцепи там? :shock: Явно двигателя не е подбран правилно,друго обяснение нямам! :roll:

Trofei
Мнения: 489
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 104 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот Trofei » Нед Дек 17, 2017 22:42

Да,на тази лодка и дават макс 15коня,а е карана с 20-ка и за това се е стигнало до там! :wink: Препоръчвам ти Селва 360 за този двигател,дебелината на транеца е съвсем друга и може да понесе 20-те коня!Иначе постоянно ще правиш някакви ремонти и ще съсипеш лодката. :roll:

Аватар
uniqaudio
Мнения: 109
Регистриран на: Съб Юни 01, 2013 9:13
Риболов: Риболов с харпун в крайбрежни води.
Местоположение: София
дал Браво: 5 пъти
получил Браво: 7 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот uniqaudio » Нед Дек 17, 2017 23:49

Не младежи. В спецификацията на 340 си пише 20к.с. и естествено е карана с максималният двигател за тази лодка. Друг е въпросът, че сме влизали на 1 бал вълнение, а сме се прибирали на 5 и това само за един следобед . Или че на входа на залива на Асос, когато има северозападен вятър, вълната се вдига на 2-3 метра и за да излезеш трябва да я катериш. Лодката се справя супер във всички ситуации в които сме попадали включително и в двуметрова гадна начупена вълна, която идва отвсякъде. Питането беше дали имате друга идея как да се съвземе. Тази есен правехме преходи от по 80-100 мили в коринтския залив от Итеа до моста на Патра и обратно. Местните в началото не вярваха, но последните дни ни гледаха с уважение и навсякъде ни черпеха. Иначе като си мине ресурса от 5 години отива на символична продажба и си взимам нова подбна. Бих бил благодарен ако Киро от Кичево се включи по темата.
Който може, прави го. Който не може, учи другите.

Аватар
КИРО
Мнения: 1413
Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
Местоположение: ВАРНА
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 21 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот КИРО » Пон Дек 18, 2017 6:17

Проблема е в това,че горната част на държача не е залепен към самата транцева дъска,
и там си хлопа - дефект при почти всички 340-ки.
Изображение

Смяна на тези държачи на транцеви дъски е мисия невъзможна по принцип.Топлинно са залепени.
Тука като прочетеш,ще разбереш за какво говоря - http://www.gofishingbg.com/t7692-topic#309967
Мисля че може да се спаси положението.Отпускаш балона,като го дръпнеш назад,
трябва да отвори още в горния край.Зачистване добре с Ацетон дъската и държача отвътре,
направи го и на другия борд,изчакваш 5 мин да се изпари добре ацетона,нанасяш лепилото навсякъде,
помпиш балоните на около 0,15 бара,и стягаш с един колан двата балона,да приберат закъсаното
на местото си.След 24 часа изрязваш от плат парчета,да легнат изцяло върху дъгата на държача,
но само което е към дъската,не се мъчи и към балона да го нагласяш,голяма геометрия е,
и да легне поне 2-3см и на самата транцева дъска.Преди да лепиш обаче,добре е да зашкуриш синята боя,
до дъска,там по-добре ще хване лепилото.Като залепиш двете страни,накрая оправи и горната част.
Да легне върху дъгите пак към 2-3 см.Намери плат към 1100гр/м2 - над 1мм е.
И пак - преди да нанесеш лепилото,добро почистване с ацетон.
Ще проверя за повече снимки,ако намеря нещо ще ти ги пусна.
И още нещо,работи над 18* ,иначе нищо не правиш.

Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот Shonata » Пон Дек 25, 2017 20:06

Извинявайте, че спамя темата, но имаше един клега, който си бе вкарал лодка от щатите и на дефектиралото мя сясто на френската лодка бяха се подсигурили и с болтове, та даже и в долия край по един бяха сложили.
Всички много подиграваха колегата само бате Киро се изказа, че добре са направили глупавите Китайци, че отам идвали много проблеми.
Е в момента го видях нагледно.
Та в тоя ред на мисли след, като го поправиш по един болт отдвете страни мисля, че няма е излишно, ще разпределя усилието и, ще помага на лепилото да изкара петата си година лодката.

Аватар
uniqaudio
Мнения: 109
Регистриран на: Съб Юни 01, 2013 9:13
Риболов: Риболов с харпун в крайбрежни води.
Местоположение: София
дал Браво: 5 пъти
получил Браво: 7 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот uniqaudio » Пон Дек 25, 2017 20:45

Всъщност проблема се появи, защото доста я мъчим лодката. Като излизаме на глисаж с 4-ма души и багаж от спецификата на теглителната сила и от това, че на зодиака плата е тънък и балонът с голям диаметър и не особенно твърд, колкото и да е напомпан. Старата ми лодка беше Хонда, с доста дебело ПВЦ и ставаше направо монолитна като я набамкам с максималното препоръчвано налягане.Зодиака го помпам до 0.22 бара. Точно в този горен ъгъл усилието е най-голямо и е на усукване. Двигателят направо се мъчи да усуче транеца докато лодката излезе. Иначе транецът не е лепен, а направо е запресован в дъгите, като има множество свързващи ПВЦ елементи като дюбели от вътрешния до външния край на дъгите и както виждате се е прокъсал, а не разлепил. На снимката в горния край отдясно се вижда най-горният край на най-горния дюбел. Имам някои идеи, включително метални дъги от неръждавейка от двете страни с болтове. Киро даде и други ценни идеи за подсилване на горните краища. Като приключа ще докладвам. Обаче вероятно ще е догодина, че сега заминавам на ски до 8.01.2018. Добре поне, че имам ателие с достатъчна площ и централно отопление, та няма да чакам до напролет.
Благодаря на всички отзовали се .
Честита Коледа и Щастлива Нова Година момчета!
Който може, прави го. Който не може, учи другите.

Аватар
uniqaudio
Мнения: 109
Регистриран на: Съб Юни 01, 2013 9:13
Риболов: Риболов с харпун в крайбрежни води.
Местоположение: София
дал Браво: 5 пъти
получил Браво: 7 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот uniqaudio » Вто Май 15, 2018 19:57

Taka. След няколкомесечен мързел накрая в началото на април направих следното:
(Да припомня първоначалното състояние).


20171210_161936.jpg
20171210_161936.jpg (166.11 KiB) Прегледано 350 пъти


Най напред почистих, залепих и прибрах балоните, както препоръча Киро.

С линия и молив, използвани като пергел, върху картон си изрязах шаблон с радиуси 26 и 29см, по които след това изрязах ръчно с моделажно лъкче и зъболекарско трионче 4бр. дъги от дуралуминии с дебелина 2,5мм. които стигат от горния край на транеца, където има нещо като тампон от ПВЦ до две трети надолу, както ще видите на снимките. Оразмерих на алуминиевите дъги места за отвори, които да попадат между ПВЦ нитовете на държачите с които е захванат оригинално транеца към балоните. Тънкият момент тук е, да прецените местата на отворите така, че да не се засрещнат винтовете от вътрешната и външната страна с които впоследствие те се прикрепват към транеца. За целта отместих местата на центровете на вътрешните дъги с 3мм. нагоре, а на външните с 3 мм. надолу. За прикрепване на транеца използвах по един неръждаем болт 40хМ6мм за горния край, който минава през плътното ПВЦ на дъгите на държача и по 5 винта за дърво 4,8 х 30мм. който реално са дълги 27,5мм. отвътре и отвън. Под главите им, които са за фрезенк сложих също неръждаеми капачки, които правят притискащото усилие паралелно на плоскостта. Дебелината на транеца+ПВЦ държача + алуминиевите дъги е 30мм. така че този размер е О.К. С малка машинка пробих дупчици 2мм. на дълбочина 20мм. в дървото за да подведат неръждаемите винтове. Следва сглобяване на цялата конструкция, облепване с хартиено тиксо. Разглобяване. Почистване механично и с обезмаслител метил етил кетон на алуминиевите детайли и мястото където ще се залепват дъгите. Мазане с лепило Полимарин двукомпонентно, смесено в бурканче от горчица. Използвах 50мл. лепило + 2мл. реактив от комплекта измерен точно със спринцовка от 2мл. Изчакване половин час. Второ мазане. Изчакване 5мин. и залепване. Предварително със спринцовката без игла инжектирах по 0.5мл. лепило в дупките, където влизат неръждаемите винтове за дърво. Това няма да го обяснявам защо. Притягане до откат на дъгите с винтовете и горния болт. След два дни отидох да видя какво е станало, а беше станало ето това:

20180425_220849.jpg
20180425_220849.jpg (148.34 KiB) Прегледано 350 пъти


20180425_220904.jpg
20180425_220904.jpg (94.37 KiB) Прегледано 350 пъти


20180425_221013.jpg
20180425_221013.jpg (118.56 KiB) Прегледано 350 пъти


20180425_220915.jpg
20180425_220915.jpg (78.38 KiB) Прегледано 350 пъти


За да защитя алуминия от корозия го боядисах с два слоя акрилна боя, която имам за поправки на двигателя ми Сузуки ДФ20А и която съм си закупил от Миркат по каталог.
Окончателният вид на поправката е този:

20180501_191753.jpg
20180501_191753.jpg (111.21 KiB) Прегледано 350 пъти


20180501_191817.jpg
20180501_191817.jpg (167.12 KiB) Прегледано 350 пъти


20180501_191847.jpg
20180501_191847.jpg (124.68 KiB) Прегледано 350 пъти


В заключение ще кажа, че тествахме лодката с трима души 4 дни по море със слабо вълнение около 10часа ход със скорост 15-16 възела и многократни спирания и излизане на глисаж. Държи се по добре отколкото когато беше нова, защото транеца горе не се опитва вече да се изскубне от дъгите. Доволен съм от резултата и мога смело да го препоръчам на някой, ако му се занимава.

Целият масраф ми излезе около 120-130лв. за лепило обезмаслител, триончета и неръждаемите компоненти и 4 дни по 3часа труд след работа.

Успешен сезон на всички и много големи риби в Гърция! (Между другото докато тествахме лодката хванах 30см. зарган с голи ръце. Беше се заврял в една теснина на плиткажа между камъните докато гони дребосъка.)
Прикачи снимка/и
20180425_220915.jpg
20180425_220915.jpg (78.38 KiB) Прегледано 350 пъти
Който може, прави го. Който не може, учи другите.

Trofei
Мнения: 489
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 104 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот Trofei » Сря Май 16, 2018 11:26

Добре си се справил!Винтовете не е ли по-добре и те да се боядисат? :roll: Според мен,ако се сложи пропелер от 12стъпки,транеца ще се разтовари от напрежението и ще постигнеш 10% по-висока скорост спрямо 11стъпки! :wink: Сметни,че с един оборот на винта изминаваш 10стъпки=3.048метра,а с 12стъпки ще изминеш 3.6576метра за същото време или по-бавния винт натоварва точно транеца! :wink:

Trofei
Мнения: 489
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 104 пъти

Re: Zodiac cadet 340s

Мнениеот Trofei » Сря Май 16, 2018 11:33

С малката стъпка излизаш по-бързо на глисаж,но така натоварваш транеца повече, особенно когато лодката е и натоварена с повече хора и багаж! :roll:


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 4 и 0 госта