Самоделно оборудване за лодка. Така познатите ни „джаджи”
-
- Мнения: 432
- Регистриран на: Съб Окт 28, 2006 14:55
- Местоположение: По света и в Бургас
- Обратна връзка:
Еее, умирам от кеф, когато виждам човек да си използва главата по предназначение. Поздравления, колега iogo, стойката е много добре измислена и изработена. Дуракоустойчивата система също е чудесна. Направо вземай да я патентоваш и да я произвежадш в Китай, а после да я продаваш в САЩ. Сериозно.
Нашего брата скромно ще заимстваме идеята ти и всеки път, когато отървем забравената сонда ще те споменаваме с добро.
Нашего брата скромно ще заимстваме идеята ти и всеки път, когато отървем забравената сонда ще те споменаваме с добро.
- Felix
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 18:46
- Местоположение: Хасково
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 8 пъти
Преди време бях писал за едни мои набези във „Вторични суровини”. От там плячкосах материалите, които ми послужиха за направата на стол и количка за двигателя.
Рамката на количката направихме от затворен профил 20 на 30 милиметра, тънкостенен. За мен беше най-важно конструкцията да е лека. Сега мога да вдигам заедно двигателя и количката.
Колелата са много леки и вървят идеално по малки камъни и пясък.
За оси използвахме оригиналните, като ги заварихме от двата края към рамката.
Захващането на двигателя е върху две дъски. Това направих за да е по-стабилно, а и да не се различава много дебелината на транеца и тази на количката - за да не въртим излишно болтовете при местенето на двигателя от количката на лодката и обратно.
Отначало я бях направил малко висока, но после я скъсих, за по-голяма стабилност. Сега разстоянието от най-долната точка на ботуша до земята е не повече от 10 сантиметра. По-голямо не е нужно, защото и без това при движение двигателя е под наклон.
Разстоянието от оста на гумите до най-предната част на опорните крака е 40 сантиметра. По-голямо за този двигател не е нужно.
Колегата ico питаше какъв е наклона на транеца за да може да го имитира при количката. Мисля, че няма никакво значение. Получава се конструкция, в която центъра на тежестта е някъде по средата и всичко ще е наред, докато закачаме двигателя от правилната страна на дъската.
Направих и една планка под формата на буквата ”Т” с много дебело краче, с която анкерирам количката към стойката в микробуса, на която преди захващахме само двигателя.
Допуснах обаче една основна грешка, пак воден от чувството си за спестовност – не сложих дръжки. Разчитах да управлявам количката с ръчката на двигателя, но се оказа, че това е много трудно – той се върти около оста си и често щуцера за бензина се врязва в ръката ми.
За сега използвам количката най-вече за стойка, защото спираме до брега, но напролет, когато се налага да оставяме буса далече, сигурно ще ми свърши добра работа.
И те така...
Рамката на количката направихме от затворен профил 20 на 30 милиметра, тънкостенен. За мен беше най-важно конструкцията да е лека. Сега мога да вдигам заедно двигателя и количката.
Колелата са много леки и вървят идеално по малки камъни и пясък.
За оси използвахме оригиналните, като ги заварихме от двата края към рамката.
Захващането на двигателя е върху две дъски. Това направих за да е по-стабилно, а и да не се различава много дебелината на транеца и тази на количката - за да не въртим излишно болтовете при местенето на двигателя от количката на лодката и обратно.
Отначало я бях направил малко висока, но после я скъсих, за по-голяма стабилност. Сега разстоянието от най-долната точка на ботуша до земята е не повече от 10 сантиметра. По-голямо не е нужно, защото и без това при движение двигателя е под наклон.
Разстоянието от оста на гумите до най-предната част на опорните крака е 40 сантиметра. По-голямо за този двигател не е нужно.
Колегата ico питаше какъв е наклона на транеца за да може да го имитира при количката. Мисля, че няма никакво значение. Получава се конструкция, в която центъра на тежестта е някъде по средата и всичко ще е наред, докато закачаме двигателя от правилната страна на дъската.
Направих и една планка под формата на буквата ”Т” с много дебело краче, с която анкерирам количката към стойката в микробуса, на която преди захващахме само двигателя.
Допуснах обаче една основна грешка, пак воден от чувството си за спестовност – не сложих дръжки. Разчитах да управлявам количката с ръчката на двигателя, но се оказа, че това е много трудно – той се върти около оста си и често щуцера за бензина се врязва в ръката ми.
За сега използвам количката най-вече за стойка, защото спираме до брега, но напролет, когато се налага да оставяме буса далече, сигурно ще ми свърши добра работа.
И те така...
Евала на всичким споделили опита си.Много се радвам като видя нещо наистина мераклийско и авторско!Особено колегата с въртящия стол и сенника и количката....
Нека сега и аз да напиша нещо.Преди време в германия видях ремарке лодка.НАПРАВО МИ ПАДНА ШАПКАТА!!!Собственика каза че било английско.Не мога обаче да го намеря в интернет Предствете си лодка около 4 метра на две секции ,която е срязана по средата и двете и части се захлупват като кутия с панти и всичкото това на много елегантно колесарче с две гуми и една трета спомагателна служеща при предвижване на лодката до водата.Човека го откачи от колата и го пусна в езерото линадау за около 5 минути без да си дава зор!Много практично защото може да се напълни с доста багаж и в същото време е лодка.
Моля ако някой колега знае линк към това чудо да го публикува много е интересно!
Нека сега и аз да напиша нещо.Преди време в германия видях ремарке лодка.НАПРАВО МИ ПАДНА ШАПКАТА!!!Собственика каза че било английско.Не мога обаче да го намеря в интернет Предствете си лодка около 4 метра на две секции ,която е срязана по средата и двете и части се захлупват като кутия с панти и всичкото това на много елегантно колесарче с две гуми и една трета спомагателна служеща при предвижване на лодката до водата.Човека го откачи от колата и го пусна в езерото линадау за около 5 минути без да си дава зор!Много практично защото може да се напълни с доста багаж и в същото време е лодка.
Моля ако някой колега знае линк към това чудо да го публикува много е интересно!
http://www.bgdiagnostica.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Стара риба няма :)
Стара риба няма :)
- Marco Polo
- Мнения: 10196
- Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
- Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
- Местоположение: София
- получил Браво: 12 пъти
- Обратна връзка:
Ще "вдигна" тази позабравена тема, въпреки че нещата не съм ги правил сам, а прибягнах
до услугите на някой, който е по-наясно от мен с работата с полиестер.
Ето ви и идеите ми - преди и след.
________________________
________________________
до услугите на някой, който е по-наясно от мен с работата с полиестер.
Ето ви и идеите ми - преди и след.
________________________
________________________
Дай ми красноречие, за да говоря и мъдрост, за да замълча...
Лука 11:9-13
Лука 11:9-13
- Marco Polo
- Мнения: 10196
- Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
- Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
- Местоположение: София
- получил Браво: 12 пъти
- Обратна връзка:
Абе не съм очарован... Не е нормално да бичиш всичко с поп-нитове..
Нитът за мен си е чиста дупка... А ако се напоят балоните с вода?
А ако дъното на лодката пусне вода? А ако..
Абе мърлява работа... Па и не е евтина.. Пък и си платих като първи идиот авансово и сега мога да се оплача на арменския поп...
Дай ми красноречие, за да говоря и мъдрост, за да замълча...
Лука 11:9-13
Лука 11:9-13
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
както е тръгнало след още няколко години прасчо ще може да съперничи на моделите на много реномирани фирми
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
- Marco Polo
- Мнения: 10196
- Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
- Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
- Местоположение: София
- получил Браво: 12 пъти
- Обратна връзка:
Пепел ти на езика....
Поддръжник на http://www.starividri.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
....it is not the imitative strength or general good looks of the fly that makes it a killer. It's its weight. Simple as that...
....it is not the imitative strength or general good looks of the fly that makes it a killer. It's its weight. Simple as that...
- Marco Polo
- Мнения: 10196
- Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
- Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
- Местоположение: София
- получил Браво: 12 пъти
- Обратна връзка:
- esox hunter
- Мнения: 1125
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 11:01
- Местоположение: София
- получил Браво: 2 пъти
- Marco Polo
- Мнения: 10196
- Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
- Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
- Местоположение: София
- получил Браво: 12 пъти
- Обратна връзка:
Ти оная бяла знаеш ли как сама скочи в лодката, а?
Сега се прибирам отдолу... По-мърлява работа не бях виждал!
Глави на нитове стърчат отвътре - можеш да се разпориш като прасе!
Дупките се виждат с просто око - ако я бях пуснал направо на вода - щях да се удавя или поне да удавя лодката..
Абе... Направо не ми се говори!
Сега се прибирам отдолу... По-мърлява работа не бях виждал!
Глави на нитове стърчат отвътре - можеш да се разпориш като прасе!
Дупките се виждат с просто око - ако я бях пуснал направо на вода - щях да се удавя или поне да удавя лодката..
Абе... Направо не ми се говори!
Дай ми красноречие, за да говоря и мъдрост, за да замълча...
Лука 11:9-13
Лука 11:9-13