И до 150гр можеш да стигнеш съвсем спокойно...Над тази стойност вече ще трябва да гледаш дали пуши и цапа свещи и ако е така - да намалиш малко...Важното е маслото да е качествено!Emo-83 написа:Асене да те питам за маслото.На моя пише 1-100.Аз му слагам малко повече.На 10л. 120гр добре ли е това или е грешка.
колко и какво масло на 1л за двутактов ивънбордови
смятам, че от съществено знаъение е начина на експлоатация. При тролинг/ниски обороти/ е добре да се кара с по-малко масло/1:100/, за придвижване/макс.обороти/ е по-добре 1:50, но във всеки случай е излишно да се застраховате с повече масло, много пуши и ако вятъра духа по посока на движението ви се умирисвате яко, пък и много цапа свеща и почва да пали трудно. Избирайте между 10 и 20гр.масло за литър бензин според експлоатацията и не забравяйте след продължително каране на ниски обороти поне 1 до 2 мин. да го форсирате.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет Апр 10, 2008 22:37
- Местоположение: svistov
-
- Мнения: 432
- Регистриран на: Съб Окт 28, 2006 14:55
- Местоположение: По света и в Бургас
- Обратна връзка:
Честит ти нов двигател. Да си го пазиш и да ти служи вярно много години.
Ако си сигурен, че книжката е точно за този двигател, спазвай препоръчаните пропорции масло/бензин. Лепенка може да залепи всеки, но от това как ще го разработиш, зависи колко ще живее този двигател. При първоначалното сработане на детайлите има по-голямо триене, слагай му 25:1, както са препоръчали и не му давай зор т.е. без пълна газ и високи обороти. После 50:1. Не пести парите за хубаво масло. Не забравй да сменяш и маслото в редуктора на гребния винт.
Не съм чувал за двигател на Меркурий с 1:100 масло/бензин, което не означава, че няма такива. Вече не знам кой-какво прави- може блока и бутално-мотовилковата група да са производство на Ямаха? Някъде в предните теми, Пен беше дал линк към страница, където пишеше кои фирми какво произвеждатат и как се кооперират. Под капака на повечето двигатели Селва намираш Ямаха. Меркурий също ползват двигатели произведени от Ямаха за някои от моделните редове (ниските мощности като твоя). Пълна каша, но на фирмите това им спестява от производствените разходи.
След разработването двигателя сам ще си покаже , дали маслото му е много- гледай свещите и дали не пуши много (сиво-синкав дим). Колегите сигурно ще споделят, как още да се познае дали маслото не е в повече.
Никои двигател не е убит от повече масло, но от по-малко умират всички.
Ако си сигурен, че книжката е точно за този двигател, спазвай препоръчаните пропорции масло/бензин. Лепенка може да залепи всеки, но от това как ще го разработиш, зависи колко ще живее този двигател. При първоначалното сработане на детайлите има по-голямо триене, слагай му 25:1, както са препоръчали и не му давай зор т.е. без пълна газ и високи обороти. После 50:1. Не пести парите за хубаво масло. Не забравй да сменяш и маслото в редуктора на гребния винт.
Не съм чувал за двигател на Меркурий с 1:100 масло/бензин, което не означава, че няма такива. Вече не знам кой-какво прави- може блока и бутално-мотовилковата група да са производство на Ямаха? Някъде в предните теми, Пен беше дал линк към страница, където пишеше кои фирми какво произвеждатат и как се кооперират. Под капака на повечето двигатели Селва намираш Ямаха. Меркурий също ползват двигатели произведени от Ямаха за някои от моделните редове (ниските мощности като твоя). Пълна каша, но на фирмите това им спестява от производствените разходи.
След разработването двигателя сам ще си покаже , дали маслото му е много- гледай свещите и дали не пуши много (сиво-синкав дим). Колегите сигурно ще споделят, как още да се познае дали маслото не е в повече.
Никои двигател не е убит от повече масло, но от по-малко умират всички.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет Апр 10, 2008 22:37
- Местоположение: svistov
МНОГО ТИ БЛАГОДАРЯ Landy,книжката беше в кашона с двигателя.има го и моя модел вьтре/от 6-15к.с./.Докато намеря QUICKSILVER сьм взел VALVOLINE super outboard 2t.Препорьчаха ми да сменя маслото на редуктора на 8 часа работа,така ли трябва не знам какво и колко масло да сложа.Имам някакьв спомен от един майстор в Русе преди години,за някаква тьнкост при смяната.мисля че се пьлнеше от долната пробка с някаква помпа.в книжката не намирам информация за това
- bobi_karyka
- Мнения: 237
- Регистриран на: Пон Окт 30, 2006 10:36
- Местоположение: Гулянци
- получил Браво: 1 път
Re: колко и какво масло на 1л за двутактов ивънбордови
Конкретно за ТОМОS 4 пропорцията е 25:1 до колкото виждам тук http://www.mojaladja.com/upload/Tomos-4-uputstvo.pdf
Водачи, бъдете осторожни! Секунда невнимание, а после - цял живот мъртъв!!!
- Anton_65
- Мнения: 912
- Регистриран на: Пон Окт 31, 2011 14:08
- Риболов: На кльонк и прясно женско едно време,сега на спомени ха ха
- Местоположение: Асеновград
- дал Браво: 11 пъти
- получил Браво: 14 пъти
Re:
реда за смяна е точно обратнаAMATEUR написа:Ммм дам, много тънкости има. Точиш отдолу, завиваш долната пробка и пълниш от горната докато не започне да прелива от дупката. През цялото това време двигателя трябва да е вертикално / на стойка например. Не забравяй студена бира по време на процедурата!
отвиваш 2 - те пробки и след източване на старото масло,при вертикално положение от долната пробка посредством помпичка или тубичка която се навива,се пълни маслото докато избие отгоре,след което първо се завива отдолу и после отгоре,това е с цел да се изкара въздуха
- promarine
- Търговец
- Мнения: 1074
- Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
- Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
- Местоположение: Варна
- дал Браво: 55 пъти
- получил Браво: 190 пъти
- Обратна връзка:
Re: Re:
Всичко е точно с изключение на последователността на завиването. Първо завиваш отгоре, за да не може да поема въздух и най-накрая завиваш отдолу. Ако не си запушил горната дупка, докато опитваш да завиеш долния болт, ще изтече половината масло. А като вече е запушен горния отвор, няма откъде да паема въздух и само леко ще прокапе.Anton_65 написа:... се пълни маслото докато избие отгоре,след което първо се завива отдолу и после отгоре...
- Anton_65
- Мнения: 912
- Регистриран на: Пон Окт 31, 2011 14:08
- Риболов: На кльонк и прясно женско едно време,сега на спомени ха ха
- Местоположение: Асеновград
- дал Браво: 11 пъти
- получил Браво: 14 пъти
Re: колко и какво масло на 1л за двутактов ивънбордови
разбира се че така е правилно,но като сменях един път при майстор,ми направи впечатление след излизане на маслото отгоре,го запуши с палец и завъртя долния болт,после сипна и отгоре малко да протече навън и стегна болта,та логично е, за да няма липси
- bobi_karyka
- Мнения: 237
- Регистриран на: Пон Окт 30, 2006 10:36
- Местоположение: Гулянци
- получил Браво: 1 път
Re: колко и какво масло на 1л за двутактов ивънбордови
Така и не разбрах, някой карал ли е tomos 4 в съотношение 50:1 и какво се случва? И аз имам такава антика и не знам колко масло да слагам. Бях го дал на един приятел и го е ползвал с 50:1. Дали пък с 25:1 няма да зацапва свещта много?
Водачи, бъдете осторожни! Секунда невнимание, а после - цял живот мъртъв!!!
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: Вто Яну 28, 2014 16:22
- Риболов: от лодка-джиг,чернокоп
- Местоположение: поморие
- дал Браво: 15 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: колко и какво масло на 1л за двутактов ивънбордови
Имам селва 4.к.с.2 такта 1:100,карах я с 12/13 гр. Много тракаше и не се държеше добре.Почнах да слагам 20гр. Мотора утихна коренно се промени в положителна насока.Казаха ми че сигментите ми почват да заминават и затова иска повече масло за уплътнение.Незнам дали е вярно но мотора запя,тъй че според мен много зависи от мптора.
когато,искаш да свършиш някаква работа,намираш начин,а когато не искаш намираш причина.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Нед Окт 07, 2007 11:10
- Местоположение: sf
- дал Браво: 4 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: колко и какво масло на 1л за двутактов ивънбордови
Отскоро имам ямаха 5cs 6e3 извънбордов мотор. На мотора има лепенка 1: 100.Това ли е съотношението масло-бензин за този мотор, или лепенката е само за заблуда? Още не съм го ползвал и не знам колко масло да сложа.
моторът е 1984 г производство
моторът е 1984 г производство
Мъжете никога не порастват, само играчките им стават по-скъпи!