Двигателят
Двигателят
С настоящата тема се надявам да се отвори дискусия относно извънбордовите двигатели, които ползваме. Вярвам ще е интересно, да преценим заедно предимствата и недостатъците на един или друг двигател, да сравним един с друг два двигателя, да поспорим относно приложението не един или друг двигател за конкретен тип риболов.
Тук, ще се надявам да се избегне чисто техническата страна на въпроса, а да се наблегне на чисто практическите характеристики на двигателите, които ни осигуряват в процеса на упражняване на хобито ни.
Уточнявам, че в темата става въпрос за извънбордовите двигатели, а не за бордови такива или големите дизеляци, инсталирани на корабите.
Мисля, всички ще се съгласят да направим съвсем условно разделение на извънбордовите двигатели, според източника им на задвижване на:
1. Бензинови;
2. Електрически;
Разбира се, бензиновите от своя страна могат да се разделят на:
1. Четиритактови;
2. Двутактови;
3. Jet- двигатели или такива с директно впръскване на горивото под високо налягане;
И тук, както в темата за лодките, мисля, че ще е уместно да се започне с това кой какви двигатели е ползвал, ползва или се надява да ползва, като уточни, според него, какви са предимства и недостатъците им. Намирам за важно дори споделянето на сравнителни тестове между два двигателя със сходни характеристики, ако някой е правил такива, разбира се.
Мисля, че със споделянето на такава информация, пък макар и на любителско ниво, бихме могли да си бъдем полезни при бъдеща покупка или замяна на двигатели. Може пък, заедно да установим оптималното съчетание /конфигурация/ между лодка и двигател, за конкретната цел и вид риболов, към който сме се насочили.
Искрено се надявам на активност от колегите.
Тук, ще се надявам да се избегне чисто техническата страна на въпроса, а да се наблегне на чисто практическите характеристики на двигателите, които ни осигуряват в процеса на упражняване на хобито ни.
Уточнявам, че в темата става въпрос за извънбордовите двигатели, а не за бордови такива или големите дизеляци, инсталирани на корабите.
Мисля, всички ще се съгласят да направим съвсем условно разделение на извънбордовите двигатели, според източника им на задвижване на:
1. Бензинови;
2. Електрически;
Разбира се, бензиновите от своя страна могат да се разделят на:
1. Четиритактови;
2. Двутактови;
3. Jet- двигатели или такива с директно впръскване на горивото под високо налягане;
И тук, както в темата за лодките, мисля, че ще е уместно да се започне с това кой какви двигатели е ползвал, ползва или се надява да ползва, като уточни, според него, какви са предимства и недостатъците им. Намирам за важно дори споделянето на сравнителни тестове между два двигателя със сходни характеристики, ако някой е правил такива, разбира се.
Мисля, че със споделянето на такава информация, пък макар и на любителско ниво, бихме могли да си бъдем полезни при бъдеща покупка или замяна на двигатели. Може пък, заедно да установим оптималното съчетание /конфигурация/ между лодка и двигател, за конкретната цел и вид риболов, към който сме се насочили.
Искрено се надявам на активност от колегите.
Изполазвам лодка 3,40м. и я бутам с Johnson 3 коня. Нестава за състезания но ми върши работа. От двигателя съм много доволен, взех го от Австрия чисто нов. Това лято бях за риба на един язовир пълен с водорасли и взех че му прецаках турбинката която всмуква вода за охлаждането.
Та имам питане има ли магазин за резервни части за Johnson, и ако да каде се намира?
Предварително благодаря!
Та имам питане има ли магазин за резервни части за Johnson, и ако да каде се намира?
Предварително благодаря!
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Сря Окт 26, 2005 9:16
- Риболов: Тролинг
- Местоположение: София
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 13 пъти
Всяка есен изваждам гумената турбинка на водната помпа от корпуса и я оставям да се поизправи естествено цялата зима в чекмеджето ми. Така я и проверявам от попаднали боклуци през лятото.Вадя я след развиването на два болта зад пропелера. Мотора е евинруд 3.3 на 8 години и турбинката е ОК. Обикновенно зад пропелера има конци,сезал и водорасли .
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 23:12
- Местоположение: sofia
- дал Браво: 17 пъти
- получил Браво: 38 пъти
Това е добре колега, но ако ти работи мотора,а нашия джонсън ни изостави в края на сезона и сега трябва да мислим как да го ремонтираме и след това да го зазимиме. Иначе знам, че за да нямаш проблеми трябва задалжително да му направиш зазимителна профилактика.Ако някой знае повече за тази профилактика може да напише, а ние ще му бъдем благодарни.
НАСЛУКА.
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
-
- Мнения: 4833
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
- Местоположение: San Diego CA
- получил Браво: 8 пъти
Можеш да източиш и бензина от карбуратора за да не се чудиш после защо дърпаш като луд,а той не пали.
На схемата номер 22 е импелар или гумената перка която качва цодата за охлаждането.Това се смехя всяка година на мотор които работи в солена вода и на всеки 2 години на сладководния.Поне такива са предписанията на повечето производители.Не е добре да се оставя импелера да изсъхва и пак да се ползва,но явно си попаднал на някои много добър.Вникакъв случай не се пали мотора на сухо-импелерчето става на салата защото се предполага,че му трябва вода за да не трие на сухо.
Какво толкова му е на този Йонсан?Те имат един проблем с поплавъка които регулира подаването на гориво към мотора и понякога оста му се чупи и след като го дръпнеш да запали няколко пъти,само припуква и наводнява цилиндрите с гориво.
Дай малко повече инфо за този строшен мотор,пак може и да ти излезе късмета и да му открием проблема.
На схемата номер 22 е импелар или гумената перка която качва цодата за охлаждането.Това се смехя всяка година на мотор които работи в солена вода и на всеки 2 години на сладководния.Поне такива са предписанията на повечето производители.Не е добре да се оставя импелера да изсъхва и пак да се ползва,но явно си попаднал на някои много добър.Вникакъв случай не се пали мотора на сухо-импелерчето става на салата защото се предполага,че му трябва вода за да не трие на сухо.
Какво толкова му е на този Йонсан?Те имат един проблем с поплавъка които регулира подаването на гориво към мотора и понякога оста му се чупи и след като го дръпнеш да запали няколко пъти,само припуква и наводнява цилиндрите с гориво.
Дай малко повече инфо за този строшен мотор,пак може и да ти излезе късмета и да му открием проблема.
Go BIG or Go Home!
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 23:12
- Местоположение: sofia
- дал Браво: 17 пъти
- получил Браво: 38 пъти
За Джoнсана:първо едната бубина му беше пробила към корпус и ние е заляхме с епоксидна смола и се получиха нещата ,работи почти цяло лято,но едно от наводненията заля мазето и явно и мотора, та от тогава май ту работи ту, не работи и тази епоксидна смола е станала на юфка,и вероятно това е една от причините.Но първо трябва да си поиграем малко с него да видим точно какви са му признаците на откази и тогава ще тарся момощ за конкретните проблеми.Благодря предварително за всичко.
Последно промяна от emil petkov на Вто Яну 31, 2006 9:48, променено общо 1 път.
НАСЛУКА.
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
- SELVA
- Вносител
- Мнения: 1290
- Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 22:48
- Местоположение: София
- дал Браво: 42 пъти
- получил Браво: 30 пъти
- Обратна връзка:
в сайта на www.johnson.com все пак има линк към:
http://epc.brp.com/default.aspx?brands=ej&lang=E
където натискаш go в поле search, и после избираш своя двигател. за коя помпа говориш
http://epc.brp.com/default.aspx?brands=ej&lang=E
където натискаш go в поле search, и после избираш своя двигател. за коя помпа говориш