Зазимяване на четиритактов двигател

Минава, големият кораб минава ...
lubobg
Мнения: 535
Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 17:15
Местоположение: Плевен
получил Браво: 47 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от lubobg »

От 2011 година имам 9,9 4Т мотор.Никога не съм правил нищо друго освен да го запаля в някой по-топъл ден.Рекордното му не палене е 5 месеца.Сега като се замисля не е пален от 2 месеца.
Проблеми нямам до сега.
Има много измишльотини дето ни ги пробутват вносителите само и само да въври търговията.Че аз на личния си автомобил не сменям на една година маслото ,ами чакам да навърти километрите.Ако имаше толкова проблеми с ръжда, като ги обяснява некой от Фносителите досега да са се проявили. :D
И с други приятели които имат мотори сме говорили по въпроса и те те правят нищо и нямат никакви проблеми.
d.d
Мнения: 125
Регистриран на: Сря Окт 21, 2015 22:06
дал Браво: 72 пъти
получил Браво: 28 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от d.d »

kiril_bulgaria написа:В моята практика следвам инструкциите на завода-производител на машината. Там работят много по-умни инженери от мене, прекарали хиляди часове в опитните лаборатории. Щом го пишат, значи има защо!
Тук намерих едно старо мнение на колега, който описва реда за зазимяване, даден в неговата инструкция за двигателя.

Мнение от cecko » Чет Дек 18, 2008 11:29 am

Ще помоля за съдействие тъй като за първа година ще зазимявам 4Т двигател. В упътването на мотора пише:

1. Махнете кабелите на акумулатора
2. Махнете лулата на свещта от свещта
3. Измийте външно мотора и промийте охлаждащата водна система с чешмяна вода /сладка/ Източете всичката вода!
4. Използвайте сух парцал да подсушите електронните компоненти.
5. Източете всичкото гориво от горивните маркучи, горивната помпа и карбуратора и почистете тези части. Имайте в предвид, че в карбуратора, ако се държи прекалено дълго гориво, се получава нещо кат лепкава утайка и налепи ще се появят, което ще доведе до залепване на клапани, вентили или нещо от сорта, ограничавайки впръскването (струята).
6. Махнете свещите и напръскайте със специално масло за съхранение, доставено от вашият дилър директно в горивната камера през отворите на свещите като леко дърпайте въженият стартер.
7. Сменете маслото на мотора
8. Сменете маслото на скоростната кутия
9. Намажете с грес оста, винта на пропелера
10. Нанесете грес в/у всички подвижни и метални части, болтове врътки и т.н.
11. Изправете мотора във вертикално положение на сухо място

Та искам да се допитам изпълнявате ли ги тез препоръки, какво е това специално масло което се впръсква в цилиндрите, как да съм сигурен, че в охладителната система не е останала вода, как източвате всичкото гориво.......
Тук там се прокрадва и по нещо смислено. Ама повечето просто не е. От твои други постове бях останал с впечатление, че осмисляш нещата и не се връзваш много на такива писаници.
d.d
Мнения: 125
Регистриран на: Сря Окт 21, 2015 22:06
дал Браво: 72 пъти
получил Браво: 28 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от d.d »

lubobg написа:От 2011 година имам 9,9 4Т мотор.Никога не съм правил нищо друго освен да го запаля в някой по-топъл ден.Рекордното му не палене е 5 месеца.Сега като се замисля не е пален от 2 месеца.
Проблеми нямам до сега.
Има много измишльотини дето ни ги пробутват вносителите само и само да въври търговията.Че аз на личния си автомобил не сменям на една година маслото ,ами чакам да навърти километрите.Ако имаше толкова проблеми с ръжда, като ги обяснява некой от Фносителите досега да са се проявили. :D
И с други приятели които имат мотори сме говорили по въпроса и те те правят нищо и нямат никакви проблеми.
Тва..... в Аляска..... някъде. Големо точене, миене и зазимяване пада. Не за друго, ми ръждясват някак си пущиняците. Ма те кът си немат форуми да питат те така си ги трошат.
Изображение
kiril_bulgaria
Мнения: 167
Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
Местоположение: Царево
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 21 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от kiril_bulgaria »

Обикновен пример, да не задълбавам в технически проблеми.
dd, ако е влязла вода в ск. кутия и го оставиш да зимува в тази емулсия, какъв ще бъде резултата напролет?
И защо си мислиш, че там, в Аляска няма зимно зазимяване на двигателите? На колко време се сменят цинковите протектори? Стационарните двигатели са с два контура на охлаждане.

Всеки си избира какво отношение да има към двигателя. В спорове няма да влизам. Но горещо препоръчвам да се спазват инструкциите на завода производител. Може да ни се виждат глупави, но са написани от технически грамотни хора, имащи понятие какво се случва с двигателя при продължително съхранение.

Никъде не казвам, че трябва да се носят на техници, да правиш заплащане за зазимяване. Нашите двигателчетата са малки, поставени на стойка, удобни за сервис и ако се отделят 1-2 часа от скъпоценното ни време, ще спиш спокоен зимен сън. Обслужването, описано в инструкцията, е елементарно и всеки от нас може да го направи. Пък ако вземеш и приятел, за компания, с удоволствие ще изпиете по една чаша вино с мезе и времето ще мине неусетно.

Малко носталгия по отминало време: Спомням си, когато някои съсед правеше обслужване на Москвича или Жигулата пред входа на блока. Ами те всички бащи се събираха, съвети, помагане, дамаджаната вино, луканката.... Други времена бяха.

На долната снимка погледнете боята. Няма и драскотина, като нов двигател е. Но вътре е "котка в чувал".

Двигател с морска вода2.jpg
Двигател с морска вода2.jpg (106.93 KiB) Преглеждано 2442 пъти
emil petkov
Мнения: 953
Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 23:12
Местоположение: sofia
дал Браво: 17 пъти
получил Браво: 38 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от emil petkov »

Да попитам дали може вместо специалното масло за зазимяване да използваме WD40 ?
НАСЛУКА.
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
kiril_bulgaria
Мнения: 167
Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
Местоположение: Царево
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 21 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от kiril_bulgaria »

Мисля, че с WD40 не може. Използвам WD40 да развия ръждясали гайки, да почистиш оръжието от нагар след стрелби...

За консервация на цилиндъра използвам 2Т масло, като дърпам и стартерното въже за да се размаже маслото в цилиндъра.

Когато реша да пусна двигателя, само продухвам с няколко дърпания цилиндъра, завивам свещта и запалването е от раз.
lubobg
Мнения: 535
Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 17:15
Местоположение: Плевен
получил Браво: 47 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от lubobg »

kiril_bulgaria написа:Обикновен пример, да не задълбавам в технически проблеми.
dd, ако е влязла вода в ск. кутия и го оставиш да зимува в тази емулсия, какъв ще бъде резултата напролет?



Никакъв колега.
Съвременните маслаза ИБД, за разлика от тези на колите, като се пресекат не им изчезва смазващия ефект.Не е проблем.
На профилактика ще се забележи и се сменя семерината ,която е опуснала и така.

Иначе това се мие с меглио или има специален прах на вюрт ако ти се дават пари.
Нали знаеш гарнитура на глава как се чисти в нашите сервизи.
Главата с пароструйката,след това всичко се сглабя.
Вместо антифриз се слага вода и този препарат на вюрт и всичко се разтваря.После се източва.Охладителната система е готова.
После някакво евтино масло за промивка на самия мотор.

Тази снимка дето си я качил не е от проблем с трансмисията.Много прилича на гартнитура и е технически проблем нямащ нищо общо с зазимяване или не зазимяване. Такива коли идват в България постоянно и се правят.Нищо сложно не е.
Целта на зазимяването е избягване на проблеми с корозия.

Весели празници на всички и по успешна 2018 година.
kiril_bulgaria
Мнения: 167
Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
Местоположение: Царево
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 21 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от kiril_bulgaria »

Всеки гледа от своята камбанария на проблемите. Ако спазваме инструкциите, майсторите ще умрат гладни.

Весело прекарване на Коледните и Новогодишни празници.
Успешна нова 2018 Година!
Повече за риба, по-малко в ремонти!
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от Trofei »

kiril_bulgaria написа:Всеки гледа от своята камбанария на проблемите. Ако спазваме инструкциите, майсторите ще умрат гладни.!
В инструкциите на ново Сузуки 2.5/4т никъде не се споменава "зазимяване"! :roll:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от Trofei »

lubobg написа: Целта на зазимяването е избягване на проблеми с корозия.
Точно така и се прави ако двигателя не се ползва с години или се съхранява близо до морска среда! :11:
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Зазимяване на четиритактов двигател

Мнение от Shonata »

Моето мнение по въпроса, че трябва да се погрижим за техниката.
Не може да си дал хиляди левчета за мотор, а после да те мързи най елементарна грижа за него. Като си купите обувки не ги ли лъскате.
Най-тъпите проблеми се появяват от немърливост, след като си прочел вестник прееби се сам, а това е най-продавания вестник по тези географски ширини.
Според мен трябва най елементарна грижа, измие и подсуши, отвийте свещите сипете двутактово масло и развъртете мотора да се на маже цилиндъра и сигментите, аз лично два пъти в месеца развъртам леко двигателя, колкото да се размаже маслото. За четири тактовите двигатели смяната на маслото според мен да се направи след зимата преди новия сезон. Няма смисъл след сезона да се сменя и да се окислява няколко месеца и преди новия сезон пак да го смените.
Ами това е от мен пък всеки си знае.
Вели празници.
Публикувай отговор

Обратно към “Риболов от лодка”