Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Минава, големият кораб минава ...
Ivanov_P
Мнения: 54
Регистриран на: Съб Юли 19, 2014 13:28
получил Браво: 14 пъти

Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Ivanov_P » Нед Юли 27, 2014 12:26

Започнах да пиша този пост като отговор в темата за акулите, но видях, че няма такава тема, а тя би била полезна, макар пожеланието е на никой да не му се случва да ползва съвети от нея.

1.Рибата трябва да се търси на дълбочина около 90-110 м. Такива места по северното черноморие има на около 20-25 км от брега пред Калиакра и пред Бяла, така че при хубаво време с бърза лодка се стига за около 30-35 минути.
2.Лодката трябва да е оборудвана с ел.двигател с GPS или с много дълго въже за закотвяне, защото трябва да сте неподвижни.


Мераклиите за влизане навътре трябва да знаят, че в Черно море влезеш ли по-навътре винаги има вълна. Един единствен път нямаше, 24 май 1997 г., говоря за 6-10 км. от брега и това е за поне 200-250 пъти, когато съм влизал. С гумена лодка или скутер и без ход престоят в открито море ще е трогателен. Аз съм претръпнал на морската, но обиновенно всички взимахме дименхидринат и даже с него е имало няколко случая, когато всички връщат и то при положение, че трала стабилизира много добре кораба. При всички случаи ако някой реши да влиза единствената храна да са 2-3 ябълки и вода, без да разчита на това, защото дори на гладно пак връщаш само стомашни сокове. Не подценявайте този проблем, защото на някой може да му стане толкова зле, че да не е в състояние да вземе правилни решения и после да го пишат по вестниците. Има и едни френски хапчета, не им помня името, те са специално за корабокрушенци, защото дименхидрината приспива(това на теория, не съм забелязал), а френските те държали бодър, но за всеки ден и няколко човека бяха скъпи.

Вторият и всъщност истински проблем е спирането на мотора. На разстояние от 30-40 км. от Калиакра сте отвън на течението без значение дали сте между основното и антитечението или сте оттатък антитечението, вероятността да попаднете в Турция или Румъния-Украйна е минимална, най-вероятно ще отидете завинаги в нищото. Дори да имате късмет и да сте на течението като ви вземе оттам ще сте на 30-35 км. от брега, но малко по-надолу вече ще отидете на 50-60 км. и затова опитите да се спасявате сами са уместни само когато никой не ви знае къде сте и не може да да изпратите координати. Всъщност основните течения по посока юг са три, антитеченията на север няколко, но при всички случаи ако не сте между тях ще ви избутат в открито море.
В районът от Калиакра на север не се ли доберете до брега преди да ви отнесе под Калиакра сте влезнали новините, към разстоянието на което сте от брега прибавяте още 40-45 километра. Надолу не е така, там като сте на 20-40 км. близо до фарватера, може да разчитате основните течения на ви избутат след Созопол, а дори да сте им отвъншната страна ще ви закарат в Турция, вярно в Анадола, ама срама ще мине пък ще сте живи.

Ако сте решили да влизате на големи разстояния задължително избирате предварително курса и ги давате координатите на някой. Стане ли сакатлък с мотора седите на котва и чакате да ви намерят, всяко мърдане от мястото и опит сам да се спасите е смърт. Джи-ес-емите няма да имат обхват, преди мобифоните имаха до 20-30 км. но тези доколкото знам са с 5-10 км. Ако нямате радиостанция вземете от някой, можете ли да пратите съобщение с координати няма проблем, трябва само да чакате.

Близко до ума е, че за да ви намерят на координатите трябва да седите на тях, т.е. на котва. И там обаче може да дойде дявола. Видите ли, че става зор и лодката няма да я бъде, обличате всички дрехи и отгоре жилетката. Много е важно да защитите главата, шапка за плуване, пригодена чалма от кърпи с найлон отгоре или обикновенна найлонова торбичка, даже обилно намазване с масло, каквото и да е, само да не е гола главата.
Тук идваме на много важно правило - котвата винаги да е с шамандура, без значение къде сте, котвата трябва да е с шамандура. Като влизате на нормални дълбочини шамандурата се връзва за котвата, най-подходящо е въже от 30-40 м. или по-късо, когато влизате на 100 м. ще вържете въжето на шамандурата за въжето на котвата. Потъне ли лодката се връзвате за шамандурата и не мърдате оттам. Малко са хората дето ще изплуват 40-60 километра, затова не се пробвайте, няма да стане. Дали сте вече координатите на които е лодката с шамандурата и седите вързани за шамандурата, отдалечите ли се от координатите сте умрели. Нито някой ще ви търси, нито ще ви намери.

Всяка лодка, колкото и да е малка трябва да има радароотразител, ако не, дойде ли лошото, ще си направите от подръчни средства. Задължително взимате с вас и най-дългата въдица. Може докато чакате спасителите да половите и риба за да убиете времето, но предназначението й друго. Връзвате на върха една шарена найлонова торба, тези на Билла са супер, и я вдигате нагоре, а към средата може да закрепите радароотразителя, все пак някой може да ви види.

Ако сте физически здрави и добре гледани от жените, през август ще изкарате в морето две-две и половина денонощия преди да ви гътне хипотермията, до средата на септември около едно, след средата на септември 15-18 часа, октомври 6-10 часа. Ако сте слаби на килограми или със заболяване на две трети от това време, може и по-малко. Все пак тези неща са индивидуални, но горе-долу това е времето, в което ще сте живи и ще има време да ви намерят. След октомври ще умрете от хипортермия преди да тръгнат да ви търсят.
Събиране на вземания, защита от банки, монополи, колектори и по трудови спорове-http://dike.bg/

Аватар
КИРО
Мнения: 1413
Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
Местоположение: ВАРНА
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 21 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот КИРО » Нед Юли 27, 2014 18:26

Много полезна информация. :tup:
Усещам че има и още,чакам - не че ще отида на такива разстояния,
но ако мотора,вятъра и т.н.,може и да се окажа в такива ситуации.
Да не дава Господ де.

gogo26
Мнения: 715
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:41
Местоположение: Сливен
дал Браво: 12 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот gogo26 » Пон Юли 28, 2014 7:58

Евала за информацията!!
Рядко се чува от първо лице суровата истина :tup: Не напразно името на морето е "черно".
Респект :!:
Hobie Mirage Outback

Тодор Василев
Мнения: 290
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Тодор Василев » Вто Юли 29, 2014 0:06

Много добре .Не е лошо да напишеш още един разказ .
Че е напълно възможно някои с лодка дето вдига 50 км/ч
да реши да отскочи вместо за попчета за акулки.

Borkata
Мнения: 122
Регистриран на: Нед Авг 19, 2007 20:04
Риболов: Морски риболов
Местоположение: Бургас
ЛС/Мейл:

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Borkata » Сря Юли 30, 2014 17:37

Страхотна тема поднесена по начин приятен за четене.Много полезно за рисковите капитани :D Браво и за заглавието :tup:
www.chepare.com - качествените чепарета на Борката

Ivanov_P
Мнения: 54
Регистриран на: Съб Юли 19, 2014 13:28
получил Браво: 14 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Ivanov_P » Сря Юли 30, 2014 19:27

Че е напълно възможно някои с лодка дето вдига 50 км/ч
да реши да отскочи вместо за попчета за акулки.


Работих като скутерист на ММЦ Приморско през 1980 г. Българско (мичуринско) корито, 6 местно, с Архимед 45 кс. Аз съм професионален плувец и не ме е било страх да влизам на супер бурно море, кога за кеф, кога от зор. По онова време лодка не можеше да нощува извън пристанище. Вдигне вълна през деня и аз вечер трябваше или да закарам скутера на пристанището в Приморско, или да сваля винта, да го понеса пеша към 4 км. и да го предам на граничните, а на другия ден обратно. Та предпочитах да го закарам на пристанището без значение от времето. Тогава се убедих, че щов нещо има скорост вълните не са страшни. Много стабилен скутер. Но.... Български правен специално за Черно море. Някой може да ги помнят, други да са чели за тях. Имаше статии във Фар. Изпитвани в море на вълна, преработвани и т.н. Добре оформен кил, двойно дъно, много тежки. Та този беше стабилен, но не мога да кажа колко ще са стабилни едни нови западни корита, дето ми изглеждат като от коледна промоция на детски играчки. Плоски отдолу, уж тип катамарани или тримарани, но с плитки килове, леки. Може би при каране на голяма вълна ще се държат добре, макар не толкова като нашия, ама нали в един момент ще спреш да ловиш риба. Тогава какви ги вършиш без дълбок кил?
Сеферките хубави-лоши, ама с прави бордове и дълбок кил, седят стабилни, докато в тези плоскодънните не знам как ще е с клатенето и най-вече как ще поемат голяма странична вълна спрели.


Та мисълта ми е, че влизането в морето е по-опасно и от чукането на чуждо. Там като те покани мацката вкъщи пак първо трябва да се огледаш откъде ще избягаш, не да скочиш през прозореца, а да се окажеш на 8 етаж. Така и като ходите за риба, винаги на отиване мислите какво най-лошо може да стане и как ще го преодолеете, защото за разлика от чукането в морето се мре, а както си приказвахме с един приятел: "Нали я чука, какво искаш"? "Абе, че чуках-чуках, ама и колко бой ме биха, не е истина". Бой го били, ама жив.

А който иска да ходи за акули да отиде на канала във Варна и навътре ще намери акуладжийските кораби. След това да си погледне неговата лодка и да си прецени нещата.

Аз знам, че хората са любопитни и склонни към риск, затова ще препоръчам преди да поемате рискова да влезете на вълна на близо от брега, извън прибоя естествено, и пробвате какво е да си известно време на котва при силно вълнение, а на на над 4-5 км. от брега то е винаги такова. Не е страшно дори лодката да се обърне, ще изплувате без проблеми.
И тука до къде стигаме....? Стигаме до написаното в първия пост, че котвата трябва да е с шамандура! Две от многото причини за това:
- да си намерим лодката ако потъне;
- да си намерим котвата, ако се наложи да се освободим бързо от нея или въжето се скъса.

Оке една причина за шамандура на котвата. Влезнали сте да пробвате как е на вълна, ама трябва да излезете през прибоя. Как се излиза на прибой? Тука някой беше пуснал едни филмчета но те не бяха за това как се излиза, а как лодките се обръщат при излизане. А аз, като всеки спасител, съм го тренирал това десетки пъти на младини. Излиза се на котва, ама на края в повечето случаи я губиш и ако нямаш шамандура трябва да купиш нова.

Ако има правописни грешки се извинявам, ама се развълнувах заради международното положение и се почерпих малко, да не мисли жената, че пия без причина.
Събиране на вземания, защита от банки, монополи, колектори и по трудови спорове-http://dike.bg/

bulgarian
Мнения: 253
Регистриран на: Пон Мар 18, 2013 0:40
Риболов: на куршум
Местоположение: софия/пловдив/бургас
дал Браво: 32 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот bulgarian » Сря Юли 30, 2014 21:02

С интерес чета темата, Колегата дава супер ценни съвети. Единствен друг чичо КИРО е писал какво се прави ако се озовеш закъсал в морето
:tup:
п.с пусни една снимка на тази морската мичуринка да я видим

Ivanov_P
Мнения: 54
Регистриран на: Съб Юли 19, 2014 13:28
получил Браво: 14 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Ivanov_P » Сря Юли 30, 2014 22:23

Това беше преди 34 години, след казармата. На кого му е било до снимки, а и тогава бяха други фотоапарати. Ще си опитам да потърся нещо за тези скутери. Доколкото после четох във Фар е имало партийна поръчка да се разработи корито за нашето море, а изпитанията на всеки модел са били плаване до Варна и обратно при 4-5 бала вълнение. Сменили са 2-3 модела, но общо взето и този не беше особено разпространен, в ММЦ Приморско беше на водното спасяване, а тези дето имаха валута за двигатели се уреждаха с вноски корита. Тогава като цяло скутерите бяха за слабо вълнение, не се смятаха обобено държеливи на вълна и като пристигах на пристанището в Приморско в големите вълни общо взето местните се изненадваха.
Тука в една тема за каяците се говореше, че при зор скачаш във водата с плавниците и с тях го движиш. Аз веднъж бутах нашия от Първата кула на ММЦ-то до пристанището, нещо беше развален и реших да го откарам с плуване. Първо взех едно спасително въже с клуб, сложих го на гърба и се опитах да го дърпам плувайки, но не стана. Преместих се отзад, гушнах ботуша на мотора и лека полека го закарах, даже без особени усилия. затова не се мъчете да теглите подките, пробвано е, не става, бутате ги отзад.

Между другото лодката на Киро не е класическа сеферка, тя е подобрен вариант. Този модел е тръгнал от липованците, по скосени бордове и задигнат, разширяващ се нагоре нос. В Несебър имаше една голяма липованска лодка, "Стенка Рязин", към 9 метра, произведение на изкуството, много мореходна.

Важен и препатен съвет. Никога, ама никога не разчитайте на светлина от акумулатор докато спите вечер на лодката или ловите на котва. Само и единствено газов фенер, както пише по книгите. Газовият фенер е задължителен за прегледа на лодката. Преди много години хитреех за съвременните технологии и бившия партиен секретар на корабостроителния във Варна ми каза следното:
- И най-модерните кораби, дето имат връзка със сателити и всякакви компютри имат голям компас до руля и сигналните светлини са дублирани с газови.

Не го послушах и аз лично брях ядове с компаса, а колегите ги писаха по вестниците заради фенера. Един беше приплакал да му дадем компаса за да пробва лодка, но ни се наложи да тръгнем спешно за Варна и ни домързя да го търсим. Бяхме с Гармин, от най-добрите джи-пи-еси и смятахме, че нямаме проблеми. На връщане в тъмното връзката с акумулатора се прекъсна и настана едно чудо, дето не е приказка. Късна есен, тъмно като в гъз, от Обзор надолу нито една светлина, един седи на и се звери в тъмното за да не се разбием в камъните, нямаш никаква представа накъде караш, защото държиш в една посока, но това е море, без да мърдаш руля вълните и вятъра те отклоняват и може да тръгнеш и на обратно. Фара на Емона е правен да се гледа от далече, близко до брега не го виждаш, айде в един момент се появи, но не знаеш разстояниянието, може да е на 5 км., може да е на 500 м. Мъка голяма беше заради един прост компас.
Заради фенера га отнесе другата смяна, пак на моя кораб. Тралили пред Камчия на 12-15 км. навътре и легнали да спят с бяла светлина на спрял кораб. Два грамадни акумулатора по 50-60 кила единия до сутринта издали багажа. След два дена ги спаси един руски танкер, Бог да ги поживи. Хората се отклонили от курса и ги закарали почти до Варна, защото екипажа на местния "Нептун" се бил нафиркал и не могли да влезнат.

Затова, може да сте на гумен дюшек, може да сте със сърф, щом сте в морето отпред слагате компас, отзад газов фенер. Фенера има и още едно приложение, ако всичко се прецака на лодката или стане най-лошото и скочите от нея, през ноща ще го запалите, ще го вдигнете с въдицата и ще се вижда от 8-10 километра, докато пласмасова или дървена лодка излиза на радара на 2-3 км, а плуващи във водата хора от няколко стотин метра и то но теория.

Сега се сетих и още една важна причина за шамандура на котвата. С шамандура може да изчислите течението и посоката на вятъра или сумарната на векторите на течението и вятъра с точност до градус, ако имате компас и много точно ако сте без компас. Всеки да се замисли защо, за да го разбере като го напиша после, че като се помъчиш го запомняш завинаги.
И още една, ако ловиш на определено място, напр. лавраци на Емона и им знаеш горе-долу дупките. Като има шамандура, а въжето на лодката е дълго 30-40 м. за да не дърпа лодката при вятър се въртиш около котвата и от двете крайни позиции има 60-80 м. разлика. С шамандура над котвата и още един нишан на брега знаеш точно къде си.
Събиране на вземания, защита от банки, монополи, колектори и по трудови спорове-http://dike.bg/

Аватар
КИРО
Мнения: 1413
Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
Местоположение: ВАРНА
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 21 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот КИРО » Чет Юли 31, 2014 0:19

Вече газовите фенери са отпаднали от списъка за прегледа.
Искат водоустойчиви фенери,с резервни батерии и крушка.
Аз минавам с челник,и резервни батерии,мисля че е
по-добра идея от прожектора.

Относно котви и въжета.
Преди 2г въжето за котвата ми беше 100м.
Плюс резервно отделно на друго място към 60м си стои в баша.
Първото вече е към 50-60м,оставени няколко котви барабар с въжето,
но в момента имам още едно ново 70м въже,пак в баша.
Две котви тип ХОЛ.едната е към 10кг,хромирана,не съм я ползвал.
Другата обикновенна,домашно правена,която често я ползвам.
И една две за камъните - те не са интересни.
За какво ли,Иванов по-назад писа за едно правило.
Скапеш ли се в морето - пускай котвата с по дълго въже,
и не мърдаш от позиция докато не те намерят.

Но,има и предварителни изисквания
Някой трябва да знае че си в морето.
В нашия сайт по-голямата част от хората си пишат,че утре излизат в морето.
Даже и горе долу в кой район ще пускат куките.
Предимството е,че си звъним за успехи или негативи,има хора на брега
дето следят за времето,и веднага ни предупреждават за идващи щормове,
което не веднъж ме е спасявало от неприятности.

Нвътре повече от 2 мили,рядко има някой да е с подходящото разрешително,
да не говорим пък за 100км,но въпреки всичко,си позволяваме да влезем
на 10-15км,гледайте си GSM-а дали има обхват,ако почне да пада,давайте обратен ход.
Не си заслужава за няколко люспи да причинявате мъка на любимите си хора,които
ви чакат на брега.

Освен един стар GPS с два комплекта резервни батерии,
имам на борда и два компаса.Никога не се доверявам на 100%
на техниката.

Миналата година,при бордова вълна,близо до един кораб на котва си
местих лодката,за да не се ударя в кораба.А там си вървеше доволно
едър чернокоп,но вятъра все върху кораба ни снасяше,та често се местихме.
Обаче един капитан с една лодка реши да мине покрай мен,на 5-6м от борда
с мръсна газ.Леко ми подхвърли вода,която падна точно върху СТАРТ СТОП бутона,
и ми изгасна лодката на 30м от кораба.
Веднага в кубрика разделих кабела,и запалих мотора,но бутона поне още 2 часа
не работеше от влагата.

Добре е да си винаги оборудван освен изискванията за прегледа де.
Ний си пишем патилата,вий си смятайте рисковете. :D

Аватар
max
Вносител
Мнения: 3210
Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
получил Браво: 8 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот max » Чет Юли 31, 2014 10:50

Хубава тема :D , мисля че ще бъде доста полезна за хора които пускат лодка в морето 2-3 пъти в годината. Добре е и че е точно преди началото на сезона.

По въпроса с газовите фенери и аз съм субективен - има доста по практични варианти. Ценното в случая за всички е да извлекат важни неща от опита на хората които са прекарали много време в морето.

Нека и аз да допринеса колкото мога със скромният ми опит. В допълнение на вече написаното бих добавил следните много важни за мен неща:
1. Никога не тръгвайте с малко гориво - аз предпочитам да имам запас от 50 до 100% над предполагаемото нужно количество за деня или прехода.
2. Заредената на 100% батерия на телефона е задължителна.
3. Винаги проверявайте прогнозата като следите посоката и силата на вятъра. Аз лично когато съм 10-12 км навътре го правя и по няколко пъти на ден през телефона.
4. Когато видите че местните рибари със сеферките палят и си тръгват нямате никаква работа в морето.
5. Никога не влизайте в морето с лодка и двигател в които не сте на 100% сигурни.

В заключение ви пускам едно старо видео от 9-10 километра навътре. Ивицата бряг която се вижда в далечината е маслен нос.



Поздрав на всички и дано пак имаме много риба след Септември.
http://www.youtube.com/user/maxblue111
.............................................................
www.outboards.bg www.maxblue.bg

Аватар
КИРО
Мнения: 1413
Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
Местоположение: ВАРНА
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 21 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот КИРО » Чет Юли 31, 2014 13:29

т5 - и малко допълнение.

Никога не давам на някой да ми се бърка при подготовката на лодката,
преди пускане на вода.Освен на шурито,и то той си знае какво да вади от баша.
А то е котва за пясък,котвеното въже и флага.
В задната част,сам си зареждам лодката с необходимия инвентар.
Така съм сигурен в себе си и лодката,а не като един колега от стоянката,
излиза вече пред вълнолома,и мотора му прави чакмаци.Аз съм чак
пред Рубин,вика ме да го прибирам - казах му да си пусне котвата и да ме чака.
После се обади,и каза че се е оправил.Оказа се,че един от екипажа му е заредил
резервоара му,ама вместо нафта,е сипал 95.
Имам си специална програма при подготовката,затова сам се оправям.
Задължително палене на двигателя още на хелинга,да поработи поне 20 сек.
Чувам дали е ОК,и още доста неща може да ми каже,дали съм за влизане,
или за ремонт.
Знам си разхода за един излет,резервоара винаги ми е пълен,мога спокойно
три излета да си направя с него,ама както и Иво казва - винаги поне 2л
отделно в резерв.
Държа си в лодката две допълнителни свещи,увити в непромокаеми материали.
Махнал съм на въздушния филтър самия филтър,че един път доста ме изпоти
тоя картон.От влагата се запушва,и мотора не върви нормално.

Ай като ми дойде още нещо от спомените,пак ще пиша.

Аватар
Geo
Мнения: 649
Регистриран на: Пет Авг 17, 2007 13:09
Местоположение: с.Сливито
дал Браво: 21 пъти
получил Браво: 42 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Geo » Чет Юли 31, 2014 15:39

Дано уважат написаното колегите,че два пъти вадя самонадеяни "капитани" от Жребчево.За мен лично, всичко написано в този дух е много полезно дори и за сладките води.
Доста от нас идват есен на морски риболов съвсем неподготвени :oops: та за това:
БЛАГОДАРЯ ЗА СЪВЕТИТЕ!
Когато започна да пускам всичките си сомове,значи съм изкачил върха в риболова и недостатъците ми ще останат назад.

Аватар
Попа
Търговец
Мнения: 678
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 3:03
Местоположение: varna

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Попа » Пет Авг 01, 2014 16:03

Темата е изключително полезна и трябва да се направи ВАЖНА!Продължавам да виждам безумия почти всеки път и то навсякъде-по язовири,Дунава и най-вече по морето,където е и най-опасно.Тук има хора,от които може да се почерпи доста опит,някои от тях вече писаха.
Аз мога да подчертая,че изискванията на Морска администрация за оборудване на лодките не е измислица или ненужна прищявка,а всяко едно нещо от списъка им е важно.И още нещо се сетих-много от нас,особено есента стоим със гащеризони във лодките,което е изключително опасно.Сещам се поне за три случая,при които хората си заминаха именно заради гащеризоните.Не си ли добър плувец със хладна психика и добра подвижност,работа в лодката със гащеризон НЯМАШ :!:

Ivanov_P
Мнения: 54
Регистриран на: Съб Юли 19, 2014 13:28
получил Браво: 14 пъти

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Ivanov_P » Съб Авг 02, 2014 14:32

Няма ли друг човек в лодката и не плувате ли много добре трябва да си сложите жилетката, колкото и да е неудобна за работа. Да не говорим, че като ловиш риба няма как да е толкова неудобна. Тук четох едни теми за жилетки и се изненадах, че се търсеше жилетка според обиколката на талията, все едно ще танцуваме на пилон. На истинската жилетка се мери обиколката на врата, тя има само яка, и две парчета за гърдите, защото жилетката трябва да държи главата над водата. Това са "професионалните" жилетки, които се ползват във военния и граждански флот. Те са най-сигурни, най-леки и пречат най-малко. Другите, тип абитюрентски костюм, нямам представа за какво служат, защото никога не съм виждал такава на лодка, яхта или рибололовен кораб. Вероятно ги няма, защото не покриват законовите изисквания за спасителна жилетка, най-важното от които е да държат главата ви над водата, дори в безсъзнание и сън. Тези жилетки, тип облекло, се използват от спортисти, любители риболовци и въобще хора в тълпа, там където ако падне във водата ще го спасят останалите, освен ако не е избрал такъв моден цвят за жилетката, напр. син или зелен. Жилетката трябва да е оранжева, никаква друга.

На малко хора им се носи жилетка, истинските и тук иват едно предимство, леки са, с проста форма и може да ги вържете с късо въже за себе си. Колкото да сте изненадани от падането във водата се се доберете до жилетката, а тя са слага много лесно, не я обличате, а си пъхате главата в нея и като стиснете инстинктивно нагръдниците решавате проблема докато докато се съвземете.

Ако нямате жилетка връзвате за вас едно шише от поне 2 литра безалкохолно или бира, ако запазите хладнокръвие и то ще ви спаси. Може да изглежда смешно, но две шишета по 500 мл. в джобовете пак ще ви помогнат. Въпроса е само да се крепите на повърхността и да да държите главата над водата, а не да се пробвате да седнете отгоре за да излезете до кръста. Хващате здраво шишетата и ги слагате под брадичката.
Всичко дето плува става за спасяване, един беше стигнал бряг гушнал тубата за гориво и то обикновенна туба, не за инзвънбордов двигател, дето имат дръжки, те са направо за корабокрушение в океан, изсипвате бензина, сваляте въжето от банския или банския и се връзвате за тубата или каквото и е да пригодено средство, за да не ви го извъкне някоя върна. Ако сте с шише или друго плуващо и най-добре да го увиете в тениска, по-трудно ще ви се изплъзне, а ако го изтървете няма да го отнесе бързо вятъра. Ако сте повече от един кандидат удавници се връзвате един за друг. Винаги дръжте в лодката 2-3 празни шишета, напр. тези от 3 литра с дръжките са си цяло спасително средство, но освен това се позват и за шамандури. В лодката никога не са излишни въжета и плаващи предмети. За всичко трябват. За да нямате проблеми ако ползване бутилки или парчета стиропор е най-добре да ги увиете в мрежа и мрежата я връзвате за въжето, това е за котви. Ако пускате кофа за плаваща котва също я сложете в мрежа, на метална кофа е изпускала дружката, толкова е силно налягането.

Преди време имаше един инцидент в язовир, скочил някой да се къпе, студът го пресекъл, другите не посмели да влезнат, защото не можели да плуват и човекът се удавил. та това един от шефовете на водното спасяване го изкоментира:
-"Абе нямало ли е някой да играе табла там, да му хвърли дъската".
Кутията от табла може да спаси някой, да не говорим, че е имало и надуваеми детски играчки, възглавници, топки, дълги клони и много други неща, които са могли да спасят човека, но в паниката никой не се е сетил, а не се е сетил, защото преди това не е мислил какво да направи при инцидент.
Събиране на вземания, защита от банки, монополи, колектори и по трудови спорове-http://dike.bg/

Аватар
Попа
Търговец
Мнения: 678
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 3:03
Местоположение: varna

Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.

Мнениеот Попа » Съб Авг 02, 2014 15:57

Ето едни,които не са се съобразили http://www.varna.utre.bg/2014/08/02/247 ... ay_fichoza


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 3 и 0 госта