Монтаж на извънбордов двигател
-
- Мнения: 8517
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2010 16:08
- Местоположение: Пловдив
- получил Браво: 14 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Ако трябваше двигателите да не лягат на транците,производителите щяха да напишат на лодката отзад на табелка ......... "ПОСТАВЕТЕ 5 СМ ПОДЛОЖКА" Да,ама не,няма такива табелки и за това първата работа е да се сложи двигателя както трябва и така да се пробва дали лодката върви или не.
Колега Светославе,когато двигателя е високо,при опит да се излезе на глисаж,двигателя вдига високите обороти защото перката тегли вода от мъртвата зона зад транеца демек "мъртва вода" прави я да завира зад лодката без да тегли под нея за да я приведе в движение напред Години наред се дъвчат едни и същи въпроси и винаги има някои които да си създаде проблеми.Онзи ден и със Жоро Гоцов се разправях,сложил 4-5 см подпора под лапата и демек повдигнал транеца със 4-5 см и лодката му подскача,не върви,ляга на една страна при излизане на глисаж,сто проблема.Тапета и той така,лодката е стандарт,за какъм кур са го правили този транец производителите ако няма да ляга двигателя на него а ще стърчи над него
Макс,има лодки на които трябва да се повдига или сваля транеца,няма спор за това но първо трябва да се сложи двигателя да си легне,да се хване стабилно и здраво - БЕЗ ДА СЕ ПРОБИВАТ ПРЕДВАРИТЕЛНО ДУПКИ И ДА СЕ ОРЕЗЕЛИ ЛОДКАТА Чак след като се направят проби на вода,като се види има ли проблем с хода на лодката,върви ли,не върви ли и тогава да се търси решение на проблема защото по някога ДЪНАТА ПОД ЛОДКИТЕ СА СПЕЦИФИЧНИ и не винаги след като постави човек двигателя кавитационната плочка да е на нивото на кила,лодката върви както трябва.
Последния пост няма да го коментирам че много разбирачи стнахме тук и взехме да си пречим
Колега Светославе,когато двигателя е високо,при опит да се излезе на глисаж,двигателя вдига високите обороти защото перката тегли вода от мъртвата зона зад транеца демек "мъртва вода" прави я да завира зад лодката без да тегли под нея за да я приведе в движение напред Години наред се дъвчат едни и същи въпроси и винаги има някои които да си създаде проблеми.Онзи ден и със Жоро Гоцов се разправях,сложил 4-5 см подпора под лапата и демек повдигнал транеца със 4-5 см и лодката му подскача,не върви,ляга на една страна при излизане на глисаж,сто проблема.Тапета и той така,лодката е стандарт,за какъм кур са го правили този транец производителите ако няма да ляга двигателя на него а ще стърчи над него
Макс,има лодки на които трябва да се повдига или сваля транеца,няма спор за това но първо трябва да се сложи двигателя да си легне,да се хване стабилно и здраво - БЕЗ ДА СЕ ПРОБИВАТ ПРЕДВАРИТЕЛНО ДУПКИ И ДА СЕ ОРЕЗЕЛИ ЛОДКАТА Чак след като се направят проби на вода,като се види има ли проблем с хода на лодката,върви ли,не върви ли и тогава да се търси решение на проблема защото по някога ДЪНАТА ПОД ЛОДКИТЕ СА СПЕЦИФИЧНИ и не винаги след като постави човек двигателя кавитационната плочка да е на нивото на кила,лодката върви както трябва.
Последния пост няма да го коментирам че много разбирачи стнахме тук и взехме да си пречим
"Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен " - Янкосан
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Любак, ти най-добре усети проблема. Точно това се получава при мен. С двама човека мотора развива 6000 оборота ама няма тяга и като се опитва да излезе на глисаж се пеняви отзад, а след като излезе, винта хвърля вода нагоре, защото не е достатъчно потопен. Ще сваля мотора с една дупка надолу. Благодаря за разяснението!...когато двигателя е високо,при опит да се излезе на глисаж,двигателя вдига високите обороти защото перката тегли вода от мъртвата зона зад транеца демек "мъртва вода" прави я да завира зад лодката без да тегли под нея за да я приведе в движение напред
Миро, не знам с какво съм объркал хората! Не съм казвал, че лодката ми е тип Тримаран, нито че е с дълбоко V и не съм сметнал за нужно да споменавам марките лодки. Въпроса е принципен. Дали е от значение типа дъно за монтажа на двигателя или не? Ще е от полза и за други хора, които имат подобен проблем, да разберат принципа на монтаж на мотора без да се налага да правят излишни проби и експерименти.Айде да се намеся и аз, че съвсем обърка хората с два поредни поста.
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Аз не случайно написах че от всички марки и модели които сме монтирали за години назад не е имало дори една на която двигателят да и легне на транеца.
Има подробно обяснение във всяка инстукция на ИБ двигател за правилният начин на монтаж.
В нашият сервиз през тази седмица са монтирани 3 двигателя на различни лодки. Даваш ли си сметка какво би ни коствало ако ходим да правим тест за да установим мястото на двигателя при всяка лодка?
На последно място бих казал че според мен няма никаква разлика в здравината - легнал и вдигнат.
Има подробно обяснение във всяка инстукция на ИБ двигател за правилният начин на монтаж.
В нашият сервиз през тази седмица са монтирани 3 двигателя на различни лодки. Даваш ли си сметка какво би ни коствало ако ходим да правим тест за да установим мястото на двигателя при всяка лодка?
На последно място бих казал че според мен няма никаква разлика в здравината - легнал и вдигнат.
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Монтаж на извънбордов двигател
За лодките има стандарт S -38см, L - 51см, но при моторите всяка марка и дори всеки модел варира като дължина на ботуша. Лично моето мнение е, че плочата трябва да е по-ниско от края на транеца. При идеално гладка вода може и да е по-бърза лодката с изравнени на една линия транец и плоча, но при ветрова вълна или в завой започва да засмуква въздух. 2-3 см надолу е оптималният вариант.
-
- Мнения: 8517
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2010 16:08
- Местоположение: Пловдив
- получил Браво: 14 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Така е Иво,вярно е че ще се спукате да ходите да пробвате но понякога двигателя може да върви по-добре когато е малко по-надолу.Има различия под самата лодка понякога,Тедо е прав,забравих да спомена този проблем и момента в които при завой перката засмуква въздух и това е защото наистина при тотално спазване на размерите и при някаква разлика между дължина на ботуша и транеца стават такива работи.Що се отнася до фирмите които качват мотори,аз бих правил проби ако си правя моята лодка и така правя преди да пробия каквато и да е дупка за да хвана мотора
"Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен " - Янкосан
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Никога не се ползват крайните гнезда за болтове, така че ход нагоре и надолу с по 2-3 см. има винаги.
За засмукването на въздух - това се получава най често при по плоскодънните лодки или тези с малко V. Такива с deep V нямат подобни проблеми. Аз съм правил доста проби в тази посока и имам на лодката си Power lift (jack plate) което ми позволява прецизно да потапям или вадя двигателя по време на ход за да намеря оптималната позиция в момента. Най често идеалната позиция при мен е 1 см. над края на транеца. Лодката е с 12 градуса V което е нещо средно м/у коритата с deep V и тези с плоско дъно. Проблеми с излизането на пропелера над вода при тази позиция съм имал само при супер резки завои. На долното видео антикавитационната плоскост е 1см. над най ниската точка на транеца.
http://youtu.be/ET8Zylb-tPU?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw
Aко обаче искате да се юркате и да правите резки завои по правилното е да монтирате 2-3 см под нивото на кила.
За засмукването на въздух - това се получава най често при по плоскодънните лодки или тези с малко V. Такива с deep V нямат подобни проблеми. Аз съм правил доста проби в тази посока и имам на лодката си Power lift (jack plate) което ми позволява прецизно да потапям или вадя двигателя по време на ход за да намеря оптималната позиция в момента. Най често идеалната позиция при мен е 1 см. над края на транеца. Лодката е с 12 градуса V което е нещо средно м/у коритата с deep V и тези с плоско дъно. Проблеми с излизането на пропелера над вода при тази позиция съм имал само при супер резки завои. На долното видео антикавитационната плоскост е 1см. над най ниската точка на транеца.
http://youtu.be/ET8Zylb-tPU?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw
Aко обаче искате да се юркате и да правите резки завои по правилното е да монтирате 2-3 см под нивото на кила.
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Ето тук може да видиш разликата: https://www.youtube.com/watch?v=15QnJHiwkBw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Мнения: 8517
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2010 16:08
- Местоположение: Пловдив
- получил Браво: 14 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Това при завой ще излиза перката над водата и ще вие като откачена.Перката се показва над водата 1 см,това може да върви бързо само в права линия,при завой ще има проблеми !!!!!Абсолютно недопустимо инсталиране,всеки тъп американец може да качи 100кс двигател и да пише че така трябва.Тук двигатели над40кс по язовирите се броят на пръсти,не го забравяйте това и малките двигатели ако ги инсталира човек така,лодката няма да върви изобщоvalkata34 написа:Ето тук може да видиш разликата: https://www.youtube.com/watch?v=15QnJHiwkBw" onclick="window.open(this.href);return false;
Иво има Трим които повдига и сваля двигателя на горе или на долу когато лодката е в движение и прави максималните км/ч но не всеки може да си позволи допълнителни 1500лв за да си вземе и не си взимат,иначе всеки щеше да го инсталира.
"Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен " - Янкосан
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Колега,разреши ли проблема,като свали двигателя надолу
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Тъкмо се канех да докладвам. Свалих двигателя на 1,5 см под кила на лодката. Сега определено е по-добре. Усеща се по-голяма тяга при потегляне и на глисаж не пръска вода нагоре.
Само да отбележа, че когато двигателя беше на едно ниво с кила, по време на глисаж виждах антикавитационната плоча почти на едно ниво с водата. Сега, когато е свален малко надолу, отново виждам плочата по същия начин както и преди, а мотора е със 1,5 см по-надолу?!?
Само да отбележа, че когато двигателя беше на едно ниво с кила, по време на глисаж виждах антикавитационната плоча почти на едно ниво с водата. Сега, когато е свален малко надолу, отново виждам плочата по същия начин както и преди, а мотора е със 1,5 см по-надолу?!?
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
В тоя ред на мисли предполагам, че монтажа на двигателя зависи от газенето на лодката. На по-плитко газещите се монтира малко под кила, а на по-дълбоко газещите по-нагоре. На клипа, който е пуснал Валката забелязвам, че лодката е с по-дълбоко V. Също така голямо влияние оказва промяната на трима на мотора. Моят е малко приближен към лодката и след като изляза на глисаж го вдигам нагоре и ускорявам значитено. Друг е въпроса, че с тези 25 магарета си е голяма мъка. На лодката и трябва мотор поне 40 коня.
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
За моделите на лодките и техните дъна си абсолютно правRALITEX написа:В тоя ред на мисли предполагам, че монтажа на двигателя зависи от газенето на лодката. На по-плитко газещите се монтира малко под кила, а на по-дълбоко газещите по-нагоре. На клипа, който е пуснал Валката забелязвам, че лодката е с по-дълбоко V. Също така голямо влияние оказва промяната на трима на мотора. Моят е малко приближен към лодката и след като изляза на глисаж го вдигам нагоре и ускорявам значитено. Друг е въпроса, че с тези 25 магарета си е голяма мъка. На лодката и трябва мотор поне 40 коня.
Има и една подробност дълбокото V в комбинация с една лодка от порядъка на 700/800 кг и двигател над 70 кс - нема вълна по наште гьолове която да накара перката да щмръкне въздух и да извие на мах .обороти
На Искъро се возихме с един скутер ( знам-ли го какъв кораб беше ) с 115 коня извънбордов на " Дори страшни вълни " , тоя кораб грам не подскочи - просто си направи път през водата и вълните се едно язовиро си беше огледало
П.П. Стегай се тая година че ти досаждаме
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 8517
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2010 16:08
- Местоположение: Пловдив
- получил Браво: 14 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Има десетки видове лодки,кои оригинални и правени по един или друг стандарт,други правени,трети преправяни с рязани траници,за това препоръчвам задължителната проба,иначе не бих го казал.Аз бих правил проба на почти всяка лодка преди да инсталирам за постоянно който и да е двигател на каквато и да било лодка.За това ме послушайте за да не си хапете задниците после като направите задницата на лодката на "ГЕВГИР",демек,дупка до дупка !!!!!
"Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен " - Янкосан
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
- горан
- Мнения: 440
- Регистриран на: Съб Сеп 16, 2006 17:46
- Риболов: Тролинг, джиг, кльонк
- Местоположение: Казанлък
- дал Браво: 24 пъти
- получил Браво: 5 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Да де, така е Любо, ама големите двигатели, как да се монтират за проба, без да се пробие лодката, като захващането им е единствено с болтове...затова има основни правила, които трябва да се спазват. При мен кавитационната плоча я нагласих така, че да е около 2см. под лодката и всичко е наред, но това не значи, че лапата на двигателя е стъпала плътно върху транеца....LVitchev написа:Има десетки видове лодки,кои оригинални и правени по един или друг стандарт,други правени,трети преправяни с рязани траници,за това препоръчвам задължителната проба,иначе не бих го казал.Аз бих правил проба на почти всяка лодка преди да инсталирам за постоянно който и да е двигател на каквато и да било лодка.За това ме послушайте за да не си хапете задниците после като направите задницата на лодката на "ГЕВГИР",демек,дупка до дупка !!!!!
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Плюс правилния монаж на двигатела,би трябвало да се изисква и правилното витло
от продавача.....не това което е на мотора,а това което е правилното за тази лодка.
Естествено това се установява на вода и витла с различна стъпка.
от продавача.....не това което е на мотора,а това което е правилното за тази лодка.
Естествено това се установява на вода и витла с различна стъпка.