Точно затова се обадих,за да помогна.max написа:
Ако имате желание можете да продължите с философията по въпроса но така не помагате на хората които четат за да научат нещо.
По принцип,към + клемата отиват няколко кабела,
а минусовия е един,директно към корпуса на кола или лодка (ако е метална).
Затова най-лесното е прекъсване на минуса.Той е един кабел.
И затова се казва ключМАСА.
Който и поляритет да прекъснеш на акумулатора,всички техники заспиват.
Тези които си имат вътрешни акумулаторни батерии за подръжка на софтуер,
са друга бира.Но след време и на тях им пада напрежението.
Електриката в кола,лодка,камион - абе всичко подвижно се крепи на една логика.
Плюс на акумулатор,консумации от различните му уреди,минус на акумулатор.
Прекъсване на една връзка, и техниката спира да работи.
Относно домакинската техника,Колев го е казал,
Фаза - лампа - колче в земята,и крушката ще свети,
зависи колко сол си сложил около колчето,и колко вода си налял,
ама не се мъчете да задвижите 10kW елмотор - мисия невъзможна е.