Ветерок8 двутактов.

Минава, големият кораб минава ...
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Ветерок8 двутактов.

Мнение от Shonata »

Здравейте.
Днес ми подариха един Ветерок8 след основен ремонт,но преди осем години.
Интересно за мен,че не бе раждясъл и след четири дърпания на въжето запали и работи доста добре.
Но не качва вода ,загасихме го с колегата и разглобихме.Турбината или имплера,както май се казва не е превъртял,но имаше една смачкана гумичка уплътнител при,който е проблема.
Та някой да подскаже от къде евентуално могат да се закупят части за Ветерока.Решил съм да обслужва ботуша,семеринги ,имплера,масло.
Знам,че много,ще скочат боклук е не се хаби и тем подобни,може би с това трябваше да започна.
Подарък ми е от мой приятел рибар,който вече е на преклонна възраст.Поради тази причина не смее сам да ходи на риба,аз се опитвам да му доставям малка радост в живота,като го взимам с мен.Много държи на риболовните си принадлежности някои и морално остарели.Че ,ще си копувам Ямаха решил съм го вече.
Но идва големия гъдел автомонтьор съм и обичам да възстановяват ретро машинки имам време база ресурси и още нещо.Мотора свети и работи отлично но ботуша не са пипали .Решил съм да го обслужа и него и да го ползвам от време на време да возя моя приятел.Не можете да си представите ,как му светеха очите,като го запалихме,каква радост беше все едно гледах 4 годишният си син,като му поправя някоя играчка.
Ако може някой да помогне с някое инфо или нещо залежало,ще съм благодарен.
Аватар
Anton_65
Мнения: 912
Регистриран на: Пон Окт 31, 2011 14:08
Риболов: На кльонк и прясно женско едно време,сега на спомени ха ха
Местоположение: Асеновград
дал Браво: 11 пъти
получил Браво: 14 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от Anton_65 »

бях те питал на лични едни работи,но замълча, но ще ти кажа,че познат има същия и го продава на части или цял,но сега аз ще замълча
Аватар
te4osoma
Мнения: 1880
Регистриран на: Чет Окт 28, 2010 16:30
Местоположение: ако го кажа,после трябва да ви убия.
дал Браво: 318 пъти
получил Браво: 122 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от te4osoma »

знам за един Ветерок ,намира се пред плажа на Иракли на 15 -тина метра дълбочина е ...знам го щото ние го хвърлихме там /преди 15г./ след /поредния/
едночасов ремонт на вода ,и опит да го запалим..ама не запали.развъртяхме го и шут в морето.....и се прибрахме на гребла :D

после така ми олекна .... :mrgreen: :lol: :lol:
Не се обвързвай с неща от които не можеш да се отървеш за 30 секунди ,когато усетиш жегата зад ъгъла...
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от Shonata »

Е,аз на море няма да го карам,но съм възхитен ,оказа се,че е преседял на балкона на дядото 15г.Пали много добре оправих охлаждането,смених семеринги на редуктора ,масло и, колкото повече работи му е по добра работата.Като го взехме беше с две различни свещи и с тях си работеше,но като сложих две нови енжека просто супер.
Много пътни помощи има в наша държава и работят явно никой не си изхвърля колата в дерето.Все си мисля,че така е и с двигателите.Ако ти се счупи Хондата в морето,ще я хвърлиш ли до Ветерока.Има поддържани и неподдържани а-ли,както и мотори.
Не отричам съвременните хубави марки,няма сравнение с тях ,но колкото е по проста една техника толкова по надежни е.Мен лично ме кефи,че динозавъра,който ми подариха е 82г.много запазен и всичко му е оригинално даже е със заводско електронно запалване.Като разглеждам при братята частите са стотинки само доставката куца,но и на това съм му намерил решението,имам един приятел,който редовно пътува до Русия.Поне,ще го ремонтирам с оригинални части,а няма да имам Ямаха и да я ремонтирам с части от китайския и еквивалент.
Още повече,както съм писал нямам време за по дълги излети и ,ще се ползва до три пъти в годината,та и разхода не може да ме бутне.
И малко любопитна информация ,както си работеше във варела в сервиза ми свърши бензина,домързя ме да ходя до бензиностанцията,имахме един мешан с нафта от един клиент от който го бяхме източили.
Та казвам на колегата давай от тоя да сипем да видим дали,ще работи,какво да ти кажа Нема такова нещо и с него пали от раз държи стабилни ниски обороти форсира се само нафтата не може да се пали хубаво и дими повече.
Я сега ми кажи,кой двигател от съвременните,ще покрие този показател :tup:
gele kapaciteto
Мнения: 1454
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
Риболов: спининг
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 221 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от gele kapaciteto »

Shonata написа: И малко любопитна информация ,както си работеше във варела в сервиза ми свърши бензина,домързя ме да ходя до бензиностанцията,имахме един мешан с нафта от един клиент от който го бяхме източили.
Та казвам на колегата давай от тоя да сипем да видим дали,ще работи,какво да ти кажа Нема такова нещо и с него пали от раз държи стабилни ниски обороти форсира се само нафтата не може да се пали хубаво и дими повече.
Я сега ми кажи,кой двигател от съвременните,ще покрие този показател :tup:
Двигатела е 1.9 D на Пежо чистия дизел 71кс , бачка и с изгорело масло ; и с Хидравлично :lol: :lol: :lol:
Предполагам и ЯнМара ще се справи по същия начин

А твоя пробва ли го така :mrgreen: :tup:
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от Shonata »

Само малко му разреждам маслото,че много му тесни жигльорите :lol:
За да си сигурен пробвай иначе много вятър за нищо.
Аватар
XCT
Мнения: 67
Регистриран на: Нед Юни 30, 2013 13:10
Риболов: речен
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от XCT »

Shonata не обръщай внимание на коментари на хора, които не разбират от използване и поддържане на двигатели на лодки.

Основно разпространените вететоци в България са три вида:
1. Ветерок - от първите модели с " чукче и наковалня " , произвеждани през 70-те години ;
2. Ветерок 8Е / 12Е - от първите модели заменили " чукчето и наковалнята " с електроника. Произвеждани през 80-те години ;
3. Ветерок 8М / 12М - подобрена версия на "Е" модела, произвеждани през 90-те години. При него е подобрен коляновият вал, карбуратора, преполера( перката), електрониката, охлаждането на блока и има леки козметични промени.

Ако двигателя се ползва от технически грамотен човек ще се ползва безпроблемно години наред.
При моделите "Е" се наблюдава повреждане на електрониката, ремонта на която е лесен и евтин.

Ако ще си поръчваш части от Русия или Украйна си купи от стария тип "турбинки", огледална плочка и "охлюва" ( всичко изброено е цялата водна помпа ).
При смяна на водната помпа , след махането на двигателя от ботуша, при развиване на лоста за включване на скорост, преброй навивките. После регулировката на зацепването е много по-бърза и лесна.
Преди махане на турбинката обърни внимание как е поставена. Ако новата се обърне обратно, веднага ще се скъсат перата.
При поставяне на турбинката, недей използва стария щифт. Предполагам, че вече е направил легло в остта и ще се получи луфт. Направи си нов щифт обиращ аксиалния луфт.
Недей пробва да го палиш във варел с неработещо охлаждане. Ако прегрей избиват семерините на коляновия вал и ще почне да губи компресия. Такъв проблем ще се получи и ако се направи принудително охлаждане.
Колкото и нови да ти изглеждат свещите си купи нови. Недей слага такива от двутактови мотоциклети. Има таблици, които приравняват руските стандарти с тези на световните производители на свещи. Ако не греша NJK имат модел, които изцяло съответства с препоръчаните от производителя.

Познавам двама професионални рибаря, които все още използват от първите модели ветероци - от тези с чукче и наковалня. Някой познава ли рибар, който в продължение на 40 години да ползва активно двигател за лодка на световен производител?
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от Shonata »

Едно наистина ценно мнение,благодаря Колега .
Виждам,че разбираш от техника,а не като повечето колеги не запали и го направих на котва.
Обичам старите машини има поддържани и неподържани,няма нищо непоправимо.Доставя ми удоволствие да поправя нещо за,което другите за се предали и да се насладиш на момента.
Вече моят Ветерок е произведен 1982г. 8Е всичко му е оригинално с изключение на свещите,които взех за осем коня Ямаха двутактова,семерингите,които са от доказана марка и о п ръстените, пръстенчета на трабичката от в.п.до блока,които замених с О пръстени с подходящ размери и маслото в редуктора вместо руско пак от доказана марка.
Мога да споделя,че съм много доволен от моторчето пали и в сибирския студ споходил ни тази година.Студеният старт му е малко проблем според другарите трябва да се напомпа хубаво гориво докато протече в дифузьора един вид да го почерпиш за лесен старт.Аз му играя съвременно почерпвам го с малко спрей проникващо масло има газ в него и пали от раз и при минус17 градуса.После,като загрее пей живот пали,като му намигна.Интерсно,за мен бе реглажа на карбуратора,принципно иглата на въздуха работи за да байпасираш дросел клапата зад нея да минава въздух при затворено положение за да държи ниски обороти.В случая при ветерока вкарваш и гориво,голямо значение има най- напред да направиш високите и после ниските обороти.След добър реглаж мотора видимо не дими и работи леко,като плавно преминава във високи обороти.
Та ,както казах в началото разбираш от техниката,защото един добър механик при замяна на имплера,ще огледа кожуха и плочката за нараняване от които може да има пропуски даже и с нова турбина.
Както ти ме съветваш и,аз съм решил да си поръчам нови ремкомплекти от основни възли.Корпус в.п.,две пластини няколко импелера,които действително трябва да се внимава за посоката,к-т гумички,рем. к-т бензинова помпа,игла карбуратор.Действително цените на частите са смешни.
За самия мотор мисля,че има много ресурс в него и може да служи вярно при добро стопанисване.
Нямам нищо против колегите с хубавите маркови мотори и ,аз ще взимам нещо съвременно даже в момента изпадна 4т.хонда от един комшия с ,който сме в преговори.Но бъдете сигурни,че ще си карам и Ветерока,който ще си ме кефи,че е натолкова години и му вдъхвам живот с двете си ръце и умения,че въпреки всичко пърпори и в следващия век от неговото производство.
В темите за Ветерок много лоши мнения за машината.но като знаеш,какво правиш живота е лесен и нещата се получават.
Поздрави на всички колеги и да знаете не е срамно да имате стара,но добре работеща машина наслука.
Аватар
XCT
Мнения: 67
Регистриран на: Нед Юни 30, 2013 13:10
Риболов: речен
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от XCT »

Според мен не си заслужава да си купиш бензинова помпа и карбуратор.
По бензиновите помпи проблеми правят мембраните, които се пукат , спичат или разлепват двата пласта. Купуваш си ремонтен комплект ( мембрана ) за Газ , Волга или Зил и си изрязваш нови мембрани за без пари.
По карбуратора няма какво да му се повреди. При запушване ( ако е възможно ) се продухва много лесно.
По-добре си купи пластините ( клапаните ) зад карбуратора и резервни гарнитури.
Аз не харесвам перката ( пропелера ) на 8Е. Ако имаш възможност си поръчай на 8М , скоростен. Знам за два вида скоростни. Търси тези, които са с най-малък размер.
Имам 4Т двигател на популярен световен производител и въпреки това си ползвам Ветерока без да се интересувам от хорското мнение. Даже преди 2 години си купих чисто нов Ветерок, който разработих и прибрах за резервен. Разхода на гориво и той не ме притеснява, защото не е толкова завишен, както твърдят някои хора.
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от Shonata »

Само да се похваля,че ми пазаруват резервни части в Украйна с доставка до вратата егати евтинията трябва цял живот да го карам
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от Shonata »

Здравейте колеги,вече мога да дам и впечатления,как се държи Ветерока и на вода.
Мога да се похваля ,никакви ядове за разлика от един колега,който се измъчи два часа и не можа да запали.
А ветерочето от раз само като помириса водата.
На ниски обороти слизам перфектно до два километра.
Не съм карал лодка досега но ми се струва,че някъде греша,уж е с къс ботуш,като го нагазят има много мощ,но повече от десет км. в час не можах да вдигна.Пробвах с различни наклони на двигателя голяма разлика нямаше.
Имам друга перка с по широки витла дали може да е от нея.
gele kapaciteto
Мнения: 1454
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
Риболов: спининг
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 221 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от gele kapaciteto »

Пусни некви габарити на лодката , килограми и ако джаснеш некоя снимка - ще разгадаеме от каде ти бега скороста :tup:
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
rsimeonov
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 10:05
Местоположение: София
дал Браво: 102 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от rsimeonov »

Колега не знам колко е при 8кс дължината на ботуша,но при моя от който се отървах бързо 12кс дължината беше 47см.Която е на никъде нито къс нито дълъг ботуш.Моята лодка беше 3,30 с къс ботуш и без повдигане на транеца не стана.И пак трудно излизаше на глисаж с двама.С мен ок 100кила съм.Виж дължината на ботуша.Поздрави.
rsimeonov
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 10:05
Местоположение: София
дал Браво: 102 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от rsimeonov »

Като гледам от темата ти за колелата лодката най вероятно ще е малък.
Shonata
Мнения: 82
Регистриран на: Нед Дек 27, 2015 12:34
Риболов: Фидер,дънен, опитва се да троли
дал Браво: 15 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Ветерок8 двутактов.

Мнение от Shonata »

По принцип съм за къс ботуш транеца ми е 48см.образно ми казаха ,че перката трябва да е една педя под транеца по тези критерии влизам в норма.Както и да го регулирах наклона като му дам пълна ръчка се опитва да влезе под лодката.
Публикувай отговор

Обратно към “Риболов от лодка”