Въпрос за двигател 5 кс

Минава, големият кораб минава ...
Заключено
tiso
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
Местоположение: Габрово
дал Браво: 56 пъти
получил Браво: 174 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от tiso »

Тодор Василев написа:Променливото газоразпределение какво общо има с инжекциона.
Още повече когато става въпрос за карбуратори жиглйори дифузьори и т.н.
А Хонда нито са първите нито последните които използват променливо газоразпределение.
Само да попитам това с по голям карбуратор и съответно повече коне за 4 или 2 такта двигатели коментираме.
VTEC системата за газоразпределение е разработка единствено и само на Honda.
Свери си часовника.
Коментираме 4 тактови двигатели с карбураторна система.
Тук не говорим за " по голям или по малък карбуратор"
В случая те са еднакви .
Разликата е в диаметъра на дифузьора и в различните жигльори.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

tiso написа: Тук не говорим за " по голям или по малък карбуратор"
В случая те са еднакви .
Разликата е в диаметъра на дифузьора и в различните жигльори.
Дифузьорите също са еднакви,разликата от 2.5 до 6коня е само в жигльора! :wink: Твоята 5-ца Хонда става веднага 6-ца с подходящия жигльор или разпробиване на допълнителна дупчица в него!Ако го разглобиш някога за почистване,преброй отворите в жигльора за горивото и ще ги сравним с броя на 6-цата! :wink:После е лесно!При мен нещата се получиха и ще пусна клип от "бойна обстановка", та който не вярва колко са елементарни нещата и че кубатурата не играе никаква роля,ще се убеди нагледно! :wink:
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от svetoslav7704 »

Саше този жигльор за който говориш с многото дупчици не е ли за минималните обороти.Основния горивен жигльор би трябвало да е само с един голям отвор :idea: Да не подведеш някой колега да си строши мотора :? Между другото при една от марките 4-5-6кс са на база един двигател с минимални разлики между 4 и 5кс,нооо при 6кс нещата доста се променят -друг разпределителен вал ,друг всмукателен колектор по големи клапани :shock: Така че не всичко е ала бала :idea:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
d.d
Мнения: 125
Регистриран на: Сря Окт 21, 2015 22:06
дал Браво: 72 пъти
получил Браво: 28 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от d.d »

svetoslav7704 написа: Така че не всичко е ала бала :idea:
Ма не така бре колега!
Така добре си играехме тук на пясъчника и ти.....
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от svetoslav7704 »

Ето малко инфо от форума и за друга марка двигатели
kosatkata написа:
...Почти всички да не кажа всички марки двигатели , 4 / 5 / 6 конски сили са с една и съща кубатура и малки разлики в карбуратора. Ако няма разлика в мощността защо да се набутваш да даваш 500 до 700лв. горница за 6 коня око той реално е 4 коня.
Може би някой който е на ти с двигатели с вътрешно горене да обясни с факти аджеба дали е възможно само със смяна на карбуратор да се извлекат повече коне или има и нещо друго.


Факти само за Сузуки 4/5/6, това съм чел защото само тази марка ме е интересувала преди покупката.
Карбураторите на версии 4/5 са еднакви по диаметър , но с различни жигльори.
Смукателния колектор и карбуратора на DF6 са с по голям диаметър спрямо този на DF4/5.
Винтовете също са различни:
DF4 - 3 x 7 ½ x 6 (C 600)
DF5 - 3 x 7½ x 6½ (C610)
DF6 - 3 x 7 ½ x 7 (C 700)
Повишение на мощността без подходящ винт не би довело до пропорционално увеличение на теглителната сила, макар че има 15-ки и 20-ки с еднакъв винт, явно напъна е в оборотите :roll:
И трите версии DF4/5/6 имат електронен ограничител на 6000 об/м. , така че повишаване на мощността чрез форсиране е невъзможна а и нежелателна, щом производителя ги спъва до там.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Светльо,в случая Косатката бърка и Всмукателния колектор е еднакъв при всички марки мотори БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЯ от 2.5 до 6коня! :idea: Максималната мощност се достига при 5000-5500оборота,а електронния ограничител е за да не гръмне мотора!Без него ще стигне и до 10000оборота,съответно и конете ще се повишат,но двигателчето ще гръмне! :wink: Да винта на 3.5коня е друг,но с карбо от 6коня извличам 5!Как да измеря точните конските сили при промяната,това ми е проблема? :roll:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

svetoslav7704 написа:Саше този жигльор за който говориш с многото дупчици не е ли за минималните обороти.Основния горивен жигльор би трябвало да е само с един голям отвор :idea: Да не подведеш някой :
Този жигльор засмуква необходимото количестви гориво,а другия просто го пропуска!:idea: Като не може да засмуче необходимото количество гориво,няма как да върви повече! :wink: Броя на дупчиците определя колко гориво засмуква жигльора и там е заровено кучето в разликата с конете! :wink: Според мен! :roll:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

svetoslav7704 написа:Между другото при една от марките 4-5-6кс са на база един двигател с минимални разлики между 4 и 5кс,нооо при 6кс нещата доста се променят -друг разпределителен вал ,друг всмукателен колектор по големи клапани :shock: Така че не всичко е ала бала :idea:
Няма такава марка,Вервай ми! :wink: Проучих всички марки от по-старите модели! :shock: Преди 2014-та! :roll:
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от svetoslav7704 »

Саше,каталога за резервни части на въпросната марка е на бюрото ми,не ме карай да ти вадя номера на всеки детайл за да ми повярваш.Ако искаш да ти дам да стопираш дросела на моя двигател на 50 %,и да го сравним по мощност с твоя.Щом кубатурата няма абсолютно никакво значение,моя е само 212см3 и на 50% ще вади около 5кс.Информацията за Сузукитата е на колегата Sampo за, когото мисля бе казал ,че ги разбира нещата :mrgreen:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

svetoslav7704 написа:.Щом кубатурата няма абсолютно никакво значение,моя е само 212см3 и на 50% ще вади около 5кс.Информацията за Сузукитата е на колегата Sampo за, когото мисля бе казал ,че ги разбира нещата :mrgreen:
Колегата Сампо греши и въпросните Сузукита нямат електронен ограничител на оборотите! :wink: Оборотите се ограничават с друго,но не знам дали ще се сетите? :roll: :mrgreen:
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от svetoslav7704 »

Ако си мислиш, че се ограничават с горивото си далече от истината. :?
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от svetoslav7704 »

Тунинга на атмосферни двигатели е изключително неблагодарна работа.Може да налееш пари за 3 нови двигателя и да не постигнеш нищо.Ако нещата ставаха с подмяна на един жигльор никой нямаше да си купува голям двигател,а щяха да глисират с 2.5кс :lol:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Тодор Василев »

Как ще накарате дадения двигател да засмуче повече въздух.
Аз си представям нещата така.
Един двигател засмуква определено количество въздух при 5000 оборота в минута това количество въздух съответно може да изгори определено количество бензин и да произведе 5 коня примерно. Това естествено при отворен на 100% дросел.
Та как тоя двигател ще поеме повече въздух.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Проблем няма с дросела,еднакъв е от 2.5 до 6к.с.! :wink: :11:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

svetoslav7704 написа:.Ако нещата ставаха с подмяна на един жигльор никой нямаше да си купува голям двигател,а щяха да глисират с 2.5кс :lol:
Да,така е!Трябва да се сменят поне 3- 4-ри нещица за да стане тунинга!Реално от 2.5 може да стане 5коня,но за да стигне 6к. инвестицията не си струва!Като направя втория тунинг,мога да споделя резултатите и проблемите,ако има такива!Чакам частите за да направя измерване с нормален и тунингован мотор! :11:
Заключено

Обратно към “Риболов от лодка”