Въпрос за двигател 5 кс
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Сампо,нямам вина че на новото Сузуки са му праснали витло от 6.5стъпки и не може да се тунингова за по-висока скорост! На 6стъпки им викат "слонски уши" или Хай-тръст Пропелер и предимството му е в ниските обороти да прави голяма тяга напред и назад,както и устойчивост в завои,но от към висока скорост не го търси! Та,така стоят нещата,колкото повече стъпки е витлото,толкова е по-голяма максималната скорост!
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Не се съмнявам а ЗНАМTrofei написа:При Меркюри-Тохатсу 6коня имаш избор от 4-ри вида пропелери-6,7,8и9стъпки=инча при един оборот!Ясно е,че и максималната скорост ще е различна според избора!За вдигането на конете от 4-ри на 6коня използвам стандартни дюзи,но за постигането на 10коня са по-специални и трудни за намиране,но все някога ще ги намеря-знам какво ми трябва,не се съмнявай!Вервай ми!Тодор Василев написа:Продължаваш алабаланистиката.
По какво позна че си вдигнал конете
Знам че нямаш представа какви ги плещиш.
Не се казва агрегатна мощност а конски сили на коляновия вал и конски сили на винта.
Логиката ти не е вярна и за пореден път доказва липсата на познания.
Искам да се напрегнеш и да ми отговориш.
Ако една кола е 100 коня и оригинално и слагат 15 цолови гуми. Ако и сложиш 13 Цола гуми колко коня ще стане.
Съответно ако и сложиш 19 Цола гуми колко ще стане
Или просто кажи кога ще е повече коне и кога по малко.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Конете си остават същите,но разликата в максималната скорост ще е различна според цолажа на гумите или размера на стъпката при Пропелера!Коя логика не е вярна,като можеш да я провериш в нета за секунда?Това съм чел,това пиша защото ролята на Пропелера не е обсъждана обстойно тук!Ако нещо не съм разбрал за ролята на пропелерите,моля кажи?
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 17:15
- Местоположение: Плевен
- получил Браво: 47 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Троли,
да ти напиша нещо от опит.Не е прочетено в нета ,а проверено на практика.
Първо: При Ямаха 209 е кубатурата на 8к.с. На 9,9к.с. е 212!
Всички знаят че десетката е форсиран осмак.
Цена на нов.
8к.с.- 4342 лв.с къс ботуш
9.9к.с.- 5085 лв. с къс ботуш
Тези цени са от сайта на макса .Има 740лв . разлика и ако просто ставаше с със 100 лв да получиш два коня никой нямаше да си купи 10-ка.
Какво се случва на практика?
Като собственик на 9,9к.с. Ямаха установявам че съм малко по- бърз. Ми сега ? Не ми се искаше да свалям много оборотите,може да се получи проблем с мазането.
И оборотите са намалени до 980 но пак съм бърз.Явно трябва и друго витло.
Гледаме дебелите книги на Ямаха и се оказва че всички витла за 9,9к.с. са със тъпка 9 и означени с буквата J. Това е така за да не може мотора да развие свъх обороти.Нашите моторетки нямат ограничители като колите.
В момента съм с витло от осмак. Те са с H означение и стъпка 8. Н 8 1\2 х 7 1\2 е витлото с което съм в момента.Става точно обратното на това което си писал.При тролинг съм много бавен .Но като тръгна да се придвижвам бързо от едно място на друго 5000 оборота ги достигам малко след неутрална позиция.
Не може да даваш повече газ да не преебеш мотора.Иначе казано заради тролинга жертваш максимална скорост.Иначе лодката пак си глисира. Ако сложиш по-голям винт става обратното.Мотора няма да има развъртане.
Не става да слагаш винтове както да тебе ти се иска.Винаги е едното за сметка на другото.
При колите селския чиптунинг започва със затапване на EГР-то и вдигане на въртящия момент на мотора.От там идват повечето коне.
Всеки един мотор си има ресурс и не може да му вдигаш въртящия момент колкото на тебе ти се иска.След това има и последствия
Та така:
Лек ден на всички
да ти напиша нещо от опит.Не е прочетено в нета ,а проверено на практика.
Първо: При Ямаха 209 е кубатурата на 8к.с. На 9,9к.с. е 212!
Всички знаят че десетката е форсиран осмак.
Цена на нов.
8к.с.- 4342 лв.с къс ботуш
9.9к.с.- 5085 лв. с къс ботуш
Тези цени са от сайта на макса .Има 740лв . разлика и ако просто ставаше с със 100 лв да получиш два коня никой нямаше да си купи 10-ка.
Какво се случва на практика?
Като собственик на 9,9к.с. Ямаха установявам че съм малко по- бърз. Ми сега ? Не ми се искаше да свалям много оборотите,може да се получи проблем с мазането.
И оборотите са намалени до 980 но пак съм бърз.Явно трябва и друго витло.
Гледаме дебелите книги на Ямаха и се оказва че всички витла за 9,9к.с. са със тъпка 9 и означени с буквата J. Това е така за да не може мотора да развие свъх обороти.Нашите моторетки нямат ограничители като колите.
В момента съм с витло от осмак. Те са с H означение и стъпка 8. Н 8 1\2 х 7 1\2 е витлото с което съм в момента.Става точно обратното на това което си писал.При тролинг съм много бавен .Но като тръгна да се придвижвам бързо от едно място на друго 5000 оборота ги достигам малко след неутрална позиция.
Не може да даваш повече газ да не преебеш мотора.Иначе казано заради тролинга жертваш максимална скорост.Иначе лодката пак си глисира. Ако сложиш по-голям винт става обратното.Мотора няма да има развъртане.
Не става да слагаш винтове както да тебе ти се иска.Винаги е едното за сметка на другото.
При колите селския чиптунинг започва със затапване на EГР-то и вдигане на въртящия момент на мотора.От там идват повечето коне.
Всеки един мотор си има ресурс и не може да му вдигаш въртящия момент колкото на тебе ти се иска.След това има и последствия
Та така:
Лек ден на всички
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Е като си остават същите конете.Trofei написа:Конете си остават същите,но разликата в максималната скорост ще е различна според цолажа на гумите или размера на стъпката при Пропелера!Коя логика не е вярна,като можеш да я провериш в нета за секунда?Това съм чел,това пиша защото ролята на Пропелера не е обсъждана обстойно тук!Ако нещо не съм разбрал за ролята на пропелерите,моля кажи?
Ти как вдигаш конете.
Някъде да видя да говоря за скорост.
По висока скорост не е равно на повече коне.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Бат Тоше,нали обясних как със смяна на жигльорите правя от 4-ка на 6-ца,а с по-голяма стъпка на витлото имам повече скорост от стандартната 6-ца и за това го кръстих 6+!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Любо,повярвай ми не бъркам!По-голямата стъпка,не го бъркайте с диаметър,ти дава по-висока максимална скорост,но по-бавно ще се излиза на глисаж!Стъпка 8 има повече съпротивление от стъпка 9,защото лопатките са по-изправени и водната струя преминава трудно през тях!Ямаха си имат собствена фирма за пропелерите,само да се сетя за името,но влез в Solas и ще видиш какви са ти вариантите!В моя случай са 4-ри и то от производителя!По принцип идеята за тунинг е за нещо което имаш,а не да се правят еквилибристики при закупуването на нов двигател!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Любо,имаш 5варианта при Солас,като обърни внимание,че витлото за хай-спийд е в горната таблица!9-ката ти дава най-висока скорост,а 4-ри лопатковото витло от 5стъпки ти е за тяга и се ползва за преместване на яхти или големи тегла,защото максималната мощност е в ниските и средни обороти!
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Ясно е че нямаш ни срам ни доблест.
Кажи какво ти е необходимо за да изпълниш и докажеш “тунингите си “
Жигльори ако нямаш кажи ще ти направя.
Камера и gps ако нямаш ще ти дам.
Лодката ако няма с кои да я пуснеш ще доида аз.
Само кажи от какво се нуждаеш за да разбереш че не били компютри а били компоти.
Кажи какво ти е необходимо за да изпълниш и докажеш “тунингите си “
Жигльори ако нямаш кажи ще ти направя.
Камера и gps ако нямаш ще ти дам.
Лодката ако няма с кои да я пуснеш ще доида аз.
Само кажи от какво се нуждаеш за да разбереш че не били компютри а били компоти.
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Не е зле, ако наистина си постигнал нещо да го подкрепиш с малко тестове и тогава да се хвалиш.Един познат наля 20 000лв за тунинг и се хвали сумати време, докато не качи колата на диното и си видя заводските коне на двигателя Представи си, колко време се кри след като го издадоха В 99% от случаите,каквото и да се бутне по двигателя му се сваля мощноста и се вдига само разхода на гориво. По добре измисли нещо с по ефективен винт като този,ама е за максимум 1400оборота
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Днес направих тестове на Огняново,че го дават сняг от понеделник,но утре ще кача снимки и клип!Имаше вятър 3-4м/с и постигнах за кратко 18-19км/ч.!Смених и пропелера и разликата е 2-3км/ч.Лодката май не е за този двигател 3.60м и 67кила,защото транеца е 2-3санта по-голям и кавитационната плоча създава водно ветрило!Трябва да кажете дали е нормално,че нямам опит с надуваема лодка с кил!
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Кажи сега.Trofei написа:Днес направих тестове на Огняново,че го дават сняг от понеделник,но утре ще кача снимки и клип!Имаше вятър 3-4м/с и постигнах за кратко 18-19км/ч.!Смених и пропелера и разликата е 2-3км/ч.Лодката май не е за този двигател 3.60м и 67кила,защото транеца е 2-3санта по-голям и кавитационната плоча създава водно ветрило!Трябва да кажете дали е нормално,че нямам опит с надуваема лодка с кил!
Колко вдигаше преди тунинга.
Колко коне си качил с тея жълтичките неща (жуглйорите)
И колко вдигаш сега.
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
- Местоположение: Габрово
- дал Браво: 56 пъти
- получил Браво: 174 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Може ли да попитам какви и къде са разликите освен в карбуратора между mercury F 15 и mercury 9.9
Килограмите им са напълно еднакви -52
Говорим за моделите до към 2006
Килограмите им са напълно еднакви -52
Говорим за моделите до към 2006
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти