Въпрос за двигател 5 кс

Минава, големият кораб минава ...
Заключено
Мартин Райнов
Мнения: 30
Регистриран на: Сря Авг 13, 2014 21:42
получил Браво: 10 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Мартин Райнов »

Васе, 4-ката и 5-цата са рестриктирани заводско откъм диаметър на дросела и големина на жигльори, което си е пазарен трик. От 6-цата е изкарана максималната мощност, която може да изкара този ходов обем. Не съм запознат с газоразпределянето на ИБД, но там вече филма става голям, а и все пак търсим широк диапазон на работа, който при агресивно газоразпределяне се губи в ниските обороти и се скъсява живота на двигатела.
ПС:Въпрос към колегата Джако - имам ИБД Меркюри 2004 4 к.с. 4 такта и искам да си закупя джет кит от 5 к.с. двигател, но не намирам никъде. Колега, ако можеш да помогнеш с парт номера или идея къде да търся, ще бъда много благодарен.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Djako1980 написа:Затова пак ще кажа на двигател 2,5 или 3,5 Hp, няма да стане карбуратор от 4/5 камо ли пък от 6Hp (виж диаметрите на дифузьорите в първия ми пост - на 2,5 и 3,5 със сигурност е още по-малък дори на външен вид карбуратора да е еднакъв). И все пак си мисля, че това "Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори!" не е така.
Джако,не само че става,а добавям и Женово/Парсун 6к/4т към останалите марки! :idea: На Тохатсу 3.5/4т му сложих карбо от Женово 6к за 180лв. и няма проблем,работи си! :wink: Може би няма да е реално 6коня заради разликата в пропелера,но не се сещам как да ги измеря! :roll: Ако имаш идея,как се мерят конските сили,дай "едно рамо" моля? :wink:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Djako1980 написа: Това го пиша за всички - предишния ми ДВГ беше чисто нов 6Hp Mercury 2013г. - 123cc. На лодка 3,30 Al аз и жена ми (75кг. + 50кг.) излизаше на глисаш. С един приятел който е 80кг. - НЕ, много малко не му достигаше да се развърти с над 3800 оборота. Тъй-като средното ми образование е ДВГ, както и на баща ми, решихме да пробваме да направим една нова основна дюза - оригиналната е #68, ние (той де, за съжаление вече не е сред нас) направихме #70. Пробите във варела бяха превъзходни, НО на лодката в яз. Искър (спокоен) - съвсем друго. Спаси ме само това, че винаги мисля преди направя нещо - оригиналната дюза и пълен набор от инструменти за смяната й на вода в лодката. Както и на Вас, така и на мен ми се струваше малка разликата от две десети (по-малко от човешки косъм) увеличаване на диаметъра, но след половин час тролене така зацапа свеща, че половин час дърпане (след смяната на дюзата на вода) с моя приятел ни се откъснаха ръцете да го запалим. Сега всички се питате имаше ли ефект във вървенето - ами не само, че нямаше ефект но и беше по-зле, от средата до пълно отваряне на дроселовата клапа само странно боботене. Може би щеше да има ефект, ако бях увеличил и диаметъра на дифузьора с няколко десети или милиметър, но безвъзвратно на гаранционен мотор - убийствено.:
Да,ти си увеличил притока на гориво с 2микрона което е лесно упражнение,но си забравил да разпробиеш дифузьора за въздух за да се запази пропорцията 14,5въздух към 1гориво и при високи обороти не му е достигал въздух и от богатата на гориво смес,двигателя се е мъчил и за това не е работил добре!Проблема е,че не си можел да изчислиш колко голям отвор да разпробиеш и за това не си посмял да го направиш! :wink: Според мен умножаваш 2-та микрона по 14.5 и не би трябвало да има проблем! :wink: :roll: Ако искаш прати ми дюзата #70 да ти довърша експеримента? :roll:
sharo1
Мнения: 1271
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
дал Браво: 84 пъти
получил Браво: 27 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от sharo1 »

И аз имам Тохатсу 9,8кс
Ще може ли да се преработи на 15кс и колко ще струва :roll:
ruci_bo
Мнения: 41
Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
Местоположение: гр. Бяла Слатина
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 2 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от ruci_bo »

Според мен този двигател няма да стане 15-ка. Това е форсирана 8-ца, 9,9 става на 15-ка. Погледни кубиците на двигателя, ако са същите като на 15-ка - ще стане.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

sharo1 написа:И аз имам Тохатсу 9,8кс
Ще може ли да се преработи на 15кс и колко ще струва :roll:
Ако карбураторите са еднакви по габарити,ще стане! :wink: Дай модела и годината!Кубатурата ЗАПОМНЕТЕ,че не играе при мощноста! :idea: Да не давам примери с мотоциклетните двигатели при еднакви кубици колко е голям диапазона от мощности! :mrgreen:
ruci_bo
Мнения: 41
Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
Местоположение: гр. Бяла Слатина
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 2 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от ruci_bo »

Явно не си ме разбрал - 8-ца и 9,8 са с еднаква кубатура. 9,9 и 15-ка също с еднакви. 9,9 става на 15-ка, а 9,8 няма как да стане 15-ка - по обясними причини.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

ruci_bo написа:Явно не си ме разбрал - 8-ца и 9,8 са с еднаква кубатура. 9,9 и 15-ка също с еднакви. 9,9 става на 15-ка, а 9,8 няма как да стане 15-ка - по обясними причини.
Обясни ми причините,моля?Защото кубатурата не е проблем! :wink: В дългосрочен план може и да има проблем,ако след увеличаването на мощноста се кара продължително на максимална мощност! :roll: Ако карбото от 15-ка може да се монтира на 9.8,няма пробем да се направи!Мисля,че са еднакви карбураторите,но ми трябват снимки от питащия!
sharo1
Мнения: 1271
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
дал Браво: 84 пъти
получил Браво: 27 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от sharo1 »

Не знам коя година е ,какво трябва да снимам.
Трябва да е този ,2010г

https://water.drom.ru/krasnoyarsk/engin ... 78130.html

от тук съм го вземал преди година

http://www.hydrostart.com/2.%D0%94%D0%B ... U_MF_9.8_S
ruci_bo
Мнения: 41
Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
Местоположение: гр. Бяла Слатина
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 2 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от ruci_bo »

Щом е тоз на картинката - това си е форсирана осмичка - не го пипай. 15-ката е 350 кубика - твоя е 210. Това е мое мнение и не ангажирам никого с него.
Аватар
Djako1980
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Мар 30, 2013 17:28
Риболов: Спининг и Тролинг
Местоположение: Ботевград
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Djako1980 »

"sharo1" няма да стане. Точно както е написал "ruci_bo" 9.9 и 15 са едни същи двигатели и в различните години са със кубатура 323 и 351. Не ми се влиза в полемики с "Trofei" (всички знаем кой е той), но кубатурата ВИНАГИ има значение.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Djako1980 написа:, но кубатурата ВИНАГИ има значение.
Можеш просто да обясниш,какво е значението!Аз през това време ще направя клип на монтажа на карбо от 6 коня-123кубика на двигател 3.5коня-85.5кубика! :wink: Всеки сам решава,какво да прави с двигателя си! :idea:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Относно кубатурата давам следните факти! :idea: 50кубика на скутер Пежо Джанго е 4кс,57кубика на Хонда е 2.3коня,68кубика на Сузуки е 2.5кс,72кубика-Ямаха е 2.5кс,85кубика на Меркюри е 2.5кс.!
tiso
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
Местоположение: Габрово
дал Браво: 56 пъти
получил Браво: 174 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от tiso »

Trofei написа:Относно кубатурата давам следните факти! :idea: 50кубика на скутер Пежо Джанго е 4кс,57кубика на Хонда е 2.3коня,68кубика на Сузуки е 2.5кс,72кубика-Ямаха е 2.5кс,85кубика на Меркюри е 2.5кс.!
Забравил си една подробност. Нарича се vtec. Inject и пр.
С тези " трикчета" се постига по голяма мощност при по ниска кубатура.
Следва да очетеш и предавателното число а дори и типът пропелер.
Ето ти един пример - mercury f6 -123cc.
Honda bf6 - едноцилиндровата- 127 cc
Както виждаш еднаква мощност постигната при различна кубатура.
Кантари и въжета са излишни.
Когато искаш да разбереш дали след дадената интервенция моторът ти е покачил мощноста си, e нужно да мериш оборотите.
Точно там е разликата при мотори 4,5 и 6 hp.
Еднакви кубици , еднакво пр.число , еднакви пропелери но различни максимални обороти и в крайна сметка различна мощност.
Вземаш данните на карба от 6 hp. Преправяш този от 4 hp .и той автоматично става 6 - к.с.
Ако не ти се занимава с разпробиване на дифузьори и подмяна на жиглльори, намираш си нужният карб и си ТИ.
tiso
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
Местоположение: Габрово
дал Браво: 56 пъти
получил Браво: 174 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от tiso »

Тодор Василев написа:И какв е разликата в кубатурата при дадения пример.4 кубика са незначителна разлика.
Тея стъкмистики ми се струват тралала.
Какво значи vtec. inject и пр.
VTEC е променливо газоразпределение.
Разработка на марката хонда
Вкараха го и при извънбордовите двигатели.
Ефектът му е икономия на гориво и повишаване на мощността. Това е един вид интелигентен инжекцион.
Разлика в кубатурата на 4,5 и 6 к.с при меркюри няма но в крайна сметка извлечената мощност е различна. Това се дължи на различните жигльори и диаметър на дифузьора. Не можем да поставяме различните марки на един кантар защото ако хонда например при кубатура Х изкарва Х конски сили, то при пежо тези Х конски сили може да са извлечени при съвсем друга кубатура.
Трофей дава грешен пример като съпостсвя различни марки
Производителите се стремят при минимална кубатура да извлекат максимален въртящ момент.
Заключено

Обратно към “Риболов от лодка”