Въпрос за двигател 5 кс

Минава, големият кораб минава ...
Заключено
atanas7711
Мнения: 32
Регистриран на: Вто Дек 20, 2016 20:07
Риболов: спининг и шаранджийски
дал Браво: 24 пъти
получил Браво: 2 пъти

Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от atanas7711 »

Привет! Знае ли някой, дали 5 кс мотор може да стане на 6 кс? Преди време четох някъде, че има такава опция, но не съм сигурен от 4 кс на 5 кс или от 5 кс на 6 кс ставаше това. Ако някой е запознат с тези неща нека сподели.
sampo
Мнения: 421
Регистриран на: Сря Окт 26, 2005 9:16
Риболов: Тролинг
Местоположение: София
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 13 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от sampo »

Suzuki DF4 на DF5 /до 2016г./ става за 5мин. с капиталовложение 0.05лв. , правил съм го.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

sampo написа:Suzuki DF4 на DF5 /до 2016г./ става за 5мин. с капиталовложение 0.05лв. , правил съм го.
Ако може да ни светнеш как става номера,че ми е трудно да намеря 5стотинки и да си развъдя още едно-две кончета,Вихрогончета? :roll: :cry: Да не се окаже накрая разликата от 4 до 6 в поплавъка на Карбото? :roll:
Аватар
Djako1980
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Мар 30, 2013 17:28
Риболов: Спининг и Тролинг
Местоположение: Ботевград
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Djako1980 »

Здравей колега!
За съвета, който търсиш, си пропуснал някои много съществени неща.
1. Каква марка е мотора.
2. Коя година/генерация.
Мога да дам съвет за Mercury 4/5/6Hp. Mercury с тези коне са 123cc, но с разлика в диаметъра на дифузьора (venturi bore diameter) на карбуратора - 4 и 5Hp са с диаметър 13,5mm, а 6Hp е с 15mm. От там и разлика в дюзите (жигльорите - основен и за празен ход) ограничаващи "кончетата" на 4 и 5Hp единствено и само в максималните обороти.
Респективно за 4Hp
Основна дюза (main djet) - #55 - за най-новите (след 2010г.), #58 - за моделите 2001 - 2009г. и #70 за най-старите (преди 2000г.)
Дюза за празен ход (pilot jet) - #38 - за моделите след 2001 и #40 за най-старите (преди 2000г.)
За 5Hp
Основна дюза (main djet) - #62 - за най-новите (след 2010г.), #65 - за моделите 2001 - 2009г. и #70 за най-старите (преди 2000г.)
Дюза за празен ход (pilot jet) - #38 - за моделите след 2001 и #42 за най-старите (преди 2000г.)
И за 6Hp
Основна дюза (main djet) - #68 - за най-новите (след 2010г.), #75 - за моделите 2001 - 2009г.
Дюза за празен ход (pilot jet) - #42 - за най-новите (след 2010г.), #45 - за моделите 2001 - 2009г.
От тук на там съобрази тези неща, които съм написал със това което имаш, или пиши тук или на лични за други съвети които да ти дам, след като споменеш пропуснатото по-горе. :tup: :tup:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Eвала Джако,много рядко прочитам профешънъл мнение на някой,който ги разбира нещата! :wink: Имам следното питане-Мога ли да сложа на Тохатсу 3.5к-4т-2006г. карбо от 4,5 или 6 коня Меркури или от Хонда DF5? :roll:Целта не е да вдигам конете,а дали са съвместими-заменяеми? :roll: Моторът ми е без карбо,за това питам!И ако може да коментираш този клип? :shock:

https://youtu.be/wp7GUyKkWKc
atanas7711
Мнения: 32
Регистриран на: Вто Дек 20, 2016 20:07
Риболов: спининг и шаранджийски
дал Браво: 24 пъти
получил Браво: 2 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от atanas7711 »

Ставаше въпрос за парсун 5 кс четиритактов, който мислех да закупя, но отпадна като вариянт, тъй като от разни съвети стана ясно, че ще е слаб за лодката ми.
И все пак благодаря за мненията!
Аватар
Djako1980
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Мар 30, 2013 17:28
Риболов: Спининг и Тролинг
Местоположение: Ботевград
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Djako1980 »

Tohatsu 3.5, както и другите марки (без Honda), които са в най-малкия сегмент 2,5 и 3,5Hp, са със кубатура около 85-90cc, което означава, че дори фланците за захващане на карбуратора да са еднакви с тези на 4/5 и 6Hp (което на 100% ме съмнява), няма как да стане, защото ще го захранват с гориво-въздушна смес, около 35-40% по-вече, от колкото му е необходима за тази кубатура. Ако въобще може да запали - няма да работи нормално.
По отношение на взаимозаменяемост - не съм виждал на живо Tohatsu 3,5Hp, но от това което разрових из нета, на външен вид карботата са напълно еднакви с тези на Mercury, въпрос на измервания е от някой, който има такъв. Възможно е и от Yamaha да стане - малко вероятно. Хонда са друга бира - от малките имат само 2,3/2.5Hp - 57cc и 5Hp - 127cc - респективно и от двата няма да ти върши работа, а като гледам са и по-различни от тези на Mercury, Tohatsu и Yamaha. Само една вметка дa направя - аз съм с Mercury 9.9 2006г. От тази година 9.9 са едни и същи по килограми и кубатура с 15Hp - 323cc, 50кг. Поръчах си от Китай карбуратор за Yamaha 15Hp, който е еднакъв на 100% с този на Mercury и сега си имам чиста 15-ка.
Така че е въпрос на ровене, четене и гледане в необятното пространство. "Trofei" - търси от Mercury 3,5.
А относно внедряването на LPG на така или иначе рисков до известна степен спорт като нашия съм абсолютно ПРОТИВ. Не разбирам защо е необходимо това по няколко причини - разхода на такъв двигател е смешен, ако идеята е евтино гориво, излишно усложняване на конструкцията и доста време за настройка. Мога да изброя още едно две, но мисля, че първите са основни и достатъчни. А иначе не е никакъв проблем да се направи - като виждате само колко бензинови автомобили са на LPG. Извънбордовите двигатели са на същия принцип.
Васко
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Мар 09, 2014 13:51
Риболов: тролинг
Местоположение: Шумен(язовир Тича)
дал Браво: 99 пъти
получил Браво: 24 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Васко »

Колега само да вметна,че и аз съм с меркюри 9.9 от карая на 2008 и тежи 36 килограма :D Смея да твърдя,че няма десятка с къс ботуш и без ел .стартер ,която да тежи посочените от теб килограми :wink:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Джако,уважавам мнението ти и явно разбираш много поне в сравнение с мен! :wink: Ти на същата кубатура добавяш 50% мощност без проблем,само със смяна на карбото! :wink: Защо да не запали 3.5 коня,ако карбото е от 4коня,което е 10% повече или 5 и 6? :roll: :cry: Карбураторите на всички мотори 4такта от 2.5 до 6 коня са еднакви външно и са заменяеми на първо четене!Изолатора и уплътненията са еднакви и разлика в размера на всмукателния колектор няма! :wink: Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори! :shock:
Васко
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Мар 09, 2014 13:51
Риболов: тролинг
Местоположение: Шумен(язовир Тича)
дал Браво: 99 пъти
получил Браво: 24 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Васко »

Trofei написа:Джако,уважавам мнението ти и явно разбираш много поне в сравнение с мен! :wink: Ти на същата кубатура добавяш 50% мощност без проблем,само със смяна на карбото! :wink: Защо да не запали 3.5 коня,ако карбото е от 4коня,което е 10% повече или 5 и 6? :roll: :cry: Карбураторите на всички мотори 4такта от 2.5 до 6 коня са еднакви външно и са заменяеми на първо четене!Изолатора и уплътненията са еднакви и разлика в размера на всмукателния колектор няма! :wink: Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори! :shock:
Тролка ти си умно момче :D може ли според теб със смяна на карбуратора да се добави 50% мощност :lol: :roll: кубатура на мотора и дебит на карба са взаимозависими неща според мен :D
tiso
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
Местоположение: Габрово
дал Браво: 56 пъти
получил Браво: 174 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от tiso »

Trofei написа: Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори! :shock:
ТЦ. Не са .
Само за пример - хонда 5 hp - 127 сс
сузуки 5 hp - 138 сс

Наглед малка разлика , но в процентно отношение осезаема.
Но все пак въпреки разликите съм сигурен , че и двата мотора ще вървят еднакво.
Все си мисля , че HP , CC и конкретния пропелер са сметнати така , щото двигателя да може да поддържа оптималните обороти за класа си.
4 hp , 5 hp и 6 hp са си все едни и същи ''зверчета'' независимо от марката.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Те конските сили не зависят от кубатурата на цилиндъра,а от горивно-въздушната смес от карбуратора през всмукателния колектор към цилиндъра! :wink: Твоето карбо от Хонда 5 може да се замени с карбо 6 коня от коя да е марка! :wink: На твоето карбо са добавили кранче и маркуч,а при другите там има винт,но външно са еднакви! :shock: :roll: По същия начин Джако ще направи от 9.9 на 15 коня само със смяна на карбото,но може би има и по-евтин вариант? :roll:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Васко написа:Тролка ти си умно момче :D може ли според теб със смяна на карбуратора да се добави 50% мощност :lol: :roll: кубатура на мотора и дебит на карба са взаимозависими неща според мен :D
Може и Джако ще го направи без проблем! :idea: Кубатурата е постоянна величина,но на карбото можеш да му променяш дебита и съответно да увеличаваш или намаляваш конските сили! :wink:
Аватар
Djako1980
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Мар 30, 2013 17:28
Риболов: Спининг и Тролинг
Местоположение: Ботевград
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Djako1980 »

Такаааа... Виждам, че се е заформила страхотна дискусия - така се стига до истината. Мога да отговоря на всички въпроси и имам обяснение, но се опасявам, че ще стане мнооого дълъг пост. Въпреки това ще се опитам...
От както Николаус Ото е измислил четиритактовия двигател абсолютно всички производители се придържат към основните физични закони използвани и от него. За да работи един двигател стабилно с пълния си КПД е необходимо гориво-въздушната смес постъпваща и образуваща се в карбуратора да бъде в съотношение 1/14,5 или 1кг. бензин на 14,5 кг. въздух. Другия фактор за най-висок КПД е дебита на гориво-въздушна смес, който осигурява карбуратора към цилиндрите, да отговаря на количеството обем на горивната камера получаваща се от диаметъра и хода на буталото. Всеки производител на двигатели не може да избяга от тази физика. Заради икономическа логика производителите правят няколко версии с едни и същи части, а не за всеки модел конски сили различен блок, глава карбуратор - много по-евтино е да произведат няколко вида дифузьори (които се набиват в основния отвор) на един карбуратор и няколко вида дюзи, струващи им стотинки.
От всичко това произтичат и отговорите на въпросите ви, карайки по реда на постовете:

"Васко" - твоят двигател е от следващата генерация, когато производителите (не знам поради какви съображения, предполагам еко норми и облекчения в някои държави) решиха да разбият малко конструкцията - 2,5 и 3,5Hp са една конструкция, 4,5 и 6Hp са втора, 8 и 9,9/10Hp са трета, 15 и 20(някои има даже и 25) са четвърта и т.н. Между 1999г. и 2006/7г. (по-старите модели) са с по-големи конструкций, за по-голям диапазон от мощности, като например моя - малките мощности са дефорсирани двигатели от най-голямата възможна за модела. Или на кратко - твоя го има дефорсиран във вариант с 8Hp - същият карбуратор само, че с по-малък диаметър дифузьор и по-малки дюзи. Както знаете има модели от преди 2000г., които са 6Hp но са двуцилиндрови и тежат колкото сегашните 8 и 9,9/10.

"Trofei" - не си ме разбрал правилно. Не добавям 50% - просто го използвам на пълна мощност, защото този модел от тези години 2001 - 2006г. е 15Hp, а 9,9Hp е дефорсирана 15-ка - по-малък диаметър на дифузьора и по-малки дюзи. Да скъпичко излиза ако си купиш оригинален карбуратор, от 600 лв. на горе, но на мен ми излезе 250. Другият вариант е да се раз-пробие дифузьора на фреза с подходящ размер фингер - естествено ако имаш информация за диаметъра на по-големия и поставяне на дюзи като на големия. Да, много е вероятно, 3,5 коня да запали с такъв от 4, само че ще се дави и ще зацапа свеща веднага, и веднага се обосновавам с пример от личен опит:

Това го пиша за всички - предишния ми ДВГ беше чисто нов 6Hp Mercury 2013г. - 123cc. На лодка 3,30 Al аз и жена ми (75кг. + 50кг.) излизаше на глисаш. С един приятел който е 80кг. - НЕ, много малко не му достигаше да се развърти с над 3800 оборота. Тъй-като средното ми образование е ДВГ, както и на баща ми, решихме да пробваме да направим една нова основна дюза - оригиналната е #68, ние (той де, за съжаление вече не е сред нас) направихме #70. Пробите във варела бяха превъзходни, НО на лодката в яз. Искър (спокоен) - съвсем друго. Спаси ме само това, че винаги мисля преди направя нещо - оригиналната дюза и пълен набор от инструменти за смяната й на вода в лодката. Както и на Вас, така и на мен ми се струваше малка разликата от две десети (по-малко от човешки косъм) увеличаване на диаметъра, но след половин час тролене така зацапа свеща, че половин час дърпане (след смяната на дюзата на вода) с моя приятел ни се откъснаха ръцете да го запалим. Сега всички се питате имаше ли ефект във вървенето - ами не само, че нямаше ефект но и беше по-зле, от средата до пълно отваряне на дроселовата клапа само странно боботене. Може би щеше да има ефект, ако бях увеличил и диаметъра на дифузьора с няколко десети или милиметър, но безвъзвратно на гаранционен мотор - убийствено.
По отношение на карбураторите на малките мотори - ако както казвате са еднакви размерите на фланците на повечето марки, то със сигурност имат разлика във диаметрите на дифузьорите и дюзите, за това препоръчвам да се съобразяват тези неща когато се преминава в различна мощност, защото ако искаш от оригиналния си карбуратор от 5Hp да си направиш мотора 6 и можеш да разпробиеш дифузьора до диаметъра на 6, обратното не можеш да го направиш без две машина всяка една по 1тон., а ще бъде задължително. Затова пак ще кажа на двигател 2,5 или 3,5 Hp, няма да стане карбуратор от 4/5 камо ли пък от 6Hp (виж диаметрите на дифузьорите в първия ми пост - на 2,5 и 3,5 със сигурност е още по-малък дори на външен вид карбуратора да е еднакъв). И все пак си мисля, че това "Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори!" не е така.

Точно така "tiso" много си прав. Само си пропуснал и предавателното отношение на редуктора - и то е различно за различните производители:
Mercury 4/5/6Hp - 2,15:1
Honda 5Hp - 2,08:1
Yamaha 4/5/6 - 2,07:1
Suzuki 4/5/6 - 1,92:1

Да "Trofei" мога да го направя, но трябва да знам диаметъра на оригиналния дифузьор на по малкия двигател, за да му присадя от по-голям защото трябва да се набива или оригинален дифузьор от по-малката мощност или да се прави втулка на струг, с чиято помощ да се намали дебита на по-големия карбуратор. Или казано по просто - в домашни условия с подръчни средства, увеличаването на дебита е по лесно, а обратното - невъзможно (струг, фреза и доста познания).

Надявам се, че успяхте да ме разберете. :fish15:

ПС: "trofei" да разбирам ли, че след като си написал, че твоя ДВГ е без карбо, си набол маркуча от газовата бутилка в колектора. :lol: :lol:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Джако,мерси за лекцията! :wink: Аз за съжаление не съм учил ДВГ и ми е интересно да науча дали само с логика мога да реша даден проблем-липса на карбуратор! :roll: Премам,че не добавяш 50% мощност,защото те потенциално са си там и са били спестени от производителя чрез скопен карбуратор! :D :wink: За всяко карбо се предлага ремонтен кит в който са включени игли,поплавък и уплътнение!Не можеше ли вместо цяло карбо,да пробваш да смениш иглите-инжекторите,не знам коя е провилната дума? :roll: При мен няма карбо и мога да експериментирам,но е по-скъпо! :cry: Вече има извънбордови на газ,но още са скъпи и предимството не е само в цената на горивото! :wink:

Изображение

Изображение

Изображение

https://www.followingseas.media/blog/20 ... er-is-here
Заключено

Обратно към “Риболов от лодка”