Въпрос за двигател 5 кс

Минава, големият кораб минава ...
Васко
Мнения: 123
Регистриран на: Нед Мар 09, 2014 13:51
Риболов: тролинг
Местоположение: Шумен(язовир Тича)
дал Браво: 91 пъти
получил Браво: 24 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Васко » Пет Апр 28, 2017 22:11

Колега само да вметна,че и аз съм с меркюри 9.9 от карая на 2008 и тежи 36 килограма :D Смея да твърдя,че няма десятка с къс ботуш и без ел .стартер ,която да тежи посочените от теб килограми :wink:

Trofei
Мнения: 478
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 102 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Trofei » Пет Апр 28, 2017 23:23

Джако,уважавам мнението ти и явно разбираш много поне в сравнение с мен! :wink: Ти на същата кубатура добавяш 50% мощност без проблем,само със смяна на карбото! :wink: Защо да не запали 3.5 коня,ако карбото е от 4коня,което е 10% повече или 5 и 6? :roll: :cry: Карбураторите на всички мотори 4такта от 2.5 до 6 коня са еднакви външно и са заменяеми на първо четене!Изолатора и уплътненията са еднакви и разлика в размера на всмукателния колектор няма! :wink: Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори! :shock:

Васко
Мнения: 123
Регистриран на: Нед Мар 09, 2014 13:51
Риболов: тролинг
Местоположение: Шумен(язовир Тича)
дал Браво: 91 пъти
получил Браво: 24 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Васко » Пет Апр 28, 2017 23:45

Trofei написа:Джако,уважавам мнението ти и явно разбираш много поне в сравнение с мен! :wink: Ти на същата кубатура добавяш 50% мощност без проблем,само със смяна на карбото! :wink: Защо да не запали 3.5 коня,ако карбото е от 4коня,което е 10% повече или 5 и 6? :roll: :cry: Карбураторите на всички мотори 4такта от 2.5 до 6 коня са еднакви външно и са заменяеми на първо четене!Изолатора и уплътненията са еднакви и разлика в размера на всмукателния колектор няма! :wink: Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори! :shock:

Тролка ти си умно момче :D може ли според теб със смяна на карбуратора да се добави 50% мощност :lol: :roll: кубатура на мотора и дебит на карба са взаимозависими неща според мен :D

tiso
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
Местоположение: Габрово
дал Браво: 56 пъти
получил Браво: 169 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот tiso » Съб Апр 29, 2017 11:57

Trofei написа: Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори! :shock:


ТЦ. Не са .
Само за пример - хонда 5 hp - 127 сс
сузуки 5 hp - 138 сс

Наглед малка разлика , но в процентно отношение осезаема.
Но все пак въпреки разликите съм сигурен , че и двата мотора ще вървят еднакво.
Все си мисля , че HP , CC и конкретния пропелер са сметнати така , щото двигателя да може да поддържа оптималните обороти за класа си.
4 hp , 5 hp и 6 hp са си все едни и същи ''зверчета'' независимо от марката.

Trofei
Мнения: 478
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 102 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Trofei » Съб Апр 29, 2017 12:53

Те конските сили не зависят от кубатурата на цилиндъра,а от горивно-въздушната смес от карбуратора през всмукателния колектор към цилиндъра! :wink: Твоето карбо от Хонда 5 може да се замени с карбо 6 коня от коя да е марка! :wink: На твоето карбо са добавили кранче и маркуч,а при другите там има винт,но външно са еднакви! :shock: :roll: По същия начин Джако ще направи от 9.9 на 15 коня само със смяна на карбото,но може би има и по-евтин вариант? :roll:

Trofei
Мнения: 478
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 102 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Trofei » Съб Апр 29, 2017 13:01

Васко написа:Тролка ти си умно момче :D може ли според теб със смяна на карбуратора да се добави 50% мощност :lol: :roll: кубатура на мотора и дебит на карба са взаимозависими неща според мен :D

Може и Джако ще го направи без проблем! :idea: Кубатурата е постоянна величина,но на карбото можеш да му променяш дебита и съответно да увеличаваш или намаляваш конските сили! :wink:

Аватар
Djako1980
Мнения: 9
Регистриран на: Съб Мар 30, 2013 17:28
Риболов: Спининг и Тролинг
Местоположение: Ботевград
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Djako1980 » Съб Апр 29, 2017 15:07

Такаааа... Виждам, че се е заформила страхотна дискусия - така се стига до истината. Мога да отговоря на всички въпроси и имам обяснение, но се опасявам, че ще стане мнооого дълъг пост. Въпреки това ще се опитам...
От както Николаус Ото е измислил четиритактовия двигател абсолютно всички производители се придържат към основните физични закони използвани и от него. За да работи един двигател стабилно с пълния си КПД е необходимо гориво-въздушната смес постъпваща и образуваща се в карбуратора да бъде в съотношение 1/14,5 или 1кг. бензин на 14,5 кг. въздух. Другия фактор за най-висок КПД е дебита на гориво-въздушна смес, който осигурява карбуратора към цилиндрите, да отговаря на количеството обем на горивната камера получаваща се от диаметъра и хода на буталото. Всеки производител на двигатели не може да избяга от тази физика. Заради икономическа логика производителите правят няколко версии с едни и същи части, а не за всеки модел конски сили различен блок, глава карбуратор - много по-евтино е да произведат няколко вида дифузьори (които се набиват в основния отвор) на един карбуратор и няколко вида дюзи, струващи им стотинки.
От всичко това произтичат и отговорите на въпросите ви, карайки по реда на постовете:

"Васко" - твоят двигател е от следващата генерация, когато производителите (не знам поради какви съображения, предполагам еко норми и облекчения в някои държави) решиха да разбият малко конструкцията - 2,5 и 3,5Hp са една конструкция, 4,5 и 6Hp са втора, 8 и 9,9/10Hp са трета, 15 и 20(някои има даже и 25) са четвърта и т.н. Между 1999г. и 2006/7г. (по-старите модели) са с по-големи конструкций, за по-голям диапазон от мощности, като например моя - малките мощности са дефорсирани двигатели от най-голямата възможна за модела. Или на кратко - твоя го има дефорсиран във вариант с 8Hp - същият карбуратор само, че с по-малък диаметър дифузьор и по-малки дюзи. Както знаете има модели от преди 2000г., които са 6Hp но са двуцилиндрови и тежат колкото сегашните 8 и 9,9/10.

"Trofei" - не си ме разбрал правилно. Не добавям 50% - просто го използвам на пълна мощност, защото този модел от тези години 2001 - 2006г. е 15Hp, а 9,9Hp е дефорсирана 15-ка - по-малък диаметър на дифузьора и по-малки дюзи. Да скъпичко излиза ако си купиш оригинален карбуратор, от 600 лв. на горе, но на мен ми излезе 250. Другият вариант е да се раз-пробие дифузьора на фреза с подходящ размер фингер - естествено ако имаш информация за диаметъра на по-големия и поставяне на дюзи като на големия. Да, много е вероятно, 3,5 коня да запали с такъв от 4, само че ще се дави и ще зацапа свеща веднага, и веднага се обосновавам с пример от личен опит:

Това го пиша за всички - предишния ми ДВГ беше чисто нов 6Hp Mercury 2013г. - 123cc. На лодка 3,30 Al аз и жена ми (75кг. + 50кг.) излизаше на глисаш. С един приятел който е 80кг. - НЕ, много малко не му достигаше да се развърти с над 3800 оборота. Тъй-като средното ми образование е ДВГ, както и на баща ми, решихме да пробваме да направим една нова основна дюза - оригиналната е #68, ние (той де, за съжаление вече не е сред нас) направихме #70. Пробите във варела бяха превъзходни, НО на лодката в яз. Искър (спокоен) - съвсем друго. Спаси ме само това, че винаги мисля преди направя нещо - оригиналната дюза и пълен набор от инструменти за смяната й на вода в лодката. Както и на Вас, така и на мен ми се струваше малка разликата от две десети (по-малко от човешки косъм) увеличаване на диаметъра, но след половин час тролене така зацапа свеща, че половин час дърпане (след смяната на дюзата на вода) с моя приятел ни се откъснаха ръцете да го запалим. Сега всички се питате имаше ли ефект във вървенето - ами не само, че нямаше ефект но и беше по-зле, от средата до пълно отваряне на дроселовата клапа само странно боботене. Може би щеше да има ефект, ако бях увеличил и диаметъра на дифузьора с няколко десети или милиметър, но безвъзвратно на гаранционен мотор - убийствено.
По отношение на карбураторите на малките мотори - ако както казвате са еднакви размерите на фланците на повечето марки, то със сигурност имат разлика във диаметрите на дифузьорите и дюзите, за това препоръчвам да се съобразяват тези неща когато се преминава в различна мощност, защото ако искаш от оригиналния си карбуратор от 5Hp да си направиш мотора 6 и можеш да разпробиеш дифузьора до диаметъра на 6, обратното не можеш да го направиш без две машина всяка една по 1тон., а ще бъде задължително. Затова пак ще кажа на двигател 2,5 или 3,5 Hp, няма да стане карбуратор от 4/5 камо ли пък от 6Hp (виж диаметрите на дифузьорите в първия ми пост - на 2,5 и 3,5 със сигурност е още по-малък дори на външен вид карбуратора да е еднакъв). И все пак си мисля, че това "Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори!" не е така.

Точно така "tiso" много си прав. Само си пропуснал и предавателното отношение на редуктора - и то е различно за различните производители:
Mercury 4/5/6Hp - 2,15:1
Honda 5Hp - 2,08:1
Yamaha 4/5/6 - 2,07:1
Suzuki 4/5/6 - 1,92:1

Да "Trofei" мога да го направя, но трябва да знам диаметъра на оригиналния дифузьор на по малкия двигател, за да му присадя от по-голям защото трябва да се набива или оригинален дифузьор от по-малката мощност или да се прави втулка на струг, с чиято помощ да се намали дебита на по-големия карбуратор. Или казано по просто - в домашни условия с подръчни средства, увеличаването на дебита е по лесно, а обратното - невъзможно (струг, фреза и доста познания).

Надявам се, че успяхте да ме разберете. :fish15:

ПС: "trofei" да разбирам ли, че след като си написал, че твоя ДВГ е без карбо, си набол маркуча от газовата бутилка в колектора. :lol: :lol:

Trofei
Мнения: 478
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 102 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Trofei » Съб Апр 29, 2017 16:39

Джако,мерси за лекцията! :wink: Аз за съжаление не съм учил ДВГ и ми е интересно да науча дали само с логика мога да реша даден проблем-липса на карбуратор! :roll: Премам,че не добавяш 50% мощност,защото те потенциално са си там и са били спестени от производителя чрез скопен карбуратор! :D :wink: За всяко карбо се предлага ремонтен кит в който са включени игли,поплавък и уплътнение!Не можеше ли вместо цяло карбо,да пробваш да смениш иглите-инжекторите,не знам коя е провилната дума? :roll: При мен няма карбо и мога да експериментирам,но е по-скъпо! :cry: Вече има извънбордови на газ,но още са скъпи и предимството не е само в цената на горивото! :wink:

Изображение

Изображение

Изображение

https://www.followingseas.media/blog/2017/2/22/propane-power-is-here

Мартин Райнов
Мнения: 29
Регистриран на: Сря Авг 13, 2014 21:42
получил Браво: 10 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Мартин Райнов » Нед Апр 30, 2017 15:48

Васе, 4-ката и 5-цата са рестриктирани заводско откъм диаметър на дросела и големина на жигльори, което си е пазарен трик. От 6-цата е изкарана максималната мощност, която може да изкара този ходов обем. Не съм запознат с газоразпределянето на ИБД, но там вече филма става голям, а и все пак търсим широк диапазон на работа, който при агресивно газоразпределяне се губи в ниските обороти и се скъсява живота на двигатела.
ПС:Въпрос към колегата Джако - имам ИБД Меркюри 2004 4 к.с. 4 такта и искам да си закупя джет кит от 5 к.с. двигател, но не намирам никъде. Колега, ако можеш да помогнеш с парт номера или идея къде да търся, ще бъда много благодарен.

Trofei
Мнения: 478
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 102 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Trofei » Чет Юли 27, 2017 16:37

Djako1980 написа:Затова пак ще кажа на двигател 2,5 или 3,5 Hp, няма да стане карбуратор от 4/5 камо ли пък от 6Hp (виж диаметрите на дифузьорите в първия ми пост - на 2,5 и 3,5 със сигурност е още по-малък дори на външен вид карбуратора да е еднакъв). И все пак си мисля, че това "Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори!" не е така.

Джако,не само че става,а добавям и Женово/Парсун 6к/4т към останалите марки! :idea: На Тохатсу 3.5/4т му сложих карбо от Женово 6к за 180лв. и няма проблем,работи си! :wink: Може би няма да е реално 6коня заради разликата в пропелера,но не се сещам как да ги измеря! :roll: Ако имаш идея,как се мерят конските сили,дай "едно рамо" моля? :wink:

Trofei
Мнения: 478
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 102 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Trofei » Пет Юли 28, 2017 0:26

Djako1980 написа:Това го пиша за всички - предишния ми ДВГ беше чисто нов 6Hp Mercury 2013г. - 123cc. На лодка 3,30 Al аз и жена ми (75кг. + 50кг.) излизаше на глисаш. С един приятел който е 80кг. - НЕ, много малко не му достигаше да се развърти с над 3800 оборота. Тъй-като средното ми образование е ДВГ, както и на баща ми, решихме да пробваме да направим една нова основна дюза - оригиналната е #68, ние (той де, за съжаление вече не е сред нас) направихме #70. Пробите във варела бяха превъзходни, НО на лодката в яз. Искър (спокоен) - съвсем друго. Спаси ме само това, че винаги мисля преди направя нещо - оригиналната дюза и пълен набор от инструменти за смяната й на вода в лодката. Както и на Вас, така и на мен ми се струваше малка разликата от две десети (по-малко от човешки косъм) увеличаване на диаметъра, но след половин час тролене така зацапа свеща, че половин час дърпане (след смяната на дюзата на вода) с моя приятел ни се откъснаха ръцете да го запалим. Сега всички се питате имаше ли ефект във вървенето - ами не само, че нямаше ефект но и беше по-зле, от средата до пълно отваряне на дроселовата клапа само странно боботене. Може би щеше да има ефект, ако бях увеличил и диаметъра на дифузьора с няколко десети или милиметър, но безвъзвратно на гаранционен мотор - убийствено.:

Да,ти си увеличил притока на гориво с 2микрона което е лесно упражнение,но си забравил да разпробиеш дифузьора за въздух за да се запази пропорцията 14,5въздух към 1гориво и при високи обороти не му е достигал въздух и от богатата на гориво смес,двигателя се е мъчил и за това не е работил добре!Проблема е,че не си можел да изчислиш колко голям отвор да разпробиеш и за това не си посмял да го направиш! :wink: Според мен умножаваш 2-та микрона по 14.5 и не би трябвало да има проблем! :wink: :roll: Ако искаш прати ми дюзата #70 да ти довърша експеримента? :roll:

Аватар
sharo1
Мнения: 1202
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
дал Браво: 42 пъти
получил Браво: 20 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот sharo1 » Пет Юли 28, 2017 12:21

И аз имам Тохатсу 9,8кс
Ще може ли да се преработи на 15кс и колко ще струва :roll:

ruci_bo
Мнения: 41
Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
Местоположение: гр. Бяла Слатина
дал Браво: 1 път
получил Браво: 2 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот ruci_bo » Пет Юли 28, 2017 20:20

Според мен този двигател няма да стане 15-ка. Това е форсирана 8-ца, 9,9 става на 15-ка. Погледни кубиците на двигателя, ако са същите като на 15-ка - ще стане.

Trofei
Мнения: 478
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 1 път
получил Браво: 102 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот Trofei » Пет Юли 28, 2017 20:52

sharo1 написа:И аз имам Тохатсу 9,8кс
Ще може ли да се преработи на 15кс и колко ще струва :roll:

Ако карбураторите са еднакви по габарити,ще стане! :wink: Дай модела и годината!Кубатурата ЗАПОМНЕТЕ,че не играе при мощноста! :idea: Да не давам примери с мотоциклетните двигатели при еднакви кубици колко е голям диапазона от мощности! :mrgreen:

ruci_bo
Мнения: 41
Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
Местоположение: гр. Бяла Слатина
дал Браво: 1 път
получил Браво: 2 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнениеот ruci_bo » Пет Юли 28, 2017 21:40

Явно не си ме разбрал - 8-ца и 9,8 са с еднаква кубатура. 9,9 и 15-ка също с еднакви. 9,9 става на 15-ка, а 9,8 няма как да стане 15-ка - по обясними причини.


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 3 и 0 госта