Избор на каяк за риболов.

Форум за новатори, експериментатори и почитатели на екстремните изживявания в комбинация с риболова.
Аватар
kukata
Мнения: 634
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
Местоположение: София
получил Браво: 1 път

Избор на каяк за риболов.

Мнениеот kukata » Пет Сеп 19, 2008 20:27

Изображение

При избор на каяк за морски риболов има няколко фундаментални условия, с които добре ще направим, ако се съобразим.

1. Дали няма да се обърне с дъното нагоре като седнем в него? - СТАБИЛНОСТ
2. Може ли с този каяк да бъдем Фернандо Алонсо в морето? -
СКОРОСТ
3. Лесно ли ще се управлява? - говорим за МАНЕВРЕНОСТ
4. Ще мога ли да поддържам курса към моя ориентир или ще се въртя наляво надясно? - СТАБИЛНОСТ НА КУРСА

Веднъж отговорили на тези въпроси, можем да формулираме още няколко като примерно.

- с мойте килограми колко багаж ще мога да натоваря? А къде ще ги сложа!? - ТОВАР. ПРОСТРАНСТВО ЗА ТОВАР.
- какъв цвят да го купя? - ЦВЯТ И СИГУРНОСТ.
- къде ще сложа въдиците, сондата, котвата, канджата,... и GPS? - РИБОЛОВНО ОБОРУДВАНЕ НА КАЯКА

Без никакво съмнение перфектен каяк не съществува! Желанието на всички последователи на този спорт е да притежават каяк с висока стабилност във всички направления, широк, удобен, с постоянен коефициент на водоизместимост, да завива и да поддържа скорост от 3,5 възела без усилие, да "преследва" курса независимо от вятъра, течението и вълните, и да може да транспортира един товар от 200кг.

Изображение

Нека да се опитаме да анализираме най-важните аспекти свързани с дизайна на каяка за риболов и по този начин да разберем влиянието им на практика и техният КПД.

Влияние на дизана на корпуса.

Изображение

Съществуват два основни форми на корпус на каяк:
- корпус с така наречената "шведска форма" - характерното за тях е, че широката част на корпуса е по-близко до кърмата;
- вторият тип притежава корпус с форма на риба.

След тестове при равни условия и изчисляване на КПД са направени изводи: в първият случай е характерно, че каякат притежава бързина и маневреност, докато при втория се забелязва, че е доста добре нивелиран.

ДЪЛЖИНА НА КАЯКА

За дължина на каяка е определено да се взема разстоянието от носа до кърмата (двете екстремни точки). Повечето каяци за риболов са между 3,30м. (по-малките) до 5м. стигат по-големите. Има и изключения разбира се, на американския пазар можем да намерим и каяци с дължина до 5,5м. При тестовете резултатите са по-точни, когато данните за дължината на каяка се взема от потопената във водата част на корпуса, където се образува от водата линия и е прието тази линия да се нарича - ВОДОЛИНИЯ. Тя е определяща за маневреността на плавателния съд и за възможноста му да поддържа курса към набелязаните ориентири без да са необходими корекции от наша страна. За да може с лекота да прекосява разстоянията и да изпълни горепосочените условия каяка трябва да бъде добре балансиран.
За да вникнем в същността на хидродинамичния "проблем", който ни представя един плавателен съд в движение трябва да знаем следното: гребейки от нашият каяк се образуват вълни едните на носа, а вторите на кърмата. Интересно е да се отбележи, че приблизително 2/3 от необходимата ни енергия, за да "плъзнем" каяка с неговата максимална скорост се използва за преодоляването на тези вълни. Следователно колкото по-голямо е разстоянието между тях, толкова по-лесно ще можем да ги преодоляваме и съответно развием максимална скорост на каяка.
Съществува закон , който се нарича скорост на "живата вълна" (тази част от корпуса, която се намира под водолинията). Използвайки го можем да определим приблизително скоростта във възли на корпуса на нашят каяк, която се изразява като корен квадратен на дължината на водолинията в метри, умножена по константата 2,43. Тази константа изразява разпространението на вълната.


Изображение


Много кякари се питат - защо като имам по-дълъг каяк от този на колегата не мога да го настигна?
От горе написаното теоритичните изводи са, че каяка, който е по-тесен и дълъг ще бъде по-бърз от късия. Това обаче е валидно при равни (идеални) условия и гребейки с максимума на своите възможности. В реални условия управлявайки нашия каяк в играта се включва друг фактор, а именно големината на потопената част на корпуса. Колкото тя е по-голяма, толкова по-голямо ще е триенето между него и водата. Следователно, при преместването ни към нашите ориентири в морето ще се използва повече енергия, сравнено с по-къс каяк.


КРИВАТА, която е от центъра на плавателния съд до носа, респективно до кърмата.


Изображение


Тази характеристика е свързана с дължината на водолинията под такава форма, че колкото е по-голяма и съответно водолинията по-малка, толкова по-лесно каяка може да завива. Иначе казано маневреността му се повишава, но се увеличава възможността да се обърне. Заключението до тук е, че разликите в ефиктивността и скоростта за по-голяма част от каяците в действителност са много малки, защото в крайна сметка ние отиваме на риболов, а не на състезание. Съществуват други критерии, които са далеч по-важни, като например: удобство за собствената ми фигура, товар, неговото разположение и т.н.


ШИРОЧИНА НА КАЯКА


Първите чувства и впечатленията, които изпитва един начинаещ каякар зависят именно от широчината на каяка. Проучванията показват, че болшинството от "новобранците" при първите си стъпки предпочитат по-широкият каяк пред тесните и дългите такива. Докато ветераните предпочитат последните такива, защото са по-бързи и ефикасни. Тези усещания не са правдоподобни, защото тук става въпрос за едно субективно свойство, наречено стабилност.

Стабилността се определя в следните морски термини:

Статична стабилност - стабилността н каяка в спокойни води.

Първична стабилност - каяка показва равновесие си, когато е нивелиран на повърхността на водата с малки наклони от 0 до 15 градуса.

Вторична стабилност или още наречена резервна - способността, на плавателният съд да възвърне началното си нивелирано положение след силно накланяне на една или друга страна.


Изображение


Може да се направи следното заключение, в каяк с една добра първична стабиност ще се чувстваме удобно в спокойни води, примерно езера, блата, язовири и т.н. Искаме ли да ловим риба в морето, в повечето случаи ще имаме среща с вълни и един каяк с вторична стабилност би се държал далеч по-адекватно.
Има разлика в корпуса на различните видове каяци. Тя е изразена там където се събира борда с дъното на каяка. Този елемент е определящ за стабилността му. Един корпус с формата V има голяма първична стабилност. Под влияние на силно течение или вятър, ако се наклоним каяк с тази форма не е благоразположен към нас. Докато един каяк с по-заоблен корпус към дъното ще има една по-добра вторична стабилност.
Един идеален каяк за риболов трябва да се уравновесява бързо след наклон на една или друга страна и да усещаме стабилност под такава форма, че борейки се с лоши метеорологични условия, да не липсва усещането, че ще се обърнем във всеки един момент.


СТАБИЛНОСТ НА КУРСА

В морето стабилност на курса се определя като равновесие между корпуса на един плавателен съд и неговия рул.
Само система от сили може да възстанови курса на плавателния съд, ако някакво външно въздействие го накара да излезе от своя път. Това явление ни позволява да говорим за стабилност на курса.


Изображение


Някои каяци са оборудвани със стабилизатори (плавници), които са прикрепени към кила на плавателния съд. Стабилизаторите помагат за задържането на курса, като не позволяват на каяка да се върти на една или друга страна.


Изображение


Препоръка ми към тези, които тепърва започват да се учат да карат каяк е да научат да се връщат към избрания курс с гребла, в последствие могат да използват стабилизатори и др.


ТОВАР И ОБЕМ НА ТОВАРА


Тъй като повечето каяци пригодени за морски риболов имат "шведска" форма по-обемните и тежки неща се разполагат в задната чест на каяка, по този начин се повдига носа му и с по-голяма сигурност ще може да се преодоляват вълните в морето.


Изображение

ЦВЯТ И СИГУРНОСТ


Много е възможно да ни е безразличен цвета на каяка. В реки и езера е желателно цвета да бъде дискретен. В случая говорим за морето и хипотетично, ако имаме по-продължителен риболов и ни сполети някаква беда такава, че да се нуждаем от чужда помощ трябва да имаме предвид, че цветове като кремав и син трудно се забелязват и то на сравнителна къса дистанция.
Практиката показва, че червеният и жълтият цвят най-добре се забеязват във всякакви условия.


ЕКИПИРОВКА НА РИБОЛОВ С КАЯК


Такава тема има пусната отделно и ми се струва не нужно на да я повтарям.


Очакванията ми са да съм помогнал с този превод да се знае повече за каяците и критериите при покупка на такъв да бъдат завишени.

Поздрави!

Преводите са направени от: peskama.wordpress.com
Последна промяна 1 на kukata, променена общо 0 пъти
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!

Аватар
RIMOHIT
Мнения: 3904
Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
Местоположение: Бургас-Стара Загора
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 18 пъти

Мнениеот RIMOHIT » Съб Сеп 20, 2008 8:59

kukata- хвала ти за превода.Жив и здрав да си и ти.Много полезно и интересно четиво :!:
hobie revolution 13

Аватар
kukata
Мнения: 634
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
Местоположение: София
получил Браво: 1 път

Мнениеот kukata » Съб Сеп 27, 2008 19:57

Няколоко официални сайта на производители на каяци и екипировка:

http://www.prijon.com/

www.geteliteseries.com

http://www.oceankayak.com/

http://www.malibukayaks.com/

http://www.hobiecat.com/

http://www.cobrakayaks.com/

http://www.feelfreekayaks.co.nz/

http://www.wildernesssystems.com/

http://www.emotionkayaks.com/

http://www.perception.co.uk/

Tarpon 140 Angler

Изображение

ТТД

Дължина 427см.
Широчина 71см.
Височина 37см.
Тежест 34кг.
Товароносимост - 170кг

Връзки с производител:www.wildernesssystems.com

Екипировка.

На носа на каяка е разположена удобна дръжка с гумена облицовка, която ни осигурява комфорт при преместването на плавателният съд до плажа или по самия него.

Изображение

След нея се срещаме с кръстосани еластични въжета (служат за бързо закрепване на греблото при транспорт) и първото багажно отделение - Orbix.

Изображение

Притежава овална форма, гумената гарнитура му осигурява херметичност, а отварянето и затварянето се осъществява със завъртане на капака на едната му страна.

Изображение

Изображение

Плъзгаме поглед нататък и стигаме до ваната на каяка. В предната и част е инсталирана стойка за спининг, а от двете и страни са разположени педалите в чиято основа има отвор към въжетата за рула. На бордовете също така са разположени и водачите върху които може да се монтира аксесоара “Slide Trax Console”. На него можем да разположим риболовната ни електронна апаратура или просто други въдици. В основата на ваната се вижда отвор предназначен за поставяне на термос със течности за хидратация по време на излет. На дъното също така се виждат и 4-те отвора за бързоотводняване на ваната при заливане от вълна и ластичното въже което служи за закрепване на кутията с рибарски принадлежности. В този случай имаме закрепена статив за сонда Eagle.

Изображение

В центъра на ванната на височината на педалите отново срещаме багажно отделение тип Orbix, но отвора му е с кръгла форма за разлика от това на носа. То ни осигурява бърз достъп до вътрешността на каяка и там може да се разполагат вещи от първа необходимост.
От двете му страни се виждат два отвора покрити с гумена ромбоидна мрежа - “Storage pockets”.

Изображение

Революционната седалка “Phase 3 SOT Seating System” е закрепена на мястото си, което от своя страна е една идея по високо от дъното на ваната. Облегалката е регулируема и това осигурява голям комфорт при гребане.

Изображение

Отстрани на седалката са разположени две гумирани дръжки за транспортиране на каяка.

Изображение

Зад седалката се намират двете стойки за въдици и до тях по една осигурителна скоба за която се връзват.

Изображение

Следва широко открито багажно отделение покрито с мрежа от еластични въжета.

Изображение

На кърмата се вижда тампон на резба за отводняване, два отвора за въжетата на рула и два неръждаеми винта които показват точното място за закрепване на рула.

Изображение

След като разгледахме всичките елементи на палубата на каяка от носа до кърмата е време да го преобърнем. На прима виста се вижда, че носът е плавно повдигнат, а централната зона е почти равна което предразполага към една отлична първична стабилност. Дължината на кила от своя страна пък ни гарантира поддържането на един стабилен курс. Не могат да останат скрити и осемте отводнителни отвора, като се предполага, че тези под седалката са запушени.

Изображение

Херметичност и плаваемост.

Каяците последно поколение ни предлагат една добра херметичност. Елементите на палубата са закрепени с надеждно с крепежни елементи от високо качество и уплътнени с "О" пръстени за осигуряване на висока херметичност.

Изображение

или нитове

Изображение

Материал.

Полиетилен GN2
Не се нуждае от никакви допълнителни покрития въпреки, че е полезно използване то на шпрей KH7 веднъж на шест месеца за предпазването на боята от слънчевите лъчи.

Опити, тестове и мнения от специалисти.

- усещането за сигурност е голямо благодарение на неговата отлична първична и вторична стабилност и широчина 71см.


Изображение

- дължината от 4 метра ни позволява поддържането на курс с лекота без използването на рул.
- има добра скорост
- тестван е при 3 бала вълнение и каяка сърфира отлично без да се налага "забиване" на греблото повече от необходимото.
- каякът е с нисък профил и лесно го заливат вълните, но бързо се оттича и като цяло е "сух".
- революционната седалка го прави изключително удобен за пилотиране.
- можело е дизайнерите да повдигнат още малко носа накаяка, за да не се пълни толкова лесно с вода при вълна.
- седалката може да се укрепи с допълнителни колани
- каякът не е достатъчно маневрен и е необходим рул при нужда от такава.


Strike 130 Elite Series на Pelican (2009)

Изображение

Генерални характеристики.

Каякът е проектиран в Канада и може да се използва както в солена така и в сладки води. Дизайна на корпуса му(във формата на буквата "V") позволява да преодолява с лекота вълните и лошите атмосферни условия. Тук е момента да се отбележи и неговата отлична вторична стабилност, праволинейност на курса, маневреност и добрата му скорост.

ТТД

Дължина: 396см.
Широчина: 76см
Височина: 41см
Товароносимост: 159кг.
Цвят: пясъчен

Изображение

Екипировка.

По една дръжка за транспортиране на кърмата и носа на каяка и още един чифт разположени диаметрално от двете страни на бордовете. Два сухи джоба, предно отделение с двойно затваряне, задно багажно отделение, седалка, гребло, стойки за въдиците, статив за закрепване на GPS, рул, кутия за риболовни прибори и тампон за отводняване.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Плаваемост.

Изображение

Разрез на каяка за диагностика на неговата херметичност.

Изображение

За аксесоарите на борда като стойки за въдици и пр. са използвани нитове, както можем да се убедим от следващата снимка.

Изображение

Ето какво има под седалката на гребеца(точката която носи най-голям товар).

Изображение

Каякът в акция.

Изображение

Изображение

Използван материал.

Poly-XR, благодарение на който твърдостта на корпуса му е увеличена с 30% повече в сравнение със стандартния полиетилен. Това позволява на проектантите да намалят използвания материал и по този начин да постигнат едни отлични резултати относно тегло, твърдост компоненти, които няма как да не окажат въздействие върху гребането и боравенето с каяка когато не е на вода.

Забележки от специалисти.

- занижена товароносимост
- забавено източване на водата

Изображение

- компрометирана ниска стабилност
- нужда от корекция на ориентацията на стойките за въдиците.
- липсата на осигурено място за батерията на сондата
- транспортните дръжки не са от най-удобните

Key Largo Hi-luxe на Rotomod

Изображение

ТТД:

Дължина: 415см.
Широчина:78см.
Максимална височина: 34см.
Тежест: 30кг.
Максимален товар: 200кг.

Един по-подробен преглед на модела.

Погледнат от към носа се вижда дръжката която осигурява удобство при преместването на каяка. Непосредствено зад нея е закрепена гумена пластина посредством два винта изработени от антикорозионен материал. За нея се закача котвата.

Изображение

Следва предното багажно отделение - черна кутия прикрепена към корпуса на каяка чрез ластични въжета, които лесно се махат в случай на нужда. Под кутията се намират и два отточни отвора.

Изображение

Изображение

Изображение

Следват двете стойки за въдиците и херметичен вътрешен "джоб".

Изображение

Едно удобство, което се среща при новите модели каяци е интегрирането на педалите в корпуса. По този начин се печели доста свободно пространство.

Изображение

Изображение

В центъра на каяка се вижда отделение за кутия, която служи за съхранение на рибарски принадлежности. Тя е закрепена посредством ластични въжета. Стойка за спининг и друг отвор за кутия която се прикрепя към корпуса с натиск или чрез винтове.

Изображение

Изображение

Изображение

Отвор за съхранение на течностите необходими при нашите излети. От лявата страна на стойката за въдицата има вградена скала, която е в помощ при установяването на точните габарити на улова.
Удобната седалка прикрипена с четири колана към корпуса ни осигурява комфорт при продължителен риболов.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

На тази дължина на каяка можем да видим и двете вкопани дръжки в корпуса му. Те ни помагат при вдигането на каяка от земята.

Изображение

Зад седалката виждаме същата ситуация като пред нея.

Изображение

На кърмата на каяка е разположено багажното отделение разделено на две части. Цялата кърма е обурудвана с ластични въжета за сигурното закрепване на товара. Тоам се намира и конструкция с нарез към която може да се прикрепи електрически мотор, а също така и да се поставят стабилизатори.

Изображение

Кърмата завършва с друга дръжка, тампон на резба и рул - това е единственият аксесоар, който не е инсталиран. Поставянето му е много лесно, защото е на клип система и след щракването остава да се свържат двата края към педалите и е готов за употреба.

Изображение

Изображение

Отвор който позволява монтирането на колесар за по лесното му транспортиране на суша.

Изображение

Изображение

По цялата дължина на каяка има монтирано ластично въже към което могат да се прикрепят предмети от първа необходимост.

До тук са разгледани елементите разположени на палубата на каяка.
При обръщането му се вижда дизайна на корпуса, който осигурява висока стабилност, добро плъзгане по водната повърхност и сведени до минимум удари на водата по корпуса.

Изображение

Изображение

Плавателност.

Изображение

Каякът е произведен във Франция и влиза в шеста категория според критериите на Френската морска флота. Идентифицира се посредством етикет, който е залепен в багажното отделение на кърмата.

Изображение

Материал: PEND(полиетилен с висока плътност). Този материал оптимизира тегелото на корпуса на каяка, неговата твърдост и еластичност. Използвани са висококачествени бои и на практика каяка не се нуждае от никаква поддръжка


Prijon излизат на пазара 2009г. с нов модел на Marlin:

Изображение

ТТД:

518см. дължина
58см. широк
27кг. собствено тегло
130кг. - товароносимост
332литра обем
53литла обем на багажното отделение което се намира на носа
97литра обем на багажното отделение намиращо се на кърмата

Каякът в акция:

Изображение


Stealth-14, модел 2009г. на Malibu Kayaks

Производителите на Malibu Kayaks ни представят нов революционен модел каяк за риболов.

Изображение

Плавни форми и изчистен дизайн.

Изображение

На носа на каяка има багажно отделение, което позволява да се подредят всичко рибарски пренадлежности като прътове, макари и други дребни вещи, които при вълнение лесно бихме изгубили.

Изображение

Друга основна характеристика на Stealth-14 е неговата стабилност. Каякът ни позволява да се изправим на крака при спокойно вода.

Изображение

Палубата на каяка е подсилена за да може да поеме теглото на изправения риболовец без проблем. Ето по какъв начин е направено това. Няма нужда от коментар.

Изображение

Живарник, който позволява непрекъснатата циркулация на вода. Посредством тапа можем да преустановим достъпа на вода, когато пожелаем.

Изображение

И за финал една снимка за сравнение между последните два модела на Malibu Kayaks.

Изображение



Представям ви други няколко модела с кратко описание и техните характеристики - дължина, широчина, тегло на каяка и максимален товар.


Caster 11.5 Angler

Изображение

- един многовалентен модел, който е пригоден да се използва както за морски, така и за риболов в затворени водоеми.Дизайна му позволява да се плъзга леко по водата и притежава отлична маневреност.

Изображение

Дължина: 340см.
Широчина: 77см.
Собствена маса: 27кг.
Товароносимост: 150кг.

Freedom Angler

Изображение

- каяк, който се използва в сладки и солени води

Изображение

Дължина: 401см.
Широчина: 78см.
Собствена маса: 22кг.
Товароносимост: 180кг.


Prowler Trident 15


Изображение

- каякът е проектиран както за морски, така и за сладководен риболов. Модел 2008г.

Изображение

Дължина: 480см.
Широчина: 73.7см.
Собствена маса: 17кг.
Товароносимост: 249кг.

Prowler 13 Angler

Изображение

- каякът е проектиран да преодолява големи дистанции. Характеризира се с добра кондиция при вълни и течения.

Изображение

Дължина: 410см.
Широчина: 71.1см.
Собствена маса: 24,5кг.
Товароносимост: 204кг.

Prowler Elite 4.5

Изображение

- когато времето е лошо, този модел каяк отлично демонстрира скоростните си качества и навигация.

Дължина: 450см.
Широчина: 71см.
Собствена маса: 30кг.
Товароносимост: 230кг.

Prowler 15 Angler

Изображение

- проектиран е за прекосяване на големи разстояния, притежава голяма стабилност и бързина

Изображение

Дължина: 470см.
Широчина: 72,4см.
Собствена маса: 25,4кг.
Товароносимост: 204кг.

Drifter Angler

Изображение

- неговата широчина го прави невероятно стабилен и комфортен

Дължина: 390см.
Широчина: 82,5см.
Собствена маса: 25,4кг.
Товароносимост: 227кг.

Scrambler XT Angler

- много подвижен каяк, центъра му на тежестта е изместен ниско, което го прави много стабилен при влизане и излизане от водата

Изображение

Дължина: 370см.
Широчина: 73,7см.
Собствена маса: 23,1кг.
Товароносимост: 158кг.

Prowler Big Game Angler

Изображение

- притежава отлична стабилност и огромна товароносимост. При доставка пристига с пълна екипировка.

Изображение

Дължина: 330см.
Широчина: 86см.
Собствена маса: 32кг.
Товароносимост: 272кг.

Caper Angler

Изображение

- това е един компактен каяк, лесно се свиква с гребането, стабилен и маневрен

Изображение

Дължина: 330см.
Широчина: 78,7см.
Собствена маса: 20,4кг.
Товароносимост: 147кг.


Очаквайте продължение, отивам да си приготвям ципурата, която ми клъвна от раз в магазина :lol: :lol: :lol:

Преведено от: peskama.wordpress.com
Последна промяна 11 на kukata, променена общо 0 пъти
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!

Аватар
kukata
Мнения: 634
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
Местоположение: София
получил Браво: 1 път

Мнениеот kukata » Нед Сеп 28, 2008 12:32

Ето го и обещаното продължение...

Tarpon 160i Angler

Изображение

- този модел е фантастичен плавателен съд, пригоден предимно за роболов на влачене. Формата се характеризира с нисък профил и му позволява с лекота да пори вълните, което го прави много бърз.

Изображение

Изображение

Дължина: 488 см.
Широчина: 71 см.
Собствено тегло: 31 кг.
Максимален товар: 170 кг.

Tarpon 140 Angler

Изображение

- този модел е по-бърз от 120 и по-маневрен от 160

Изображение

Дължина: 427 см.
Широчина: 71 см.
Собствено тегло: 29 кг.
Максимален товар: 170 кг.

Tarpon 120 Angler

Изображение

- това е модел, който предизвиква голям интерес сред каяк рибарите в сравнение с който и да е било друг. Притежава качества като комфорт, стабилност, компактност, лесно се плъзга по водната повърхност, красив дизайн и т.н.

Изображение

Дължина: 366 см.
Широчина: 71 см.
Собствено тегло: 29 кг.
Максимален товар: 159 кг.

Ride 135 Angler

- идеален за риболов и уникален с формата си

Изображение

Дължина: 405 см.
Широчина: 81 см.
Собствено тегло: 29 кг.
Максимален товар: 149 кг.

Moken Angler

Изображение

- многовалентен каяк от последно поколение, пригоден е за риболов както в затворени водоеми, така и в морето

Изображение

Дължина: 399 см.
Широчина: 80 см.
Собствено тегло: 28 кг., 36 кг. с екипировката
Максимален товар: 200 кг.

X-Factor

Изображение

- удобен за гребане, добра стабилност, перфектен за риболов на дъно

Изображение


Дължина: 437 см.
Широчина: 83,8 см.
Собствено тегло: 25 кг.
Максимален товар: 272 кг.

eXtreme

Изображение

- удобен за гребане, добра стабилност, перфектен за риболов на дъно и влачене

Изображение

Дължина: 457 см.
Широчина: 80 см.
Собствено тегло: 25,8 кг.
Максимален товар: 238 кг.

Pro Explorer Angler

Изображение

- удобен за гребане, добра стабилност, перфектен за риболов на дъно

Изображение

Дължина: 381 см.
Широчина: 48 см.
Собствено тегло: 23,6 кг.
Максимален товар: 204 кг.

Malibu Mini-X

Изображение

- добра стабилност, модел подходящ за начинаещи каяк рибари

Изображение

Дължина: 274 см.
Широчина: 78,7 см.
Собствено тегло: 17 кг.
Максимален товар: 147 кг.

X-13

Изображение

- предлага скорост и стабилност, възможност за удобно разполагане на пълната екипировка

Изображение

Дължина: 421,64 см.
Широчина: 73,7 см.
Собствено тегло: 25,85 кг.
Максимален товар: 204 кг.

Strike Kayaks

Изображение

- дизайнът на корпуса му е тип катамаран, което го прави изключително стабилен, каквата и поза да е заел каякари


Дължина: 412 см.
Широчина: 74 см.
Собствено тегло: 28 кг.
Максимален товар: 180 кг.

Tempo Angler


- пригоден за дълги разстояния, пространствен и бърз, много добре е проектиран за гребци с голямо тегло

Изображение

Дължина: 450 см.
Широчина: 67 см.
Собствено тегло: 24 кг.
Максимален товар: 180 кг.

Disco + Angler

Изображение

- притежава отлична навигация и плавателност при бурни води. Специално конструиран за каякари между 70 и 100кг.

Изображение

Дължина: 428 см.
Широчина: 65 см.
Собствено тегло: 23 кг.
Максимален товар: 130 кг.

Tango Angler

Изображение

- много практичен каяк, предлага комфорт и сигурност

Изображение

Дължина: 345 см.
Широчина: 78 см.
Собствено тегло: 26 кг.
Максимален товар: 140 кг.

Fishin’Dive

Изображение

- притежава добра стабилност и дизайна му позволява да се инсталира електрически мотор, като на кърмата му има специално място за акумулатора

Изображение

Дължина: 382 см.
Широчина: 91,44 см.
Собствено тегло: 27,22 кг.
Максимален товар: 272 кг.

Navigator-XF

Изображение

- малко по-бърз и удобен от предходния модел. И двата модела трудно се ускоряват и плъзгат по водната повърхност.

Изображение

Дължина: 382 см.
Широчина: 78,74 см.
Собствено тегло: 21,32 кг.
Максимален товар: 204 кг.

Marauder-XF

Изображение

- модела притежава отлична първична и вторична стабилност, добра кондиция при вълнение и добра маневреност


Дължина: 434 см.
Широчина: 78,74 см.
Собствено тегло: 23,59 кг.
Максимален товар: 215,5 кг.

MidWay Angler

Изображение

- модел пригоден за преодоляването на голяма дистанция и подходящ за риболов на троулинг

Изображение

Дължина: 440 см.
Широчина: 65 см.
Собствено тегло: 23 кг.
Максимален товар: 250 кг.

Fish’in

Изображение

- многовалентен каяк, който се използва за риболов както в солена, така и в сладка вода

Дължина: 345 см.
Широчина: 80 см.
Собствено тегло: 23 кг.
Максимален товар: 160 кг.

Grand Slam Angler

Изображение

- последен модел каяк на производителите Emotion Kayaks, които притендират, че покриват цялата риболовна гама, както в сладки, така и солени води

Дължина: 440 см.
Широчина: 76,2 см.
Собствено тегло: 31,3 кг.
Максимален товар: 204 кг.

CORONA DE LUXE на feelfree

Изображение

Интересен модел, с десет отвора за оттичане на водата. Не е никакъв проблем излизането на двама трима човека с него. Има достатъчно място за багаж и рибарската екипировка.

Ако някой има интерес към определен модел предполагам, че ще мога да му помогна с още малко инфо относно оборудване, дистрибутори и т.н. Ще се радвам, ако темата се допълва и с нови модели, тъй като повечето от горепосочените са производство до 2007г.

Поздрави!

Преведено от: peskama.wordpress.com
Последна промяна 2 на kukata, променена общо 0 пъти
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!

Аватар
DOCTORA
Мнения: 2068
Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 19:27
Местоположение: АНГЛИЯ
дал Браво: 4 пъти
получил Браво: 6 пъти

Мнениеот DOCTORA » Нед Сеп 28, 2008 15:43

Последният модел - ГрандСлам е този който се напълни с вода и се обърнах в средата на езеро.
Фирмата производител не посочи причината и затова се счита че е грешка в дизайна и не се купува в Англия докато не се изясни каква е грешката.
- Счита се ( неофициално ) че, дизайна на централният люк е причината.?

Изображение

Аз лично съм пробвал повечето от посочените от Куката модели.
Ако ви интересува някой по-специално, мога да ви кажа какво е моето и общоприетото мнение за този каяк всред каяк-рибарите на запад
Успеха в риболова има две тайни:

1- никога не казвай всичко което знаеш!

Аватар
RIMOHIT
Мнения: 3904
Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
Местоположение: Бургас-Стара Загора
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 18 пъти

Мнениеот RIMOHIT » Нед Сеп 28, 2008 17:41

Док.На мен ми е интересно за тези трита каяка дето съм ги показал в темата за мечтите.Докато дорадото наистина е мечта другитеможе и да се окажат реалност след някоя друга година.Би ми било полезно твоето мнение а и не само твоето.Чух например за МИДУЕЙ-я , че с това нещо между краката доста добре се балансирало ... и бил бързичък.
Благодаря ви за интересната тема . Има да си ги гледам .. :oops:
hobie revolution 13

Аватар
DOCTORA
Мнения: 2068
Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 19:27
Местоположение: АНГЛИЯ
дал Браво: 4 пъти
получил Браво: 6 пъти

Мнениеот DOCTORA » Нед Сеп 28, 2008 18:14

Римохите, от каяците които показваш познавам само дорадото, другите два не съм ги виждал и не се обсъждат в тукашните или американските форуми - може да са френски а тук френските каяци се бойкотират.
Забелязах че на единият си сложил товароподемност 200 кг - това е грешка, той не носи повече от 100-тина.
Успеха в риболова има две тайни:

1- никога не казвай всичко което знаеш!

Аватар
RIMOHIT
Мнения: 3904
Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
Местоположение: Бургас-Стара Загора
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 18 пъти

Мнениеот RIMOHIT » Нед Сеп 28, 2008 18:26

не им разбирам Док.Прекопирах от сайта им http://www.dag-kayak.com/uk-index.php ако за МИДУЕЯ става въпрос. Там това пище.Тука в форума ВАЙТВОТЪР има един пич с такъв каяк и от него знам разни работи ама той не е риболовец а турист само..

Дорадото май има опция стъклопласт или карбон.Споделиза него тогава ако имаш желание.В някоя от темите беше загатнал ,че е много бърз..
hobie revolution 13

Аватар
kukata
Мнения: 634
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
Местоположение: София
получил Браво: 1 път

Мнениеот kukata » Нед Сеп 28, 2008 19:01

Здравейте,
Доктора е абсолютно прав - двата модела Disco+ и Midway са френско производство. Относно първият няма коментари, освен горенаписаното от мен. А за вторият модел има няколко такива. Обобщено звучат по следния начин: колега с една година стаж в риболова с каяк при изпробването му е стоял повече време във водата, отколкото в каяка; друг колега споделя " Красив каяк! Моят живот се пише яхнал тази прелест!" Ето още един коментар: "Една година притежавам тази стрела без нито веднъж да падна. Спокойно лягам на борд без никакъв проблем. Факт е, че при завой, ако не си свикнал с него, изпитваш страх и несигурност. Това е причината за обръщането във водата. С времето свикваме с каяка и можем да правим с него каквото си поискаме."
За Dorado нямам никакво инфо.
За сега с това мога да помогна...

Поздрави!
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!

Аватар
SELVA
Вносител
Мнения: 1266
Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 22:48
Местоположение: София
дал Браво: 40 пъти
получил Браво: 26 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот SELVA » Нед Сеп 28, 2008 19:17

kuka, защо пред името на всеки модел не поставиш името на фирмата, за да бъде по-точно, и по-лесно за търсене в бъдеще и за намиране на оригиналните сайтове. :roll: мерси

Аватар
kukata
Мнения: 634
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
Местоположение: София
получил Браво: 1 път

Мнениеот kukata » Нед Сеп 28, 2008 19:38

SELVA написа:kuka, защо пред името на всеки модел не поставиш името на фирмата, за да бъде по-точно, и по-лесно за търсене в бъдеще и за намиране на оригиналните сайтове. :roll: мерси



Приготвям информацията в табличен вид с целта визирана от теб.

Моливче :wink:
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!

Аватар
ilio1
Мнения: 175
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 15:21
Местоположение: софия

Malibu Mini-X

Мнениеот ilio1 » Нед Сеп 28, 2008 20:13

Malibu Mini-X еи този ако има от каде го взимам веднага :wink:
леле как ми се ходи за риба малйййй!!! Член на ексклузивният клуб БЪКАРИ -БЪлгарски КАяк РИбари! MALIBU KAYKS- MINI X

Аватар
kukata
Мнения: 634
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
Местоположение: София
получил Браво: 1 път

Re: Malibu Mini-X

Мнениеот kukata » Нед Сеп 28, 2008 20:43

ilio1 написа:Malibu Mini-X еи този ако има от каде го взимам веднага :wink:


Мога да ти помогна само с това-www.malibukayaks.com
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!

Аватар
DOCTORA
Мнения: 2068
Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 19:27
Местоположение: АНГЛИЯ
дал Браво: 4 пъти
получил Браво: 6 пъти

Re: Malibu Mini-X

Мнениеот DOCTORA » Нед Сеп 28, 2008 23:18

ilio1 написа:Malibu Mini-X еи този ако има от каде го взимам веднага :wink:


Ilio1, имах удоволствието да го карам този миниХ.
В щатите и особенно в Австралия са пощуряли по него - има клубове на собствениците му.
Много е удобен за транспортиране - събира се в някои джипове.
Много е стабилен и удобен но е страшно бавен.
Ако се окажеш по-далече от 500 метра от брега при течение и насрещен вятър - загубен си, не мож се добра до брега.
Въпреки че продължават да го ползват за морски риболов, все повече се налага мнението че Мини-Хкса е за сладководни водоеми.

Много се ползва в щатите за лов на патици. :roll:
Успеха в риболова има две тайни:

1- никога не казвай всичко което знаеш!

Аватар
kukata
Мнения: 634
Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
Местоположение: София
получил Браво: 1 път

Мнениеот kukata » Пет Окт 03, 2008 19:12

Ето ги и обещаните от мен таблици. Целта която визирам е по-лесна ориентация за намирането на модел, който най-много би ни подхождал при избора на каяк. Те съдържат основните характеристики на каяка, като - модел, дължина, широчина, маса и производител.


В парвата таблица моделите са селектирани в зависимост от тяхната дължина - тя се променя от голяма към малка.


Изображение
Изображение

Във втората таблица моделите са селектирани в зависимост от тяхната широчина и маса - от голяма към малка.

Изображение
Изображение

Извинявам се за неугледния вид на таблиците, но имах проблеми при качването им. :oops:

Поздрави!
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта