Двигател за каяк ":D
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
И аз си блъскам главата за тоя мотор. Не мога да намеря подходящия. Тия малките не са за солена вода. Има един модел, дори е 20 либри, но никой го няма, продаден е. https://akvasport.com/product/10113/el- ... -w-20.html. и
http://lago-bg.com/product/55/haswing-w-20.html
Този мотор ще може да се кара на 12-14А. Разработен е специално за каяци. Мисля, че при тази консумация ще развива 5-7 км/ч. Това е достатъчно за сладка вода. Да, за морето не е, но пак е помощ.
Другия вариант на който съм се спрял е 30 либров и 6,7 кг. Мотора е за морска вода и много качествен. Разговарях с продавача. С него каяка ще хвърчи, но теглото противоречи на философията на каяка. По-добре по-ниска скорост, отколкото голямо тегло. https://www.fishing-market.com/shop/%D0 ... ian-30-lbs
Третия вариант е 34 либров мотор, 5,5 кг., но с по-ниско качество, така каза продавача. Но това е пак голямо тегло. Акумулатора ми от 100А/ч ще тежи 5 кг. https://www.fishing-market.com/shop/%D0 ... Electra-34
Та и аз се бия с акъл какъв да е двигателя. Ако имаше нещо като 24 либри, щеше да заспи. По-тежък двигател от 3 кг. не ми се слага. Целта е всичко това да е леко и достатъчно за тролинг-скорост. Няма да се ходи на състезание.
vesko1234, колко тежи твоя двигател?
http://lago-bg.com/product/55/haswing-w-20.html
Този мотор ще може да се кара на 12-14А. Разработен е специално за каяци. Мисля, че при тази консумация ще развива 5-7 км/ч. Това е достатъчно за сладка вода. Да, за морето не е, но пак е помощ.
Другия вариант на който съм се спрял е 30 либров и 6,7 кг. Мотора е за морска вода и много качествен. Разговарях с продавача. С него каяка ще хвърчи, но теглото противоречи на философията на каяка. По-добре по-ниска скорост, отколкото голямо тегло. https://www.fishing-market.com/shop/%D0 ... ian-30-lbs
Третия вариант е 34 либров мотор, 5,5 кг., но с по-ниско качество, така каза продавача. Но това е пак голямо тегло. Акумулатора ми от 100А/ч ще тежи 5 кг. https://www.fishing-market.com/shop/%D0 ... Electra-34
Та и аз се бия с акъл какъв да е двигателя. Ако имаше нещо като 24 либри, щеше да заспи. По-тежък двигател от 3 кг. не ми се слага. Целта е всичко това да е леко и достатъчно за тролинг-скорост. Няма да се ходи на състезание.
vesko1234, колко тежи твоя двигател?
- vesko1234
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 17:34
- Риболов: Морски риболов
- Местоположение: Varna
- дал Браво: 13 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
7 кг го водят - https://akvasport.com/product/8341/el-m ... ht-30.html
Май не го продават вече.
Изплаквам го в една кофа с вода след употреба в морето и засега няма признаци на ръжда.
Май не го продават вече.
Изплаквам го в една кофа с вода след употреба в морето и засега няма признаци на ръжда.
Ocean kayak Prowler 13
Gumotex Helios 2
Gumotex Helios 2
- JohnnyBravo
- Търговец
- Мнения: 543
- Регистриран на: Съб Юли 03, 2010 19:36
- Риболов: Риболов с каяак.
- Местоположение: София
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
- Обратна връзка:
Re: Двигател за каяк ":D
Колега от форума беше сложил два двигателя за проба:
Показвам снимките като идея за закрепяне на двигателите. Има две тръби, които влизат в отворите за въдиците. По този начин двигателите са статични, а управлението става с вградения рул.
Батериите бяха споделени по-горе:
Показвам снимките като идея за закрепяне на двигателите. Има две тръби, които влизат в отворите за въдиците. По този начин двигателите са статични, а управлението става с вградения рул.
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Интересно и просто решение за закрепване на двигателите, наистина.
Но не е удобно за прибиране на двигателя в плитчините и ще пречи на гребането. Двигателя трябва да се прибира по всяко време и лесно. Не трябва да е във водата, когато се гребе.
Интересно ми е каква скорост е постигнал с двата малки двигателя и средната консумация?
Сега като се замисля, се оказа, че двигателя е много по-голям проблем от акумулатора. Трябва малък, лек и мощен двигател, а такъв няма.
Но не е удобно за прибиране на двигателя в плитчините и ще пречи на гребането. Двигателя трябва да се прибира по всяко време и лесно. Не трябва да е във водата, когато се гребе.
Интересно ми е каква скорост е постигнал с двата малки двигателя и средната консумация?
Сега като се замисля, се оказа, че двигателя е много по-голям проблем от акумулатора. Трябва малък, лек и мощен двигател, а такъв няма.
- JohnnyBravo
- Търговец
- Мнения: 543
- Регистриран на: Съб Юли 03, 2010 19:36
- Риболов: Риболов с каяак.
- Местоположение: София
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
- Обратна връзка:
Re: Двигател за каяк ":D
Нямам идея за консумацията, но каяка, който е доста натоварен с 4 човека на борда се движи с единия двигател с 4 км/ч, с двата двигателя вдигна 5 км/ч. Сега предстои тест с 40 lb и се очаква каяка да се движи значително по-бързо.
След 42-та секунда нещо този с двигателя рязко изостанаEDM electronics написа: Ето как се движи каяк с 18 либ. мотор в море сравнен с педали на Хоби:
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Нормално е да изостане. Двата крака бутат повече от 150 Вт мощност на двигателя. Възниква обаче интересния въпрос, след 5 часа кой ще изостане от двамата? Още по-интересен е въпроса, каква е амортизацията на двата каяка? - единия износва лагери, втулки, четки и акумулатор, а другия коленни стави. После на Павел баня бавно и трудно се възстановяват човешките амортизации.JohnnyBravo написа: След 42-та секунда нещо този с двигателя рязко изостана
- JohnnyBravo
- Търговец
- Мнения: 543
- Регистриран на: Съб Юли 03, 2010 19:36
- Риболов: Риболов с каяак.
- Местоположение: София
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
- Обратна връзка:
Re: Двигател за каяк ":D
Аз имам претенции да съм въртял доста на педали и да съм запознат с натоварването
След 5 часа този с педалите ще е там, където на този с двигателя ще са му нужни 10 часа с това темпо. Аз продължавам да карам на педали въпреки, че съм с инжекции в коленете, които са травмирани от друг, по-силов спорт и са понесли доста лоу кикове. Съвсем скоро си обърнах и глезена падайки по едни стълби, защото се загледах в телефона да видя кой ме търси. Отървах се само с изкълчен глезен, но въпреки това с огромна лекота продължавам да помпя на педалите.
След 5 часа този с педалите ще е там, където на този с двигателя ще са му нужни 10 часа с това темпо. Аз продължавам да карам на педали въпреки, че съм с инжекции в коленете, които са травмирани от друг, по-силов спорт и са понесли доста лоу кикове. Съвсем скоро си обърнах и глезена падайки по едни стълби, защото се загледах в телефона да видя кой ме търси. Отървах се само с изкълчен глезен, но въпреки това с огромна лекота продължавам да помпя на педалите.
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 16:52
- Риболов: спининг
- Местоположение: София
- дал Браво: 135 пъти
- получил Браво: 99 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Разходи се до Пасарел в магазина имат повече двигатели отколкото са сложили в сайта си. Мисля, че ще намериш това което търсиш, ако не са ги продали. Можеш и да пишеш директно на SELVA тук във форума. Последно като минавах от там да си купя едно витло имаше избор на двигатели за каяк.
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Според вас какъв двигател да избера, 18 либри 2 кг. или 30 либри 6 кг.?
По принцип голямото става и за малко, но малкото не става за голямо. Големия двигател може само някога да се кара на макс, но разликата с малкия ще е 2-3 км/ч, които обаче ще искат поне 3 пъти повече енергия. Щом с 18 либров един каяк вдига 4 км/ч, а с два 5 км/ч, това показва нелинейното нарастване на мощността и по-малкото ефективност. Ако ще се ползва за сладки води мисля 18 либри ще е достатъчен, а за море трябва да е 30 либри задължително. Големия мотор пък ще носи винаги 4 кг. отгоре. Не знам как ще се отразят 4 кг. на гребането, колко по-трудно ще се гребе с тях. Та не мога да реша какъв двигател да избера. Ще го ползвам предимно в сладка вода. Освен да взема едно въже и да дърпам каяка с един ръчен кантар от брега с 8 кг./18 либри/ и да видя каква максимална скорост ще развие, така да преценя. Или да накарам някой с лодка да ме дърпа през един кантар, така ще изпробвам каква скорост може да постигне каяка до 30 либри - 13,4 кг. и ще се направи точна сметка
Какво мислите за идеята?
По принцип голямото става и за малко, но малкото не става за голямо. Големия двигател може само някога да се кара на макс, но разликата с малкия ще е 2-3 км/ч, които обаче ще искат поне 3 пъти повече енергия. Щом с 18 либров един каяк вдига 4 км/ч, а с два 5 км/ч, това показва нелинейното нарастване на мощността и по-малкото ефективност. Ако ще се ползва за сладки води мисля 18 либри ще е достатъчен, а за море трябва да е 30 либри задължително. Големия мотор пък ще носи винаги 4 кг. отгоре. Не знам как ще се отразят 4 кг. на гребането, колко по-трудно ще се гребе с тях. Та не мога да реша какъв двигател да избера. Ще го ползвам предимно в сладка вода. Освен да взема едно въже и да дърпам каяка с един ръчен кантар от брега с 8 кг./18 либри/ и да видя каква максимална скорост ще развие, така да преценя. Или да накарам някой с лодка да ме дърпа през един кантар, така ще изпробвам каква скорост може да постигне каяка до 30 либри - 13,4 кг. и ще се направи точна сметка
Какво мислите за идеята?
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
В кръга на майтапа - отслабни с 4 кг и нямаш проблем.EDM electronics написа:. Не знам как ще се отразят 4 кг. на гребането, колко по-трудно ще се гребе с тях.
Чак толкова ли се фатални тези 4 кг за гребането? виж за носене /заедно всичко/ , да има си значение.
- JohnnyBravo
- Търговец
- Мнения: 543
- Регистриран на: Съб Юли 03, 2010 19:36
- Риболов: Риболов с каяак.
- Местоположение: София
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
- Обратна връзка:
Re: Двигател за каяк ":D
Задръж малко и ще измислим вариант за тест с 20lb.
После сам ще си направиш сметка дали те устройва или не. Ще говоря с колегата с двата двигателя да ти изпрати един за тест.
После сам ще си направиш сметка дали те устройва или не. Ще говоря с колегата с двата двигателя да ти изпрати един за тест.
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Това ако може да стане, ще е идеално. Ще задържа топката за сега, докато се сдобия с акумулатора, но в края на седмицата ще накарам някой да ме дръпне с лодка през кантар да придобия представа за либри и скорост.JohnnyBravo написа:Задръж малко и ще измислим вариант за тест с 20lb.
После сам ще си направиш сметка дали те устройва или не. Ще говоря с колегата с двата двигателя да ти изпрати един за тест.
По въпроса за 4 кг. Да, ако бяха само те едва ли ще им обърна внимание, но нали ще има и акумулатор, др. багаж, въдици, кофа с рибки и т.н. Всеки кг. на каяка значи по-трудно гребане. Целта е теглото на ел. задвижването да не се отрази съществено при гребане, т.е. нещата да се направят оптимално.
- vesko1234
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 17:34
- Риболов: Морски риболов
- Местоположение: Varna
- дал Браво: 13 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Ако на една лодка и сложиш два мотора по 50 коня или един 100коня, по-голямата скорост ще е с 100коньовия. Правилния монтаж за каяк е да е отзаде, а не отстрани. Отстрани дава по-голямо съпротивление (все едно по-широка лодка)и скороста пада. Колегата stbeer беше слоил 30либров отстрани на почти същия каяк като моя и не можеше да докара 7 като скорост, докатоя моя наближава 8 с монтаж отзаде.EDM electronics написа: Щом с 18 либров един каяк вдига 4 км/ч, а с два 5 км/ч, това показва нелинейното нарастване на мощността и по-малкото ефективност. Ако ще се ползва за сладки води мисля 18 либри ще е достатъчен, а за море трябва да е 30 либри задължително. Големия мотор пък ще носи винаги 4 кг. отгоре. Не знам как ще се отразят 4 кг. на гребането, колко по-трудно ще се гребе с тях. Та не мога да реша какъв двигател да избера. Ще го ползвам предимно в сладка вода. Освен да взема едно въже и да дърпам каяка с един ръчен кантар от брега с 8 кг./18 либри/ и да видя каква максимална скорост ще развие, така да преценя. Или да накарам някой с лодка да ме дърпа през един кантар, така ще изпробвам каква скорост може да постигне каяка до 30 либри - 13,4 кг. и ще се направи точна сметка
Какво мислите за идеята?
Твоя каяк е аналогичен на моя като габарити та отсега мога да ти кажа скоростите. С 18 либров 4.5-5.5 км/ч, 30 либри-6.8-7.8км/ч. Големия мотор можеш да го караш и бързо и бавно, особено щом ще е с максимайзър разхода ще е почти еднакъв при аналогични скорости. 3-4 кила тежест не се усещат от каяка изобщо. Поне няма да те е яд, когато колега с гребла или педали те попита "само толкова ли може" и после почне да прави кръгчета около тебе, както на клипа с хобито
Като греба с 30 кила тежест отзаде (мотора и акумулатора) усеща се че съм с багаж. Скоростите ми падат с към 0.5км/ч. Не е нещо фрапантно.
Ocean kayak Prowler 13
Gumotex Helios 2
Gumotex Helios 2
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
vesko1234, напълно съгласен съм с всичко казано. И аз смятах, че не е добра идея да се слага двигател отстрани, така се губи мощност, но и не съм и имал намерение да го правя така.
Все повече клоня към 30 либровия мотор, но имам малко време да помисля, да пробвам примерно с 10-12 кг. багаж отзад как ще се отрази на гребането, просто нямам практика, за да преценя.
За захвата твърдо съм решил да направя този на Flexi fin Electric Drive System. Аз също имах идея, но тази е по-добра, не, най-добрата. При този захват двигателя се прибира максимално навътре към каяка, не стърчи като лостова система на Торгедо и така да добавя допълнително тегло отзад чрез лост. Торгедото в това отношение не е изпипано. Шапка му свалям на тоя дето го е измислил, много хитър механизъм и лесен за реализация. Двигателя ще се поставя и сваля само с един шплент. Видео:
Все повече клоня към 30 либровия мотор, но имам малко време да помисля, да пробвам примерно с 10-12 кг. багаж отзад как ще се отрази на гребането, просто нямам практика, за да преценя.
За захвата твърдо съм решил да направя този на Flexi fin Electric Drive System. Аз също имах идея, но тази е по-добра, не, най-добрата. При този захват двигателя се прибира максимално навътре към каяка, не стърчи като лостова система на Торгедо и така да добавя допълнително тегло отзад чрез лост. Торгедото в това отношение не е изпипано. Шапка му свалям на тоя дето го е измислил, много хитър механизъм и лесен за реализация. Двигателя ще се поставя и сваля само с един шплент. Видео:
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Чет Дек 02, 2010 10:58
- Местоположение: София
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 1 път
Re: Двигател за каяк ":D
Двете 20 либрови мотор чета са мои, също и батерията.Батерията е 137,5 Ah Li Pol по номинал.Реално е около 150 Аh.100 броя клетки свързани в пакет в схема 4S25P(4 последователно 25 в паралел) 14,8 V(напълно заредена е 16,8V). Няма никакъв проблем за моторчетата. BMS Зекотек като консуматора е директно на + и - на батерията, а рид реле изключва ШИМ - а. Всичко това е във водоустойчив куфар(черното на снимката) и общо тегло 13,1кг. максимайзер използвам готов кит на Sirius, но му трябва радиатор. Мотора директно към батерията консумира 17А и мощността е почти 300W при заявени 204 в документите. Естествено ключетата ги стопих за един час и при първата суша се сбогувахме с тях. Кабелите от батерията минават през ватметър(мери ток, напрежение , мощност ,Ah и Wh).
Конструкцията с моторчетата е от 40 мм PVC тръби и кабелни щекери(белите детайли). В тях има цилиндричен гумен уплътнител, който се пристига с накатения пръстен накрая.Така двигателя може да се потопи и извади от водата - на снимката се вижда, че единия е по-ниско от другия.Става по-лесно отколкото изглежда. Може да се подобри ако перпендикулярно на горния пръстен се закрепи една дръжка 10 см и с нея без усилие половин оборот е достатъчен да освободи тръбата. Долния щекера не е задалжително да е стегнат. На снимките е първоначалната конструкция. Двата големи щекера на хоризонталната тръба ги поставих, за да мога да разглобявам конструкцията с цел по-компактно за транспорт. Оказа се, че колкото и да стягам тръбата с щекера, мотора я превърта. За целта над PVC тройника се връзва едно неразтягащо се тънко въже,колан с фиксирана дължина, примерно до омегата на седалката, което държи стеблото на моторчето вертикално и същевременно при среща с препятствие той ще се завърти назад в хоризонталния щекер.
Евгени, ако искаш ми прати данните си, ще ти пратя едното моторче за опити. Моето мнение е, че мотора трябва да е по-мощен, за да може когато ти потрябва да се придижиш по-бързо от едно място на друго. Въпреки, че твоят каяк е по тесен и обтекаем от Паулера и Тридента и може 20 либри да са му достатъчни.
По-горе някой беше писал, че при достигане на максималната скорост консумацията пада. Не е така, скоростта се качва докато се уравновесят бутащата сила на мотора и съпротивлението на водата.
Днес ми дадоха 40 либрови Осапиан - торпедото е огромно.Странно, че между него и 30 либровия по документи разликата е само 400 грама.Има ли някой 30 либри Осапиан да ми измери диаметъра и дължината на тялото без перката?
Конструкцията с моторчетата е от 40 мм PVC тръби и кабелни щекери(белите детайли). В тях има цилиндричен гумен уплътнител, който се пристига с накатения пръстен накрая.Така двигателя може да се потопи и извади от водата - на снимката се вижда, че единия е по-ниско от другия.Става по-лесно отколкото изглежда. Може да се подобри ако перпендикулярно на горния пръстен се закрепи една дръжка 10 см и с нея без усилие половин оборот е достатъчен да освободи тръбата. Долния щекера не е задалжително да е стегнат. На снимките е първоначалната конструкция. Двата големи щекера на хоризонталната тръба ги поставих, за да мога да разглобявам конструкцията с цел по-компактно за транспорт. Оказа се, че колкото и да стягам тръбата с щекера, мотора я превърта. За целта над PVC тройника се връзва едно неразтягащо се тънко въже,колан с фиксирана дължина, примерно до омегата на седалката, което държи стеблото на моторчето вертикално и същевременно при среща с препятствие той ще се завърти назад в хоризонталния щекер.
Евгени, ако искаш ми прати данните си, ще ти пратя едното моторче за опити. Моето мнение е, че мотора трябва да е по-мощен, за да може когато ти потрябва да се придижиш по-бързо от едно място на друго. Въпреки, че твоят каяк е по тесен и обтекаем от Паулера и Тридента и може 20 либри да са му достатъчни.
По-горе някой беше писал, че при достигане на максималната скорост консумацията пада. Не е така, скоростта се качва докато се уравновесят бутащата сила на мотора и съпротивлението на водата.
Днес ми дадоха 40 либрови Осапиан - торпедото е огромно.Странно, че между него и 30 либровия по документи разликата е само 400 грама.Има ли някой 30 либри Осапиан да ми измери диаметъра и дължината на тялото без перката?
Ocean Kayak Torque