Двигател за каяк ":D
-
- Мнения: 903
- Регистриран на: Пон Сеп 02, 2013 15:58
- Риболов: спининг
- дал Браво: 1471 пъти
- получил Браво: 2195 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Пробата в язовир предстои и след това ще дам отзиви. Батерията е 12 волта. За мощността на двигателя не знам повече от тези 46 либри или 21 кг., което нищо не ми говори
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 16:52
- Риболов: спининг
- Местоположение: София
- дал Браво: 135 пъти
- получил Браво: 99 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
В язовир при хубаво време с motorguide varimax 55 lb и лодка 2.4м QuickSilver с надуваем кил с обикновен акумулатор от кола на 2-3 години 62 Ah с придвижване в началото и в края на 5-та скорост, а през другото време на 2-ра 3-та тролинг скорост съм изкарвал около 8 часа. Заряда на акумулатора не съм го замервал, но оставаха 2 черти от скалата на мотора. Но при силен вятър задължително на 5-та скорост и много бързо падаше акумулатора.
-
- Мнения: 705
- Регистриран на: Пон Апр 11, 2011 2:58
- Местоположение: Haskovo
- дал Браво: 76 пъти
- получил Браво: 44 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Някой има ли впечатления за този, че съм му хвърлил на сериозно око за те 700 лв.? Доколко е прецизна работата с дистанционното?
http://www.balkanboats.com/productdetai ... 151&id=287
http://www.balkanboats.com/productdetai ... 151&id=287
Късметът е пресечната точка на предварителната подготовка и шанса.
Сенека
Сенека
- burg
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед Ное 14, 2010 19:17
- Риболов: спининг риболов понякога и от каяк
- Местоположение: Пловдив
- дал Браво: 51 пъти
- получил Браво: 55 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Ебаси му и гугле превода! -Търговците не на си направили труда поне малко да го осмислят.Vid написа:Някой има ли впечатления за този, че съм му хвърлил на сериозно око за те 700 лв.? Доколко е прецизна работата с дистанционното?
http://www.balkanboats.com/productdetai ... 151&id=287
"Максимална тяга на този електрически двигател е £ 55, което се равнява на около 25 паунда тяга, подходящи за лодки до петстотин милиона килограма."
Malibu Stealth 9
-
- Мнения: 705
- Регистриран на: Пон Апр 11, 2011 2:58
- Местоположение: Haskovo
- дал Браво: 76 пъти
- получил Браво: 44 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Петьо, в това не виждам нищо лошо бре, макар че това 25 паунда тяга нищо не ми говори- малко ли е много ли е? Основно смятам да го ползвам за тролинг на ниска скорост /гледам има 10 скорости и може да се монтира както отпред, така и отзад на каяка/ и най вече ме кефи дистанционното- така ще избегна системата с жила и пр.., която за моя каяк струва точно 226 лв.burg написа:"Максимална тяга на този електрически двигател е £ 55, което се равнява на около 25 паунда тяга, подходящи за лодки до петстотин милиона килограма."
Въпросът ми е, колко тежи този мотор де бил за тежки лодки?
Късметът е пресечната точка на предварителната подготовка и шанса.
Сенека
Сенека
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 16:52
- Риболов: спининг
- Местоположение: София
- дал Браво: 135 пъти
- получил Браво: 99 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Как ще го закрепиш на носа на каяка? Че този модел който гледаш само тегли, а не бута. Към 15 кг. тежи без акумулатор.Vid написа:Някой има ли впечатления за този, че съм му хвърлил на сериозно око за те 700 лв.? Доколко е прецизна работата с дистанционното?
http://www.balkanboats.com/productdetai ... 151&id=287
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Този двигател е конвенционален /като всички по магазините - кютук, ютия, неикономичен/, но изглежда качествено направен. Постарали са се. Тежи 15,5 кг., колкото половината каяк, и като сложим още толкова оловния акумулатор и става цял каяк.
Аз изразявам съмнения, че с този товар може каяка да потъне, като Титаник.
Като свърши тока по средата на пътя, не ми се мисли как ще се гребе срещу вятъра и вълните, по-добре да се оставим на течението, където ни закара.
Аз за тия пари бих се огледал за Торкидо Травел 801 2-ра употреба от ибей-де.
http://www.elektrische-buitenboordmotor ... Cayman-B55
Не случайно не дават най-важните параметри: изходна мощност и КПД
Аз изразявам съмнения, че с този товар може каяка да потъне, като Титаник.
Като свърши тока по средата на пътя, не ми се мисли как ще се гребе срещу вятъра и вълните, по-добре да се оставим на течението, където ни закара.
Аз за тия пари бих се огледал за Торкидо Травел 801 2-ра употреба от ибей-де.
http://www.elektrische-buitenboordmotor ... Cayman-B55
Не случайно не дават най-важните параметри: изходна мощност и КПД
-
- Мнения: 705
- Регистриран на: Пон Апр 11, 2011 2:58
- Местоположение: Haskovo
- дал Браво: 76 пъти
- получил Браво: 44 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Моя каяк тежи 34 кг. /3,5 м. на 0,91 м./ и носи 200 кг. по каталог де.. Я + оборудването тежим 100 кг. и има едни излишни кг..., та качвал съм жената на него около 50 кг. и проблем няма като цяло....EDM electronics написа:Аз изразявам съмнения, че с този товар може каяка да потъне, като Титаник.
Аз за тия пари бих се огледал за Торкидо Травел 801 2-ра употреба от ибей-де.
http://www.elektrische-buitenboordmotor ... Cayman-B55
Затова питам за този мотор + голямата екстра- дистанционно управление...
Благодаря ви за мненията, ще мислЪЪ още...
Късметът е пресечната точка на предварителната подготовка и шанса.
Сенека
Сенека
- vesko1234
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 17:34
- Риболов: Морски риболов
- Местоположение: Varna
- дал Браво: 13 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Две въженца ти трябват от от двигателя отзад до стъпалата. Така и двете ти ръце са свободни и можеш да управляваш, да гребеш, да ловиш риба.Vid написа: и най вече ме кефи дистанционното- така ще избегна системата с жила и пр.., която за моя каяк струва точно 226 лв.
Въпросът ми е, колко тежи този мотор де бил за тежки лодки?
Ocean kayak Prowler 13
Gumotex Helios 2
Gumotex Helios 2
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Това с потъването е шега. Двигателя е хубав, качествен ми се вижда, но вече казах, не е с неодимови магнити, безколекторен и с редуктор и затова тежи много и има ниско КПД - около 25%.Vid написа:Моя каяк тежи 34 кг. /3,5 м. на 0,91 м./ и носи 200 кг. по каталог де.. Я + оборудването тежим 100 кг. и има едни излишни кг..., та качвал съм жената на него около 50 кг. и проблем няма като цяло....EDM electronics написа:Аз изразявам съмнения, че с този товар може каяка да потъне, като Титаник.
Аз за тия пари бих се огледал за Торкидо Травел 801 2-ра употреба от ибей-де.
http://www.elektrische-buitenboordmotor ... Cayman-B55
Затова питам за този мотор + голямата екстра- дистанционно управление...
Благодаря ви за мненията, ще мислЪЪ още...
Ако нямаш намерение да си вземаш нещо върхово, това е добро решение, но теглото е най-големия проблем.
Аз в момента стягам един двигател втора употреба на Торкидо, тежи 2,5 кг., а има тяга 68 либри при 800 Вт консумация.
Направи сам разликата!
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Темата със супер двигателя за каяк при мен върви с пълна сила, макар и бавно. Но хубавите неща не стават бързо.
Вече направих стойката за двигателя. Използвах 8 мм ПВЦ /плътно, не разпенено/ изрязано на ЦНЦ-машина и залепено с ПВЦ-лепило. Стана изключително здраво, достатъчно здраво. Стойката е за телескопичното пускане и прибиране на двигателя. В момента стягам един двигател Торкидо Травел 801Л с мощност 800 Вт, тяга 68 либри и тегло 2,5 кг.
Паралелно правя и самоделен двигател, който ще е доста по-мощен от Торкидо и на същото тегло с мощност от 2 кВт. Целта е да се ползват възможностите на двигателя при нужда, за бързо придвижване. Ще поставя на този двигател и подводно крило. Така ще изкара частично задната част от каяка извън водата и ще има по-малко съпротивление, т.е. по-голяма скорост. По първоначална прогноза ще мога да развия 15-20 км/ч.
Вече направих стойката за двигателя. Използвах 8 мм ПВЦ /плътно, не разпенено/ изрязано на ЦНЦ-машина и залепено с ПВЦ-лепило. Стана изключително здраво, достатъчно здраво. Стойката е за телескопичното пускане и прибиране на двигателя. В момента стягам един двигател Торкидо Травел 801Л с мощност 800 Вт, тяга 68 либри и тегло 2,5 кг.
Паралелно правя и самоделен двигател, който ще е доста по-мощен от Торкидо и на същото тегло с мощност от 2 кВт. Целта е да се ползват възможностите на двигателя при нужда, за бързо придвижване. Ще поставя на този двигател и подводно крило. Така ще изкара частично задната част от каяка извън водата и ще има по-малко съпротивление, т.е. по-голяма скорост. По първоначална прогноза ще мога да развия 15-20 км/ч.
- ...
-
- 20160920_215245.jpg (129.06 KiB) Преглеждано 2276 пъти
-
- 20160920_215314.jpg (117.66 KiB) Преглеждано 2276 пъти
-
- 20160922_093214.jpg (99.73 KiB) Преглеждано 2276 пъти
-
- 20160912_171755.jpg (147.78 KiB) Преглеждано 2276 пъти
-
- 20160914_233750.jpg (103.47 KiB) Преглеждано 2276 пъти
- JohnnyBravo
- Търговец
- Мнения: 543
- Регистриран на: Съб Юли 03, 2010 19:36
- Риболов: Риболов с каяак.
- Местоположение: София
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
- Обратна връзка:
Re: Двигател за каяк ":D
15-20 км/ч са сериозна скорост за каяк и наистина трябва да се предвиди нещо като подкрилки, които да държат кърмата по-високо. Виж при 11 км/ч на педали как се изправя каяка, при положение, че задвижването идва от средната част на кокпита а не от кърмата.
Тук максималната ми скорост е около 20 км/ч
- vesko1234
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 17:34
- Риболов: Морски риболов
- Местоположение: Varna
- дал Браво: 13 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Яко. Една вълна на носа и една на кърмата и като се превиши корпусната скорост каяка започва да изпреварва първата вълна и попада в дупката между двете вълни и навирва носа. Като гледам клипчета с ДВГ мотори на каяци при повече газ почват да вирят носа, а кърмата потъва под вода и става нещо като подводница При по-дълги съдове корпусната скорост е по-висока и по-го няма този ефект.JohnnyBravo написа:15-20 км/ч са сериозна скорост за каяк и наистина трябва да се предвиди нещо като подкрилки, които да държат кърмата по-високо. Виж при 11 км/ч на педали как се изправя каяка, при положение, че задвижването идва от средната част на кокпита а не от кърмата.
Подводните криле ще трябва да са доста здави и не се сещам как ще бъдат захванати без много дупчене за каяка. Все пак ще трябва да носят каяка и пилота- едно 120кг поне.
Ocean kayak Prowler 13
Gumotex Helios 2
Gumotex Helios 2
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 218 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Всичко е въпрос на опити, но първо трябва да има подходящ двигател и акумулатор. Крилото не е трудно за изработка, по мое виждане от стиропор, стъкломат и карбон платно - здраво и леко. Монтира се не на каяка, а встрани на двигателя. Целта е не да носи каяка, а да го изправи, за да не потъва, а носенето ще си е от водата. Крилото може да се направи и от ламарина и да се постави върху двигателя, също като крило на самолет.
С две крила - предно и задно каяка развива скорост 25-30 км/ч с мощности 500 - 1 500 Вт. Предполагам само /не съм сигурен/, че с поставяне САМО на крило на двигателя /не и предно крило/, ще се вдигне малко кърмата, като ъгъла на крилото ще се настройва с болт, а самото то е хванато за корпуса на двигателя /никак не е трудно/. Целта не е каяка да се движи само на крило, както на снимката по-долу, а да се коригира нивелацията му. Ето как би изглеждало /само крилото отзад/:
Аз мисля, като виждам как с педалите каяка навирва нос /макар, че фотото не е много коректно, вероятно е в момент, в който минава вълна/, че тази скорост 11-12 км/ч е предела на разумното за харчене на дадена мощност. Оттам нататък разхода няма да отговаря на увеличението на скоростта и тогава единствената алтернатива е крилото, друго не знам и не се сещам да има, а и съвременните концепции са базирани на него.
Няма да е проблем да се види ефекта от едно крило. От тая работа загуба няма да има, а само е възможен някакъв напредък по темата. Ако нищо не стане - здраве да е...
В най-лошия случай може да се окаже, че да се гони скорост по-голяма от 11-12 км/ч е нецелесъобразно спрямо разхода на енергия и тогава да се уточни какъв разход на мощност на двигателя е оправдан за каяците.
С две крила - предно и задно каяка развива скорост 25-30 км/ч с мощности 500 - 1 500 Вт. Предполагам само /не съм сигурен/, че с поставяне САМО на крило на двигателя /не и предно крило/, ще се вдигне малко кърмата, като ъгъла на крилото ще се настройва с болт, а самото то е хванато за корпуса на двигателя /никак не е трудно/. Целта не е каяка да се движи само на крило, както на снимката по-долу, а да се коригира нивелацията му. Ето как би изглеждало /само крилото отзад/:
Аз мисля, като виждам как с педалите каяка навирва нос /макар, че фотото не е много коректно, вероятно е в момент, в който минава вълна/, че тази скорост 11-12 км/ч е предела на разумното за харчене на дадена мощност. Оттам нататък разхода няма да отговаря на увеличението на скоростта и тогава единствената алтернатива е крилото, друго не знам и не се сещам да има, а и съвременните концепции са базирани на него.
Няма да е проблем да се види ефекта от едно крило. От тая работа загуба няма да има, а само е възможен някакъв напредък по темата. Ако нищо не стане - здраве да е...
В най-лошия случай може да се окаже, че да се гони скорост по-голяма от 11-12 км/ч е нецелесъобразно спрямо разхода на енергия и тогава да се уточни какъв разход на мощност на двигателя е оправдан за каяците.
- JohnnyBravo
- Търговец
- Мнения: 543
- Регистриран на: Съб Юли 03, 2010 19:36
- Риболов: Риболов с каяак.
- Местоположение: София
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
- Обратна връзка:
Re: Двигател за каяк ":D
Не е от вълните
После ще видя дали пазя видеото от този излет. Иначе виж една девойка с най-късия и широк каяк с педали как вдига предната част на лодката:
После ще видя дали пазя видеото от този излет. Иначе виж една девойка с най-късия и широк каяк с педали как вдига предната част на лодката: