Въпрос към колеги,работещи с метали?

Със сигурност има много фенове на "хеви метъла" сред пишещите в този форум, но не си говорят за рок банди, а за това как сами си правят блесни, цикади, джиг глави и т.н.
Аватар
Димитър Тодоров
Мнения: 5284
Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 19:48
Местоположение: Силистра, на Дунав
дал Браво: 253 пъти
получил Браво: 288 пъти

Въпрос към колеги,работещи с метали?

Мнениеот Димитър Тодоров » Чет Ное 04, 2010 22:07

Здравейте,колеги!

Интересувам се как се обработва метална лента с ширина 25 -35мм ,така че от едната си страна да е с дебелина 1.2мм ,а от другата с дебелина 2.5мм? :roll:

Търся някакво сравнително лесно и евтино решение на въпроса.
Целта ми е от този лист да си изрежа и оформя клатушки с променлива дебелина на листа.Бих предпочел метален лист,който се обработва лесно -месинг или мед.

Ако има колега,способен да направи това,готов съм да заплатя за услугата.

Поздрави!
И не забравяй-ние не ловим риби.Ние,всъщност,ловим себе си..

Stay focused !

Даниел Казаков
Мнения: 165
Регистриран на: Пет Яну 22, 2010 13:35
Местоположение: Русе
ЛС/Мейл:

Мнениеот Даниел Казаков » Чет Ное 04, 2010 22:37

Здравей колега имам тенекеджийска работилница но всички методи за които се сещам са толкова трудоемки че е безсмислено да се захващаш с нещо такова моят съвет е: откажи се

Аватар
maranzika
Мнения: 2800
Регистриран на: Чет Сеп 14, 2006 19:44
Местоположение: Монреал(Канада)
дал Браво: 168 пъти
получил Браво: 18 пъти

Мнениеот maranzika » Пет Ное 05, 2010 0:19

Мите,виж сега да ти кажа как аз съм си правил подобни щуротии:
Месингов цилиндър с диаметър d=40мм.Очертаваш с молив това което ще режеш.Правиш тънки резове като филиики под наклон,така че отгоре примерно да е дебела 1 мм. а отдолу примерно 2,5мм.Не е лесно,ама с тренировки става.След това с шкурка се полират плоскостите и нататък е лесно.По този начин обаче съм си правил клатушки до 6см. Бая зор видях честно казано .Ако някой ме гледаше отстрани щеше да ме помисли за луд. :D :D
По същият начин си правя и кастмастери,но от по малък диаметър месинг. :wink:
Kentavar :
Ако си мислещ и коректен към заобикалящата среда риболовец, това хоби Спининга ще ти носи невероятно удоволствие и хармония.

Аватар
sharo1
Мнения: 1215
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
дал Браво: 45 пъти
получил Браво: 20 пъти

Мнениеот sharo1 » Пет Ное 05, 2010 9:30

Тва по дължина или по ширина на лентата. :roll:
щото ако е по дължина,разликата от около сантиам(10мм),може на лента(шкутка) или шмиргел-както се точи нож.
На ширина,малко по трудно :? ,пак зависи колко е дължината.

Аватар
Мунчо
Мнения: 16397
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 21:17
Риболов: пуристки
Местоположение: гАбРоВо
дал Браво: 276 пъти
получил Браво: 696 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Мунчо » Пет Ное 05, 2010 10:15

С пилене, Митко. Бай Красан така прави кастмастерите...
"...
Но аз не ти се сърдя Лена.
Не съм еснаф. Аз съм поет."

"Душевно сме болни, а духовно сме богати"

"Огин да я попари тая пастръва, що светли умове обърка и бастиса" Bate Raiko

СТАРИ ВИДРИ

Аватар
Iso
Мнения: 1481
Регистриран на: Сря Юни 13, 2007 17:58
Местоположение: Европейската част на България
дал Браво: 176 пъти
получил Браво: 181 пъти

Мнениеот Iso » Пет Ное 05, 2010 10:59

Мите, не ми е ясно къде ще е по-дебелото, но виждам че разликата в дебелините е 1:2 следователно може да стане с прегъване или сдвояване чрез запояване. И двата материала са лесно запоими. По този начин може да си направиш и би-метална клатушка. Завършителните операции ще са оформяне на профила, шлайфане и полиране.
Ако металите не могат да се запоят или ти се стори трудно може да се нитоват. В този случай трябва да се направят фаски на отворите за нитове, за да не паднат нитовете след шлайфането. Това е ако са обикновени нитовете. Аз съм нитовал с малки поп-нитове куки за клатушки на Моска като съм си правил незацепляйки по подобие на Timber Doodle на Мепс. В този случай може и без фаски. Става по-грубо, но това не пречи на играта на клатушката.
Когато си умрял, не знаеш, че си мъртъв. Трудно е само за останалите. Същото е и когато си тъп.

По-добре ужасен край, отколкото ужас без край!

Народ, чийто жени газят огън, мъже танцуват в лед и деца дишат смог, не може да се затрие много лесно.

Аватар
chopara
Мнения: 226
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 21:09
дал Браво: 33 пъти
получил Браво: 32 пъти

Мнениеот chopara » Пет Ное 05, 2010 16:10

А защо просто след като отрежеш детайла не го изтъниш на шмиргел :wink:

Аватар
Димитър Тодоров
Мнения: 5284
Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 19:48
Местоположение: Силистра, на Дунав
дал Браво: 253 пъти
получил Браво: 288 пъти

Мнениеот Димитър Тодоров » Пет Ное 05, 2010 19:33

Благодаря за съветите,ще търся решение.

Поздрави!
И не забравяй-ние не ловим риби.Ние,всъщност,ловим себе си..

Stay focused !

Аватар
майсторчетоСтрахил
Мнения: 235
Регистриран на: Пет Яну 04, 2008 17:26
Риболов: от всичко по малко ;)
Местоположение: Велико Тьрново

Мнениеот майсторчетоСтрахил » Пет Ное 05, 2010 19:50

maranzika написа: .Ако някой ме гледаше отстрани щеше да ме помисли за луд. :D :D

То това си е лудост :lol: :lol:
живей докато можеш

Аватар
sharo1
Мнения: 1215
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
дал Браво: 45 пъти
получил Браво: 20 пъти

Мнениеот sharo1 » Съб Ное 06, 2010 9:17

chopara написа:А защо просто след като отрежеш детайла не го изтъниш на шмиргел :wink:

Да ве,как не се сетих,жули на шмиргела :lol:

Аватар
ceslav
Мнения: 258
Регистриран на: Пон Юни 04, 2007 5:22
Риболов: спининг
Местоположение: Русенско
дал Браво: 56 пъти
получил Браво: 12 пъти

Мнениеот ceslav » Нед Ное 07, 2010 1:08

Плосък шлайф,но са много рядко срещани .Може би в някой по голям завод,но по поречието на дунав май не останаха.Все пак успех в начинанието!!!
И справедливост за всички.......

Аватар
ecoplast
Мнения: 3540
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 8:53
Местоположение: Исперих, живота си тече, но Времето е спряло.
получил Браво: 2 пъти

Мнениеот ecoplast » Нед Ное 07, 2010 3:57

Митак, райдърите продават шмиргел, единият му диск е с регулируеми обороти. Ползват го за точене на ножове и т.н. Ето:
http://www.electron.bg/product_info.php ... s_id=44966
Дзен-учителя Башо:Който знае, не говори!
“Който постъпва честно, не живее лесно.”. Радой Ралин
"Бъдещето е внимателно обезвредено настояще." А. и Б. Стругацки

Аватар
майсторчетоСтрахил
Мнения: 235
Регистриран на: Пет Яну 04, 2008 17:26
Риболов: от всичко по малко ;)
Местоположение: Велико Тьрново

Мнениеот майсторчетоСтрахил » Нед Ное 07, 2010 17:34

Вземаш листовия материал с дебелината която ще е най дебела и с чука докато изковеш до нивото на клина :idea:
живей докато можеш

nabeden ribar
Мнения: 81
Регистриран на: Вто Мар 16, 2010 15:25
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос към колеги,работещи с метали?

Мнениеот nabeden ribar » Съб Фев 26, 2011 12:37

Димитър Тодоров написа:Здравейте,колеги!

Интересувам се как се обработва метална лента с ширина 25 -35мм ,така че от едната си страна да е с дебелина 1.2мм ,а от другата с дебелина 2.5мм? :roll:

Търся някакво сравнително лесно и евтино решение на въпроса.
Целта ми е от този лист да си изрежа и оформя клатушки с променлива дебелина на листа.Бих предпочел метален лист,който се обработва лесно -месинг или мед.

Ако има колега,способен да направи това,готов съм да заплатя за услугата.

Поздрави!
Здравей! Къде точно да е дебелата част на листа?

genadi49
Мнения: 19
Регистриран на: Съб Яну 01, 2011 17:22
Местоположение: gabrovo
дал Браво: 2 пъти

Re: Въпрос към колеги,работещи с метали?

Мнениеот genadi49 » Пет Май 06, 2011 22:39

Димитър Тодоров написа:Здравейте,колеги!

Интересувам се как се обработва метална лента с ширина 25 -35мм ,така че от едната си страна да е с дебелина 1.2мм ,а от другата с дебелина 2.5мм? :roll:

Търся някакво сравнително лесно и евтино решение на въпроса.
Целта ми е от този лист да си изрежа и оформя клатушки с променлива дебелина на листа.Бих предпочел метален лист,който се обработва лесно -месинг или мед.

Ако има колега,способен да направи това,готов съм да заплатя за услугата.

Поздрави!

Колега, аз бих направил следното; ще изрежа лента с необходимата ширина с дължина около200мм,ще я запоя/или ще дам да я запоят/ под формата на обръч,ще набия обръча на дорник и ще го струговам на конус,или друг профил,ще го срежа и ще получа това което ти търсиш. Може да се използва и някоя стара месингова втулка или тръба и от тях да се струговат необходимите профили. Надявам се,че бях полезен. :fish3:
Светът е оцелял,защото се е смял.


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта