Джиг глави - проблем

Със сигурност има много фенове на "хеви метъла" сред пишещите в този форум, но не си говорят за рок банди, а за това как сами си правят блесни, цикади, джиг глави и т.н.
Аватар
xploder
Мнения: 16
Регистриран на: Пон Окт 10, 2016 19:07
Риболов: Спининг
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 20 пъти

Джиг глави - проблем

Мнениеот xploder » Съб Ное 19, 2016 16:16

Здравейте колеги.
Попадна ми малко олово и реших да го претопя и да си направя джиг глави, но за съжаление имам проблем с това.
Като за начало ще обясна кое/как и ще помоля за вашия съвет.

Понеже все гледам сам да си правя нещата, порових се в нета и сътворих това калъпче направено в домашни условия от строителен гипс.
DSC_2901.JPG
DSC_2901.JPG (109.88 KiB) Прегледано 3355 пъти


При разтопено олово и изливане в калъпчето първоначално всичко е добре, но след секунди започва да кипи като "вулкан" и резултата е следния:
DSC_2906.JPG
DSC_2906.JPG (82.36 KiB) Прегледано 3355 пъти

и
DSC_2907.JPG
DSC_2907.JPG (84.77 KiB) Прегледано 3355 пъти


Само ще добавя за информация, че оловото е добито от старите кабели.
Моля за съвет и благодаря предварително.
Който не умее да мълчи, той не е способен и да говори.

Аватар
radogagov
Мнения: 158
Регистриран на: Нед Май 31, 2009 16:12
Местоположение: Габровския Балкан
дал Браво: 12 пъти
получил Браво: 10 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот radogagov » Съб Ное 19, 2016 18:40

Здравей,
Проблема ти се крие във влажността на формата (гипсовата матрица). Пробвай да я изсушиш и подгрееш във фурната преди да започнеш да отливаш. Още няколко съвета: увеличи си леяка - това е мястото, от където ще наливаш оловото и придържай с дебела ръкавица двете полуформи, за да не изтича метала по делителната повърхнина.
Дано съм ти бил полезен ;)
Мунчо:...Искам да уведомя аудиторията, че в чест на събитието съм си взел брейдец "Дон Пепе" 1.0 и съм нагласил силовата гега 5-24гр...

Аватар
xploder
Мнения: 16
Регистриран на: Пон Окт 10, 2016 19:07
Риболов: Спининг
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 20 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот xploder » Съб Ное 19, 2016 20:09

Благодаря много!
Изобщо бях изключил подобно нещо като вариант. Мислех си, че се получава от не чак толкова чистото олово. Претапях го сигурно десетина пъти и все излизаха някакви гадни примеси (при течно състояние на повърхността му има "цветовете на дъгата")
А проблем ли ще е ако се нагрее леко с горелката с която разтапям оловото, тъй като действам малко на полеви условия.

Благодаря отново!
Който не умее да мълчи, той не е способен и да говори.

tntcom
Мнения: 113
Регистриран на: Чет Окт 19, 2006 22:24
Местоположение: гр Русе
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот tntcom » Нед Ное 20, 2016 12:05

Не би трябвало да има проблем. Принципно се топли във фурна. Колегата ти е описал точно какво да направиш, ако в това е проблема си свиркай.
Аз имах такъв резултат. Като първата отливка беше що годе прилична то всяка следваща шуптеше все повече докато накрая нищо не се получаваше, като при теб. Отделно ставаше опасно, а калъпа се поизкриви.
При мен проблема идваше от примес за подобряване на здравината и дълготраиноста на калъпа.
А беше хубава голяма форма с няколко размера дунавски глави-30/35/40/45/50гр. и джиг куки от 3/0 до 6/0.
Ако и при теб е така директно го изхвърляй, махай го че може да ти напакости и направи голяма беля.
Направи си, направо от друг материал.

gele kapaciteto
Мнения: 1423
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
Риболов: спининг
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 179 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот gele kapaciteto » Нед Ное 20, 2016 16:52

Колега - що не пробваш да си направиш формата от моделин , После го изпичаш във Фурната , и сметам че нема да имаш проблеми .
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!

ilia0706
Мнения: 76
Регистриран на: Сря Юни 22, 2005 16:51
Местоположение: Враца
дал Браво: 1 път
получил Браво: 2 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот ilia0706 » Нед Ное 20, 2016 22:58

направи си калъпа от кит за коли.изпробвано

Аватар
sharo1
Мнения: 1251
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
дал Браво: 74 пъти
получил Браво: 25 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот sharo1 » Пон Ное 21, 2016 8:19

Или от силикон ,зъботехнически

Аватар
xploder
Мнения: 16
Регистриран на: Пон Окт 10, 2016 19:07
Риболов: Спининг
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 20 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот xploder » Сря Ное 23, 2016 19:55

Здравейте колеги.
След съветите Ви, се получи това:
DSC_2911a.jpg
DSC_2911a.jpg (91.87 KiB) Прегледано 3028 пъти

Матрицата я загрях преди отливането и резултата този път беше по-добър. За съжаление след първия опит и "кипящото" олово по нея имаше доста поражения, затова си измайсторих нова.
Ето я и нея. Сега остава да я пробвам.
DSC_2913.JPG
DSC_2913.JPG (84.87 KiB) Прегледано 3028 пъти


Още веднъж, Благодаря за бързите отговори! :tup:
Който не умее да мълчи, той не е способен и да говори.

svil
Мнения: 72
Регистриран на: Сря Юни 21, 2006 16:34
Местоположение: Русе
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 9 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот svil » Пон Ное 28, 2016 9:54

xploder написа:Матрицата я загрях преди отливането и резултата този път беше по-добър. :tup:


Здравей, колега. Може ли да попитам долу-горе на колко градуса я загряваш матрицата във фурната и за колко време? Благодаря предварително за отговора.

Аватар
xploder
Мнения: 16
Регистриран на: Пон Окт 10, 2016 19:07
Риболов: Спининг
дал Браво: 37 пъти
получил Браво: 20 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот xploder » Пон Ное 28, 2016 11:00

Здравей колега.
Аз я загрявам с горелката с която си топя оловото за 5 минути.
Във фурната може би на до 80-100 градуса за 20-30 минутки ще са достатъчни.
Който не умее да мълчи, той не е способен и да говори.

svil
Мнения: 72
Регистриран на: Сря Юни 21, 2006 16:34
Местоположение: Русе
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 9 пъти

Re: Джиг глави - проблем

Мнениеот svil » Вто Ное 29, 2016 15:09

Благодаря :11:


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта