Съвет за стабилизиране на лодка
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пон Яну 18, 2010 15:11
- Местоположение: СОФИЯ
- получил Браво: 1 път
Съвет за стабилизиране на лодка
Искам да стабилизирам една лодка.алуминиева 280-120см руска романтика.идеята е с три пвц тръби в средата и краищата завити и съединени в предната част.лодката е плоскодънна тръбите слизат под нивото на дъното.По груби изчисления при фи160мм на тръбите . като се вземе тежеста на лодката с двигателя и тръбната конструкция ще са нужни още педесетина килограма тежест за да може дъното на лодката да легне на вода.Как мислите как ще се отрази това на движението на лодката? И понеже съм малко индианец не можах да кача скицата може да я видите в галерията ми.
_________________
_________________
Събирай си боклука!!!
- баш майстора
- Мнения: 5836
- Регистриран на: Вто Юли 08, 2008 16:24
- Риболов: Online
- Местоположение: София
- дал Браво: 1642 пъти
- получил Браво: 1790 пъти
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: Чет Юни 01, 2006 11:02
- Местоположение: В.Тьрново
- получил Браво: 1 път
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пон Яну 18, 2010 15:11
- Местоположение: СОФИЯ
- получил Браво: 1 път
Не мисля че как то каза по горе колегата Fori съпротивлението ще е голямо тръбите във предната част са завити на страни и на горе.Получават се три плъзгача нещо като тримараните?А може и да съм в грешка.Идеята е за по голма стабилност.тежкотоварност(аз съм150к) а и развиване на някаква скорост.То иначе аз двигателя и един 50кг и айде издавихме се.Знам има варианти ама са с колесари а денги ниет. А колкото до тръбите дебели са около 4мм и мисля че са здрави. дъната на лодките са по толко.цялата конструкщия ще утежни лодката с 25кг но ще има 150кг товароподемност отгоре.
Събирай си боклука!!!
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пон Яну 18, 2010 15:11
- Местоположение: СОФИЯ
- получил Браво: 1 път
По темата стабилизиране лодка с пвц тръби
Направих го,какъвто беше замисалът,плоскодънна лодка с две прикачени пвц тръби на фи 160мм, прикачени от двете страни на лодката.А междо до дъното на лодката е 4см по високо от центара на тръбите,ефекта е че труготръбите поемат тежеста и когато е празна дъното на лодката е около 6см над повърноста,е това не е някакво научно откритие,а въпросът ми е друг.Транецът ми е 38см а при това положение до нивото на водата се получава 44см,с какъв ботуш двигател да търся?
Събирай си боклука!!!
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Сря Окт 26, 2005 9:16
- Риболов: Тролинг
- Местоположение: София
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 13 пъти
Re: Съвет за стабилизиране на лодка
Ще се закача за темата на колегата доста по късно, просто да споделя какво съм направил точно с този модел лодка, може идеята да е от полза на други мераклии за стабилизиране на клатушкащи се твърди лодки.
Та за начало нарисувах два профила на странични стабилизатори, десния наподобява гумена лодка, а левия си го измислих и впоследствие реализирах. Десния /тип гуменяк/ при странично люлеене водата лесно би се изплъзнала и заобиколила мехура, при левия вариант хич няма да и е лесно, всички гребла работят със вдлъбнатата част, а не със заоблената , демек търси се опората на водата максимално.
След това лист кадастрон за макета, после изработка от полутвърда 1.5мм. алуминиева тенекия /лодката е от 1.2мм./ и се получи това :
Вече са заковани с алуминиеви нитове Ф4 х 8мм.
тук също се вижда добре онзи профил на дъното, към който се стремях :
Балоните са с обем 36л. парчето и са несиметрични, заточени са по малко от към дъното и повече от към горната страна на лодката :
Ефективната плоска ширина стана 1.4м. , гуменяк със ширина 1.5м. и балон 0.4м. стъпва ефективно на 1.1м. с възможност при странично клатене водата лесно да го заобикаля, тук няма как да се случи. Вижда се и лекото скосяване на мехурите от към транеца.
Тук вече на вода, изглежда "кацнала" върху нея.
Та при ефективна площ на тази тава 1.4х1.9м. и газене само 6см. се осигурява товароносимост от 160кг. Това съм аз /96кг./ + лодка + suzuki 2.5 /13кг./ + воблери. Стабилността може да се опише с "талпа" , дори умишленото разклащане е невъзможно, а седенето на борда с крака извън лодката е напълно безопасно.
Увеличи се и максималната скорост със 10%, от 10 на 11км/час , мотора все пак е 2.5 PS.
Цената е +6 кг. допълнително тенеке на лодката и 100лева.
Недостатък: не става за кльонк, дръвцето ще млати тенекето, а не водата .
Та за начало нарисувах два профила на странични стабилизатори, десния наподобява гумена лодка, а левия си го измислих и впоследствие реализирах. Десния /тип гуменяк/ при странично люлеене водата лесно би се изплъзнала и заобиколила мехура, при левия вариант хич няма да и е лесно, всички гребла работят със вдлъбнатата част, а не със заоблената , демек търси се опората на водата максимално.
След това лист кадастрон за макета, после изработка от полутвърда 1.5мм. алуминиева тенекия /лодката е от 1.2мм./ и се получи това :
Вече са заковани с алуминиеви нитове Ф4 х 8мм.
тук също се вижда добре онзи профил на дъното, към който се стремях :
Балоните са с обем 36л. парчето и са несиметрични, заточени са по малко от към дъното и повече от към горната страна на лодката :
Ефективната плоска ширина стана 1.4м. , гуменяк със ширина 1.5м. и балон 0.4м. стъпва ефективно на 1.1м. с възможност при странично клатене водата лесно да го заобикаля, тук няма как да се случи. Вижда се и лекото скосяване на мехурите от към транеца.
Тук вече на вода, изглежда "кацнала" върху нея.
Та при ефективна площ на тази тава 1.4х1.9м. и газене само 6см. се осигурява товароносимост от 160кг. Това съм аз /96кг./ + лодка + suzuki 2.5 /13кг./ + воблери. Стабилността може да се опише с "талпа" , дори умишленото разклащане е невъзможно, а седенето на борда с крака извън лодката е напълно безопасно.
Увеличи се и максималната скорост със 10%, от 10 на 11км/час , мотора все пак е 2.5 PS.
Цената е +6 кг. допълнително тенеке на лодката и 100лева.
Недостатък: не става за кльонк, дръвцето ще млати тенекето, а не водата .
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пон Яну 18, 2010 15:11
- Местоположение: СОФИЯ
- получил Браво: 1 път
Re: Съвет за стабилизиране на лодка
Колега благодаря за идеята, все още съм с романтиката но със ново 5кс парсунче,та идеята е добра, но по какъв начин закрепваш балоните така да ги наречем със нитове без да пропускат вода спрямо корпуса? и пълниш ли ги със нещо ,пяна стериопор и тнт?
Събирай си боклука!!!
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Сря Окт 26, 2005 9:16
- Риболов: Тролинг
- Местоположение: София
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 13 пъти
Re: Съвет за стабилизиране на лодка
Има го в бяло, сиво и черно и е някъде 7-8 лв. парчето, две са достатъчни.
Залепва плоскостите между лодката и стабилизаторите много надеждно. Измива се навреме с коресилин, иначе риска да се ходи седмица време с ръце като на немит коминочистач е огромен. Балоните няма смисъл да се пълнят с каквото и да било, аз направих и по един отвор за вентилация в задната им част от към лодката.
- jonny drebnoto
- Мнения: 316
- Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 10:54
- Местоположение: София
- получил Браво: 4 пъти
Re: Съвет за стабилизиране на лодка
вариант Альоша сделал
www.dielservice.com
В Перник е най-голямото голф игрище - дупка до дупка, голф до голфa и мноооого играчи ......
В Перник е най-голямото голф игрище - дупка до дупка, голф до голфa и мноооого играчи ......
- hypperion
- Мнения: 845
- Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 22:38
- Риболов: 95% на щека
- Местоположение: София/НЗ
- дал Браво: 111 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Съвет за стабилизиране на лодка
Здравейте колеги,
За да не отварям нова тема по същия въпрос ще пиша директно в тази на колегата - надявам се да няма нищо против.
Става въпрос за стабилизиране на лодка, ползваща се за морски риболов:
- стъклопласт
- дължина: 6.70
- двигател: 25 коня
- теглото на лодката е около 500 кг
Проблема е страничното клатене при вълнение.
По мои предположения стабилизаторите трябва да са по дължината на корпуса, успоредни на кила, но малко под ватерлинията, монтирани под определен ъгъл (вероятно).
Бихте ли дали съвет какви стабилизатори и как да се монтират?
За да не отварям нова тема по същия въпрос ще пиша директно в тази на колегата - надявам се да няма нищо против.
Става въпрос за стабилизиране на лодка, ползваща се за морски риболов:
- стъклопласт
- дължина: 6.70
- двигател: 25 коня
- теглото на лодката е около 500 кг
Проблема е страничното клатене при вълнение.
По мои предположения стабилизаторите трябва да са по дължината на корпуса, успоредни на кила, но малко под ватерлинията, монтирани под определен ъгъл (вероятно).
Бихте ли дали съвет какви стабилизатори и как да се монтират?
Понякога тарикатите носят на баламите вода в кошница