Въпрос за двигател 5 кс
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря Авг 13, 2014 21:42
- получил Браво: 10 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Васе, 4-ката и 5-цата са рестриктирани заводско откъм диаметър на дросела и големина на жигльори, което си е пазарен трик. От 6-цата е изкарана максималната мощност, която може да изкара този ходов обем. Не съм запознат с газоразпределянето на ИБД, но там вече филма става голям, а и все пак търсим широк диапазон на работа, който при агресивно газоразпределяне се губи в ниските обороти и се скъсява живота на двигатела.
ПС:Въпрос към колегата Джако - имам ИБД Меркюри 2004 4 к.с. 4 такта и искам да си закупя джет кит от 5 к.с. двигател, но не намирам никъде. Колега, ако можеш да помогнеш с парт номера или идея къде да търся, ще бъда много благодарен.
ПС:Въпрос към колегата Джако - имам ИБД Меркюри 2004 4 к.с. 4 такта и искам да си закупя джет кит от 5 к.с. двигател, но не намирам никъде. Колега, ако можеш да помогнеш с парт номера или идея къде да търся, ще бъда много благодарен.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Джако,не само че става,а добавям и Женово/Парсун 6к/4т към останалите марки! На Тохатсу 3.5/4т му сложих карбо от Женово 6к за 180лв. и няма проблем,работи си! Може би няма да е реално 6коня заради разликата в пропелера,но не се сещам как да ги измеря! Ако имаш идея,как се мерят конските сили,дай "едно рамо" моля?Djako1980 написа:Затова пак ще кажа на двигател 2,5 или 3,5 Hp, няма да стане карбуратор от 4/5 камо ли пък от 6Hp (виж диаметрите на дифузьорите в първия ми пост - на 2,5 и 3,5 със сигурност е още по-малък дори на външен вид карбуратора да е еднакъв). И все пак си мисля, че това "Нисан-Тохатсу,Меркюри-Маринър-Евинруд,Хонда,Ямаха и Сузуки от 5 коня са с еднакви карбуратори!" не е така.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Да,ти си увеличил притока на гориво с 2микрона което е лесно упражнение,но си забравил да разпробиеш дифузьора за въздух за да се запази пропорцията 14,5въздух към 1гориво и при високи обороти не му е достигал въздух и от богатата на гориво смес,двигателя се е мъчил и за това не е работил добре!Проблема е,че не си можел да изчислиш колко голям отвор да разпробиеш и за това не си посмял да го направиш! Според мен умножаваш 2-та микрона по 14.5 и не би трябвало да има проблем! Ако искаш прати ми дюзата #70 да ти довърша експеримента?Djako1980 написа: Това го пиша за всички - предишния ми ДВГ беше чисто нов 6Hp Mercury 2013г. - 123cc. На лодка 3,30 Al аз и жена ми (75кг. + 50кг.) излизаше на глисаш. С един приятел който е 80кг. - НЕ, много малко не му достигаше да се развърти с над 3800 оборота. Тъй-като средното ми образование е ДВГ, както и на баща ми, решихме да пробваме да направим една нова основна дюза - оригиналната е #68, ние (той де, за съжаление вече не е сред нас) направихме #70. Пробите във варела бяха превъзходни, НО на лодката в яз. Искър (спокоен) - съвсем друго. Спаси ме само това, че винаги мисля преди направя нещо - оригиналната дюза и пълен набор от инструменти за смяната й на вода в лодката. Както и на Вас, така и на мен ми се струваше малка разликата от две десети (по-малко от човешки косъм) увеличаване на диаметъра, но след половин час тролене така зацапа свеща, че половин час дърпане (след смяната на дюзата на вода) с моя приятел ни се откъснаха ръцете да го запалим. Сега всички се питате имаше ли ефект във вървенето - ами не само, че нямаше ефект но и беше по-зле, от средата до пълно отваряне на дроселовата клапа само странно боботене. Може би щеше да има ефект, ако бях увеличил и диаметъра на дифузьора с няколко десети или милиметър, но безвъзвратно на гаранционен мотор - убийствено.:
-
- Мнения: 1271
- Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
- дал Браво: 84 пъти
- получил Браво: 27 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
И аз имам Тохатсу 9,8кс
Ще може ли да се преработи на 15кс и колко ще струва
Ще може ли да се преработи на 15кс и колко ще струва
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
- Местоположение: гр. Бяла Слатина
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Според мен този двигател няма да стане 15-ка. Това е форсирана 8-ца, 9,9 става на 15-ка. Погледни кубиците на двигателя, ако са същите като на 15-ка - ще стане.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Ако карбураторите са еднакви по габарити,ще стане! Дай модела и годината!Кубатурата ЗАПОМНЕТЕ,че не играе при мощноста! Да не давам примери с мотоциклетните двигатели при еднакви кубици колко е голям диапазона от мощности!sharo1 написа:И аз имам Тохатсу 9,8кс
Ще може ли да се преработи на 15кс и колко ще струва
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
- Местоположение: гр. Бяла Слатина
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Явно не си ме разбрал - 8-ца и 9,8 са с еднаква кубатура. 9,9 и 15-ка също с еднакви. 9,9 става на 15-ка, а 9,8 няма как да стане 15-ка - по обясними причини.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Обясни ми причините,моля?Защото кубатурата не е проблем! В дългосрочен план може и да има проблем,ако след увеличаването на мощноста се кара продължително на максимална мощност! Ако карбото от 15-ка може да се монтира на 9.8,няма пробем да се направи!Мисля,че са еднакви карбураторите,но ми трябват снимки от питащия!ruci_bo написа:Явно не си ме разбрал - 8-ца и 9,8 са с еднаква кубатура. 9,9 и 15-ка също с еднакви. 9,9 става на 15-ка, а 9,8 няма как да стане 15-ка - по обясними причини.
-
- Мнения: 1271
- Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 16:41
- дал Браво: 84 пъти
- получил Браво: 27 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Не знам коя година е ,какво трябва да снимам.
Трябва да е този ,2010г
https://water.drom.ru/krasnoyarsk/engin ... 78130.html
от тук съм го вземал преди година
http://www.hydrostart.com/2.%D0%94%D0%B ... U_MF_9.8_S
Трябва да е този ,2010г
https://water.drom.ru/krasnoyarsk/engin ... 78130.html
от тук съм го вземал преди година
http://www.hydrostart.com/2.%D0%94%D0%B ... U_MF_9.8_S
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 23:27
- Местоположение: гр. Бяла Слатина
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Щом е тоз на картинката - това си е форсирана осмичка - не го пипай. 15-ката е 350 кубика - твоя е 210. Това е мое мнение и не ангажирам никого с него.
- Djako1980
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб Мар 30, 2013 17:28
- Риболов: Спининг и Тролинг
- Местоположение: Ботевград
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 5 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
"sharo1" няма да стане. Точно както е написал "ruci_bo" 9.9 и 15 са едни същи двигатели и в различните години са със кубатура 323 и 351. Не ми се влиза в полемики с "Trofei" (всички знаем кой е той), но кубатурата ВИНАГИ има значение.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Можеш просто да обясниш,какво е значението!Аз през това време ще направя клип на монтажа на карбо от 6 коня-123кубика на двигател 3.5коня-85.5кубика! Всеки сам решава,какво да прави с двигателя си!Djako1980 написа:, но кубатурата ВИНАГИ има значение.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Относно кубатурата давам следните факти! 50кубика на скутер Пежо Джанго е 4кс,57кубика на Хонда е 2.3коня,68кубика на Сузуки е 2.5кс,72кубика-Ямаха е 2.5кс,85кубика на Меркюри е 2.5кс.!
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
- Местоположение: Габрово
- дал Браво: 56 пъти
- получил Браво: 174 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
Забравил си една подробност. Нарича се vtec. Inject и пр.Trofei написа:Относно кубатурата давам следните факти! 50кубика на скутер Пежо Джанго е 4кс,57кубика на Хонда е 2.3коня,68кубика на Сузуки е 2.5кс,72кубика-Ямаха е 2.5кс,85кубика на Меркюри е 2.5кс.!
С тези " трикчета" се постига по голяма мощност при по ниска кубатура.
Следва да очетеш и предавателното число а дори и типът пропелер.
Ето ти един пример - mercury f6 -123cc.
Honda bf6 - едноцилиндровата- 127 cc
Както виждаш еднаква мощност постигната при различна кубатура.
Кантари и въжета са излишни.
Когато искаш да разбереш дали след дадената интервенция моторът ти е покачил мощноста си, e нужно да мериш оборотите.
Точно там е разликата при мотори 4,5 и 6 hp.
Еднакви кубици , еднакво пр.число , еднакви пропелери но различни максимални обороти и в крайна сметка различна мощност.
Вземаш данните на карба от 6 hp. Преправяш този от 4 hp .и той автоматично става 6 - к.с.
Ако не ти се занимава с разпробиване на дифузьори и подмяна на жиглльори, намираш си нужният карб и си ТИ.
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
- Местоположение: Габрово
- дал Браво: 56 пъти
- получил Браво: 174 пъти
Re: Въпрос за двигател 5 кс
VTEC е променливо газоразпределение.Тодор Василев написа:И какв е разликата в кубатурата при дадения пример.4 кубика са незначителна разлика.
Тея стъкмистики ми се струват тралала.
Какво значи vtec. inject и пр.
Разработка на марката хонда
Вкараха го и при извънбордовите двигатели.
Ефектът му е икономия на гориво и повишаване на мощността. Това е един вид интелигентен инжекцион.
Разлика в кубатурата на 4,5 и 6 к.с при меркюри няма но в крайна сметка извлечената мощност е различна. Това се дължи на различните жигльори и диаметър на дифузьора. Не можем да поставяме различните марки на един кантар защото ако хонда например при кубатура Х изкарва Х конски сили, то при пежо тези Х конски сили може да са извлечени при съвсем друга кубатура.
Трофей дава грешен пример като съпостсвя различни марки
Производителите се стремят при минимална кубатура да извлекат максимален въртящ момент.