Въпрос за двигател 5 кс

Минава, големият кораб минава ...
Заключено
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Сампо,нямам вина че на новото Сузуки са му праснали витло от 6.5стъпки и не може да се тунингова за по-висока скорост! :shock: На 6стъпки им викат "слонски уши" или Хай-тръст Пропелер и предимството му е в ниските обороти да прави голяма тяга напред и назад,както и устойчивост в завои,но от към висока скорост не го търси! :wink: Та,така стоят нещата,колкото повече стъпки е витлото,толкова е по-голяма максималната скорост! :11:
Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Тодор Василев »

Trofei написа:
Тодор Василев написа:Продължаваш алабаланистиката.
По какво позна че си вдигнал конете :lol:
При Меркюри-Тохатсу 6коня имаш избор от 4-ри вида пропелери-6,7,8и9стъпки=инча при един оборот!Ясно е,че и максималната скорост ще е различна според избора!За вдигането на конете от 4-ри на 6коня използвам стандартни дюзи,но за постигането на 10коня са по-специални и трудни за намиране,но все някога ще ги намеря-знам какво ми трябва,не се съмнявай!Вервай ми! :11:
Не се съмнявам а ЗНАМ :idea:
Знам че нямаш представа какви ги плещиш.
Не се казва агрегатна мощност а конски сили на коляновия вал и конски сили на винта.
Логиката ти не е вярна и за пореден път доказва липсата на познания.
Искам да се напрегнеш и да ми отговориш.
Ако една кола е 100 коня и оригинално и слагат 15 цолови гуми. Ако и сложиш 13 Цола гуми колко коня ще стане.
Съответно ако и сложиш 19 Цола гуми колко ще стане :?:
Или просто кажи кога ще е повече коне и кога по малко.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Конете си остават същите,но разликата в максималната скорост ще е различна според цолажа на гумите или размера на стъпката при Пропелера!Коя логика не е вярна,като можеш да я провериш в нета за секунда?Това съм чел,това пиша защото ролята на Пропелера не е обсъждана обстойно тук!Ако нещо не съм разбрал за ролята на пропелерите,моля кажи? :roll:
lubobg
Мнения: 535
Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 17:15
Местоположение: Плевен
получил Браво: 47 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от lubobg »

Троли,
да ти напиша нещо от опит.Не е прочетено в нета ,а проверено на практика.
Първо: При Ямаха 209 е кубатурата на 8к.с. На 9,9к.с. е 212!
Всички знаят че десетката е форсиран осмак.
Цена на нов.
8к.с.- 4342 лв.с къс ботуш
9.9к.с.- 5085 лв. с къс ботуш

Тези цени са от сайта на макса .Има 740лв . разлика и ако просто ставаше с със 100 лв да получиш два коня никой нямаше да си купи 10-ка.
Какво се случва на практика?
Като собственик на 9,9к.с. Ямаха установявам че съм малко по- бърз. Ми сега ? Не ми се искаше да свалям много оборотите,може да се получи проблем с мазането.
И оборотите са намалени до 980 но пак съм бърз.Явно трябва и друго витло.
Гледаме дебелите книги на Ямаха и се оказва че всички витла за 9,9к.с. са със тъпка 9 и означени с буквата J. Това е така за да не може мотора да развие свъх обороти.Нашите моторетки нямат ограничители като колите.
В момента съм с витло от осмак. Те са с H означение и стъпка 8. Н 8 1\2 х 7 1\2 е витлото с което съм в момента.Става точно обратното на това което си писал.При тролинг съм много бавен .Но като тръгна да се придвижвам бързо от едно място на друго 5000 оборота ги достигам малко след неутрална позиция.
Не може да даваш повече газ да не преебеш мотора.Иначе казано заради тролинга жертваш максимална скорост.Иначе лодката пак си глисира. :D Ако сложиш по-голям винт става обратното.Мотора няма да има развъртане.
Не става да слагаш винтове както да тебе ти се иска.Винаги е едното за сметка на другото.

При колите селския чиптунинг започва със затапване на EГР-то и вдигане на въртящия момент на мотора.От там идват повечето коне.
Всеки един мотор си има ресурс и не може да му вдигаш въртящия момент колкото на тебе ти се иска.След това има и последствия :lol: :lol: :lol:
Та така:
Лек ден на всички
Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Тодор Василев »

Trofei написа:Конете си остават същите,но разликата в максималната скорост ще е различна според цолажа на гумите или размера на стъпката при Пропелера!Коя логика не е вярна,като можеш да я провериш в нета за секунда?Това съм чел,това пиша защото ролята на Пропелера не е обсъждана обстойно тук!Ако нещо не съм разбрал за ролята на пропелерите,моля кажи? :roll:
Е като си остават същите конете.
Ти как вдигаш конете.
Някъде да видя да говоря за скорост.
По висока скорост не е равно на повече коне. :idea:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Бат Тоше,нали обясних как със смяна на жигльорите правя от 4-ка на 6-ца,а с по-голяма стъпка на витлото имам повече скорост от стандартната 6-ца и за това го кръстих 6+!
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Любо,повярвай ми не бъркам!По-голямата стъпка,не го бъркайте с диаметър,ти дава по-висока максимална скорост,но по-бавно ще се излиза на глисаж!Стъпка 8 има повече съпротивление от стъпка 9,защото лопатките са по-изправени и водната струя преминава трудно през тях!Ямаха си имат собствена фирма за пропелерите,само да се сетя за името,но влез в Solas и ще видиш какви са ти вариантите!В моя случай са 4-ри и то от производителя!По принцип идеята за тунинг е за нещо което имаш,а не да се правят еквилибристики при закупуването на нов двигател! :11:
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Любо,имаш 5варианта при Солас,като обърни внимание,че витлото за хай-спийд е в горната таблица!9-ката ти дава най-висока скорост,а 4-ри лопатковото витло от 5стъпки ти е за тяга и се ползва за преместване на яхти или големи тегла,защото максималната мощност е в ниските и средни обороти! :wink: :11:
Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Тодор Василев »

Ясно е че нямаш ни срам ни доблест.
Кажи какво ти е необходимо за да изпълниш и докажеш “тунингите си “
Жигльори ако нямаш кажи ще ти направя.
Камера и gps ако нямаш ще ти дам.
Лодката ако няма с кои да я пуснеш ще доида аз.
Само кажи от какво се нуждаеш за да разбереш че не били компютри а били компоти.
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от svetoslav7704 »

Не е зле, ако наистина си постигнал нещо да го подкрепиш с малко тестове и тогава да се хвалиш.Един познат наля 20 000лв за тунинг и се хвали сумати време, докато не качи колата на диното и си видя заводските коне на двигателя :shock: Представи си, колко време се кри след като го издадоха :lol: В 99% от случаите,каквото и да се бутне по двигателя му се сваля мощноста и се вдига само разхода на гориво. :? По добре измисли нещо с по ефективен винт като този,ама е за максимум 1400оборота
IMG_2348.JPG
IMG_2348.JPG (116.21 KiB) Преглеждано 2082 пъти
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Днес направих тестове на Огняново,че го дават сняг от понеделник,но утре ще кача снимки и клип!Имаше вятър 3-4м/с и постигнах за кратко 18-19км/ч.!Смених и пропелера и разликата е 2-3км/ч.Лодката май не е за този двигател 3.60м и 67кила,защото транеца е 2-3санта по-голям и кавитационната плоча създава водно ветрило!Трябва да кажете дали е нормално,че нямам опит с надуваема лодка с кил! :11:
Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Тодор Василев »

Trofei написа:Днес направих тестове на Огняново,че го дават сняг от понеделник,но утре ще кача снимки и клип!Имаше вятър 3-4м/с и постигнах за кратко 18-19км/ч.!Смених и пропелера и разликата е 2-3км/ч.Лодката май не е за този двигател 3.60м и 67кила,защото транеца е 2-3санта по-голям и кавитационната плоча създава водно ветрило!Трябва да кажете дали е нормално,че нямам опит с надуваема лодка с кил! :11:
Кажи сега.
Колко вдигаше преди тунинга.
Колко коне си качил с тея жълтичките неща (жуглйорите)
И колко вдигаш сега.
tiso
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Яну 07, 2010 17:50
Местоположение: Габрово
дал Браво: 56 пъти
получил Браво: 174 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от tiso »

Може ли да попитам какви и къде са разликите освен в карбуратора между mercury F 15 и mercury 9.9
Килограмите им са напълно еднакви -52
Говорим за моделите до към 2006
Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Тодор Василев »

Каква става да не осветиха лентата у фотото.
Trofei
Мнения: 649
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
Риболов: Тролинг
дал Браво: 8 пъти
получил Браво: 129 пъти

Re: Въпрос за двигател 5 кс

Мнение от Trofei »

Не можах да кача клипа с картинка! :oops:
Заключено

Обратно към “Риболов от лодка”