Mercury, Honda или ...Yamaha ?
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 222 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
V-twin наистина е най големата работа , ако говориме за 25-ца , станно защо обаче имаме разминаване в килограмите .
Аз казвам 152lib или 68.4 , което е с 10 кг повече от Ямаха F25G , която като бегане граничи по скоро с 20-ките . Някой спомена 2т , ето и снимка за ограмотяване Да бъдеме честни , новото 25 на Ямаха по скоро е в услуга на по леките лодки , при тях естествено се гони и натоварването в транеца , но реалните Коне по скоро са Кътъри или Магароци при стандартна лодка .
Според мен това си е просто една междинка 438 кубика , която покрива 25 само на компютър , при това с натоварване на 120-130 кг съд - отиде ли при големите почва да издиша .
Аз казвам 152lib или 68.4 , което е с 10 кг повече от Ямаха F25G , която като бегане граничи по скоро с 20-ките . Някой спомена 2т , ето и снимка за ограмотяване Да бъдеме честни , новото 25 на Ямаха по скоро е в услуга на по леките лодки , при тях естествено се гони и натоварването в транеца , но реалните Коне по скоро са Кътъри или Магароци при стандартна лодка .
Според мен това си е просто една междинка 438 кубика , която покрива 25 само на компютър , при това с натоварване на 120-130 кг съд - отиде ли при големите почва да издиша .
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Конете са си коне. Това че мотора ти е само 5300 оборота е логично да му трябва по голям обем за да има по голям въртящ момент. Yamaha f70 като е само 1000см3 да не би да върви като 50кс мотор.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 222 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Нема как да ги сравняваш , 70-ката е вентилирана
А V-образния на 6000 че се разфърчи .
Разликата от 30 на Ямаха до новото 25 би требало да е 20 % по коне , ама 56 км/ч до 35 не е 20% , вкичко е в кубатурата
А V-образния на 6000 че се разфърчи .
Разликата от 30 на Ямаха до новото 25 би требало да е 20 % по коне , ама 56 км/ч до 35 не е 20% , вкичко е в кубатурата
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Това не е вярно! От пропелера зависят оборотите и вървенето,а не от кубатурата! Ако сложиш различен пропелер,можеш да си поиграеш с въртящия момент и тягата!Трябва да се сравнят данните на пропелерите между два двигателя,ако се търси максимална скорост или тяга!gele kapaciteto написа:вкичко е в кубатурата
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
При Сузукито стъпките на пропелерите са от 9 до 15,а това е разлика от 1200оборота/1стъпка е 180-200оборота/,имаш различни диаметри от 10 до 11инча и вариант с три или четири лопуса! В зависимост от общото тегло на двигател-лодка-хора и от това за какво ще се ползва се избира и пропелер!Та нещата не са прости,ако не знаеш нищо по въпроса!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Първо трябва да уточниш за какво ще ползваш лодката,къде и колко хора ще сте в нея и т.н.Ако ти трябва за тролинг е едно,пък за водни ски- друго!Повечето двигатели са еднакви от десетки години и разликите са в някои детайли!Sardaesox написа:Та, в момента оборудвам лодка (надуваема Mercury Heavy duty 415 см (hyp). Бих се радвал ако някой ми предостави компетентно мнение към кой двигател да се насоча.Всички, естествено ми казва!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Най-важното за всеки двигател е как предава мощността чрез редуктора към пропелера,който прави контакт с водата !При новата Ямаха 25 освен теглото са променили и редуктора откъдето идва по-ефективното предаване на мощността!
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Този път Сашо е прав.Когато двигателя вади на дино-стенда 25 коня, това че ние не можем да ги извадим в реални условия си е наш проблем.Всичко се прави универсално редуктор,пропелер и при малко по тежка лодка, някой двигатели не се развъртат до работни обороти.На малките кубатури не са им нужни 4-5 клапана на цилиндър защото могат да се направят достатъшно големи като диаметър.Ако гоним 10-12 000 оборота съм съгласен.От 430 кубика могат да се извадят и 40кс при 10 000 оборота и редуктор 1 към 3.Ресурса на такъв двигател е ясен Предимството на голямата кубатура е по равномерен въртящ момент в по широк диапазон от обороти
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 17:15
- Местоположение: Плевен
- получил Браво: 47 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Точно е написано.
Това е двигател с вътрешно горене все пак.При колите ако една кола е 200к.с. примерно те не са постоянно на разположение.
Зависи при колко оборота се достига голям въртящ момент.
Новите мотори ги правят така че и при 1000 об.\ мин. да имат голям въртящ момент и поне 80% от конете.
Тука говорим обаче за леки коли във високия клас.
При нашите лодки е малко по- различно.
Сашо правилно го е обяснил.Няма развъртане-няма въртящ момент-няма коне. Пропуснал е една малка подробност обаче. Освен конфигурацията лодка, мотор, пропелер и позицията на трима е от значение
Иначе с генераторите е същото.
На моя мотор от Ямаха са сложили 7А генератор.
Само че тези 7А не са постоянно налични.При тролинг числата са други.
лек ден на всички
Това е двигател с вътрешно горене все пак.При колите ако една кола е 200к.с. примерно те не са постоянно на разположение.
Зависи при колко оборота се достига голям въртящ момент.
Новите мотори ги правят така че и при 1000 об.\ мин. да имат голям въртящ момент и поне 80% от конете.
Тука говорим обаче за леки коли във високия клас.
При нашите лодки е малко по- различно.
Сашо правилно го е обяснил.Няма развъртане-няма въртящ момент-няма коне. Пропуснал е една малка подробност обаче. Освен конфигурацията лодка, мотор, пропелер и позицията на трима е от значение
Иначе с генераторите е същото.
На моя мотор от Ямаха са сложили 7А генератор.
Само че тези 7А не са постоянно налични.При тролинг числата са други.
лек ден на всички
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Твоя е спънат на около 5000оборота заради стандартния пропелер 10 1/4 и 11инча стъпка,а ако сложиш същия размер пропелер иноксов с 15инчова стъпка,ще повишиш максималната скорост с поне 20% и оборотите ще са поне 5500 за състезаване,така че не ми го хвали твоя "спънат катър"!gele kapaciteto написа: Всяка 25-ца може да заповяда на тест срещу V-twin на Сузуки , та даже и 30ките на Меркури и новите 30ки на Сузуки
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 222 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Казах "Да заповяда " , а не да ми ръсиш афоризми .Trofei написа:Твоя е спънат на около 5000оборота заради стандартния пропелер 10 1/4 и 11инча стъпка,а ако сложиш същия размер пропелер иноксов с 15инчова стъпка,ще повишиш максималната скорост с поне 20% и оборотите ще са поне 5500 за състезаване,така че не ми го хвали твоя "спънат катър"!gele kapaciteto написа: Всяка 25-ца може да заповяда на тест срещу V-twin на Сузуки , та даже и 30ките на Меркури и новите 30ки на Сузуки
Приказките и книжките за оцветяване са за децата , а че на практика всичко е възможно но за неколко секунди и това е верно .
П.п Ти не строши ли некъв двигател от проби , 2 Коня ли беше 3 Катъра ли
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 500
- Регистриран на: Сря Фев 10, 2010 16:36
- Местоположение: Бургас
- дал Браво: 51 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Саше, добре започна, но това последното го изръси без да мислиш . По-високата стъпка, ако не успее да свали оборотите, ще вдигне скоростта, ама това при такава разлика от четири стъпки едва ли е възможно, дори на празна лодка. Повишаване на стъпката товари мотора и намаля оборотите при равни други условия (диаметър на винта, маса на лодката, вида на коритото...), ти това го знаеш, ама в стремежа си да се заядеш с Геле, малко избърза . Дори иноксовите винтове, въпреки по-доброто "плъзгане" (по-тънки и по-гладки) при увеличена стъпка товарят повече. Има и още нещо - винта на сузуки 20 алуминиев оригинал спрямо същия диаметър, и стъпка иноксов - иноксовия се държи като поне половин стъпка по-натоварен, най-вероятно поради формата на "листото" (има някаква разлика???).Trofei написа: .....около 5000оборота заради стандартния пропелер 10 1/4 и 11инча стъпка,а ако сложиш същия размер пропелер иноксов с 15инчова стъпка,ще повишиш максималната скорост с поне 20% и оборотите ще са поне 5500 .......
НДК
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Гелето е стар професор в риболова и за туй му търся косури! Иначе цялото ти мнение е грешно и е точно обратното! Бъркаш стъпка с диаметър!Разгледай спортните пропелери,те са с много стъпки което води до по-малко съпротивление и дава възможност на двигателя да развърти до максималните обороти,а малките стъпки намалят оборотите заради по-голямото съпротивление!Всеки нов мотор е с пропелер на 70% от максималните обороти и ръчката на газта бачка до едно положение и после нищо-празен ход!При слагането на пропелер с голяма стъпка се достигат максималните обороти и ръчката на газта е без празен ход до крайно положение!nkolev написа:. Повишаване на стъпката товари мотора и намаля оборотите при равни други условия (диаметър на винта, маса на лодката, вида на коритото...), ти това го знаеш, ама в стремежа си да се заядеш с Геле, малко избърза .
Последно промяна от Trofei на Пет Юли 05, 2019 0:25, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Стъпката е мярка за приплъзване на пропелера за един оборот!Стъпка 9 е пропелера да измине 9инча на оборот,а стъпка 15 ще измине 15инча,та става ясно кое спъва мотора и конете!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
С диаметрите на пропелера е същото положение,по-малкия диаметър при еднакви стъпки ще има по-малко съпротивление и ще е по-бърз от големия!