Монтаж на извънбордов двигател
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Монтаж на извънбордов двигател
Мъчи ме този въпрос и понеже получавам различни отговори реших да пусна тази тема.
В книжката с инструкциите на лодката ми пише, че двигателя трябва да се монтира така, че антикавитационната плоча да е на едно ниво с кила на лодката. Да ама в книжката на двигателя пише, че мотора трябва да е 1-2 инча под кила на лодката. Кое от двете е по-правилното. Искам само да уточня, че лодката ми не е с дълбоко V дъно и гази много плитко. В момента двигателя ми е монтиран така:
Антикавитационната плоча е на едно ниво с кила. Това, което не ми харесва е, че лодката когато е на глисаж много пръска отзад и прави голяма вълна. Пробвал съм да променям трима на мотора с хидравликата нагоре-надолу ама няма резултат, освен в скоростта. Какво ще стане ако сваля мотора с една дупка надолу, което се равнява на около 2 см.?
Поздрави!
В книжката с инструкциите на лодката ми пише, че двигателя трябва да се монтира така, че антикавитационната плоча да е на едно ниво с кила на лодката. Да ама в книжката на двигателя пише, че мотора трябва да е 1-2 инча под кила на лодката. Кое от двете е по-правилното. Искам само да уточня, че лодката ми не е с дълбоко V дъно и гази много плитко. В момента двигателя ми е монтиран така:
Антикавитационната плоча е на едно ниво с кила. Това, което не ми харесва е, че лодката когато е на глисаж много пръска отзад и прави голяма вълна. Пробвал съм да променям трима на мотора с хидравликата нагоре-надолу ама няма резултат, освен в скоростта. Какво ще стане ако сваля мотора с една дупка надолу, което се равнява на около 2 см.?
Поздрави!
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Монтаж на извънбордов двигател
В инструкцията ти вероятно пише че антикавитационната плоча трябва да е от 0 до 2,5/5см. под нивото на кила. Най разумно е да пробваш с една позиция надолу, но според мен така е ОК.
Пръските в повечето случай са резултат от монтажа на допълнителни елементи като сонди, стълбички и датчици. Може би ще е добре ако снимаш целият транец отзад.
П.П. не ползвайте силикон за уплътняване при тези монтажи - има специализирани материали.
Пръските в повечето случай са резултат от монтажа на допълнителни елементи като сонди, стълбички и датчици. Може би ще е добре ако снимаш целият транец отзад.
П.П. не ползвайте силикон за уплътняване при тези монтажи - има специализирани материали.
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Ето какво има отзад.
Сондите са на половина под лодката. Под пръскане имам в предвид, че по средата зад мотора на около 5 м. хвърчи вода нагоре. Голямата сонда я повдигнах и сега е на едно ниво с дъното.
п.п. Всъщност има ли значение, че мотора не е достатъчно мощен? Препоръчителната мощност за тази ловка е 20-40 к.с.
Сондите са на половина под лодката. Под пръскане имам в предвид, че по средата зад мотора на около 5 м. хвърчи вода нагоре. Голямата сонда я повдигнах и сега е на едно ниво с дъното.
п.п. Всъщност има ли значение, че мотора не е достатъчно мощен? Препоръчителната мощност за тази ловка е 20-40 к.с.
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Под пръски това ли имаш в предвид
http://youtu.be/he08G8xHjqA?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw
или нещо друго?
http://youtu.be/he08G8xHjqA?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw
или нещо друго?
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Не, това, което виждам е това, което искам да постигна.
При мен зад двигателя на около 5-6 метра пръска вода на височина около 50 см нагоре. Като погледна мотора на глисаж виждам антикавитационната плоча да "ближе" по повърхността на водата. Само винта е във водата. Съжалявам, че нямам клип да покажа какво става. Иначе скоростта, която развивам в сладка вода с 200-220 кг товар на лодката е 35-36 км/ч.
При мен зад двигателя на около 5-6 метра пръска вода на височина около 50 см нагоре. Като погледна мотора на глисаж виждам антикавитационната плоча да "ближе" по повърхността на водата. Само винта е във водата. Съжалявам, че нямам клип да покажа какво става. Иначе скоростта, която развивам в сладка вода с 200-220 кг товар на лодката е 35-36 км/ч.
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Това е перфектна следа , ако се абстрахираш от факта че двигателя е с хидрофол.
http://youtu.be/u1_yssxaF04?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw
Както го обясняваш ми се струва че нищо не трябва да променяш. Ако нещо те притеснява снимай в ход.
http://youtu.be/u1_yssxaF04?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw
Както го обясняваш ми се струва че нищо не трябва да променяш. Ако нещо те притеснява снимай в ход.
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 8517
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2010 16:08
- Местоположение: Пловдив
- получил Браво: 14 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Наведи се и погледни пред този равния кил,пред него самоче под лодката има ли друг кил на 50см - 1 метър напред.Доста лодки Vто на кила е на петдесет сантиметра - метър напред и скоро гледах една такава.Според мене,първо трябва да свалиш двигателя да си легне нормално така както го дава производителя,да си легне перфектно на лапата и само го хвани с винтовете отвътре за да направиш проба как ще върви.За мене този двигател е високо,не е легнал както трябва - ПУСНИ ГО ДА СИ ЛЕГНЕ ДО ДОЛУ И ПОСЛЕ ПАК ЩЕ СИ ГОВОРИМ
"Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен " - Янкосан
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
-
- Мнения: 8517
- Регистриран на: Нед Авг 01, 2010 16:08
- Местоположение: Пловдив
- получил Браво: 14 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Това имам в предвид
Без да се обижда никой,само да добавя нещо.
1.Лодките се правят повечето по стандарт и хората са преценили колко да е висок транеца и какви двигатели ще се качват там,дали Хонда,Меркюри или Ямаха,всеки двигател стандартно трябва да си легне на неговата си пета а не да е във въздуха.
2.Първото нещо когато се качва двигател нов на нова лодка,трябва да се постави на центъра и да си легне плътно на лапите без да се повдиг с подложки или други греди или някакви кутии от алуминий или неръждавейка
3.Пали се двигателя с лодката на вода и се правят едно - две кръгчета на бавен и после на бър зход за да се види лодката ка ксе държи и има ли проблеми с излизането на глисаж и дали се литка в страни,също така и дали подскача на бърз ход
4.Чак тогава ако нещо не е на ред,се започва да се повдига двигателя и след като се повдигне примерно с една дупка,пак се пуска на вода и се правят проби.Майсторски изпълнения от рода,двигателя трябва да не ляга на транеца е глупост и доста хора ядът кура заради тази работа.Тапета го има същия проблем и лодката му се литка настрани като луда,направо със зор се държи двигателя.Още не я е оправил,свалихме я с една дупка на долу и се пооправи на половина но още иска да се свали и да се вземе на едно място от лявата страна на двигателя където отива твърдото жило и опира в борда при свален двигател да си легне както трябва,не иска да завива защото опира.Е,тая дървена глава изобщо не слуша и продължава да кара така лодка.Ти ме послушай и направи каквото ти казвам и не се занимавай с глупости,двигателя трябва да легне както трябва на транеца и повече няма да го имаш този проблем,плочата над перката ще ти седи под водата и повече няма да ти хвърля вода на горе а лодката ще върви по-добре защото ще бута повече вода !!!!!!
П.П И за да не се повтаряме стотици пъти от години едно и също,кавитационНата плоча на всеки двигател КОГАТО СЕ ИНСТАЛИРА,може да е на равно с кила,може да е на 1,2 максимум 3 см под кила но НИКОГА НЕ ТРЯБВА ДА Е НАД НЕГО
Без да се обижда никой,само да добавя нещо.
1.Лодките се правят повечето по стандарт и хората са преценили колко да е висок транеца и какви двигатели ще се качват там,дали Хонда,Меркюри или Ямаха,всеки двигател стандартно трябва да си легне на неговата си пета а не да е във въздуха.
2.Първото нещо когато се качва двигател нов на нова лодка,трябва да се постави на центъра и да си легне плътно на лапите без да се повдиг с подложки или други греди или някакви кутии от алуминий или неръждавейка
3.Пали се двигателя с лодката на вода и се правят едно - две кръгчета на бавен и после на бър зход за да се види лодката ка ксе държи и има ли проблеми с излизането на глисаж и дали се литка в страни,също така и дали подскача на бърз ход
4.Чак тогава ако нещо не е на ред,се започва да се повдига двигателя и след като се повдигне примерно с една дупка,пак се пуска на вода и се правят проби.Майсторски изпълнения от рода,двигателя трябва да не ляга на транеца е глупост и доста хора ядът кура заради тази работа.Тапета го има същия проблем и лодката му се литка настрани като луда,направо със зор се държи двигателя.Още не я е оправил,свалихме я с една дупка на долу и се пооправи на половина но още иска да се свали и да се вземе на едно място от лявата страна на двигателя където отива твърдото жило и опира в борда при свален двигател да си легне както трябва,не иска да завива защото опира.Е,тая дървена глава изобщо не слуша и продължава да кара така лодка.Ти ме послушай и направи каквото ти казвам и не се занимавай с глупости,двигателя трябва да легне както трябва на транеца и повече няма да го имаш този проблем,плочата над перката ще ти седи под водата и повече няма да ти хвърля вода на горе а лодката ще върви по-добре защото ще бута повече вода !!!!!!
П.П И за да не се повтаряме стотици пъти от години едно и също,кавитационНата плоча на всеки двигател КОГАТО СЕ ИНСТАЛИРА,може да е на равно с кила,може да е на 1,2 максимум 3 см под кила но НИКОГА НЕ ТРЯБВА ДА Е НАД НЕГО
"Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен " - Янкосан
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
И аз разсъждавах в тази посока, но се бъркам от разликата между указанията за монтаж на книжките на лодката и двигателя.двигателя трябва да легне както трябва на транеца и повече няма да го имаш този проблем,плочата над перката ще ти седи под водата и повече няма да ти хвърля вода на горе а лодката ще върви по-добре защото ще бута повече вода !!!!!!
Височината на транеца е точно 53 см. На старата ми лодка беше 51 см и мотора лежеше върху транеца, а антикавитационната плоча беше 2,5 см под кила. Нямах проблем с вървенето.
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Аз до сега не съм монтирал двигател който да си е "легнал на пета" идеално разположени винаги "висят във въздуха". Пускам снимка на лодка която със сигурност е монтирана в чужбина.
Това което аз знам е че най доброто положение се получава когато антикавитационната плоскост е на нивото на най ниската точка на транеца.
Това което аз знам е че най доброто положение се получава когато антикавитационната плоскост е на нивото на най ниската точка на транеца.
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет Юни 20, 2013 21:06
- Риболов: морски
- Местоположение: Бургазъ
- дал Браво: 3 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Нещо се бъркат сметките - защо след като новия транец е с 2 см. по-висок си вдигнал допълнително двигателя? Според мен трябва да послушаш LVitchev и да си пуснеш петата на двигателя да легне на транеца.
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Според вас от значение ли е дали лодката е с дълбок V-образен кил или е тип "тримаран"?
Не би ли трябвало на тримараните мотора да се монтира малко под кила?
Не би ли трябвало на тримараните мотора да се монтира малко под кила?
- mdesov
- Мнения: 170
- Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 22:40
- Местоположение: Варна
- получил Браво: 1 път
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Айде да се намеся и аз, че съвсем обърка хората с два поредни поста.
Както съм ти казвал и преди пробвай с една дупка надолу, ако не ти хареса го вдигни. Не е голяма философия. Според мен основния проблем е в мощноста на двигателя (казвал съм ти го много пъти).
Надявяам се, че не се сърдиш за поясненията, но ако искаш адекватен отговор, дай адекватна информация
На старата ти лодка височината на самия транец е 51 см но без кила отдолу за който спомена Любака и затова антикавитационата плоча трябва да е на 2,5 см под транецаRALITEX написа:Височината на транеца е точно 53 см. На старата ми лодка беше 51 см и мотора лежеше върху транеца, а антикавитационната плоча беше 2,5 см под кила. Нямах проблем с вървенето.
Лодките за които говориш са Сафтер И Олимпик. И двете лодки да V образни, но нито една от тях не е с дълбоко V или тип тримаран.RALITEX написа:Според вас от значение ли е дали лодката е с дълбок V-образен кил или е тип "тримаран"?
Не би ли трябвало на тримараните мотора да се монтира малко под кила?
Както съм ти казвал и преди пробвай с една дупка надолу, ако не ти хареса го вдигни. Не е голяма философия. Според мен основния проблем е в мощноста на двигателя (казвал съм ти го много пъти).
Надявяам се, че не се сърдиш за поясненията, но ако искаш адекватен отговор, дай адекватна информация
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Пробвай лодката с минималния възможен товар,и ако следата се оправи и изчезне хвърченето на вода във въздуха,проблемът е недостиг на мощност.Ако моторът е прекалено високо ще влиза в свръхобороти,но ако не се изфорсира резултатите би трябвало да са най добри.Все пак нищо не губиш да пробваш всички варианти и да прецениш къде е проблема.RALITEX написа:Не, това, което виждам е това, което искам да постигна.
При мен зад двигателя на около 5-6 метра пръска вода на височина около 50 см нагоре. Като погледна мотора на глисаж виждам антикавитационната плоча да "ближе" по повърхността на водата. Само винта е във водата. Съжалявам, че нямам клип да покажа какво става. Иначе скоростта, която развивам в сладка вода с 200-220 кг товар на лодката е 35-36 км/ч.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Според мен няма как доказани производители да допускат възможности за тълкуване на монтажа на двигателя. За това е стандарта. Все пак лодката ти не е самоделка.
Впрочем, би трябвало и да потърсиш информация и с каква сила на динамометричния ключ се затягат петите, в противен случай помисли и за една по-здрава сиджимка.
Впрочем, би трябвало и да потърсиш информация и с каква сила на динамометричния ключ се затягат петите, в противен случай помисли и за една по-здрава сиджимка.