Вчера беше първата проба на вода за новата ни лодка – Walker Bay 10 RID с двигател Yamaha 8к.с.
Първите ни впечатления са, че лодката е много маневрена и лесна за управление. Реално има два пъти повече място от старата Видра-4. Може спокойно да се използва и без поставени тубоси, но с тях става изключително стабилна. Рязко ставане, навеждане през борда или маневри с двигателя само леко я разклащат. Без усилие поема на скорост сравнително високи странични вълни. Съчетава в себе си добрите качества на твърдостенните и надуваемите лодки. За красотата да не говорим.
НО...
Както казва Шишо Бакшишо – Няма пълно щастие. Живота, Славчо е радост и тъга...
Днеска се радваш на нова лодка... Утре дадеш пълна газ... Двигателя ти - две педи под вода, а човека на носа – метър, метър и половина над водата...
После бял косъм...
Докато се усетиш вече съжаляваш, че си купил толкова малка лодка или толкова голям двигател...
Мааааааааалко пресилвам нещата. Лодката се държи перфектно до около една трета от максималните обороти, а ние ще я използваме като гледам само на минимални.
Доста е по-бърза от старата със стария двигател, но не чак толкова, колкото може да се предположи Изглежда е вярно това, което казват доста хора тук, във форума, че скоростта зависи от дължината и формата на лодката и по-малко от мощността на двигателя.
Като стигне до една трета от максималните обороти, ляга на тубосите от средата нататък и като че ли спира да ускорява, колкото и газ да даваш.
За глисаж нищо не се чува...
Пробвахме да настроим двигателя спрямо лодката. Интересното е, че промяната на ъгъла на двигателя ( четирите позиции, в които може да се постави )не дава никакво отражение нито върху скоростта, нито върху поведението на лодката. Леко картинката се подобрява когато се постави на първото положение за плитка вода. Тогава лодката става и по-маневрена, защото вектора на тягата се насочва точно по хоризонталната равнина на лодката.
Не знам дали височината на двигателя е правилна и дали тя може да се регулира. Сега положението е горе-долу такова:
Разстоянието между долния ръб на кърмата и антикавитационната шайба е 5 см., което е в рамките на допустимото, но не знам откъде трябва да се мери, защото дъното е малко под наклон. Подчертал съм го с зелена линия.
http://www.onlineoutboards.com/article_ ... ength.html
Предложението на Landy за каса бира на носа също няма да свърши работа. Колегата се премести на средната седалка, аз се издадох максимално напред като дървена сирена на пиратски кораб – никаква реакция. Може би ще успеем да надделеем на двигателя ако и двамата застанем на носа, но ще е неудобно някак си.
Има няколко решения. Първо слагаме резервоара отпред. Второ, търся крило за двигателя, ама пооооо-голямо. Трето – слагам тримове. До третото не ми се стига, защото са скъпи, накичваме се с още джунджурии за обикаляне а и увеличаваме разхода на бензин.
Ще ви бъда благодарен ако някой каже откъде се поръчват тези крила в България.