Страница 3 от 6

Публикувано на: Нед Апр 01, 2007 1:45
от Чичо Том
Felix ако ще копуваш лодки ,не позволявай на търговците да ти
диктуват условията!Ти определяш!Искам такава и такава лодка и
край.Сигурен съм ,че ще клекнат!

Публикувано на: Нед Апр 01, 2007 10:54
от Felix
Не мисля, че търговците са лошата страна в една сделка. Без тях нямаше да имаме възможност да избираме, а това, според мен е най-приятното право на клиента. :fish4:
Все още минават търговските хитрини, но вече идва времето на ненатрапчивото предлагане. Дори и в Турция вече оставят клиента първо да разгледа, да прецени, като естествено, с едно око следят да не излезе без покупка от магазина. :shock: :shock:
Има и емоционални покупки, но специално при мъжете, и още повече в нашия ценови клас – до 5 000 лева не вярвам някой да не е огледал отвсякъде бъдещата си инвестиция.
Всеки сам преценява какво може да си позволи. Сигурно всеки от нас някога се е изсилвал или е надскачал себе си. Дори и в този момент той прави съзнателен избор.
Когато един мъж иска да се излъже, особено за рибарски такъми, нищо не може да му попречи.
Бил съм на Лазурния бряг и в Монако, гледал съм страхотни яхти от всякакви размери, но никога не съм си пожелавал да ги имам. Просто знам какви са им разходите, поддръжката, овехтяването..... Просто гледам от моята си камбанария, но щом видя нещо , което ми хареса, работя усилено и правя всичко за да го имам. :twisted: :twisted: :twisted:

Публикувано на: Пон Май 07, 2007 8:09
от Felix
Вчера беше първата проба на вода за новата ни лодка – Walker Bay 10 RID с двигател Yamaha 8к.с.
Първите ни впечатления са, че лодката е много маневрена и лесна за управление. Реално има два пъти повече място от старата Видра-4. Може спокойно да се използва и без поставени тубоси, но с тях става изключително стабилна. Рязко ставане, навеждане през борда или маневри с двигателя само леко я разклащат. Без усилие поема на скорост сравнително високи странични вълни. Съчетава в себе си добрите качества на твърдостенните и надуваемите лодки. За красотата да не говорим.

НО...

Както казва Шишо Бакшишо – Няма пълно щастие. Живота, Славчо е радост и тъга...
Днеска се радваш на нова лодка... Утре дадеш пълна газ... Двигателя ти - две педи под вода, а човека на носа – метър, метър и половина над водата...
После бял косъм...
Докато се усетиш вече съжаляваш, че си купил толкова малка лодка или толкова голям двигател...

Изображение

Изображение

Мааааааааалко пресилвам нещата. Лодката се държи перфектно до около една трета от максималните обороти, а ние ще я използваме като гледам само на минимални.
Доста е по-бърза от старата със стария двигател, но не чак толкова, колкото може да се предположи Изглежда е вярно това, което казват доста хора тук, във форума, че скоростта зависи от дължината и формата на лодката и по-малко от мощността на двигателя.
Като стигне до една трета от максималните обороти, ляга на тубосите от средата нататък и като че ли спира да ускорява, колкото и газ да даваш.
За глисаж нищо не се чува...

Пробвахме да настроим двигателя спрямо лодката. Интересното е, че промяната на ъгъла на двигателя ( четирите позиции, в които може да се постави )не дава никакво отражение нито върху скоростта, нито върху поведението на лодката. Леко картинката се подобрява когато се постави на първото положение за плитка вода. Тогава лодката става и по-маневрена, защото вектора на тягата се насочва точно по хоризонталната равнина на лодката.

Не знам дали височината на двигателя е правилна и дали тя може да се регулира. Сега положението е горе-долу такова:

Изображение

Разстоянието между долния ръб на кърмата и антикавитационната шайба е 5 см., което е в рамките на допустимото, но не знам откъде трябва да се мери, защото дъното е малко под наклон. Подчертал съм го с зелена линия.
http://www.onlineoutboards.com/article_ ... ength.html

Предложението на Landy за каса бира на носа също няма да свърши работа. Колегата се премести на средната седалка, аз се издадох максимално напред като дървена сирена на пиратски кораб – никаква реакция. Може би ще успеем да надделеем на двигателя ако и двамата застанем на носа, но ще е неудобно някак си.

Има няколко решения. Първо слагаме резервоара отпред. Второ, търся крило за двигателя, ама пооооо-голямо. Трето – слагам тримове. До третото не ми се стига, защото са скъпи, накичваме се с още джунджурии за обикаляне а и увеличаваме разхода на бензин.
Ще ви бъда благодарен ако някой каже откъде се поръчват тези крила в България.

Публикувано на: Пон Май 07, 2007 10:44
от SELVA
мога да помогна с 3 снимки, които показват лодката на скорост, макар и с по-дълги тубоси продължаващи назад с една педя.

Важно: мисля че ботуша не трябва да го задигате толкоз, иначе как да вдигнеш задницата на лодката.
Имаш може би над 30кг на конска сила, което не е много добре за глисаж и скорости, но този мотор на 5500 оборота трябва да накара лодката да глисира. Въпрос: Пробвахте ли макс обороти за повече от 5-10 секунди с ботуш максимално прибран към лодката?

ето и снимките:

Изображение

Изображение

Изображение

Публикувано на: Пон Май 07, 2007 11:41
от Felix
С мотора, лодката, багажа и ние двамата, без каса бира имаме точно по 40 килограма на конска сила.
Аз и не очаквам да глисираме, но се чудя как можем да повишим малко скоростта. Сега максимално, по моя преценка стигаме някъде до около 10 – 12 км. в час. Другия път може да опитаме с един човек, но трябва да вземаме удължение за газта. По инструкция лодката не се управлява от сам човек.
Опитахме всички четири положения. Разстояние от около 150 метра, при средни обороти даде следните резултати:
На тази дупка, където е сложен сега – 1.21.00
На долната – 1.32.28
На по-долната – 1.23.70
На най-долната – 1.22.80
Разликата е напълно в рамките на допустимата грешка.
Не се забеляза видима промяна в положението и спрямо водата.

С двама души, при максимални обороти лодката вдига носа така, както е на снимката с колегата. Водата пръска на всякъде и пълни малко по малко и вътре. Един път като спрхме рязко, последващата ни вълна прехвърли задния борд и стана мазало...

Публикувано на: Пон Май 07, 2007 17:28
от SELVA
на кой са му дълги ръцете, планира без удължение, като мене.
всеки спестява от каквото може.

Изображение

Публикувано на: Пон Май 07, 2007 18:33
от Leo
Колега Felix Много ти е готин мотора.Голям звяр.Малко ми остана и на мене да се оборудвам и сън не ме лови.Аз обаче се чудя как с тая малка и лека лодка и с тоя сравнително мощен мотор не можеш да постигнеш скорост повече от 10-12км.Аз с доста по голяма и тежка лодка постигам тая скорост с Ветерок-8.Вярно е че никога не съм измервал скороста точно но разтояние от около17км с Ветерока го взимам за около час срещу течението.Струва ми се че с твоя двигател ще постигна доста по-голяма скорост.

Публикувано на: Пон Май 07, 2007 19:02
от rex_hunter
феликс пуснах ти лс преди да видя снимките които си ка4ил. малко да се стабилизира времето и ще доида да се повозим сас лодките, ще разменим моторите и ще видиш че твоита лодка с моият мотор ще се носи по водата като вятър , нищо че е 5 кс. нека само се оправи времето. има ли кибап4ета на вашия язовир :lol: :lol: :lol: :?: това е важно :lol:

Публикувано на: Пон Май 07, 2007 19:52
от Felix
Leo, и аз се чудя. Даже ми се струва, че максималната ни скорост е под 12 километра в час. На тоя двигател не можем да му надвием на мощността :oops: :oops: :oops: ( сега какъв ли смях пада при колегите с 15 конски сили и нагоре, а PENN от Америка сигурно са го приели направо в „Спешно отделение”).
Както и да го поставяме, все по един и същ начин върви пущината.
Това все пак е първи излет, ще измислим нещо.

rex_hunter, кебапчета има ако си ги донесеш. :wink:
Шегувам се. Ние ходим на Ивайловград, а там има само природа. Най- близката цивилизация е хоремага на с. Бориславци, но и там кебапчета – йок!
Най-близко до Хасково можем да отскочим до Тракиец, но и там няма даже една будка, кафе да си вземеш. Даже си мислех с новата лодка да спретна един рум сървис с бързи доставки на колегите по брега, но с този куц двигател... :twisted:
Често ми се случва като ни се дояде хубаво приготвена рибичка да бием път чак до понтоните на язовир Кърджали. Там пък риба не съм хващал....
Както и да е. Когато решиш – заповядай. Ще пробваш мотора, дано на теб ти върже.

SELVA, респект :!: :!: :!:

Абе ти знаеш ли , че имаш страаааааааааашни ръце???
:lol:

Публикувано на: Вто Май 08, 2007 21:28
от cecko
Следя тази тема и ми е много страно как с таквоз модерно оборудване се постигат такива не задоволяващи резултати. Как е възможно човек да купи най-доброто на пазара и да остане недоволен. Аз моита лодка ще я пускам за пръв път на вода идната седмица, ще ми е изключително неприятно да остават ТРИ пръста до задника ми :cry: :cry: :cry:

Публикувано на: Вто Май 08, 2007 22:48
от PENN
Мотора май и идва голям,нека Селва каже какво и дават по спецификация.С тоя мотор ако и пребере ботуша до задника и ще глисира та пушек се вдига,ако ще е само за бавно става и с 5 коня моторетка. :roll:

Публикувано на: Сря Май 09, 2007 0:00
от SELVA
На лодката с тези тубоси и дават до 6 коня, а с по-дълги тубоси, но пак със същото корито -- до 15 коня. Така че мотора е ОК. На тази лодка на Felix с 6 коня и дават 12mph (19км/ч).

Лодката, както всяка друга, трябва да се напъне за да излезе на глисаж. Затова често се споменава като характеристика за лодки: време (в секунди) за излизане на глисаж. Ако стопираш следното филмче на 14та секунда, ще получиш границата между глисаж и неглисаж.

http://www.youtube.com/watch?v=BfW6rYv_qHc

Публикувано на: Сря Май 09, 2007 8:29
от PENN
Разлика в килата между 6 и 8 коня мотори колко е,че на мен лично тоя голям ми се види.6 коня ще я вадят на глисай така както и 8 коня или почти,НО няма да вдига носа като Кадилaк,мотора е по-лек и няма да я тормози толкова.Корпуса не е типичен глисажен и малко да натовариш задника и се вижда какво става.Сега решението е да се сложи нещо на носа - хладилната чанта с бирите и е готова,меко ще вози,глисаja няма да и е проблем,а и стабилността ще се подобри.

Аз пак да питам,че не ми се търси из нета,а не ги помня как бяха - разлика в килата межди 6 и 8 коня каква е? :?:

Публикувано на: Сря Май 09, 2007 8:33
от AMATEUR
Здравейте, прегладах темата и искам да споделя малко наблюдения по въпроса с глисирането пък дано помогна на някои. Всеки плавателен съд движещ се по вода създава вълна пред носа си / избутва водата настрани / , с увеличението на скоростта се увеличава големината на тази вълна и започва да се повдига носа на лодката нагоре, при достигане на определена скорост вълната е толкова голяма, че не позволява на лодката да се ускори повече- така наречения ефект максимална скорост при водоизместващ режим на плаване. Големината на тази вълна зависи от две неща- скоростта и дължината на водолинията на лодката. Е точно там е проблема с глисирането на лодката от темата. В момента в които ти се вдигне носа не остава много от лодката във водата / малка част от дъното на лодката е във водата. Споменатите 10 - 12 км. в час могат да се постигнат и с по малък мотор, това ти е максималната скорост във водоизместващ режим. За да преодолееш тази вълна са ти нужни две неща- или повече конски сили / с голям мотор и половин метър от лодката да е останала във водата пак ще изглисира / или да си удължиш водолинията на лодката. Колкото е по дълга водолинията толкова по лесно лодката прескача тази вълна.В нашия случаи варианта с по големия мотор отпада, остава да я "намокриш" отдолу колкото е възможно повече докато прескочи тази вълна и изглисира, после не са ти нужни толкова много коне. Абе с две думи трябва да и свалиш носа надолу за да пресночи тази вълна. Лодката която имаш е правена да върви на мотор , но е правена да върви и на платна и за това транеца и дъното на лодката не са ти на 90 градуса или дъното ти в жадната част не е плоско. Плоско дано отзад създава повдигаща сила и това сваля носа надолу. На една от снимките / с двамата мъже /има лодка с надуваемите бордове стърчащи назад от транеца, стърчат точно по тази причина- по дълга водолиния и повдигащ евект.Цитирам СЕЛВА - "На лодката с тези тубоси и дават до 6 коня, а с по-дълги тубоси, но пак със същото корито -- до 15 коня. Така че мотора е ОК. На тази лодка на Felix с 6 коня и дават 12мф (19км/ч)." Е точно за това късия тъбос е направен за малкия мотор , не се очаква да глисира, с дългия точно това е идеята.Дъното което имаш не създава достатъчно повдигаща сила към кърмата, ако хората , горивото и багажа са назад няма да изглисира. Повдигаща сила ножеш да постигнеш и с мотора - прибираш ботуша на мотора докрай напред пък ако ще и винта да сочи малко към дъното. Тримовете и крилото на мотора вършат същата работа. С брат ми сме глисирали с мотор 6 кс на лодка с надъвно дъно, аз съм глилсирал с 3 кс и с надъвно дъно сам. Премести си горивото на носа, седни възможно най напред , дай и gas и се дръж , ще глисира та ще се къса. Помисли дали не можеш да си вземеш от дългите тъбоси, лодките по снимките са само с дългите тъбоси, по дълги от към транеца /от зад /и с по голям диаметър май, създават много по голяма повдигаща сила от към кърмата, е за това си глисират хората.

Публикувано на: Сря Май 09, 2007 8:46
от PENN
Брат,това може да го направи и като сложи едни тримове на задника на лодката.Стойката и във водата няма да се подобри много,но и така не е зле еле с една каса бира на носа.С тримовете обаче ще удължи водолинията и то точно там където му трябва - на задника на лодката,а с тоя як мотор ще му глисира та ше се кине.Това е вариянт ако не се товари лодката - като не и сваляш носа и двигни гъза и пак ще литне,задника само с тримове,крило на ботуша няма да помогне много.

Аз имам и друг въпрос - някой да е глисирал с лодка 5 тона само на платна?Сърфисти има ли?На слаб ватар се стъпва близо до мачтата докато изглисира дъската или и стоиш на финката???Брат ти не се обаждай,теб те знам........... :shock: Айде пак към моторите или по-точно към настройка на мотора - дърпай го в крайно предно положение тоя ботуш и му навий масура и после ни пише каква ракета е. :twisted: