Твърдостенна лодка за вътрешни водоеми

Минава, големият кораб минава ...
Николай Стефанов
Мнения: 1524
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 13:29
Местоположение: гр. Търговище
получил Браво: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Николай Стефанов »

AMATEUR написа:За да преодолееш тази вълна са ти нужни две неща- или повече конски сили / с голям мотор и половин метър от лодката да е останала във водата пак ще изглисира / или да си удължиш водолинията на лодката. Колкото е по дълга водолинията толкова по лесно лодката прескача тази вълна.. Помисли дали не можеш да си вземеш от дългите тъбоси, лодките по снимките са само с дългите тъбоси, по дълги от към транеца /от зад /и с по голям диаметър май, създават много по голяма повдигаща сила от към кърмата, е за това си глисират хората.
Да знаеш как ме светна AMATEUR, благодарско.
Когато си купувах лодката забелязах две основни "конструкции" на тубосите отзад. На единия вид тубосите преминаваха в конус, чийто център е мислено по остта на тубоса и поради тази причина върхът на конуса е над водата.
На другия вид тубоса също завършва с конус, но той е скосен отгоре надолу спрямо водата и по тази начин долната част на конуса се явява продължение на тубоса, а върхът на конуса лежи на водата.
Сега разбрах защо.
Благодаря, жив и здрав бъди!!!
Опитите не се броят-важен е само крайният резултат !
Аватар
Felix
Мнения: 194
Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 18:46
Местоположение: Хасково
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 8 пъти

Мнение от Felix »

Когато сме двамата в лодката, тя си стои в хоризонтално положение и кърмата е далече от водата. Проблема идва чак като дадем повече от 1/3 газ. Тогава водата започва да пръска и от завихрянето се стреми да прелее през задния борд, и то точно там, където е закачен двигателя.

PENN, Yamaha 6, Yamaha 8 и Yamaha 9.9 са еднакви – 37 килограма. Мотора не е много по-тежък от предишния - Yamaha 2.5. Разликата е 10 килограма, които се компенсират с резервоар, сложен на носа. Плюс каса бира. Вероятно е прекалено мощен за тази лодчица.
Между другото, усещате ли, че ние тука я разкарваме тая каса насам-натам, а в един друг подфорум си размятат едни агнета…
Ако се съберем, чудеса можем да направим. :lol: :D :lol:

В предпоследния си пост писах, че сме го изпробвали на всичките четири положения. Няма разлика в поведението, дори на положението за плитка вода, което е още по-вдигнато е по-добре, защото поне двигателя се хоризонтира.

AMATEUR, малко ме притесняваш. Ако ти си аматьор, в Сан Диего какви ли ви са професионалистите...:shock: :shock: :shock:
Разбирам си проблема, но не знам как да го реша. Местенето на тежеста и положението на мотора не дадоха голям резултат. Сега умувам дали направо да мина на тримове, или да опитам първо с крило на мотора.
Няма ли крила, които да се монтират в предната част на лодката? Мисля си, че се очаква да влияят повече на мотора заради ефекта на лоста и с по-малка площ, която лапа енергия ефекта ще е подобен.

Поне колегите, които са след нас ще знаят какви тримове да си вземат....:oops:
Аватар
SELVA
Вносител
Мнения: 1290
Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 22:48
Местоположение: София
дал Браво: 42 пъти
получил Браво: 30 пъти
Обратна връзка:

Мнение от SELVA »

трябва да докарате изпитанията докрай:

ако е сам човек в лодката да седне на средната седалка и да дава яко газ докато лодката не излезе на глисаж, за предпочитане в тихи води или с попътен вятър.
ако сте двама този който е на носа да натиска напред когато усети че трябва, другия да дава газ също изенесен напред. ботуша да не се поставя на горни позиции.
ще очакваме резултата. 8)
AMATEUR
Мнения: 40
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 23:15
Местоположение: San Diego CA

Мнение от AMATEUR »

Ами аз съм се писал АМАТЕУР защото никак не разбирам от начините ви на риболов и от този размер лодки които ползвате. Нещата, които пиша са базирани на опита ми с малко по големи лодки. Сега ще ти напиша ние какво правим с големичките лодки пък дано ти помогне с твоята.Ние местим горивото от задни танкове в предни / понякога тонове с гориво/ Пъскаме тримовете докрай надоли/ хидравлика/ и gas до дупка докато не изглисира, веднъж почне ли да глисира можеш да върнеш гъста малко , зора е докато се качи на вълната. Всяка лодка има максималн корост на водоизместващ режим на плаване. За лодката която говорим тази максимална скорост е 4.24 възла което е 7.85 километра в час. Тази скорост се постига много лесно , може и да е с 4 коня мотор. За да накараш такава лодка да глисира трябва да я подкараш поне с 50 % по голяма скорост за да изкачи вълната за която говорехме. Факта че на 30 % gas лодката ти започва да си седи на задника и да вкарва вода от транеца ми говори че от камконе си ок. Това че водата започва да влиза по малко от кармата говори че ти си надвишил максималната скорост при водоизместващ режим / 7.85 км /, е тогава лодката е най нестабилна и имаш чуството че ей сега ще ти потъне кърмата / задника / Вариантите за каране на такава лодка са 2- да си я караш бавно с най много 7.85 км или да и накараш носа да слезе nadoly при пълна gas за да изглисира. Трябва да намалиш до минимъм времето когато си сяда на задника , тогава е най нестабилна. Излезе ли на глисай тогава лодката се стабилизира много , не е проблем да се кара, проблема е тия няколко секънди през които си седи на задника и вирва носа. Не можеш да направиш нищо по въпроса с крила от пред, крило от зад на мотора може да помогне ако мотора ти има трим с винта сочещ малко nadoly, ще получиш сила байтаща не само напред ами и нагоре / кармата нагоре носа nadoly / не е проблем да преместиш на носа горивото , закрепи го напред така че да не се мести , ако можеш даже удължи маркича и го сложи на носа на лодката. Седни напред , може и на дъното, не стои на жадната седалка, прекалено много тежест отзад имаш, ако седнеш на предната седалка няма да е лошо, но дигаш центъра на тежеста и става по нестабилна. Седни на дъното зад предната седалка , остави само горивото на носа закрепено някъде, прибери си ботуша напред и и дай gas , ама не малко по малко ами я шибни от раз , после само се дръж , глисая ти е 100 % вързан. Ако искаш да излизаш с повечко кила на глисай са ти нужни тримове на кармата да да я дигат нагоре, нищо дръго няма да ти помогне толкова колкото тримове на кармата или по дълги тъбоси извадени назад. От към коне си ок. Май малко сложно го обясних ама не знам как да е по просто. По въпроса със карането на платна , ако не са много скъпи си земи едни , обещавам ти да те наъча от тук как става , трябват ти 20 минъти и си готов, децата се кефят много , ако имаш деца и ги взимаш с тебе ще е кеф голям, пък и ти можеш да си ги ползваш да се кефиш. Успех Извинявам се за правописните грешки но кредора така ги превежда
НАЙ ДОБРЕ Е ДА СИ ТРАЕШ
Аватар
GREEN BUG
Мнения: 1749
Регистриран на: Чет Фев 17, 2005 17:06
Местоположение: Русе
получил Браво: 74 пъти

Мнение от GREEN BUG »

Аз откак съм с новата лодка нямам проблеми с Гранични полиции,ДИК-ове и разни каси с бира.На глисаж излиза лесно.След малко и снимка ша има :wink: .
Човешката неблагодарност е повсеместна,за сметка на това-нелечима.
Аватар
koragroup
Мнения: 1435
Регистриран на: Сря Дек 28, 2005 21:52
Местоположение: Русе
дал Браво: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от koragroup »

GREEN BUG написа:Аз откак съм с новата лодка нямам проблеми с Гранични полиции,ДИК-ове и разни каси с бира.На глисаж излиза лесно.След малко и снимка ша има :wink: .

Не след малко, а мигновено....

Изображение

Пък Зеления ша почерпи....
Красота и спокойствие.
http://www.pepelina.com

http://www.starividri.org

"Разликата в потенциалите поражда напрежение" ... или как физиката обяснява факта, че не се разбирам с прости хора
Аватар
GREEN BUG
Мнения: 1749
Регистриран на: Чет Фев 17, 2005 17:06
Местоположение: Русе
получил Браво: 74 пъти

Мнение от GREEN BUG »

Както може би забелязвате моята лодка има едно безспорно предимство(освен лесното излизане на глисаж)-веднага след изкарване от водата е готова за маса :lol: ,бири,агнета и други.
Човешката неблагодарност е повсеместна,за сметка на това-нелечима.
Аватар
Leo
Мнения: 2347
Регистриран на: Чет Яну 25, 2007 15:14
Местоположение: НИКОПОЛ-тъжно градче с весели жени
дал Браво: 6 пъти
получил Браво: 202 пъти

Мнение от Leo »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :D :D :D :D :D Ей туй глисажа е лесна работа.Имам две големи маси,що ми трябваше да се набутвам за лодки.
Аватар
Marco Polo
Мнения: 10196
Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
Местоположение: София
получил Браво: 12 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Marco Polo »

:D :D :D :D :D :D
Дай ми красноречие, за да говоря и мъдрост, за да замълча...
Лука 11:9-13
AMATEUR
Мнения: 40
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 23:15
Местоположение: San Diego CA

Мнение от AMATEUR »

така, снимката е супер , показва колко е нужно за да глисира една лодка- почти нищо освен плоско дъно и достатъчен мотор за да я забута бързичко. Масата на снимката има едно преимущество пред повечето лодки от рода на тази дето дискутираме тук/ сега да не се обиди някои , говоря чисто само за физични закони и форми / Та , задния край на масата е плосък, което създава повдигащата сила в задния край. Вълкер бай е създадена за малък мотор , за по големичак мотор и за гребла и за това има традиционните форми на кърмата с малко по малко повдигаща сила. Последното нещо което един ветроходец или жребец иска е да има абсолътно плоско дано и рязан на 90 градуса транец. В същото време точно това е предимството ако искате лодката ви да глисира. Разгледайте един jet ски и ще видите колко е плоско дъното в задния край, спортните скутери са по същия начин, масата от снимката и тя е така. Всичкото това го пиша за да разберем колко е важна повдигащата сила от задния край / на лодката имам в предвид / Постига се с тримове на кърмата. Вземеш ли тримове , поставиш ли ги правилно това малкото и леко чудо ще шашне народа. Преди да тръгнеш за тримове пробвай да седнеш напред , сложи си горивото на носа и и дай gas и се дръж здраво, ще си като тоя на масата. :shock:
НАЙ ДОБРЕ Е ДА СИ ТРАЕШ
Аватар
Felix
Мнения: 194
Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 18:46
Местоположение: Хасково
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 8 пъти

Мнение от Felix »

GREEN BUG,
Знаех си, че бъркаме нещо, ама не мислех, че толкова сме се отдалечили от истината. :oops: :oops: :oops:
Тубоси... вятър и мъгла!
Как се разбрахте с ДИК? Искат ли ти капитанско право? :D


Благодаря на всички колеги за подкрепата и съветите, които ми дадохте. Особено на колегата AMATEUR . Отдавна не бях получавал толкова конкретна информация.

За съжаление тази седмица май няма да мога, но на края на другата ще изпробвам всичко, което ме посъветваха.

След толкова инструктаж се чувствам готов не лодка, а подводница да изкарам на глисаж!!! :mrgreen:
Ако трябва, на ръце ще я понеса! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Надявам се, че опитите ми за хумор няма да засегнат никого.
Когато едни думи се напишат, някак придобиват по-друг смисъл. Не е както да си общуваш лице в лице. Написаното звучи по-категорично. За това и мнения, които изказани на глас няма да те подразнят въобще, написани тук пораждат други чувства и дори враждебност.

Колкото до мен, на живо изглеждам сериозно като поп на моторетка, но нося много на майтап. Гаранция!
Нищо не може да ми развали настроението, ако аз не поискам.:D
Аватар
Чичо Том
Мнения: 851
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 22:40
Риболов: костур от лодка
Местоположение: 3500гр.Берковица
получил Браво: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Чичо Том »

Лодката първо е много къса и второ коструктивно не е предназна-
чена да глисира и трето ако имате 40 кг/кс. нема да глисира и на
онзи свет.
Най-парадоксалното на пръв поглед е че с този двигател лодката
на Лео ще е по-бърза ако е два пъти по-дълга и три пъти по-тежка.
Руснаците имат един лаф-"длина бежит".Някъде из постовете съм
писал за:вълновото съпротивление,за конструктивните особености
на различните лодки.
PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 8 пъти

Мнение от PENN »

3 човека / + - 65 / с лодка дълга колко тая и с такъв мотор си глисираме.Ще глисира та пушек се вдига,има го и по снимките на СЕЛВА,мотора е добър,на кила се оказа,че е ОК,а конете не му пречат.............стрела е.Прав си за зависимостта на водолинията и скороста,но и с тая ще стане номера.
Go BIG or Go Home!
Аватар
Felix
Мнения: 194
Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 18:46
Местоположение: Хасково
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 8 пъти

Мнение от Felix »

Минаха вече три месеца и направихме повече от десет излета с лодката. Държи се перфектно за целта за която сме я взели.
Май не успяхме да глисираме, но последната дума още не е казана. От малкото време, което открадваме за риболов ни беше трудно да отделим и за експерименти с лодката, която и без това не ни създава никакви проблеми.
Все пак, направихме някои подобрения, които се оказаха изключително полезни.

Първо монтирахме допълнителни крила ( хидрофойл ) на двигателя. Вярно, че сложихме най-големите, които можахме да намерим, но ефекта бе поразителен. Лодката се хоризонтира не само при висока, но и при средна скорост.

Изображение

Изображение

Преди монтирането им нямаше особено значение къде в лодката сме седнали – напред или назад, тя винаги вирваше носа при по-висока скорост. Сега, дори и аз да седна на средната седалка, трудно вдига носа над водата, дори при пълна газ. Макар че увеличават габаритите на двигателя мисля, че с поставянето на крилата си решихме въпроса с хоризонтирането на лодката.

Освен това сменихме и пропелера. Вместо оригиналния 8 ½ / 7 ½ , сложихме утежнен 8 ½ / 8 ½.
Скоростта се вдигна с поне 25%. Изведнъж сякаш лодката олекна и започна да се плъзга по абсолютно друг начин по водата. Газта беше на отметката за палене, а лодката се беше издигнала от водата и я пореше без зад нас да се виждат завихрянията, които прави перката.
Двигателя не се натоварва изобщо и при дълги преходи на пълна газ. Имам чувството, че точно тази перка е чакал. Веднага пожелах да поръчам още по-натоварен пропелер, но се оказа, че това е максималната стъпка, която от Yamaha предвиждат за двигателя с осем конски сили.

Имах огромното желание да премеря максималната скорост с единия и с другия винт, но сега, когато имам вече GPS се наложи спешно да продам стария винт на колега, който бил счупил своя, а в момента, както знаете, гърците, които са дистрибутори за България не работят.
Щеше да е интересен експеримент. Сега, като се замисля, на колко ли неща не обръщаме внимание, тъй като си мислим, че винаги ще са ни под ръка...

И още нещо, свързано с темата за твърдостенните лодки. Наскоро, ровейки в мобилето за каяк, попаднах на тези възможности:

http://www.trimaran-2007.hit.bg/

http://www.skiff.hit.bg/

А казват, че в България ентусиастите били на изчезване...

Не знам дали е реклама, и ако е такава, ще помоля модераторите да изтрият линковете
Аватар
SELVA
Вносител
Мнения: 1290
Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 22:48
Местоположение: София
дал Браво: 42 пъти
получил Браво: 30 пъти
Обратна връзка:

Мнение от SELVA »

има пропелери на солас 8 1/2 x 9, които стават за ямаха.
да разбираме че още не си премерил скоростта. какъв ти е gps-а?
Публикувай отговор

Обратно към “Риболов от лодка”