Лодка на 6-тия етаж
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Лодка на 6-тия етаж
Решил съм да си построя лодка.тук давам линк към писанието си в другият форум, по причина, че има колеги които не следят двата форума.Бих бил доволен да получа мнението на колегите.http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=21&t=32189
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Дедо разгледах ти галерията, ако това е лодката добро нещо си направил и в пъти по-сложна и трудоемка от това с което смятам да започна.Наясно съм, че това което смяташ, че ще ти срува нещо, по-добре да умножиш времето и разходите поне по 2.Разглеждам и обявите за втора ръка лодки.За сега намерих един джонбот и утре ще проверя каква му е цената. Лошото е, че се колебая между плоскодънна и такава лек V профил.За сега съм се качвал само на такива които ги дават под наем и водно колело, но те са голями и стабилни.Понякога ползувам и една гумена руска някъде около 2.5 дълга, но не съм много очарован как се държи на вода.Поне мен ме е малко страх в нея и не се чувствам конфортно, макар че съм я ползувал само за захранка и вкарване на въдици.
Ако си решил да правиш ,огледай много лодки прецени си какво можеш като степен на трудност щото никак не е проста работа.Да не направиш като мене .Аз я почнах е така едно към кесим и после 4 пъти я развалях.Е честно казано сега ако имам матриал ще направим "Гръм в рая" ама тогава немаше интернет праи -разваляй ,праи -разваляй и те така.С тия кутии отзад малко я огрозих ама вършат много добра
работа.Та ако праиш аз квото знам ще ти кажа да се не мъчиш като мене.Има голема разлика м/у гуменярката и твърдата ,за да ти е комфортно гуменярката требва да еголема и с твърдо дъно нали се сещаш ,че за нас бедните гаврошовци такава гуменярка си е кинти.
работа.Та ако праиш аз квото знам ще ти кажа да се не мъчиш като мене.Има голема разлика м/у гуменярката и твърдата ,за да ти е комфортно гуменярката требва да еголема и с твърдо дъно нали се сещаш ,че за нас бедните гаврошовци такава гуменярка си е кинти.
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: Пон Юли 16, 2007 22:26
- Местоположение: Тутракан
- получил Браво: 1 път
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Дедо благодаря за съвета и желанието да помагаш.Имам чертежи на различни лодки.Като най-лесни за изработка съм се спрял на джонбот 320-370 на 120-150 дължина и ширина и на една с леко V 400 на 150, но тя ми идва малко тежичка и голяма.Във форумите за самострой съветват когато нямаш опит със строеж на лодка да се захванеш първо с някои лесен за направа проект за да не ти остане строежа наполовина.Смятам да последвам тези съвети.Клоня към джонбота като най стабилна на накланяне.Изгледах доста клипове с представяне на стабилността на този тип лодки.Знам че избора на лодка е компромис между различни изисквания и качества.И затова е и форума - с опита и знанията си да си помагаме един на друг.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Така си е.Зимата е дълга и има време за избистряне на концепциата.Само ме притеснява, че колкото е по-голяма толкова повече е врътнята с превоза.Първоначалната ми идея беше да я возя в буса.Като махна седалките се отваря масто 160 на около 250. Над тези размери трябва да я возя на покрива и да измисля как да я качвам и свалям от там.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Дедо, по пътя на най-малкото съпротивление т.е. по най-лесният начин.От шперплат 5-6 мм. Има два начина на стапел и по метода заший и залепи.Ако хвърлиш един поглед на линка който дадох в началото там темата сме я раздъвкали горе - долу на около 6 страници.С няколко думи по първият метод на хоризонтално разположени дъски наречени стапел се разполагат вертикално носа , транеца и няколко напречни профила на лодката например изрязани от шперплат, върху тях напречно се закрепват ребрата например по двата борда и двете скули при дъното и това се облича с шперплат.Другият метод кройките от шперплат се зашиват с медна тел,после снадките се облепят с ивица стъклоплат и смола,махат се скобите,които имат задача само като помощно средство при зглобяването и се дооблича с плат.Съвсем на кратко е това.
- Чичо Том
- Мнения: 851
- Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 22:40
- Риболов: костур от лодка
- Местоположение: 3500гр.Берковица
- получил Браво: 3 пъти
- Обратна връзка:
Колега Кая,
виж моята фотогалерия.Там има снимки на една малка лодка конструирана 60-те от един американец.Размерите са такива,че лодката да може да се прави от шперплат 8х4/244х122см./
Аз на времето си всех такъв троянски шперплат и правех такива лодки на цена 350лв./по Тошово време/.После реших,че е прекалено
трудоемко да се правят лодки от шперплат и направих една матрица и
взех да ги правя от стъклопластик.
Правенето на дървена лодка е изкуство.А и много трудоемко.Добре е
шперплат да се ползва водоустойчив,но е много скъп,особено така
наречения "морски".Лодката когато я направиш трябва да я "облечеш"
със СТЪКЛОТЪКЪН и ЕПОКСИДНА СМОЛА.Никъкъв стъкломат,
никакви полиестерни смоли.
виж моята фотогалерия.Там има снимки на една малка лодка конструирана 60-те от един американец.Размерите са такива,че лодката да може да се прави от шперплат 8х4/244х122см./
Аз на времето си всех такъв троянски шперплат и правех такива лодки на цена 350лв./по Тошово време/.После реших,че е прекалено
трудоемко да се правят лодки от шперплат и направих една матрица и
взех да ги правя от стъклопластик.
Правенето на дървена лодка е изкуство.А и много трудоемко.Добре е
шперплат да се ползва водоустойчив,но е много скъп,особено така
наречения "морски".Лодката когато я направиш трябва да я "облечеш"
със СТЪКЛОТЪКЪН и ЕПОКСИДНА СМОЛА.Никъкъв стъкломат,
никакви полиестерни смоли.