Страница 1 от 5

Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 10:04
от Ralitex
Мъчи ме този въпрос и понеже получавам различни отговори реших да пусна тази тема.
В книжката с инструкциите на лодката ми пише, че двигателя трябва да се монтира така, че антикавитационната плоча да е на едно ниво с кила на лодката. Да ама в книжката на двигателя пише, че мотора трябва да е 1-2 инча под кила на лодката. Кое от двете е по-правилното. Искам само да уточня, че лодката ми не е с дълбоко V дъно и гази много плитко. В момента двигателя ми е монтиран така:

Изображение
Изображение
Изображение

Антикавитационната плоча е на едно ниво с кила. Това, което не ми харесва е, че лодката когато е на глисаж много пръска отзад и прави голяма вълна. Пробвал съм да променям трима на мотора с хидравликата нагоре-надолу ама няма резултат, освен в скоростта. Какво ще стане ако сваля мотора с една дупка надолу, което се равнява на около 2 см.?

Поздрави!

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 10:28
от max
В инструкцията ти вероятно пише че антикавитационната плоча трябва да е от 0 до 2,5/5см. под нивото на кила. Най разумно е да пробваш с една позиция надолу, но според мен така е ОК.
Пръските в повечето случай са резултат от монтажа на допълнителни елементи като сонди, стълбички и датчици. Може би ще е добре ако снимаш целият транец отзад.

П.П. не ползвайте силикон за уплътняване при тези монтажи - има специализирани материали.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 10:38
от Ralitex
Ето какво има отзад.

Изображение

Сондите са на половина под лодката. Под пръскане имам в предвид, че по средата зад мотора на около 5 м. хвърчи вода нагоре. Голямата сонда я повдигнах и сега е на едно ниво с дъното.

п.п. Всъщност има ли значение, че мотора не е достатъчно мощен? Препоръчителната мощност за тази ловка е 20-40 к.с.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 11:25
от max
Под пръски това ли имаш в предвид

http://youtu.be/he08G8xHjqA?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw

или нещо друго?

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 12:06
от Ralitex
Не, това, което виждам е това, което искам да постигна. :?
При мен зад двигателя на около 5-6 метра пръска вода на височина около 50 см нагоре. Като погледна мотора на глисаж виждам антикавитационната плоча да "ближе" по повърхността на водата. Само винта е във водата. Съжалявам, че нямам клип да покажа какво става. Иначе скоростта, която развивам в сладка вода с 200-220 кг товар на лодката е 35-36 км/ч.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 15:27
от max
Това е перфектна следа , ако се абстрахираш от факта че двигателя е с хидрофол.

http://youtu.be/u1_yssxaF04?list=UUIHMH ... kyCPH05Paw

Както го обясняваш ми се струва че нищо не трябва да променяш. Ако нещо те притеснява снимай в ход.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 16:08
от LVitchev
Наведи се и погледни пред този равния кил,пред него самоче под лодката има ли друг кил на 50см - 1 метър напред.Доста лодки Vто на кила е на петдесет сантиметра - метър напред и скоро гледах една такава.Според мене,първо трябва да свалиш двигателя да си легне нормално така както го дава производителя,да си легне перфектно на лапата и само го хвани с винтовете отвътре за да направиш проба как ще върви.За мене този двигател е високо,не е легнал както трябва - ПУСНИ ГО ДА СИ ЛЕГНЕ ДО ДОЛУ И ПОСЛЕ ПАК ЩЕ СИ ГОВОРИМ :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 16:29
от LVitchev
Това имам в предвид :idea: :idea: :idea:

Изображение

Без да се обижда никой,само да добавя нещо.
1.Лодките се правят повечето по стандарт и хората са преценили колко да е висок транеца и какви двигатели ще се качват там,дали Хонда,Меркюри или Ямаха,всеки двигател стандартно трябва да си легне на неговата си пета а не да е във въздуха.

2.Първото нещо когато се качва двигател нов на нова лодка,трябва да се постави на центъра и да си легне плътно на лапите без да се повдиг с подложки или други греди или някакви кутии от алуминий или неръждавейка :!: :!: :!: :!: :!:

3.Пали се двигателя с лодката на вода и се правят едно - две кръгчета на бавен и после на бър зход за да се види лодката ка ксе държи и има ли проблеми с излизането на глисаж и дали се литка в страни,също така и дали подскача на бърз ход :idea: :idea: :idea:

4.Чак тогава ако нещо не е на ред,се започва да се повдига двигателя и след като се повдигне примерно с една дупка,пак се пуска на вода и се правят проби.Майсторски изпълнения от рода,двигателя трябва да не ляга на транеца е глупост и доста хора ядът кура заради тази работа.Тапета го има същия проблем и лодката му се литка настрани като луда,направо със зор се държи двигателя.Още не я е оправил,свалихме я с една дупка на долу и се пооправи на половина но още иска да се свали и да се вземе на едно място от лявата страна на двигателя където отива твърдото жило и опира в борда при свален двигател да си легне както трябва,не иска да завива защото опира.Е,тая дървена глава изобщо не слуша и продължава да кара така лодка.Ти ме послушай и направи каквото ти казвам и не се занимавай с глупости,двигателя трябва да легне както трябва на транеца и повече няма да го имаш този проблем,плочата над перката ще ти седи под водата и повече няма да ти хвърля вода на горе а лодката ще върви по-добре защото ще бута повече вода !!!!!!

П.П И за да не се повтаряме стотици пъти от години едно и също,кавитационНата плоча на всеки двигател КОГАТО СЕ ИНСТАЛИРА,може да е на равно с кила,може да е на 1,2 максимум 3 см под кила но НИКОГА НЕ ТРЯБВА ДА Е НАД НЕГО :idea: :idea: :idea: :idea:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 17:46
от Ralitex
двигателя трябва да легне както трябва на транеца и повече няма да го имаш този проблем,плочата над перката ще ти седи под водата и повече няма да ти хвърля вода на горе а лодката ще върви по-добре защото ще бута повече вода !!!!!!
И аз разсъждавах в тази посока, но се бъркам от разликата между указанията за монтаж на книжките на лодката и двигателя.
Височината на транеца е точно 53 см. На старата ми лодка беше 51 см и мотора лежеше върху транеца, а антикавитационната плоча беше 2,5 см под кила. Нямах проблем с вървенето.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 18:17
от max
Аз до сега не съм монтирал двигател който да си е "легнал на пета" идеално разположени винаги "висят във въздуха". Пускам снимка на лодка която със сигурност е монтирана в чужбина.

Изображение

Изображение

Това което аз знам е че най доброто положение се получава когато антикавитационната плоскост е на нивото на най ниската точка на транеца.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 18:35
от hgtod
Нещо се бъркат сметките - защо след като новия транец е с 2 см. по-висок си вдигнал допълнително двигателя? Според мен трябва да послушаш LVitchev и да си пуснеш петата на двигателя да легне на транеца. :tup:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 18:43
от Ralitex
Според вас от значение ли е дали лодката е с дълбок V-образен кил или е тип "тримаран"?
Не би ли трябвало на тримараните мотора да се монтира малко под кила?

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 20:07
от mdesov
Айде да се намеся и аз, че съвсем обърка хората с два поредни поста.
RALITEX написа:Височината на транеца е точно 53 см. На старата ми лодка беше 51 см и мотора лежеше върху транеца, а антикавитационната плоча беше 2,5 см под кила. Нямах проблем с вървенето.
На старата ти лодка височината на самия транец е 51 см но без кила отдолу за който спомена Любака и затова антикавитационата плоча трябва да е на 2,5 см под транеца :!:

Изображение
RALITEX написа:Според вас от значение ли е дали лодката е с дълбок V-образен кил или е тип "тримаран"?
Не би ли трябвало на тримараните мотора да се монтира малко под кила?
Лодките за които говориш са Сафтер И Олимпик. И двете лодки да V образни, но нито една от тях не е с дълбоко V или тип тримаран.

Както съм ти казвал и преди пробвай с една дупка надолу, ако не ти хареса го вдигни. Не е голяма философия. Според мен основния проблем е в мощноста на двигателя (казвал съм ти го много пъти).
Надявяам се, че не се сърдиш за поясненията, но ако искаш адекватен отговор, дай адекватна информация :tup:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 20:46
от svetoslav7704
RALITEX написа:Не, това, което виждам е това, което искам да постигна. :?
При мен зад двигателя на около 5-6 метра пръска вода на височина около 50 см нагоре. Като погледна мотора на глисаж виждам антикавитационната плоча да "ближе" по повърхността на водата. Само винта е във водата. Съжалявам, че нямам клип да покажа какво става. Иначе скоростта, която развивам в сладка вода с 200-220 кг товар на лодката е 35-36 км/ч.
Пробвай лодката с минималния възможен товар,и ако следата се оправи и изчезне хвърченето на вода във въздуха,проблемът е недостиг на мощност.Ако моторът е прекалено високо ще влиза в свръхобороти,но ако не се изфорсира резултатите би трябвало да са най добри.Все пак нищо не губиш да пробваш всички варианти и да прецениш къде е проблема.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Юли 31, 2014 23:24
от maff
Според мен няма как доказани производители да допускат възможности за тълкуване на монтажа на двигателя. За това е стандарта. Все пак лодката ти не е самоделка.
Впрочем, би трябвало и да потърсиш информация и с каква сила на динамометричния ключ се затягат петите, в противен случай помисли и за една по-здрава сиджимка.