Shimano Power Aero

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 75
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 119 пъти

Shimano Power Aero

Мнениеот KGramatikov » Пет Фев 02, 2018 8:29

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Power Aero


Тези макари са закупени втора ръка от UK.

Дойдоха при мен за да се провери общото им състояние преди да се започне сезона.

Първото впечатление казват, че е най-важно. И да като я хванах ми направи впечатление че доста по-лека от ултегрите от тези години за размера си.

Въртяха си добре, но бяха малко шумни (не много, но все пак).

Като отворих първата ми направи впечатление, че зелената оригинална грес на Шимано беше почти станала на "желиран бонбон". Самата макара е перфектна изработка и е пипната във всеки един детайл(все пак е произведена в Япония). Лично мога да я позиционирам между Ултегра и Аеро Техниума. Короната е от кован алуминий с покритие, което в момента гласно се промотира като KN HAGANE. Има системата
X-Ship, която е изключително важна за силова макара. Оста е масивна и се води по две направляващи за по-голяма стабилност. Тялото на макарата е от алуминий(към въдицата) и XT7 в комбинация

Макарата е с бавна осцилация, благодарение на допълнителната редукция на оборотите към "червяка" осигурена от зъбни колела от бронз и полиамид(техническа пластмаса с висока якост), за да се избегне шума от работа на двата материала.

В шпулата има набита допълнителна широка бронзова втулка, която се явява плъзгащ лагер, при развиване на аванс.

Ръкохватката е масивна и е от дърво, като създава усещане на сигурност, стабилност и лукс :)

Самата дръжка е на сглобка квадрат към короната, което създава усещането за лек луфт. Все пак Аеро Техниума е на винт за да се избегне този момент, но той се води топ в сегмента. Този луфт не е никакъв проблем и може да се сведе до минимум с добавяне на парченце тефлонов плат в областта на сглобката.

Единствено като забележка мога да отбележа, че всеки един възел е с отворен лагер, макар и от неръждаема стомана с висока прецизност, си е фактор за проблем при немърливо боравене с нея. Това не е проблем ако макарата не се потапя във вода. Самата форма е обтекаема, така че няма да се наводни от проливен дъжд. Нямам идея защо на повечето филми стойките се държат във водата, както и при вадене на риба трябва да си нагазил до кръста и като се "кепне" рибата въдицата задължително да се потопи!! Явно не съм вникнал достатъчно в някой аспекти на риболова :).

Основните предавки са почистени и смазани с тефлонова грес от серията EXTREEME, за да предпазват зъбните колела в борбата с родните трофей. На лагерите е добавена от същата грес с цел да се осигури все пак някаква защита от проникване на вода в корпуса.

Цялостното ми мнение е изключително високо, за този макара. Мисля, че е доста адекватен и надежден модел на марката, който със сигурност има повече ресурс в себе си, отколкото ние имаме време за риболов :)

П.С.

Добрия майстор работи с качествени и изправни инструменти. Грижата за такъма показва цялостно отношение към самия спорт. Не казвам да сме роби на нещата или някакви манекени, като застанем на брега, но е истинско удоволствие да се лови с изправен, качествен и добре подържан такъм. Риба може да се лови и със макара за 20лв. еднакво добре, но тук става въпрос за друго. Повечето макари, които съм обслужвал от UK са били безупречни в това отношение, а тези хора истински се наслаждават на любимото си хоби.

Надявам се четивото да ви е харесало.

Поздрави и наслука през новия сезон 2018!
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (176.77 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (107 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (87.32 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (93.79 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (96.48 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (101.86 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (102.39 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (97.2 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (104.62 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (105.81 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (91.98 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (75.22 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (101.76 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (105.72 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (102.47 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (66.02 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (95.1 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (95.32 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (117.59 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (125.56 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (116.66 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (120.96 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (119.59 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (113.4 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (126.03 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (120.84 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (107.7 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (77.1 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (95.51 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (116.34 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (103.88 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (96.3 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (82.98 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (95.06 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (81.73 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (101.33 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (105.5 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (84.38 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (108.92 KiB) Прегледано 212 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (116.45 KiB) Прегледано 212 пъти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 3 и 0 госта