Shimano STELLA 04 2500S

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 135
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 22 пъти
получил Браво: 233 пъти

Shimano STELLA 04 2500S

Мнениеот KGramatikov » Пет Дек 07, 2018 8:29

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano STELLA 04 2500S

Тази макара пристигна при мен за обслужване след вярна служба.

Тук наистина затаих дъх и си оставих повече време за Нея. Все пак това е Стела 

Помня когато излезе, как я гледах с възхищение 

Някой може да каже, какво толкова има в тази макара, че е толкова скъпа, а с доста по евтини може пак да се лови. Да така е, но това е флагман на марката и в нея се налива всичко като технология, иновация, материали. Все пак пускат модел на 3 години.

И с WV Поло може да се стигне до морето, но друго си е S-класата.

Все пак това е светоусещане.

Макарата така е изработена, че всеки детайл е изпипан до съвършенство и не са пестени средства.

Дори колелото (тракалката) под шпулата е фрезовано от алуминий. Пръстена под ротора, който задържа свободното движение при отворен бигел е съставен и е с неръждаема пружина. Във водещата ролка има толкова детайли, че немога да си представя кой, го е мислил за онова време. В шпулата има лагер, който е отделен от шайбите на аванса в отделно легло, за да не влизат власинки в лагера, и отделно горната шайба е капачка. Страхотен дизайн. Материалите на оста, безконечника и кораната са безтегловни. Гайката на ротора е с лагер в който са сложили полиамидна втулка(писал съм много за тази втулка).

Единствено в тези години още не са стигнали до системата X-Ship, но в задната си част пиньона е подпрян на втулка в тялото на макарата(безпроблемен възел).

Всички лагери на макарата са неръждаеми с допълнително покритие, но в тези години са решили да използват отворени лагери. По лесно се обслужват, но е предпоставка за попадане на частици в лагера, а от там и други събития.

Тези модели пристигат с така наречения „maintenance port“ и малко шишенце с масло.

По информация на производителя ако се промени хода на макарата, препоръчват от една до две капки през порта. Това „масло“ всъщност разрежда позасъхналата грес и макарата отново „тръгва“. Виждал съм хора да изсипват почти цялото съдържание през този порт и от там въпросното съдържани попада в лагерите и те почват да шумят. В новите модели този порт е премахнат, за да не се стига до подобни случай.

Всичко е разглобено почистено от стара грес, обезмаслено, смазано на ново и събрано.

Макарата си е истинско бижу, което е доста адекватно и ще продължи да служи вярно и за напред.

Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука през студените зимни излети.
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (103.77 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (74.6 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (83.82 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (117.2 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (77.7 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (118.28 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (118.95 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (83.36 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (128.36 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (145.02 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (129.38 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (127.16 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (69.43 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (144.22 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (136.7 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (139.52 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (127.14 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (137.66 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (127.45 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (109 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (68.86 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (58.34 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (57.04 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (72.51 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (90.89 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (79.12 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (112.88 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (156.13 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (213.18 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (212.97 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (154.52 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (124.32 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (239.34 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (204.15 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (120.33 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (128.47 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (163.52 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (201.61 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (105.43 KiB) Прегледано 221 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (105.62 KiB) Прегледано 221 пъти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 и 0 госта