Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 25 пъти
получил Браво: 313 пъти

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Мнениеот KGramatikov » Пет Фев 01, 2019 8:47

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Тези макари пристигнаха при мен, след много години вярна служба и доста състезания и излети, във фидер риболова.

Има много макари на пазара, във всякакви ценови сегменти, но между тях има модели, които с времето стават легенди, сред нас риболовците.

Именно този модел се е доказал във времето, като една доста сполучлива макара, която без проблем се справя с тежката задача да се представя добре в фидер риболова.

Този модел за времето си е бил „космическа технология“  (и сега е доста нагоре в хранителната верига  )

Ci4 материал- доста е лека като усещане в ръката.

Система за задържане на ротора при отворен бигел – доста е полезна.

Капачката на предния аванс е с допълнително уплътнение за да предпазва аванса от попадане на вода и частици.

Задния аванс има няколко О-пръстена за да пазят резбите от попадане на частици. Самата резба по която се движат палеца за бързия аванс и задния са с доста голям профил на резбата, което я прави надеждна и силна. Виждал съм подобни реплики с малък профил на резбата и там имаше замазани навивки. Отделно като попадне частица пясък и всичко свършва. В този модел това е сведено до минимум.

Кована алуминиева корона. Сега се промотира като Hagane Gear с допълнителна повърхностна химизация за максимална издръжливост на предавката. Доста макари съм отворил с тази технология на предавката и за времето в което са работили, се представят повече от чудесно.

Тази макара има три аванса. На шпулата, заден и заден бърз. В началото е малко объркващо, но като се заиграем, всъщност е приятно и удобно.

Във водещата ролка има доста подробности. Два лагера разделени със малък пръстен, а самите лагери са отделени от ролката в полиамидни втулки за да няма електрокорозия между два различни метала .
Възела е аналог на Стелите от раните години, когато ролките са обслужваме(и новите са, но това е друга тема )

Реденето на влакното е от система с безкраен винт и реди доста добре влакното. Отделно има и една направляваща за допълнителна стабилност.

Като хванете оста и я придърпате има лек технологичен луфт характерен за тази система и за съжаление много колеги си мислят, че е разбита или яко износена, а на практика не е така. Един от добрите майстори нагледно обяснява за луфтовете в двата водещи бранда и е полезно образователно видео.

Тук няма легендарната система X-Ship, но пиньона е подпрян на един лагер в предната си част на лагер, а задната част е в „нищото“. Тук решението е наистина уникално. Преди задния аванс, в корпуса на макарата има лагер с полиамидна втулка в него през която минава оста държаща шпулата и участваща в задния аванс. По този начин пиньона е подпрян задочно на два доста отдалечени един от друг лагера и механизма се държи наистина стабилно.

Жалко че тази концепция приключи, защото ако бяха сложили X-Ship и бяха оставили задния лагер да придържат оста, това би било изключително стабилно решение на марката но…..

Четири от лагерите бяха тръгнали леко да шумят, но след обслужването им всичко отново е в норма. Материалите са без забележка.

Има и порт за обслужване. През този порт производителя предоставяше малка тубичка с масло, което разреждаше позасъхналата грес и хода ставаше отново лек. По препоръка на производителя е да се слага от една до две капки. Срещал съм модели пълнени с грес през порта или е изсипвано цялото съдържание на тубичката вътре и от там следват малко грижи. В новите модели този порт е премахнат с цел да не се стига до компрометиране работата на макарата. Моя съвет е да не го използвате, или ако го ползвате да е по предписанието на производителя!

Макарата е доста логична и лесна за обслужване, но трябва да разполагате с необходимите инструменти за целта. Трябва да се внимава с пинчето и пружинката на задния аванс, защото са доста миниатюрни и лесно може да се изгубят, а след това намирането на нови е леко трудно 

Всичко е почистено, проверено и смазано наново и ще служат вярно дълги години за напред.

Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука, в очакване на новия сезон.
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (112.64 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (68.43 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (56.58 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (61.26 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (68.84 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (64.04 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (79.73 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (74 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (72.24 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (85.13 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (83.19 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (105.82 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (113.96 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (89.72 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (121.31 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (129.31 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (94.38 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (84.42 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (58.32 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (91.28 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (101.77 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (84.73 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (75.72 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (84.35 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (124.59 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (166.59 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (153.53 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (174.9 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (156.77 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (84.32 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (59.85 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (88.19 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (93.14 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (93.36 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (66.54 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (184.69 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (65.5 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (76.7 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (86.03 KiB) Прегледано 370 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (76.1 KiB) Прегледано 370 пъти

mlc
Мнения: 9
Регистриран на: Нед Мар 04, 2012 15:33
дал Браво: 2 пъти

Re: Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Мнениеот mlc » Пет Фев 01, 2019 20:07

Една наистина супер макара, имам 6 броя 4000 и един 3000.Ползвам ги за фидер и се справят отлично.Звукът от работата на двата аванса е мехлем за душата :) .

bushido1964
Мнения: 66
Регистриран на: Чет Яну 13, 2011 15:54
Местоположение: Разград
получил Браво: 2 пъти

Re: Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Мнениеот bushido1964 » Съб Фев 02, 2019 17:57

И на мен този модел също доста ми харесва,но не успях да намеря от варианта 4000,но за сметка на това взех три броя от
Shimano Twin Power 3000 CI4 SRA.Ползвам ги за мач риболов,така че не мисля ,че ще се натоварят и амортизират особено... 8)
Better late than never...


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта