Страница 1 от 1

Cormoran Corcast 6pif 3000l Hyper Jet

Публикувано на: Пет Мар 01, 2019 8:24
от KGramatikov
Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с едни макара на Cormoran.

Cormoran Corcast 6pif 3000l Hyper Jet

Тази макара е закупена втора ръка и е с оплакване, че не се стяга капачката на аванса.

Бяха пробвали да се намалят шайбите на аванса за да слезе резбата по-надолу, но това не работи щом веднъж е изпуснала резбата.

Но проблема е доста по-сериозен.

По принцип съм емоционално обвързан с марката, защото когато започнах да ловя активно отново риба след няколко години пауза, се спрях на Cormoran Super JET MACH 7PIF и с нея имахме много незабравими излети. Беше „тунингована“ и обгрижвана, но там още имаше смисъл.
Но в последствие марката стана изключително зле. Не работещи стоп лагери на нови макари. Не въртящи се водещи ролки още е магазина. Усещане за евтин продукт като цяло и др.

Както и да е. Реших от спортна злоба да я вдигна на крака. Гайката на аванса(оригиналната) е със ситна резба и е прерязана за да влезе в капачката. По този начин резбата е с много малка контактна площ, а и отделно и оста е шлайфана заради шайбите на аванса, което намалява тази площ още повече. Притискателната пружина е с доста дебела тел и е прилично яка. Резултата е изядени зъби и на гайката и на оста.

Решението е да се премине на бърз аванс без пружина, като се мине на метрична резба и 1мм. надолу. Ако не сте сигурни какво правите, не се заемайте, защото имате един опит и всичко свършва ако не ви се получи!

Нарязана е нова резба на оста и е подбрана бронзова гайка с покритие. Самата гайка е изшлайфана за да влезе в капачката, но не е нарушавана целостта на резбата, за да има максимално много контактни навивки. Отделно метричната резба е с доста по-голям профил и площта е много по-голяма. След нарязването на новата резба на оста сечението вече е кръгло и там също печелим контактна площ.

И докато чакам да стегне двукомпонентното лепило, което допълнително осигурява новата гайка, реших да проверя водещата ролка.

Въртеше се със затруднение и нормално за марката имаше втулка(поне беше метална).

Естествено беше заменена с неръждаем лагер и правилната смазка и ролката тръгна чудесно.

В шпулата бяха възстановени всички оригинални шайби и с новата резба се получи така наречения бърз аванс използван в една от водещите марките, които притежават и компанията Cormoran.

Крайния резултат е една възкресена макара с бърз аванс и работеща водеща ролка, която се надявам въпреки лошия старт, да донесе доста положителни емоции на новия и притежател.

Поздрави и наслука!