Daiwa Morethan 3012H 17

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 212
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 31 пъти
получил Браво: 656 пъти

Daiwa Morethan 3012H 17

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa Morethan 3012H 17

Тази макара дойде при мен за профилактика и с оплакване, че хода е станал малко по-тежък от първоначалния. Този боец се ползва по моретата, предимно в Гърция.

На външен вид изглежда масивна и стегната. Детайлите в черно и златисто и придават различен вид от останалите продукти. Декорацията на шпулата е карбон залепен от вътрешната страна и стой наистина добре.

За макара в топ сегмента естествено, че си има всичко навсякъде и няма какво да и се подобрява. Тук идва и ерата на магнитното уплътнение. На тази бройка беше тръгнало да засъхва и беше отворила една цепнатина от едната страна. Детайла на стоп лагера и магнитната защита са един и същ. В някой от моделите имат канал на втулката на стоп лагера за да пречи на магнитното масло да стече в самия стоп. Тук го нямаше и лагера беше омазан, но не беше спрял да функционира. При някой модели съм срещал засъхнало магнитно масло там и съответно отказал стоп.

Детайла на водещата ролка също е с тази концепция. Има супер много подробности във възела и трябва да се внимава с последователността при събиране. Има две различни полиамидни черупки, които отделят лагера от ролката. По този начин се предотвратява възможната електрокорозия. Също така възела е защитен с магнитно масло и има малко магнити там и се събира интересно, но не е нещо сложно. Работи добре, но трябва да се следи да не почне да шуми. Ако почне, ще трябва да се обслужи.

И едно доста често срещано явление при макарите работещи на солена вода е да си замине лагера от вътрешната страна на ръкохватката. Макар и неръждаем като задържи солена вода и почват едни процеси. Лагера не беше спрял!

Короната е наистина впечатляваща! С размерите на силовите предавки от шаранджийския клас е. Има яко сила в тази предавка с такъв размер и с такъв профил на зъба, но и съответните вибрации от работата. Затова конкуренцията са на микро модули и се хвалят, че са намалили паразитните шумове до минимум, в сравнение с другите. Така че, ако не ви дразни, смело си ловете с нея и не я мислете!
Паразитното колело е полиамид с метален пин стърчащ от него. Там трябва да се внимава да няма силни удари на клипс с по-голяма тежест, защото има доста изпочупени вече. Отделно внимавайте при транспорт да не се натиска шпулата, че пак пина си го отнася. Резервни части има и могат да се поръчат, ама по-добре да не се стига до там. Защо са го направили така? Защото намаляват теглото и шума от работата, затова. Много странен момент е че макарата не е отваряна, а болта държащ лагера и паразитното колело е с машинно изкопан шлиц. Изглежда като дялан с флекса! Отвертката пасва идеално в него. Но се забелязва остатък от стандартния кръст като на другите модели. Доста странно, но при условие, че не съм отварял втора такава, не мога да коментирам, защо е така.

Пиньона е подпрян на два лагера от двете страни на зъбите и е най-доброто решение в случая. Имат си характерните шайби за обиране на луфтове и там подобни. Зад лагера има полиамиден детайл, който цели да отдалечи оста на шпулата от директен контакт с пиньона. В предната част детайла е с лагер и бронзова втулка в гайката затягащи ротора Самия лагер е в допълнително легло от неръждаема стомана. Доста подробен и добре направен възел! По този начин имаме две отдалечени локални точки за подпиране на оста. Работи добре! Самия лагер в гайката е със семеринг за да го предпазят максимално. Колкото и да са напреднали технологиите, гумата си е гума. Държи малко от движението, но пази изключително добре.

С канала се води в корпуса на макарата. Отдолу е с два лагера, а отгоре с полиамидно колело и О-пръстен на него. Много стабилно предвид че корпуса е метален.
В самата шпула има лагер, който е отворен. Daiwa масово използват отворени лагери с две цели. Едната е че са с 0,5мм по-малки от затворените и при 10 лагера падат с 5мм. стомана, което си е тегло, особено когато се бориш за всеки грам, за да са изберат като характеристики от нас риболовците. Другата причина останала от време едно, е че отворения лагер е много лесен за сервизиране от капсулования. Обаче лагера в шпулата е на нула с нея и първата текстилна шайба ляга на него директно. И като почне да пуска власинки и лагера е пълен догоре. Не че е проблем, защото те са меки и няма до го повредят, но изглежда недомислено. В най-новият им модел е копие от конкуренцията и въпросния лагер е в отделен „джоб“ с борд и каквото и да се случва със шайбите в аванса, няма да има частици в лагера.

Тук почва и ерата на специализираните инструменти за да може да се отвори макарата. В подшпулния възел трябва да се използва специален ключ за да се разглоби нататък. Винаги трябва да имам всичко необходимо, за да се заема с подобен модел, има че ги отказвам.

И още една забележка за модела. Шпулата е с ABS технология. На страницата са си описали какво е това и как работи. Вече съм го описвал и няма да се повтарям, но с тази технология, макарите правят конус на влакното, събран отпред. Ако повдигаме шпулата за да се опитаме да го изравним, предната шайба на аванса се изнася повече и детайла отдолу и обръща ръбчетата. Преди да се хвърлите в покупката на подобна макара на марката, без да познавате спецификите на технологията им, може да останете леко разочарован, ръководейки се от мненията на колеги по групи и форуми. Ако сте наясно какво ще си закупите и сте приели всичко това, като неслучайни ефекти, а като технология разработена от Daiwa и макарата ви допада, да това е една много добре направена макара, с много технология, иновация и добри материали. Има какво да се желае, но не са сами на пазара и трябва да се борят с конкуренцията, за да може да бъдат избрани в магазина пред всички останали.

Лагерите от двете страни на короната също са с магнитно уплътнение. Много скъпо нещо. Супер е, но трябва да се подържа, защото нямат намиране, а ако се намерят да са нереално скъпи. От Daiwa не обичат да им се бърника по скъпите модели и затова ако се скапе нещо такова сервиза ще е при тях и ще е за много стотинки.

Всичко естествено е разглобено, проверено, изчистено от старата грес и обезмаслено. След което смазана на ново, със съответните смазки за конкретните възли и събрана отново. Проблемният лагер е заменен с нов неръждаем и магнитното уплътнение също е възстановено като и на специалните лагери е освежено. След обслужването върти доста по-плавно и леко.
Напълно готова е да се справи със всичко предстоящо като приключения, доставяйки истинско удоволствие от боравенето с нея в това прекрасно хоби.

Надявам се четивото да ви е харесало и да е било полезно.

Поздрави и наслука.
ATTACHMENTS_PIKE
1 (1).jpg
1 (1).jpg (77.81 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (73.78 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (78.15 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (75.02 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (56.25 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (71.04 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (75.13 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (91.52 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (82.62 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (94.17 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (90.62 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (96.87 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (70.56 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (65.76 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (87.19 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (99.8 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (216.62 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (87.05 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (183.53 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (167.68 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (118.18 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (170.83 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (142.27 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (37.93 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (147.34 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (26).jpg
1 (26).jpg (123.42 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (27).jpg
1 (27).jpg (92.28 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (28).jpg
1 (28).jpg (73.45 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (29).jpg
1 (29).jpg (80.97 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (30).jpg
1 (30).jpg (93.78 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (31).jpg
1 (31).jpg (63.11 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (32).jpg
1 (32).jpg (68.21 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (33).jpg
1 (33).jpg (63.48 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (34).jpg
1 (34).jpg (69.63 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (35).jpg
1 (35).jpg (66.92 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (36).jpg
1 (36).jpg (121.65 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (37).jpg
1 (37).jpg (134.81 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (38).jpg
1 (38).jpg (124.18 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (39).jpg
1 (39).jpg (102.94 KiB) Преглеждано 322 пъти
1 (40).jpg
1 (40).jpg (93.24 KiB) Преглеждано 322 пъти

dancho66
Мнения: 78
Регистриран на: Чет Мар 19, 2015 19:20
Риболов: Всичко без щека и муха
дал Браво: 18 пъти
получил Браво: 139 пъти

Re: Daiwa Morethan 3012H 17

Мнение от dancho66 »

Както винаги подробен и изчерпателен репортаж! Наистина чудесна макара за спининг по гръцките морета. Жалкото е само, че вече не се произвежда със стоманен пиньон :( :( и почти се изравни със Сертей 16. Разликата в устройството м/у двете макари е само една бронзова корона и 4 лагера които се добавят без проблем. Някак си се обезличи класата на Моретан който е по средата между Салтига и Сертей. Магнитните лагери на короната наистина са безбожно скъпи, но едва ли някога в близко бъдеще ще се скапят. Имам 2 макари с такива лагери и си ги обслужвам сам. Ползвам същото магнитно масло като твоето и смятам, че проверка на всеки 2 години е напълно достатъчна. Разливането на магитно масло чак до стоп лагера по всяка вероятност се дължи на това, че макарата е ходила на "обслужване" при "майстор" който ползва от евтините заместители.
Поздрави!

ico_dok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 19:34
Местоположение: Плевен/София
дал Браво: 1 път

Re: Daiwa Morethan 3012H 17

Мнение от ico_dok »

Чудесен разбор!!!! Обърнете внимание на снимката, където се виждат короната и пиньона - греста е като нова!!!! все едно не е работила, а предполагам е въртяна доста, при това в истинска солена вода. Това говори за високото качества на използваните материали - бронз и смазка, както и за качеството на изработката.
Много риби и късмет на ползвателя!

Публикувай отговор

Обратно към “Макари”