Макарите - поглед отвътре

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
Публикувай отговор
mikibg
Мнения: 637
Регистриран на: Съб Юли 04, 2009 22:10
Местоположение: Варна
получил Браво: 10 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от mikibg »

smog написа:За шорджигинг ти трябва не Лувиас, ами Салтига/Каталина 3500/4000, поне според Дайва :)
+1

или стария Certate 3500HD , хъперкъстъм в размер 3500- 4000 също става но и тези два варианта са малко условни, другите под 3500 размер не са предвидени за такива примамки и натоварвания.

Поздрав
JPB
Мнения: 33
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2011 19:16

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от JPB »

В крайна сметка за какво мога да го ползвам тоя лувиас?
mikibg
Мнения: 637
Регистриран на: Съб Юли 04, 2009 22:10
Местоположение: Варна
получил Браво: 10 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от mikibg »

JPB написа:В крайна сметка за какво мога да го ползвам тоя лувиас?

Tи шегуваш ли се с нас :lol:

Поздрав
JPB
Мнения: 33
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2011 19:16

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от JPB »

mikibg написа:
JPB написа:В крайна сметка за какво мога да го ползвам тоя лувиас?

Tи шегуваш ли се с нас :lol:

Поздрав
Аматьор съм бре пичове. Взех го тоя лувиас да си ловя с него по дунава(ползвам основно примамки до 20-те грама(минъу,пенсъл),главиняри до 30-те,чат пат някой кастмастър и мепс аглиа лонг каст 12 грама,също така мъча и на джиг с глави основно до 20-те грама(най-често 10-15гр)) и от време на време по гръцко да се мята по някой воблер.Мислех да си взема и някаква по-корава гега да мятам пилкери,ама явно няма да го бъде...

Поздрави,
Йордан.
taner
Вносител
Мнения: 815
Регистриран на: Сря Ное 30, 2005 18:35
дал Браво: 1 път
получил Браво: 91 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от taner »

А колко от вас са ловили с такива макари, имате ли преки впечатления?
taner
Вносител
Мнения: 815
Регистриран на: Сря Ное 30, 2005 18:35
дал Браво: 1 път
получил Браво: 91 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от taner »

питам за размери 4+ разбира се :)
mikibg
Мнения: 637
Регистриран на: Съб Юли 04, 2009 22:10
Местоположение: Варна
получил Браво: 10 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от mikibg »

taner написа:питам за размери 4+ разбира се :)

С 3500 салтига съм ловил с 4000 хипер къстъм също освен да ти кажа че са тежки и изморяват много . Макарите са '' железни '' и без проблем се справят ,какво друго те интересува?

П.С JPB това за което си купил лувиаса е идеален само не го товари с тези 40 -80 г пилкери.
Алка
Мнения: 201
Регистриран на: Нед Сеп 25, 2011 13:47
Риболов: дУховен
дал Браво: 5 пъти
получил Браво: 1 път

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от Алка »

mikibg написа:
JPB написа:В крайна сметка за какво мога да го ползвам тоя лувиас?

Tи шегуваш ли се с нас :lol:

Поздрав
Иде зима,ама малко отрано почнаха.Окъкаха хубавата темичка на Румен
ARTHM560UL+21LuviasAirity1000s\EXC 730ML+Exist3000
RB55MS+21Luvias2000s
EXC600ULX+21Luvias2500s\ES76MLXF+Stella4000XG
RB 62 MS+Stella c2500sxg\ES70MH+CertateHK2500R
LEP 69L+Exist2506
LEP70LX+21Luvias2500sqxd\LES76MF2+CertateHK3012H
SR BW70L+Stella4000S\LXS70ML+StellaC3000S
EXC630LM+Stella c2500shg
ndn
Мнения: 162
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:59
Местоположение: Варна
получил Браво: 11 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от ndn »

Ще направя и аз едно представяне на стария Certate 3000 и начина по който аз процедирам с макарите си.
Макарата е на 3г употребва и о/у 400 риболова, общо взето работата и е отлична, със съвсем леко и незначително шумулене от предавката. Като през това време няколко пъти съм почиствал и смазвал стоп лагера и лагера на ролката, по механизма не е пипано.

Бях приготвил и една Хипер предавка която при нужда мислих да сложа.

Ето няколко снимки:
Изображение
Изображение

Механизма и тялото се почистват с обезмаслител, може и такъв на сапунена основа като Меглио или по-добре с цитрусов обезмаслител. При използване на сапунен обезмаслител задължително се измиват обилно с вода и се подсушават бързо.
Маханизма после се гресира.

Задния лагер на пинйона е със притисната капсуловка и не се отваря, всички останали лагери са капсуловни със скоба и се отварят за сервизиране.
Качестовото на лагерите е задоволително, на короната малко са спестили и са сложили от по обикновените неоксидирани лагери.
Почистват се с обезмаслител задължително на цитрусова основа или бензин за запалка. След това се потапят в масло за 15тина минути. И после по преценка може да се оаставят само на масло или да се напълнят и със грес. Аз лично всеичките ги напълних с грес преди да ги затворя, понеже необичам да си сервизивам макарите много често. Разбира се ако се остават само с масло ходът на лагера е доста по лек.

Стоп лагера го продухвам със WD-40, подсушавам бързо и го потапям в масло. (! WD-40 сдържа вода не е добре да се ползва за други лагери)

Макарата я гресирах със синтетична грес на Ardent. Маслото което ползвам е също синтетично Corrosion X.

Относно състоянието на механизма мога да кажа че е перфектно предвид достата риблови които има макарата
Има само незначително износване по зъбите на короната и триещите области на локомотивния маханизъм.
Съответно реших да не си развалям удоволствието от въртенето като слагам твърдия Хипер гиър и я оставих със стандартната предавка.
Вече направих няклко риболова след сервизирането и макарата работи идеално, без никакви шумове.

За информация короната е с диаметър 33.5мм, което е доста за макарата с тези габарити.
Размерите на лагерите е:
roller - 3x6x2.5
under spool - 7x11x3
rotor nut - 5x8x2.5
pinion front - 7x14x5
pinion back - 6x10x3
drive gear - 7x13x4
oscilation gear - 5x8x2.5
handle - 4x7x2.5
Размерите са стандартни и за Шимано, такаче е възможен ъпгрейд със техни лагери.
Д Пенев
Мнения: 853
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 18:39
получил Браво: 1 път

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от Д Пенев »

Благодаря за презентацията ndn

Поздрави :D
Митко Кирилов
Мнения: 34
Регистриран на: Нед Май 20, 2007 11:42
Местоположение: Варна
получил Браво: 3 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от Митко Кирилов »

Колега artaks,
Имам два въпроса:
1.Претежавам “легендарната” Дайва Голд БГ 60, закупена през 1986 г и работеща досега /що морски кефал е извадила/, но забелязах, че има вертикален луфт на шпулата. Сам съм я разглобявал и смазвал, но бих искал да ми посочите евентуалната причина /грешка при сглобяването или износване на някакъв детайл?/.
2. Има ли начин да се възстанови гладкостта на ръба на шпулата/тази част, която е в съприкосновение с влакното при изхвърляне от нея при замятане?/Имам в предвид подходящо покритие, паста? Евентуално шлайфане, полиране.Става дума за шпула на Дайва Екселер 2500 с“златно” покритие по ръба за намаляване триенето на влакното.Шпулата има малки драскотини и следи от съприкосновение с камъни/тетраподи.
С интерес очаквам Вашите отговори.
Предварително благодаря.
С уважение
Митко Кирилов
Нещата не са такива, каквито изглеждат!
artaks
Мнения: 1005
Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 19:38
дал Браво: 4 пъти
получил Браво: 16 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от artaks »

Митко Кирилов написа:Колега artaks,
Имам два въпроса:
1.Претежавам “легендарната” Дайва Голд БГ 60, закупена през 1986 г и работеща досега /що морски кефал е извадила/, но забелязах, че има вертикален луфт на шпулата. Сам съм я разглобявал и смазвал, но бих искал да ми посочите евентуалната причина /грешка при сглобяването или износване на някакъв детайл?/.
2. Има ли начин да се възстанови гладкостта на ръба на шпулата/тази част, която е в съприкосновение с влакното при изхвърляне от нея при замятане?/Имам в предвид подходящо покритие, паста? Евентуално шлайфане, полиране.Става дума за шпула на Дайва Екселер 2500 с“златно” покритие по ръба за намаляване триенето на влакното.Шпулата има малки драскотини и следи от съприкосновение с камъни/тетраподи.
С интерес очаквам Вашите отговори.
Предварително благодаря.
С уважение
Митко Кирилов
Привет Колега...За шпулата нямам отговор...Вероятно,и с паста/полир/е възможно да се възстанови...
Що се касае до /вертикалния/луфт е задължителен....Просто сега си го забелязал...Това е луфта,на лагера,на пиньона..Има го при всички макари..Друг е въпроса ако ротора"играе" странично при разклащане...Едва ли обаче при БГ...
Поздрави....
Босен
Мнения: 22
Регистриран на: Сря Окт 29, 2008 11:56
Местоположение: София
дал Браво: 162 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от Босен »

Колега Кирилов,

Ако драскотините не са дълбоки, могат да се премахнат с полир-паста и (най-добре) микрофибърна кърпа.
Имайте предвид, че полир-пастите имат различна абразивност и е добре да се ползва такава с малка абразивност.

Ако са дълбоки, може да се опита с фина водна шкурка (размер поне 2000). Задължително ползвайте вода!
След това довършвате с полир-паста.

"Златното" покритие ще се махне, но драскотините също.
Пробвал съм го.
pux
Мнения: 1309
Регистриран на: Чет Окт 27, 2005 9:54
Местоположение: София
дал Браво: 148 пъти
получил Браво: 1013 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от pux »

artaks написа:
Митко Кирилов написа:... но забелязах, че има вертикален луфт на шпулата. ...
...
Що се касае до /вертикалния/луфт е задължителен....Просто сега си го забелязал...Това е луфта,на лагера,на пиньона..
Според мен луфта на шпулата няма никаква връзка с лагера на пиньона!!! Ако лагера на пиньона има луфт, тогава луфт ще има ротора, защото той е "вързан" директно за пиньона. Шпулата е "вързана" за оста на макарата и ако тя (шпулата) има луфт, то това е луфт на оста и тъй като оста сама по себе си не може да има луфт, то луфт има механизма за възвратно-постъпателното движение на оста или с други думи механизма за редене на влакното. Най-вероятна причина за този луфт (ако е достатъчно голям т.е. не е "технологичен") е износване на материала (би трябвало да се вижда при разглобяване). Решението е според мястото на износване - най-вероятно е нужна смяна на детайл, но в някои случаи луфта позволява "обиране".

Поздрави

P.S. С този луфт има смисъл да се занимаваме, само ако води до лошо редене не влакното!
artaks
Мнения: 1005
Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 19:38
дал Браво: 4 пъти
получил Браво: 16 пъти

Re: Макарите - поглед отвътре

Мнение от artaks »

Колегата Васе явно имаше в предвид действително ротора...При доста от по-старите модели е по-осезаем...Доста Колеги ме питат за "въпросния луфт" а се оказва,че е,на ротора..
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”