DAIWA Windcast Z 5500

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
Отговори
KGramatikov
Мнения: 195
Регистриран: ср апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 560 пъти

DAIWA Windcast Z 5500

Мнение от KGramatikov » пет яну 25, 2019 8:53

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

DAIWA Windcast Z5500

Тези макари пристигнаха при мен за профилактика.

Макарата е малко визуално подобрен модел на X серията, който се води малко осъвременен в някой дребни детайла(видимо само дръжката + някоя втулка вътре).

Ще пробвам да се дистанцирам от предишното ревю на модела Z и да направя изцяло ново.

От Daiwa са направили макара, която да е конкурентна на модела ULTEGRA на Shimano за годината и на производство.

Макарата е с масивен полиамиден корпус (вид техническа пластмаса с доста високи якостни показатели). Бигела е кух. Водещата ролка е произведение на изкуството. В самата ролка има разделител. Разполага с два лагера с допълнителна повърхностна химизация и са отделени в полиамидни пръстени (за да не контактува с метала на ролката и да не се получи електокорозия) и са затворени с гумени уплътнения. Много защитен възел и много добре проектиран и най-важното обслужваем (трябва да се внимава с лепилото на болта - задължително нагряване, преди развъртане, за да не скъсаме резбата!!!!)

На ротора, от долната страна, са сложили още едно гумено уплътнение, за защита на лагерите на пиньона.

В гайката на ротора има полиамидна втулка(вид плъзгащ лагер) през която се движи оста на шпулата. В тялото на макарата има още една такава в задната страна на пиньона.

Самия пиньон е подпрян на два лагера, в предната си част, които са раздалечени един от друг, за по-голяма стабилност на механизма. Стоп лагера е добре познат и надежден такъв на марката.

Трябва само да се внимава при събирането, пластината която фиксира стоп лагера, да е в канала, за да работи коректно! (виждал съм отваряни макари с пропуск в този детайл и следователно проблем). Отделно са оставили и добре позната и изпитана система за спиране на обратния ход, от старите модели, което означава, че тази макари няма сила на земята, която да я накара да изтърве на заден ход. Тази система е пасивна и сработва при евентуален отказ на стоп лагера.

Осцилацията на макарата се поема от система – безкраен винт, с внушителни размери.

Отделно „каретката“ е така направена, че да обхваща целия винт и по този начин каквото и да правим да предотврати прескачане на клина и нарязване на винта. Като в самия възел са поместили и направляваща за още по-голяма стабилност.

Безконечника е подпрян на две полиамидни втулки, в тялото на макарата, което е чудесно работещо решение, гарантиращо дълговечност на механизма. По големите и братя са на лагери, но там цената е с коефициент по 2;3 и така нататък. Безконечника е с паразитно колело от полиамид, което е доста надеждно и безшумно решение.

Короната е прецизна отливка от ЦАМ с голям профил на зъба, за голяма мощност при вадене .

Лагерите на макарата са неръждаеми, с повърхностна химизация и щампа Japan. Размерите са внушителни. Само тези на пиньона са отворени, но това не е болка за умиране, защото са доста защитени(не е хубаво да се потапя във вода!!) Дъжда не им влияе, защото формата на макарата е обтекаема и водата на практика не може да проникне.

Цялостното ми мнение за тази макара e доста високо.

Много надеждна макара, която няма да ви подведе или предаде. Единствено някои колеги не я харесват, защото им се явява тежка, предвид използваните материали.
Но ако не сте състезател, а любител и всеки грам не ви е от значение, това е прекрасно решение, което е иновативно, изпитано във времето, като технология и материали и много конкурентна в ценовия си клас.

Естествено всичко е разглобено; проверено; изчистено от старата грес и обезмаслено. След което събрана и смазана наново с 4 вида грес.
В този си вид, ще служи дълги години за напред, в преследване на трофеите по водоемите ни.

Лично ми харесва, много!

Поздрави и наслука!
Прикачени снимки
1 (1).JPG
1 (1).JPG (51.65 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (87.25 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (132.87 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (66.17 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (114.74 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (103.28 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (99.28 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (124.73 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (118.57 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (167.33 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (141.38 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (112.21 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (90.84 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (80.41 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (95.36 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (119.96 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (133.45 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (134.19 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (117.92 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (116.23 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (140.87 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (96.81 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (106.51 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (124.95 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (123.92 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (93.26 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (81.89 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (73.86 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (133.02 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (98.15 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (134.07 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (137.79 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (135.11 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (111.77 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (136.37 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (129.28 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (108.98 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (82.92 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (107.71 KиБ) Видяна 652 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (83.14 KиБ) Видяна 652 пъти



Отговори

Върни се в “Макари”