Daiwa Certate Japan 2500 R4

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 176
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 466 пъти

Daiwa Certate Japan 2500 R4

Мнениеот KGramatikov » Пет Фев 15, 2019 7:52

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на
Daiwa.

Daiwa Certate Japan 2500 R4

Тази макара пристигна при мен за обслужване и забележка по работата и.

Закупена е втора ръка и беше с неработещ стоп лагер.

Това явление съм го срещал и при други макари на марката за съжаление. Малко е капризен, и евентуално некоректно обслужване и лагера веднага спира да функционира.

Само една забележка, стоп лагера не е „заминал“, а просто с времето се случва един процес, който е лесно поправим и нещата са отново работещи и безпроблемни за напред.

Тази макара е много изстрадала и изобщо не е пазена. Според мен да се надигне боята тип ръжда, е била на солена вода и се е случило случка с материала. Не съм сигурен, какъв е материала дали е алуминий или магнезий, но и двата реагират лошо със солената вода, особено когато има нараняване на боята. Цялата макара е метална.

Когато почнах да я разглобявам и почна да пада пясък отвсякъде където се сетите.

Където имаше кухина, имаше и пясък и кал.

Единия лагер на дръжката беше блокирал. Лагера на водещата ролка е от така наречените и издигнати в култ „черни лагери“, който беше изключително шумен, но се въртеше. Отворих го и от вътрешната страна на капсуловката имаше ръжда. Но когато тръгнах да го промивам и стана страшно. Толкова въжда не бях виждал в толкова малък лагер. Естествено беше изваден от служба с почести като ветеран от войната, защото не беше блокирал и ролката да бъде срязана. Все пак добър е лагера!

Лагера в гайката на ротора беше тръгнал да шуми, но леко и след обслужването му е отново в норма.

Под шпулата има алуминиева втулка с размерите на лагер и в този модел размера е на затворен лагер.

В аванса шайбите са алуминиеви с покритие за да се спести някой друг грам.

Оста на шпулата е подпряна в двата най-отдалечени края на полиамидни втулки, за да се намали триенето при работа и да се усигури плавна работа.

Отделно пиньона е подпрян на два лагера в двата си края и това прави механизма изключително стабилен и конкурентен на конкуренцията. Самите лагери са с доста по големи размери от тези на конкуренцията в този размер.

Отделно което е характерно за Daiwa е използването на корона и пиньон с големи размери, както на габарит, така и на профил на зъба. От там идва и голямата сила, която се крие в тези макари, но има и недостатък. Короната е машинно фрезована и на новите имат нещо като резки(ступъла) от инструмента. Те намаляват контактната площ и задържат грес в себе си и като нови се въртят с така нареченото „кадифено усещане“

Но с времето тези зъбчета се износват и профила става гладък и почва да се усеща работата на предавката. Това е неизбежно! Още няма предавка, която да не се износва, а и никой не е заинтересован да направи такава  по обясними причини.

Но в предавката и размера на зъба има толкова материал, че няма да ни стигне живота за да я скапем тотално.

Случая и с тази бройка е същия.

Оста на шпулата е допълнително укрепена с един лагер и една полиамидна втулка с О-пръстен, които се движат в тялото на макарата.

Паразитното колело в долния си край има добавка от гума с профил на зъба за да обира луфта и шума от работата.

Отделно пина, който попада в S-канала е с О-пръстен за да намали луфта и тракането като придърпаме шпулата.

Daiwa много се грижат за първоначалното усещане на макарите в ръцете на риболовците, стремейки се да отстранят всяко нещо което ги дразни.

Чувал съм колеги да казват за другия бранд че е „разтропана и с луфтове още в магазина като нова“

Механизъм без луфт не може да работи и ще заклини. Дайва също използват размерни вериги с луфтове, но с помощта и игра с материалите ни ги поднасят в приемлив вит.

Браво добре сте се постарали да угодите на капризите и мненията на клиентите ви 

След два часа усърдно чистене и обезмасляване проверка на всеки един лагер детайл, предавка и заключение че всичко е добре и е в норма се пристъпи към реставрацията и.

Проблемните лагери бяха заменени с нови неръждаеми, като беше добавен и лагер под шпулата.

Смазана е с три вида грес и след обслужването и върти перфектно и стоп лагера работи безотказно.

Белезите по корпуса няма как да ги оправя, но съм гледал колеги как от подобно състояние са я правили да изглежда невероятно. Всичко е въпрос на време и желание.

Защо изписах толкова за тази макара?

Защото това е модел, който е доста добре направен и ако вие не се откажете от него, той няма да се откаже от вас. Тази просто е карана като италианска кола 200000 км. с едно масло. Всяка друга макара би приключила при такава работа, но тази се е държала до последно. И ако не и беше отказал стопа, сигурно първия и собственик още щеше да си я ползва.

Поздрави и наслука в очакване на активния риболовен сезон!
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (62.96 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (78.26 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (76.42 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (98.17 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (102.82 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (75.62 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (86.66 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (44.13 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (63.04 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (91.13 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (119.35 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (110.21 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (117.95 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (113.38 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (88.36 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (105 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (85.19 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (80.62 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (81.98 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (102.24 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (99.7 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (265.79 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (222.53 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (124.24 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (106.26 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (117.64 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (113.98 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (129.69 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (65.61 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (282.45 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (75.24 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (138.97 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (204.39 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (101.99 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (200.13 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (43.87 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (60.89 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (65.52 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (103.79 KiB) Прегледано 778 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (66.28 KiB) Прегледано 778 пъти

Аватар
Д-р Флекс
Мнения: 8477
Регистриран на: Чет Дек 03, 2009 17:56
Местоположение: София
дал Браво: 850 пъти
получил Браво: 293 пъти

Re: Daiwa Certate Japan 2500 R4

Мнениеот Д-р Флекс » Пет Фев 15, 2019 8:13

Лелееее....

Аватар
stoev
Мнения: 764
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 16:44
Риболов: с изкуствени примамки
Местоположение: Варна
дал Браво: 75 пъти
получил Браво: 82 пъти

Re: Daiwa Certate Japan 2500 R4

Мнениеот stoev » Вто Фев 19, 2019 23:03

Отлична работа! Имам една такава но 3000. Служи вярно вече над 10г. Вече не помня кога я купих ...
Бъдете здрави и наслука...
http://starividri.org


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 3 и 0 госта