Daiwa Sportsmatic X 5000 BR

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 189
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 518 пъти

Daiwa Sportsmatic X 5000 BR

Мнениеот KGramatikov » Пет Мар 22, 2019 7:40

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa Sportsmatic X 5000 BR

Тези макари пристигнаха при мен за профилактика.

Много обичам когато получа разглобена макара в плилкче  В случая има две не отваряни и това го ползвам за джокер  В повечето случай трябва да се търси схемата, за да се събере пъзела. При байт-рънерите има една тънкост при разглабянето и ако не внимавате всички пружини се разлитат и после става леко сложно , а ако подходите със сила при събирането, шанса да си я направите донор е голям.

Винаги се опитвам да се абстрахирам от всичко и да погледна макарата като потребител за да усетя какво чувство създава като първо впечатление.

Като я хванете изглежда ориентирана към срения сегмент(най-продаваемия)
Следователно трябва да е добро, не много скъпо и обикновено както в повечето случай да е леко орязана версия на нещо, което е клас нагоре. И кое е това нещо:
Daiwa Infinity X BR. Разликите между двете са:

Ръкохватката – тук е от пластмаса

Шпулата – тази е полиамидна в комбинация с метален ръб(който йграе роля при замятането и е добре) Но това, че е от полиамид не отстъпва пред алуминиевата шпула, защото в основата, където е в контакт с оста има запресована бронзова втулка, и това е добра триеща двойка, която се използва при макари от много висок клас.

И съществената разлика идва в една втулка на короната  което е голямата разлика, като изключим цвета.

Но нека да продължим нататък.
Макарата е сглобена в Япония и това си личи по детайлите.
Пиньона е подпрян в предната си част на два неръждаеми лагера раздалечени един от друг за по-голяма стабилност. Предния лагер е с фланец в полиамидно тяло, което е пък със пасовачни щифтове за да е прецизна сглобката. Стоп лагера е добре познатия използван от Daiwa такъв. С времето може да откаже, но лесно се оправя и пак си работи коректно. Отделно Daiwa доста често използват пасивна подсигуряваща система в случай на отказ на стоп лагера, която ще сработи в случай на отказ, за да си изкарате излета.

Но нещото което ми направи много силно впечатление е короната. Огромна е и е с голям профил на зъба!! Материала е кован алуминий с повърхностна химизация. Макарата е доста стар модел, а това в момента се рекламира от конкурентния бранд, като топ технология(и е такава), но не са открили топлата вода. Просто в днешно време се набляга на маркетинг за да се продава повече. Короната за километрите си не е мръднала изобщо!! Единствено където е имала контакт с втулката е свалила частично покритието, но не е с изкопан канал в нея(нищо фатално).

Баит-рънер системата е много добре направена и се използва и до ден днешен в някои от моделите на марката.
Естествено въпросната втулка беше внимателно отстранена(залепена е в корпуса) и заменена с лагер на нейно място.

Беше добавен и лагер от задната страна на пиньона(в самия пиньон) на мястото на втулката.

По този начин я изравняваме с големия и брат и малко го надскачаме с +1 лагер и я приравняваме с много рядката модификация произведена за американския пазар(по думи на собственика им)

Единствено водещата ролка малко не изненада. Изпозвана е същата система която се използва в малките модели с един лагер и то доста малък. Този възел е зверски натоварен и направо не можах да повярвам че два от три лагера са здрави. Може би тази с шумния лагер е била „късметлийската“ 

Благодарение на новите ми инструменти за обслужване на лагери, лагера беше промит и смазан наново без да се разглобява(страшно много време ми спестява и си струва всяка стотинка) След обслужването на лагера, работата му е отново е в норма.

По принцип не харесвам макари с тази система, но тази е много добре направена и е логична и всички материали са неръждаеми с изключително качество.

Лично на мен много ми хареса и съм сигурен, че след обслужването и „тунинга“ ще е адекватен конкурент на новите модели и няма да подведе никого при работата с нея.

Има сила има мощ и технология, която в монета е адекватна.

„Всичко ново е добре забравено старо“ 

Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука.
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (142.31 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (85.24 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (84.56 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (80.2 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (180.65 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (101.99 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (119.79 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (126.98 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (141.22 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (134.22 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (161.94 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (129.59 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (128.67 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (129.48 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (158.46 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (130.17 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (176.48 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (111.25 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (83.88 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (95.68 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (87.97 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (86.26 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (118.25 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (94.57 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (93 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (82.3 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (149.12 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (102.74 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (87.6 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (105.16 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (107.88 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (101.46 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (140.31 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (167.55 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (89.63 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (136.17 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (135.46 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (119.59 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (114.65 KiB) Прегледано 410 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (89.69 KiB) Прегледано 410 пъти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 3 и 0 госта