Страница 1 от 1

Shimano Big Baitrunner XTB LC 14000

Публикувано на: Пет Апр 12, 2019 7:36
от KGramatikov
Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Big Baitrunner XTB LC 14000

Тези макари пристигнаха при мен за обслужване.

Това е наследника на shimano BIG Baitrunner Long Cast XT-A

Базата на която стъпват за направата на този модел е много добра. Като тук вече има легендарната за марката система X-Ship(два лагера от двете страни на пиньона, за гарантирана прецизна работа на механизма при работа) Много важна система, която при силова макара за мен лично трябва да я има. В стария модел втулката се сменя с лагер и нещата стават сериозни(изравнява се с този модел).

Baitrunner системата на тези модели е перфектно направена и не създава проблеми. Мислено е доста върху нея и с времето са стигнали до този вариант.

Короната е от кован алуминий с покритие. Сега тази технология се промотира като KN HAGANE и вече е минала проверката на времето и се знае, че работи много добре. Преди време това можеше да се срещне само във високия клас, а сега е достъпна и в средния ценови сегмент.

Водещата ролка (за мен лично е изключително важен и натоварен възел), като там добавих на мястото на втулката два неръждаеми лагера и нужните шайби за запазване на размерната верига, поради спецификата на самата оригинална втулка. Два са и са различни по ширина, защото са с малки размери и ако е само един, много бързо ще се скапе, независимо от кой производител е. Механизъм подпрян на два лагера е с многократен ресурс, сравнение с такъв на един (естествено ако лагера беше по-голям щеше да е различно, но тук така са преценили).

В следващия модел Shimano Baitrunner CI4 XTR-A вече имаме по-лек материал на корпуса. Дръжката е на винт към короната(няма го дразнещия луфт от сглобката квадрат), водещата ролка е с лагер и имат един лагер на дръжката(кнобчето). Можеха да сложат още един лагер там, но така са преценили. Именно задната втулка е тази която яде метала!!. Много хора си мислят, че пластмасата би трябвало ба сдаде първа, но практиката показва обратното! Неръждавейката е мек материал и полиамида го „яде“ здраво – особено при това натоварване. Който има съмнения, мога да кача снимки от доста модели с „нахапани“ оси, както и други колеги занимаващи се с тази дейност алармираха.

Затова на тези бройки бяха сменени и двете втулки на кнобчето с неръждаеми лагери, за да няма изненади в последствие.

Всички нови модели идват с един леко дразнещ проблем с предния аванс. Като се отвие капачката, шайбите продължават да задържат и трябва шпулата да направи няколко оборота, докато отпусне. Много малък и лесен за отстраняване проблем, но го има за съжаление.

Най високия клас, идва с два лагера в този възел и това не е за да кажат, че имат 1000+ лагера, а за да няма компромис с работата им във времето.

До обслужване не се стигна, защото макарите са почти нови и евентуално обслужване е все едно да се оперира здрав човек.

Разликите с горния модел бяха сведени до минимум, като по този начин тази макара ще служи вярно и безпроблемно в търсене на трофейните шарани, за които е създадена.

Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука през новия сезон.