Shimano Ultegra 5500 CI4 XSA

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 189
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 516 пъти

Shimano Ultegra 5500 CI4 XSA

Мнениеот KGramatikov » Пет Май 03, 2019 7:45

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Ultegra 5500 CI4 XSA

Тези макарички пристигнаха за обслужване, след вярна служба.

Макарата за времето си е била истинска иновация. Кована алуминиева корона с покритие. Ci4 материал на корпуса, който я прави чувствително по-лека. В размера си 5500 е доста събрана и става подходяща за риболов при хвърляне от ръка(ако ще разпъвате с лодка, шпулата се явява плитка и няма да е подходяща)
Някой от състезателите по фидер риболов ловят с 5500 размер на марката, но малко по съвременния вариант и са без забележки по отношение на представянето им.

Тук е момента да спомена, че макарите са ползвани много, както и при този и други модели с кованите корони и черното покритие, дори няма следи от работа по предавките.

Осцилацията на шпулата е бърза, поради наличието на само едно паразитно колело, директно предаващо движението към безкрайния винт. Водещата ролка е със размерите и конструкцията като на големите размери, като лагера в тези си размери е надежден и безпроблемен. Тези бройки са били разглабяни за обслужване на ролката, като една от шайбите не беше на правилното място и ролката пропадаше доста напред. При тези модели има доста детайли в този възел и трябва да се внимава при обслужването им!
Поне нищо не беше загубено и всичко се събра в оригинален вид за да работи нормално ролката.

Лагерите в тези бройки са неръждаеми с допълнително покритие и са изключително плавни и тихи.

Единствено като забележка мога да посоча отсъствието на системата Х-Ship.

Но създателите и са оставили поле за действие на ентусиастите и въпросната втулка веднага се сменя с неръждаем лагер и нещата вече са доста по-приятни. По този начин механизма е доста по-плавен при боравене с макарата под натоварване.

В тези модели все още се среща така наречения „maintenance port“, който в последствие го премахват. Именно през този порт през годините в макарите се наливаха знайни и незнайни смазки. Същото беше и с тези бройки. Яко грес в тази зона и доста затормозен ход. Отделно че през този порт при отварянето му може да вкарате и външни тела(пясък най-често) и от там той да попадне при предавките и след това предполагам всички сме наясно какво се случва. Нямаше да го пиша, ако не го бях виждал с очите си, за съжаление 

В новите модели въпросния порт е премахнат и за мен това е добро решение на производителя.

И в тези и други модели има една метална шайба във винта за затягане на дръжката. Тази шайба има специфична форма и ако не се зацепи правилно в короната, задължително се чупи. И в трите бройки шайбата беше счупена, а намирането на оригинална такава е трудно и скъпо и шанса да я счупите още с първите излети е доста голям. Без нея не можете да затегнете дръжката, което си е реален проблем, особено ако сте на състезание. Тук използвах прецизни полиамидни шайби, който позволяват да затегнете дръжката, но вече няма възможност да ги спукате и не нараняват короната. Някой колеги слагат първата срещната метална шайба, но не ви го препоръчвам като вариант!!

Всичко е разглобено; проверено; обезмаслено; събрана и смазана с 4 вида грес.
След обслужването и добавянето на още един лагер, с който вече имаме на разположение и Х-Ship системата на Шимано, макарите въртят отново тихо и плавно и ще служат вярно години напред.
Този модел все още си е адекватен и ако имате такава макара, не се колебайте да смените въпросната втулка с лагер. Със сигурност има смисъл.

Поздрави и наслука!
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (113.67 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (81.84 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (89.45 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (47.67 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (58.6 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (82.26 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (69.25 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (76.2 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (103.59 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (68.56 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (110.17 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (99.89 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (108.45 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (95.74 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (118.93 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (136.5 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (147.68 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (97.98 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (66.92 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (76.87 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (92.55 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (85.6 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (101.22 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (102.65 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (112.38 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (133.03 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (94.26 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (126.5 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (153.31 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (160.02 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (142 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (139.26 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (133.44 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (106.3 KiB) Прегледано 1065 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (81.31 KiB) Прегледано 1065 пъти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта