Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.
Daiwa 12 Luvias 2004 Japan
Тази макара пристигна при мен за профилактика, преди началото на сезона.
Макарата е изключително лека за размера си.
В нея има алуминиева втулка, която може да бъде заменена с лагер, защото при развъртане на аванса, има триене.
На оста има допълнителен детайл, за да се вдигне локално контактната площ и още една втулка. Двете втулки странно за мен не бяха полиамидни за намаляване на теглото и цената. Затова директно бяха заменени с неръждаеми лагери. По този начин сега шпулата е подпряна на два лагера и е доста стабилна. Много хитро решение, което работи добре.
Реденето на влакното, се поема от система S-канал, като паразитното колело е полиамид за намаляване на шума, вибрациите и теглото, а оста излизаща от него е стоманена и има О-пръстен за да няма тракане между него и S-канала, но да запазят необходимия луфт, за да работи механизма, без да заклини. Единствено трябва да внимавате да няма неволен удар по шпулата, защото въпросния пин се чупи от полиамиднот колело и всичко свършва, докато не пристигне новата част от Япония(ако я имат налична).
Гайката затягаща ротора е с лагер, който беше леко шумен, а самата гайка е перфекто проектирана. Има лагер подложна шайба семеринг и бронзова втулка между лагера и оста на шпулата за да има максимална стабилност и минимално триене от два материала, които се водят триеща двойка(работят добре и не се износват).
Наложи се обслужване без отваряне с новия ми инструмент, който ми спестява много време, а мога да обслужвам вече и неразглобяеми лагери(повечето мога да ги разглобя).
Всички останали лагери са неръждаеми с допълнително покритие. Предния лагер на пиньона е отворен, но там грижа няма.
Короната е алуминий и е машинно оформена. С времето браздите от инструмента, скойто са я обработили се износват и зъба става гладък и леко почва да се усеща при работа. В никакъв случай не е проблем, ако не ви дразни леката вибрация. Все пак за размера си има внушителен профил на зъба от където и идва и голямата мощ при работа.
Пиньона е подпрян на два лагера между зоната на работа на зъбите. При Пимано тази технология се нарича X-Ship и наистина е много важна при работата на предавката. Дава голяма мощ и плавност и гарантира съосие при зацепването на зъбите. Тук Daiwa слагат в задния край пружинна шайба за да оберат луфта между пиньона и лагера и да няма шум, а зад лагера има полиамидна втулка със специфична форма, за да дистанцират оста от вътрешността на пинона и да няма триене, шум и задържане на движението. Тях съм ги признал за професионалисти в това, като завъртите макарата им в магазин да няма аналог с никоя друга. Браво!! При тях проблемите излизат после в процеса на работа, като най-дразнещия е, отказа на стоп лагера(нямаше да го пиша ако не го бях срещал доста често). Всъщност проблема със стопа е много малък и няма идея как още го допускат да се случва. Последната с този проблем беше чисто нова DAIWA FUEGO LT 3000D.
При тази бройка магнитното уплътнение отдавна го нямаше. В сайта на Daiwa пише на какъв интервал трябва да се обслужва за да е там официално.
Тази система в тази макара е на ранен етап в развитието си. Горната пластина е без пасовъчни щифтове и центрирането и спрямо втулката на стоп лагера е интересно
Дръжката е на две втулки и естествено задната(в основата) вече беше почнала да копае канал. За съжаление процеса е започнал, но добавянето на лагер може да го спре. И двете втулки бяха заменени с неръждаеми лагери. Ако имате такава макара, задължително сменете тези втулки с лагери. Макарата е супер и не си заслужава да и скапете дръжката заради тази малка подробност!!
Всичко е разглобено, проверено, почистено и обезмаслено. След което смазана наново и сглобена. След обслужването и тунинга макарата върти чудесно и ще служи дълги години за напред.
Поздрави и наслука.
Daiwa 12 Luvias 2004 Japan
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
- Риболов: Мач риболов
- дал Браво: 35 пъти
- получил Браво: 1131 пъти
Daiwa 12 Luvias 2004 Japan
- ...
-
- 1 (1).JPG (64.95 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (2).JPG (81.4 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (3).JPG (83.81 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (4).JPG (106.09 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (5).JPG (67.84 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (6).JPG (100.92 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (7).JPG (105.09 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (8).JPG (68.29 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (9).JPG (65.24 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (10).JPG (72.51 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (11).JPG (78.42 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (12).JPG (57.22 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (13).JPG (100.79 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (14).JPG (104.56 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (15).JPG (130.88 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (16).JPG (140.96 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (17).JPG (97.34 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (18).JPG (91.9 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (19).JPG (71.56 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (20).JPG (82.86 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (21).JPG (71.18 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (22).JPG (78.36 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (23).JPG (78.63 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (24).JPG (78.58 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (25).JPG (86.43 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (26).JPG (93.57 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (27).JPG (104.91 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (28).JPG (108.58 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (29).JPG (123.38 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (30).JPG (147.46 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (31).JPG (115.44 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (32).JPG (91.3 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (33).JPG (107.24 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (34).JPG (123.06 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (35).JPG (58.4 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (36).JPG (86.35 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (37).JPG (61.19 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (38).JPG (98.16 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (39).JPG (107.44 KiB) Преглеждано 1761 пъти
-
- 1 (40).JPG (76.53 KiB) Преглеждано 1761 пъти