Shimano Biomaster XT 12000

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 177
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 473 пъти

Shimano Biomaster XT 12000

Мнениеот KGramatikov » Пет Юни 14, 2019 7:39

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Biomaster XT 12000

Много обичам да обслужвам силовите макари от близкото минало. В тях има много история, импровизации, прохождаща технология, а и са минали проверката на премето.

Тази макара е рядък модел и не е много популярен, може би заради цената на времето.

Всъщност това е модифицирана Ултегра, с някой козметични промени и малко иновации за времето.

Макарата оригинално се води с 6 лагера(винаги броят и стоп лагера) и една втулка.

Разполага със легендарната им система X-Ship(два лагера на пиньона от двете страни на зъбите), но не са я наименували тогава. Това я прави много различна за времето си.

Под шпулата имат система, за да си отбележим на коя шпула, какво влакно сме си навили. Интересно е особено ако имаме повечко шпули. В самата шпула е пълния комплект шайби за аванса(някой модели са с по-малко). Имат и защита на шпулата от попадане на частици между шайбите.

Короната си е добре познатата масивна отливка от ЦАМ с перфектно качество и огромни зъби.

Реденето на влакното се поема от система безкраен винт зацепен към пиньона директно посредством едно бронзово колело.
Оста на шпулата е допълнително стабилизирана от две направляващи.

В корпуса на макарата има една втулка, която беше заменена с неръждаем лагер. Останалите лагери са с едностранна капсуловка.

Лагера на водещата ролка беше леко шумен, но след обслужването му работи отново тихо и плавно.

И една бележка; Механизма под шпулата, които пречи да попадне влакното под нея, не е нужно да го сваляте, ако няма да я обслужвате!!!
Тук елементите бяха наредени просто някак, като най-често се губи шайбата под лагера. Отделно шайбите под шпулата ги нямаше и там беше сложена някаква поцинкована и доста дебела шайба. И гумените накрайници на двете „крачета“ които се движат в канала на ротора ги нямаше също. Те най-лесно се губят при чистене, като повечето хора дори не забелязват, че ги няма. Без тях почва да се чува едно тракане при работа. Всичко това беше възстановено в почти оригинален вид(тези гуми нямат намиране, но могат да бъдат заменени).

Всичко естествено е разглобено, почистено от стара грес, обезмаслено, след което смазано наново с 5 вида смазки за съответните места и възли и събрано наново.
След обслужването макарата върти изключително добре и с малкия „тунинг“ е напълно готова да бъде пусната в борбата с трофейните риби, за които е създадена.

Лично много ми хареса тази модификация на марката, а и тази бройка е на много малко километри.

Надявам се да е било полезно четиво и в бъдеще, мога да подготвя и още такива проекти.

Поздрави и наслука!
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (78.7 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (85.18 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (88.81 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (93.05 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (42.39 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (72.35 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (85.7 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (74.37 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (49.8 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (73.85 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (54.25 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (78.98 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (93.32 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (104.68 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (99.47 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (73.48 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (64.58 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (65.34 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (104.93 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (138.48 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (114.12 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (103.94 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (98.67 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (102.73 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (106.2 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (107.91 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (96.61 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (112.83 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (124.35 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (129.66 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (80.32 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (124.23 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (123.66 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (97.26 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (92.06 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (143.46 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (112.93 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (103.54 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (99.91 KiB) Прегледано 180 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (75.02 KiB) Прегледано 180 пъти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта