Shimano Ultegra Ci4+ XSC 5500

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Shimano Ultegra Ci4+ XSC 5500

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Ultegra Ci4+ XSC 5500

Тези макари пристигнаха при мен за “тунинг” преди сериозната битка по състезанията на фидер.

Тук наистина бях много приятно изненадан, от това което фирмата ни предлага ката продукт.

Макарата е с Ci4+ материал на корпуса и е доста лека за размера си. Отделно е с новата предавка кована алуминиева корона с повърхностна химизация – много здрава и надеждна предавка, която няма проблеми във времето. Сега гласно я промотират, но при мен са идвали доста по-стари модели на марката с такива корони, които са въртени само на Дунава с огромни тежести и доста трофей. И там предавката беше неразличима от нова!! Отделно алуминия намалява теглото сравнение със старите корони от ЦАМ.

Безкрайния винт(„червяка“) също е от леката сплав с износоустойчиво покритие, и там се редуцира от теглото. Оста на шпулата е с две направляващи за по-голяма стабилност на механизма при големи натоварвания. Шпулите са с уплътнение за предпазване от навлизане на вода и частици и авансовата система е така наречената – бърза. Детайла за предотвратяване на попадане на влакното под шпулата е променен и е „скрит“ под нея и не се набива на очи. Отделно дизайна на самата шпула е с дизайнерски канал, който освен за визуален ефект служи да задържи като първа бариера влакното преди да достигне до другия детайл. Това съм го срещал при спининг моделите и хората казват, че работи добре и са нямали грижи.

И идва момента на символичният „тунинг“. Слагат се два лагера на ръкохватката „нобчето“ и един лагер на безкрайния винт. Естествено се ползва само неръждавейка и шайби за обиране на луфта в „безконечника“ и допълване на размерната верига.

Някой ще каже, за какво да слагам лагери на дръжката. Ами интернет е пълен вече със снимки на дръжки с яко изяден метал на оста от полиамидните втулки и много колеги са алармирали за проблема. Ако не вярвате и аз вече имам колекция от снимки на такива дръжки. И другият често срещан въпрос е – Не можаха ли да сложат лагери там. Отговора е да могат, но при Шимано броя на лагерите + лека модификация на някой възел се води друг клас с друга цена. При Aero Tehnium си има всичко навсякъде, но цената не е за всеки. И затова защо да не си модифицираме сами Ултеграта, след като са ни оставили възможност? Отговора е, че ако са мои, това ще е първото нещо което ще направя без да се замислям дори, а и цената на 3 лагера и 2 шайби не би трябвало да събори никой. Но пак казвам, всеки сам си решава. И една бележка. Водещата ролка е с лагер запресован в нея. Ако се скапе, да знаете че вариантите са два. Поръчва се нова ролка от Шимано и се заменя с нея, или със специализирано оборудване се сменя само лагера. Вече съм го правил успешно на новите Stradic Ci4+ и Vanquish FA. При Stella e същото, така че няма страшно. Всичко е обслужваемо, но вече се изисква и инструментално оборудване. И моля не наливайте някакви масла дори и на Шимано там! Варианта да съкратите живота на лагера по този начин е значителен!! Вече съм го виждал и затова го отбелязвам.

В годините Ултегра са имали много успешни модели и съответните модификации Ci4/+

Тук нещата обаче са наистина много сериозни и е свалена технология от „големите батковци“ в средния им ценови сегмент – който винаги е бил и най-продаваемия.

Личното ми мнение за макарата, е че е бижу и е истинско удоволствие да се работи с нея. Летвата вече е вдигната много на високо, за конкуренцията!

Надявам се да е било полезно четиво и в бъдеще, мога да подготвя и още такива проекти.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).JPG
1 (1).JPG (80.66 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (94.93 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (71.17 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (57.14 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (66.58 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (82.9 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (26.49 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (53.83 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (57.97 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (111.59 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (108.65 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (80.84 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (103.99 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (108.33 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (106.59 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (106.86 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (83.81 KiB) Преглеждано 1566 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (190.99 KiB) Преглеждано 1566 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”