Shimano Technium 3000 SFD

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
Отговори
KGramatikov
Мнения: 194
Регистриран: ср апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 542 пъти
На линия

Shimano Technium 3000 SFD

Мнение от KGramatikov » пет авг 02, 2019 8:38

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano_Shimano Technium 3000 SFD

Тази макаричка пристигна при мен с искане за цялостен „тунинг“ понеже е на много малко километри, а и е подарък на започващ в занаята колега.

Този модел не се наложи на пазара може би заради цената, а и цветово изглежда различно от всичко останало.

Макарата е доста прилична и силова за времето си, заради системата X-Ship.

Да пристъпи към въпросния „тунинг“ Слагат се два лагера на ръкохватката (кнобчето) Там е добре да има лагери, защото втулките изяждат оста. Доста има писано по темата а и интернет е пълен вече със снимки. Ако някой има съмнение имам вече и лична колекция с изядени оси, но да не задълбаваме в темата.

Слага се лагерче на короната на мястото на втулката и от там хода под натоварване става доста по-плавен. Самата корона е супер прецизна отливка без никакви шупли.

Естествено лично за мен водещата ролка е много важен детайл. Тук втулката е със специфична форма и може да се сложи един лагер със съответните дистанционни втулки или да се заиграете, като мен и да сложите два лагера дистанцирани един от друг. Механизъм подпрян на два лагера, е много по-устойчив от такъв на един и ресурса на лагерите се увеличава, заради разпределянето на натоварването. Не случайно в най-високия им клас (Stella) този възел е с два лагера в морския клас и в сладководния до 10-модела. Сегашните са с един лагер по обясними за тях причини  запресован в ролката. Ако се скапе лагера вече се „лекува“ без да се поръчва нова ролка, а само се заменя лагера и пак сме в играта. Една скоба – избягвайте да наливате масла там, защото ще проникнат при греста в работната зона на лагера и той ще се разшуми и ще му скъсите „живота“!!

Слага се и един лагер в задната част на безкрайния винт „безконечника“ със съответните шайби за да работи коректно възела и там леко се обира луфта.

След всичкия този „тунинг“ макарата е готова да посрещне бъдещите предизвикателства подобаващо, като със сигурност удоволствието от боравенето с нея ще е максимално. Пожелавам на новия й собственик незабравими мигове и много емоции в това запленяващо хоби!!

Ако решите да си я „тунинговате“ е препоръчително да потърсите неръждаеми лагери за да няма грижи с водите във времето. Ако използвате стандартни лагери, няма лошо стига да не я потапяте. Но и в двата случая избягайте потапянето на макари във водата. Филма там е друг и е неприятен за гледане и по-добре да не го и гледате, ако ме разбирате 

Надявам се четивото да е било полезно.

Поздрави и наслука!
Прикачени снимки
1 (1).JPG
1 (1).JPG (86.12 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (85.26 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (84.24 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (102.41 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (86.36 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (61.26 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (78.6 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (95.08 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (81.16 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (81.48 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (90.8 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (108.13 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (99.11 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (113.75 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (104.91 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (104.6 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (101.22 KиБ) Видяна 252 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (112.24 KиБ) Видяна 252 пъти



Отговори

Върни се в “Макари”