Daiwa TDX 3010H QDA

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 184
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 513 пъти

Daiwa TDX 3010H QDA

Мнениеот KGramatikov » Чет Авг 08, 2019 8:23

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на Daiwa.

Daiwa TDX 3010H QDA

Тези макари пристигнаха при мен за профилактика, без сериозни оплакания, само лек шум при работа.

Макарата се ползва за фидер риболов и за целите си е добро решение.

Корпуса е полиамид + карбонови влакна за повишена здравина и намалено тегло. Здраво и надеждно. Другия бранд са си го кръстили Ci4+

Короната е огромна, с характерните за Daiwa зъби с голям профил и много мощ. Короната е отливка, с доста високо качество, върху стоманен вал, към който се завива дръжката на резба. Това е характерно за средния и високия клас, на марката. Плюса, е че луфта и усещането за такъв в ръкохватката е почти елиминиран, а минуса е че е малко по-сложно за транспортиране по калъфите, или трябва да се сваля.

Пиньона е подпрян на два лагера от двете страни на зъбите и от там идва голямата сила и плавност при работата на механизма под натоварване. При конкуренцията тази, система си я кръщават с името X-Ship и много си се гордеят с нея, а и има защо!
Лагерите на пиньона са с полимерен сепаратор, който допълнително намалява шума при работата им.

Паразитното колело е с лагер и е цяла отливка. Предвид че се използва за риболов на фидер това е добре, защото при тези модели на марката с полиамидно колело и стоманен пин се получаваше едно неприятно счупване на колелото при удар на клипс. Тук този момент го няма. Естествено на пина са оставили детайла с гумения О-пръстен за да се намали усещането за луфт и „причукването“ в горна и долна мъртва точка, при движението на шпулата, нагоре и надолу, като запазват луфта в механизма, гарантиращ му правилното функциониране. Лагера на това колело шумеше, но след обслужването му е в норма.

Водещата ролка е със система от втулки с перфектен финиш. Две са и са раздалечени една от друга за по-голяма стабилност и за разпределяне на натоварването. Самите втулки са с размери, които не отговарят на стандартен лагер и не могат да бъдат заменени директно. Този възел може да го проверявате и обслужвате всяка година, защото е доста натоварен и не е добре да остава без добро мазане поради факта че имаме плъзгане, а не въртене от втулките.

Шпулата е голяма и дълбока. И тук идва най-хубавата част. Клипса на тази макарата е произведение на изкуството. Кръгъл метален с две пружини. Едната е да задържи влакното, а другата е да поеме силата от удара в клипса. Наистина признавам, че е мислено над детайла и е изпълнен без забележка!!

В самата шпула има полиамидна втулка под шайбите на аванса. Може да се замени с неръждаем лагер и тогава при развиване на аванс шпулата вече ще е на два лагера, които пак са максимално раздалечени за по-голяма стабилност при работа си. В предишния модел бяха две втулки една до друга на оста.

Макарата е с гумени уплътнения на ключовите места. Има на капачката на аванса. От двете страни на короната. На самата ос на шпулата. Само за уточнение – това е допълнителна бариера за предпазване на работната зона на механизма от навлизане на влага и частици, но в никакъв случай не я прави водоплътна!!

Макарата е с технология MAGSEALED която вече е добре позната и обсъждана многократно. На тези бройки въпросното магнитно масло беше пресъхнало и имаше отворена междина на това място. В сайта им има информация, колко му е живота. Това че го няма не е никакъв проблем за самата макара и тя може да си работи и без него. На тези бройки го възстанових и наистина изглежда добре  Даже магнитите са толкова силни че не прецених, че ще издърпат капката от четката  Вече дизайна на корпуса в тази зона не е затворен като чаша, както беше в първите модели. Те задържаха вода и частици, ако успеят да попаднат там поради някаква причина и стоп лагера корозираше. Тук има процеп все пак ако влезе вода да има от къде да се оттече. Адмирации и за това въведение. Някой ще каже че от този процеп ще влезе вода при стоп лагера. Да макарата е с технологията на защита от вода, но пак казвам не е водоплътна. В моята работа е важно да се пречи по всякакъв начин на водата да проникне, но ако проникне и оставяме контролиран път за нейното отвеждане. Daiwa са го разбрали и вече продукта им е добре направен.

И за мен това е бранда, който много се вслушва в потребителското мнение и изисквания и предлагат продукт. Разбира се конкуренцията им също не спи и вече предлагат цели дръжки.

Модела ми харесва. За фидер риболов е перфектен! Вярвам за напред ще подобрят и предавките, защото от Shimano много ги натиснаха в това отношение. Вярвам че и Daiwa ще направят стъпки в тази посока и тогава нещата ще станат наистина сериозни.

Хубавото е че и двата бранда не спят и с бавни стъпки ни предоставят възможността да ловим и да спортуваме с качествени продукти. И естествено се стига до цената.

Ако сте фен на марката това е доста добро решение, особено при фидер риболова. Конкурента имат продукти дори на половин цена, но тук идва личното предпочитание.

Всичко е разглобено изчистено от старата смазка, обезмаслено, след което смазано наново и сглобено. Тази макари имат малко странно събиране, но в никакъв случай не е сложно или трудно. Просто е нестандартно, но ми харесва също.

Ако имам такава със сигурност бих си поиграл с водещата ролка, но това са си мой мании  Всичко по тази макара е пипнато в детайл, което наистина ми харесва. Ако издокарат е една по-добра корона(като износо-устойчивост), направо ще е притеснително за конкуренцията. Но всичко с времето си 

Надявам се четивото да ви е харесало.

Поздрави и наслука!
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (81.49 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (76.52 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (90.39 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (71.63 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (68.97 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (74.69 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (76.43 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (82.27 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (60.96 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (91.57 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (91.27 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (79.63 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (65.02 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (86.94 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (74.56 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (76.09 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (110.5 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (75.99 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (83.32 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (83.44 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (103.12 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (72.79 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (78.43 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (81.88 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (68.81 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (69.82 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (79.32 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (95.48 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (91.15 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (77.08 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (70.45 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (96.17 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (98.01 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (103.58 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (89.86 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (86.79 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (144.84 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (79.78 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (110.71 KiB) Прегледано 185 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (83.93 KiB) Прегледано 185 пъти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта