Спиране за ъпдейт
Привет,
Утре сунтринта (сряда, 19-ти), около 06:20 ч. ще спра форума, за оптимизация на базата и сървърни ъпдейти.
Най-късно до 06:45 ч. всичко ще е готово и форумът ще работи отново.
Благодаря за разбирането.

Shimano Nexave 4000 FE HG

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 205
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 606 пъти

Shimano Nexave 4000 FE HG

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя едни бюджетни макари, който имат доста ресурс в себе си.

Shimano Nexave 4000 FE HG

Тази макара пристигна при мен за профилактика, тунинг и още нещо.

Макарата е на малко километри и реално при използването на по-големи блесни започва леко да шуми. S-канала си притраква в горна и долна мъртва точка от движението на шпулата, заради новия дизайн на канала, но не е по никакъв начин не е функционален проблем.

Макарите от това поколение, в ниския ценови сегмент, са на една база, като разликата е в броя лагери, цвета на корпуса и дизайна на шпулата. За база се ползва модела Sienna.

Хубавото на тези модели е че може да си ги доработим, ако ни се занимава разбира се, и да я побутнем малко нагоре. Изобщо нямаше да ги коментирам, но в бюджетните модели може да постигнем легендарната им система X-Ship. Това са два опорни лагера на пиньона от двете страни на зоната на зацепване. Тази система гарантира правилното зацепване на предавката, при голямо натоварване и дава стабилност на механизма. Това нещо се появява при конкуренцията чак при средния клас и то към по-скъпите модели а там цената е с коефицент от X3 и нагоре. Ако не се доработи са на една пейка с конкурентните модели.

Отделно механизма е доста прост и надежден и доказал се във времето.

Не очаквайте някой от топ технологиите им в тези модели. Това е просто базов модел на марката, който ни позволява лек тунинг. Не всеки разполага с финанси за топ моделите на марките, където е помислено за всичко в детайл, но за тези пари може да си вземете макара на марката, която е доста добре направена.

И ако вече разполагаме с Twin Power и там сме сменили ръкохватката, защо да не се сложи въпросната на резервната макара.

И тук идва часа по труд и творчество  Операцията е играна и преди, но тук оста от новата дръжка е с друга основа. По-голяма площ в основата, което е добре. Отново се прерязва дръжката до удебелението(за да има материал където да работим нормално и спокойно) Разпробива се отвора с 0,2мм по малко от този на оста, за да може после с точния диаметър само да го калибрираме на размер. Шлайфат се челата където ще са присъединителните повърхнини и сме готови за трансплантацията. Дръжката пасна идеално и се усеща много добре при боравене.

Естествено нека да я напомпаме на макс. Прословутия черен лагер на Шимано от оригиналната дръжка се обслужва и се прехвърля на водещата ролка. Там втулката се заменя и вече не го мислите като детайл. Добавя се и лагер за да се получи X-Ship системата и сме до тук.

Смазана е наново и върти чудесно.

В този си вариант ще служи вярно за кратките непринудени излети като резервния боец, които в моя случай понякога служат повече от основните бойци.
Макарата е прекрасно бюджетно решение на марката, ако сте и фен. Ако имате Sienna винаги може да се доработи и да стане и тя така(без ръкохватката, защото цената и е колкото на макарата  ) И ако си добавяте лагери, винаги апелирам да слагате неръждаеми. Ако слагате стандартни избягвайте да я мокрите много. Но и в двата случая при пълно потапяне ще трябва да се отваря, но в единия случай няма да се сменят лагери 

Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука.
ATTACHMENTS_PIKE
1 (1).JPG
1 (1).JPG (75.04 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (78.21 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (72.69 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (94.54 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (56.77 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (73.06 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (68.85 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (143.68 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (81.58 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (72.2 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (81.78 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (62.54 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (70.81 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (66.18 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (70.31 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (66 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (67.43 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (71.89 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (138.19 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (98.52 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (80.87 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (76.01 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (80.6 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (70.37 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (74.85 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (113.08 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (108.29 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (97.52 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (100.87 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (77.52 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (80.76 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (131.41 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (69.88 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (69.78 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (119.78 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (85.45 KiB) Преглеждано 379 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (75.42 KiB) Преглеждано 379 пъти

Lucifferr
Мнения: 3
Регистриран на: Вто Юли 09, 2019 22:16
Риболов: Спининг
дал Браво: 1 път

Re: Shimano Nexave 4000 FE HG

Мнение от Lucifferr »

Имам от същия модел макара, но наистина ръкохватката е много калпава. Още на второто ползване се образува луфт, който много ме дразни. Има ли друг начин да се обере луфта без да се налага подмяна на самата ръкохвадка?

Публикувай отговор

Обратно към “Макари”